Sportage I 2.0 16v cuda z obrotami

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Bartekz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 02, 2015 6:46 pm

Sportage I 2.0 16v cuda z obrotami

Post autor: Bartekz » pt cze 19, 2015 8:36 pm

Witam
Od niedawna posiadam Kia Sportage 94r 2.0 16v. Zakupiona za niewielkie pieniądze w celu remontu zresztą terenówka chodziła mi po głowie od dawna. W końcu wstawiłem do garażu i biorę się za kilka rzeczy. Oczywiście bak paliwa, będę spawal z nierdzewki tył ramy do wyspawania (i tu pytanie jaka jest grubość ścianki ramy).

Ale przejdźmy do meritum sprawy.

Chodzi o obroty biegu jałowego, standardowo stoi na 1100 obr. Jak się zacznie rozgrzewa to jak olimpijczyk obroty nawet po 3 tys i stoją później bardzo powoli opadają po przygazowaniu zostają wysoko i tak samo powoli opadają.
Z kodów błyskowych pokazuje nr 12 czyli czujnik przepustnicy bądź jego obwód, nawet skusiłem się na wymianę ale dla bezpieczeństwa utraty zbyt dużej gotówki zakupiłem czujnik za 30 zł i nic. Szukałem lewego powietrza i jedyny co znalazłem to syczenie jakby z obudowy silniczka krokowego nie wiem czy to normalne na moje raczej nie. Po odłączeniu tego wariata obroty spadają do około 900 i silnik pracuje równo bez wydziwien, lecz nie jestem pewien czy to akurat on to młodzi wiec zanim go wymienię chciałbym zaczerpnąć wiedzy weteranów walki z tym oto autem.

Druga kwestia to ciągle działający nawiew na maxa w połowie i na minimum potencjometr obroty spadają, ale to na drugim planie.

Jeszcze jedno podczas jazdy zapala się na chwilę kontrolka silnika i gaśnie.

Awatar użytkownika
TOOM444
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn lut 25, 2013 12:03 pm

Re: Sportage I 2.0 16v cuda z obrotami

Post autor: TOOM444 » wt wrz 01, 2015 10:36 pm

Widzę, że nie było chętnych do odpowiedzi i pewnie już dawno sobie z problemami poradziłeś. Domyślam się, ze silniczek krokowy wymieniłeś i znaczna część usterek, szczególnie te obroty za wysokie, zniknęło. Ale temat był ciekawy na tyle, że mógłbyś napisać co zrobiłeś by usunąć usterki. Ja chetnie z twoich rad skorzystam, może inni też.
Daihatsu Terios I

Bartekz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 02, 2015 6:46 pm

Re: Sportage I 2.0 16v cuda z obrotami

Post autor: Bartekz » czw paź 22, 2015 7:15 am

Zgadza się.
Pojechałem na szrot wyszarpałem silniczek z Hyundaia Lantry rodzinnego kombi, uznałem ze będzie bardziej zdatny niż ten z Hyundaia coupe który stał obok i dolot do turbo miał zaślepiony puszką po Pepsi.
Po zabiegu przeszczepu puls się unormował.

A co do grubości ścianki ramy dalej jestem ciekawy!?

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Sportage I 2.0 16v cuda z obrotami

Post autor: leon zet » czw paź 22, 2015 8:43 am

3mm

Bartekz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 02, 2015 6:46 pm

Re: Sportage I 2.0 16v cuda z obrotami

Post autor: Bartekz » pt paź 23, 2015 5:43 am

Dobrze się składa zostało mi pół arkusza, może starczy :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości