Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: alfik » wt gru 22, 2009 10:34 pm

Masmo pisze::o Tak nisko masz chłodnice i miskę?? W Terakanie miska jest wysoko, znacznie wyżej niż most który powinien wytrzymać błoto, piasek i kamyki. Jak bym z impetem uderzył w jakiś głaz mogłoby być różnie....
Miska jest schowana pomiędzy poprzeczkami ramy (most też) i nie wystają - nie zahaczą - najwyżej mogą opaść na kamień, ale dzięki temu, że płyta jest skośna unikam twardych uderzeń przednią poprzeczką. Chłodnica jest dość nisko - to przez ten bezsensowny spuszcznony nochal - wyznacza ona kąt natarcia przy niskich przeszkodach.

Podczas wyjazdu do Bułgarii kolega w L200, któremu nie przyszły na czas zamówione osłony, uderzył gruszką przedniego mostu w ukryty w błocie kamień - sila nie była wielka, ale uderzenie "twarde" - efekt - zgięty most, który spowodował urwanie rozrusznika i siłownika sprzęgła - w takiej sytuacji osłona by pomogła. Na szczęście udało mu się wrócić do Polski na kołach, choć bez 4x4 i z rozrusznikiem na jednej śrubie...
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: Masmo » wt gru 22, 2009 10:55 pm

alfik pisze: ...Podczas wyjazdu do Bułgarii kolega w L200, któremu nie przyszły na czas zamówione osłony, uderzył gruszką przedniego mostu w ukryty w błocie kamień - sila nie była wielka, ale uderzenie "twarde" - efekt - zgięty most, ......
Tak, dokładnie takiej akcji można się obawiać. Chyba trzeba będzie założyć te osłony.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Alces64
Posty: 488
Rejestracja: pt lut 15, 2008 10:03 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: Alces64 » śr gru 23, 2009 1:52 am

spider2you pisze:Masmo, polecam Sori, bo jak pisał któryś z kolegów - dużo problemów z tymi autkami nie ma.

Jeden z kolegów pisał też, że to fajny ...cyt. dupowóz :P :P :P
Aluminiowe osłony droższe niz stalowe?
A sprawdzałeś komplet zawieszenia OME, które mają w Inter...ars? Towar w dziale tuning off-road, a facet w informacji mówi, że to zestaw do obniżenia zawieszenia??
kia sorento 2.5 crdi, BFG AT, lift +1"

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: alfik » śr gru 23, 2009 11:03 am

Alumniowe zwykle droższe i lżejsze a same nie rdzewieją, natomiast stalowe mają tę zaletę, że nie wystepuje korozja na styku ze stalą (teoretycznie, u mnie nie widzę) i cieńsze.

Co do zawieszenia, to Dobinson też ma Sorrento i pewnie inni też - to przecież nie egzotyk.

I taka ciekawostka - jak wybierałem samochód miałem też do testów Sorrento - odrzuciłem je z powodu za twardego zwieszenia (a także mniejszego bagażnika i nerwowego automatu, nie bez znaczenia była też cena), teraz w Kyronie sam utwardziłem zawieszenie (lift) by lepiej jeździł po wertepach :o
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
spider2you
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 1:25 pm
Lokalizacja: Krasne k/ Rzeszowa

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: spider2you » śr gru 23, 2009 11:16 pm

Alces64 pisze:
spider2you pisze:Masmo, polecam Sori, bo jak pisał któryś z kolegów - dużo problemów z tymi autkami nie ma.

Jeden z kolegów pisał też, że to fajny ...cyt. dupowóz :P :P :P
Aluminiowe osłony droższe niz stalowe?
A sprawdzałeś komplet zawieszenia OME, które mają w Inter...ars? Towar w dziale tuning off-road, a facet w informacji mówi, że to zestaw do obniżenia zawieszenia??

Zawieszenie Ci sprawdziłem i pisałem na priv -OEM robi obniżoną zawiechę.
Lift 2" robi IRONMANN - mam jego dystrybucję na podkarpacie, więc cena dla kolegów z forum będzie odpowiednia!!!

Oczywiście, że osłony do Terracana mam - osłona na silnik i skrzynie - sami popatrzcie.
Do innych aut też jest i coraz więcej zaczynamy sprzedawać, Miśki, Patrolki, Jeppy i wiele, wiele innych, Santa Fe też, więc możesz polecić koledze.
Co do cen - stal jest 3 mm, a ALU 5 mm i jak słusznie zauważył kolega przy nakładaniu się obydwu osłon na siebie robi się 10 mm niżej.
ASFIR to marka sama w sobie i o jakości nie będę pisął, bo za cienki jestem w uszach (jeszcze:)), ale jeden z dystrybutorów tej firmy przyszedł do mnie i kupuje, bo:
1. Ma osłonę w max 14 dni od zamówienia, a nawet w 4 dni.
2. ASFIR trzeba wiercić - te NIE
3. Cena niższą, więc i klientów chętnych więcej.
Ja mam 4 osłony w Sori prawie na całe podwozie - cena detaliczna zestawu 1500 zł brutto - do wersji po 2006 jest jeszcze na zbiornik paliwa, a np. do Miśka 60-tki na drążki - całość do Miśka 1600 zł.

Oto fotki Terracana

Obrazek

Obrazek

Obrazek
AllTerrain4x4

Discovery 300 2,5 TDI
KIA Sorento 2,5 CRDI
LJ 70 - tylko do błota - chyba już niedługo :)

Alces64
Posty: 488
Rejestracja: pt lut 15, 2008 10:03 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: Alces64 » czw gru 24, 2009 12:53 am

spider2you pisze:
Zawieszenie Ci sprawdziłem i pisałem na priv -OEM robi obniżoną zawiechę.
Lift 2" robi IRONMANN - mam jego dystrybucję na podkarpacie, więc cena dla kolegów z forum będzie odpowiednia!!!
Pamiętam, że o tym juz mi pisałeś, ale pózniej znalazłem to:
http://www.kia-forums.com/kia-sorento-f ... print.html

zestaw, o którym dyskutują daje lift=podniesienie o takie same wartości jak ten zestaw w OME w Inter..sie i dalej nic nie wiem.
http://www.off-road.kg/userfiles/ARB%20 ... rt%201.pdf - tu żadnych wątpliwości "estimated lift" i numery cześci jak w Inter..sie.
A jakie amortyzatory do Ironmama pasują?
kia sorento 2.5 crdi, BFG AT, lift +1"

Awatar użytkownika
spider2you
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 1:25 pm
Lokalizacja: Krasne k/ Rzeszowa

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: spider2you » wt gru 29, 2009 11:28 pm

Ironmann mówi, że na standardzie można jeździć na ich lifcie.
AllTerrain4x4

Discovery 300 2,5 TDI
KIA Sorento 2,5 CRDI
LJ 70 - tylko do błota - chyba już niedługo :)

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: alfik » śr gru 30, 2009 9:09 am

Przy Dobinsonie tez można same sprężyny zmienić. Ale, że są twardsze to bez zmiany amorkow zyskuje się na wysokości a nie na zachowaniu auta na wertepach. Uważam, że dobrane, twarde amory są potrzebne.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: migawki » pt sty 01, 2010 3:14 pm

Witam!

Skoro to watek o sorrento to moze troche zdjec porobionego auta by się przydało (mam nadzieje, że nie bylo)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


z http://4x4.auto-swiat.pl/artykuly,WIADO ... 139,1.html
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
spider2you
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 1:25 pm
Lokalizacja: Krasne k/ Rzeszowa

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: spider2you » wt sty 19, 2010 12:27 pm

Fajna, fajna ta Sorencina motana przez KIA - mają 2 sztuki, które non stop katują dziennikarze i co chwilę stoi w serwisie - taki life :)

Mam jedno małe pytanie do Was koledzy.
Jestem już zdecydowany na lift + 2", jednak szukam amorów do liftu - znalazłem OME o takich oznaczeniach przód 148s i tył n149 - katalog Inter Cars podaje, że są do obniżenia, a mój inny dostawca podaje, że do podniesienia - jestem już zakręcony na maxa :o :o :o :o :roll: :roll: :roll: może ktoś wie, gdzie znaleźć wiarygodne informację na ten temat???

Będę wdzięczny

Sprężyny IRONMAN-a idą - cena 1100 za komplet

spider
AllTerrain4x4

Discovery 300 2,5 TDI
KIA Sorento 2,5 CRDI
LJ 70 - tylko do błota - chyba już niedługo :)

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: Adamo » wt sty 19, 2010 3:01 pm

spider2you pisze: Sprężyny IRONMAN-a idą - cena 1100 za komplet

spider
To może wyjść trochę więcej tego liftu :roll:
Kolega jak ostatnio założył Ironmana +2" do jeepa to podniósł się tak, że wał wypadł :)21

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: bigos » wt sty 19, 2010 4:43 pm

Adamo pisze:
spider2you pisze: Sprężyny IRONMAN-a idą - cena 1100 za komplet

spider
To może wyjść trochę więcej tego liftu :roll:
Kolega jak ostatnio założył Ironmana +2" do jeepa to podniósł się tak, że wał wypadł :)21
:)20 :)2
Jimny :)21

Awatar użytkownika
spider2you
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 1:25 pm
Lokalizacja: Krasne k/ Rzeszowa

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: spider2you » wt sty 19, 2010 11:20 pm

Chyba tragedii nie będzie z liftem - nie podparł U-Boltami????

Już wiem co z amorkami - czeski błąd kolesie w Inter Carsie przywalili - amorki są do liftu +2", a nie do obniżenia.

Już zbieram kasę!!!!
AllTerrain4x4

Discovery 300 2,5 TDI
KIA Sorento 2,5 CRDI
LJ 70 - tylko do błota - chyba już niedługo :)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: Masmo » wt sty 19, 2010 11:30 pm

Adamo pisze:
spider2you pisze: Sprężyny IRONMAN-a idą - cena 1100 za komplet

spider
To może wyjść trochę więcej tego liftu :roll:
Kolega jak ostatnio założył Ironmana +2" do jeepa to podniósł się tak, że wał wypadł :)21
:o
U mnie Ironman dał z tyłu ładne podniesienie o jakieś 4 cm i wszysko elegancko wygląda.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Alces64
Posty: 488
Rejestracja: pt lut 15, 2008 10:03 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: Alces64 » śr sty 20, 2010 2:30 am

spider2you pisze:Chyba tragedii nie będzie z liftem - nie podparł U-Boltami????

Już wiem co z amorkami - czeski błąd kolesie w Inter Carsie przywalili - amorki są do liftu +2", a nie do obniżenia.

Już zbieram kasę!!!!

Ja wiedziałem, ze tak będzie :)21 :)21
tu nie wątpliwości, obniżenie przy średnim lub dużym obciażeniu, to byłby paradoks... !! .
http://rocky-road.com/kia.pdf
kia sorento 2.5 crdi, BFG AT, lift +1"

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: Adamo » śr sty 20, 2010 9:58 am

Masmo pisze:
Adamo pisze:
spider2you pisze: Sprężyny IRONMAN-a idą - cena 1100 za komplet

spider
To może wyjść trochę więcej tego liftu :roll:
Kolega jak ostatnio założył Ironmana +2" do jeepa to podniósł się tak, że wał wypadł :)21
:o
U mnie Ironman dał z tyłu ładne podniesienie o jakieś 4 cm i wszysko elegancko wygląda.
Jak kiedyś założyłem Ironmana do Jeepa WJ-ta to podniósł się o jakieś 3" ale po miesiącu opadł do 2" i tak już zostało :)21

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: cordoba_2004 » śr sty 20, 2010 11:36 am

Sorento czy Terracan to znakomita alternatywa do terenu. Bardzo dobrze że są tacy ludzie Jak Massmo Czy Adamo pokazali że swiat offroadu to nie tylko Parchy Mistu i LR.
Super że jesteście
Tak jak pisze Leon Zet , że jak zaczynał przygodę z Kia to wszyscy "znawcy" lapali się za głowę.
Aż strach pomyśleć co będzie jak chińskie terenówki opanują świat :) i tata defender.:)
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
spider2you
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 1:25 pm
Lokalizacja: Krasne k/ Rzeszowa

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: spider2you » sob mar 06, 2010 2:11 pm

Amorki już z OME zamówione - są + 2", sprężynki Ironmana będą w kwietniu - już są na statku.
Osłony pod auto już dawno zamontowane - są super wytrzymałe, a po wielkim podkarpackim śniegu szły jak w czołgu :):):)
Pozostaje mi jeszcze decyzja jaką gumę wrzucuć - na pewno A/T - nazwa firmy zobowiązuje :lol: :lol: :lol:

Proszę o poradę co i jak zrobić, czyli
Podnoszę o 2", więc zostaje więcej miejsca do góry - na boki mniej, czy pchać tam co większego (do Sorento zalecane są koła 215 i 245 R 16, ale i 17" wchodzi - ja zostanę przy 16") na przykład 265???

Jaka markę opon polecacie w A/T?
Mam dobre ceny na Grabber AT2 - coś pomiędzy 450-500 zł za sztukę - teraz mam takie nowe UHP Grabbera czyli coś pomiędzy szosówką a lekkim A/T - może na jeszcze jeden sezon to zostawić, a kupić jakieś nalewki np. Glob Gumu????

Słyszałem dobre opinie o BFG A/T oraz o Cooperach - proszę o poradę - wiem, że temat był już na tym forum wałkowany, ale chyba w przypadku Sori i innych koreańców - nie było wypowiedzi.
AllTerrain4x4

Discovery 300 2,5 TDI
KIA Sorento 2,5 CRDI
LJ 70 - tylko do błota - chyba już niedługo :)

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: alfik » sob mar 06, 2010 7:40 pm

Uważam, że Grabber AT2 to berdzo dobre AT - i na szosie i w terenie, ale musisz się zdecydować na rozmiar. Rozmiar, to nie tylko szerokość i felga, ale też profil. Musisz się dobrze zastanowić, by nie przesadzić, ale też nie żałować (jak ja) wyboru zbyt małych.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: gri74 » sob mar 06, 2010 8:03 pm

cordoba_2004 pisze:Sorento czy Terracan to znakomita alternatywa do terenu.....

zależy jakiego terenu i co definiujemy jako teren ....
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
spider2you
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 1:25 pm
Lokalizacja: Krasne k/ Rzeszowa

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: spider2you » sob mar 06, 2010 11:14 pm

Auto docelowo ma być wyprawowe, więc raczej nie na błoto.

A/T-ki powinny być OK, tylko marka jeszcze nie klepnięta.
Chyba na ten sezon zostaną jeszcze UHP-ki, a następny pojedziemy z A/T-kiem.

Widzieliście ten bagażnik na Sori przygotowanej przez KIA????
Może ktoś mi podpowie, gdzie można taki sobie sprawić, czyli kogoś, co taki szpej by zrobił???
Podobają mi się również te halogeny na bagażniku - ktoś może wie jaka to firma???

Z góry dzięki
AllTerrain4x4

Discovery 300 2,5 TDI
KIA Sorento 2,5 CRDI
LJ 70 - tylko do błota - chyba już niedługo :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: gri74 » sob mar 06, 2010 11:16 pm

halogeny to hella, dostepne w tutejszym sklepie
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: Mroczny » sob mar 06, 2010 11:17 pm

pokaż foty tego bagażnika

Alces64
Posty: 488
Rejestracja: pt lut 15, 2008 10:03 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: Alces64 » ndz mar 07, 2010 12:04 am

spider2you pisze:Amorki już z OME zamówione - są + 2", sprężynki Ironmana będą w kwietniu - już są na statku.
Osłony pod auto już dawno zamontowane - są super wytrzymałe, a po wielkim podkarpackim śniegu szły jak w czołgu :):):)
Pozostaje mi jeszcze decyzja jaką gumę wrzucuć - na pewno A/T - nazwa firmy zobowiązuje :lol: :lol: :lol:
Jakie amorki, te z intercarsu, które niby obniżają?
Osłony też zamontowałem. Opony AT działają w śniegu lepiej niz zimówki, zaskoczenie :)21
kia sorento 2.5 crdi, BFG AT, lift +1"

Awatar użytkownika
spider2you
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 1:25 pm
Lokalizacja: Krasne k/ Rzeszowa

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel

Post autor: spider2you » ndz mar 07, 2010 1:44 am

Alces - dokładnie te :)

Tak jak pisałem parę postów wyżej - kolesie mieli błąd, po prostu napisami obniżające zamiast podwyższające - jacyś dyletanci.
Już zamówiłem sobie OME, więc w kwietniu drobne motanko będzie.


Mroczny - bagażnik jest z 10-15 postów wyżej
AllTerrain4x4

Discovery 300 2,5 TDI
KIA Sorento 2,5 CRDI
LJ 70 - tylko do błota - chyba już niedługo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość