Pytania różne

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
333michasz333
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pt lis 14, 2014 11:01 pm
Lokalizacja: Orzysz

Re: Pytania różne

Post autor: 333michasz333 » ndz gru 20, 2015 10:47 pm

Czy ustawienia które posiadam w sterowniku gazu STAG 4 są odpowiednie? Najbardziej zastanawia mnie ustawienie sondy "nie podpięta". Ewentualnie które ustawienia zmienić na jakie?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
no i mapa to chyba nie za ciekawa
Obrazek

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pytania różne

Post autor: Misiek Cypr » ndz gru 20, 2015 10:48 pm

A co w tej mapie jest nie tak?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
333michasz333
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pt lis 14, 2014 11:01 pm
Lokalizacja: Orzysz

Re: Pytania różne

Post autor: 333michasz333 » pn gru 21, 2015 3:40 pm

Linie gazu i benzyny się nie pokrywają. Dopiero zaczynam zabawę z gazem, a w instrukcji stag piszą że powinny się pokrywać. A pytam o lambdę bo nie zaznaczona w ustawieniach a gazu trochę bierze (15-19L na 100 km). Odchyłka maksymalna to 22 %

tomik44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt paź 27, 2015 9:14 am
Lokalizacja: Toruń

Re: Pytania różne

Post autor: tomik44 » wt gru 22, 2015 9:18 am

Musisz zaznaczyć sondę napięciową w ustawieniach. Ktoś bawił się mnożnikiem, można tylko gdybać, najlepiej najpierw przeprowadzić autokalibrację by stwierdzić czy dobrze dobrane są dysze i ciśnienie reduktora, później dopiero można bawić się mnożnikiem. Po autokalibracji wrzuć wykres mnożnika zobaczymy czy jest ok czy coś go boli. Po autokalibracji mnożnik przy 14ms powinien ustawić się na 1. To będzie znaczyło że jest dobra średnica dysz i odpowiednie ciśnienie reduktora. Dopiero wtedy zbieramy mapy i zabieramy się za regulację.
Sportage 98 2.0 16V, Stag 300
LT 235/75R15

Awatar użytkownika
333michasz333
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pt lis 14, 2014 11:01 pm
Lokalizacja: Orzysz

Re: Pytania różne

Post autor: 333michasz333 » wt gru 22, 2015 7:17 pm

Na taką odpowiedź czekałem, zaraz zrobię kalibracje i wrzucę mapkę.

Awatar użytkownika
333michasz333
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pt lis 14, 2014 11:01 pm
Lokalizacja: Orzysz

Re: Pytania różne

Post autor: 333michasz333 » wt gru 22, 2015 9:18 pm

lambde ustawiłem na "napięciowa 0V ubogo"
po kalibracji wyskoczyły komunikaty:
-Dysze wtryskiwacza są za duże; (Ale Czasy wtrysków gazu nie są mniejsze niż benzynowe)
-Ustaw mapę na drodze.
Mapa benzyny po kalibracji:
Obrazek
mapa gazu pokazała się po przejechaniu ok 8 km (podczas jazdy temp reduktora spadała czasami poniżej 50 stopni):
Obrazek
mapa po następnych ok 2 km:
Obrazek
mapa końcowa po trasie (następne ok 2 km):
Obrazek

wykres odchyłki na koniec:
Obrazek

tomik44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt paź 27, 2015 9:14 am
Lokalizacja: Toruń

Re: Pytania różne

Post autor: tomik44 » śr gru 23, 2015 8:25 am

Mnożnik jest za nisko, przy pełnej mocy tzn 13-14ms powinien być w granicach 1, wychodzi na to że masz za duże dysze wtryskowe gazu. spróbuj zmniejszyć ciśnienie reduktora do 0,95 i zrób autokalibrację. Zobacz ile się podniesie mnożnik. Nie musisz ustawiac map. Prawdopodobnie nie dojdzie do 1 i będziesz musiał wymienić dysze na mniejsze. Dysze są w listwie wtryskowej gazu. U mnie zaczynałem od dysz 2,2mm i rozwiercałem je co 0,1, doszedłem do 2,7mm.
Sportage 98 2.0 16V, Stag 300
LT 235/75R15

Awatar użytkownika
333michasz333
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pt lis 14, 2014 11:01 pm
Lokalizacja: Orzysz

Re: Pytania różne

Post autor: 333michasz333 » śr gru 23, 2015 12:27 pm

A gdzie można wychaczyć takie dokładne wiertła? W jaki sposób się rozwierca z taką dokładnością, bo internet przejrzałem ale nic konkretnego nie ma, a dysze do kupienia jedynie pod rozwiercanie (1,5mm). Według tabelki powinienem mieć dysze 2,1-2,3 ale jakie siedzą to nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Pytania różne

Post autor: leon zet » śr gru 23, 2015 1:26 pm

Rozwiertaki raczej.

Awatar użytkownika
333michasz333
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pt lis 14, 2014 11:01 pm
Lokalizacja: Orzysz

Re: Pytania różne

Post autor: 333michasz333 » śr gru 23, 2015 2:03 pm

Poszukam rozwiertaków w takim razie.
Ciśnienie zmniejszone i mapa po kalibracji:
Obrazek
mnożnik się podniósł ale chyba jeszcze za mało, mapy rozeszły się trochę i nie wyskoczył komunikat że dysze za duże.
Po zdjęciu wtyczki ze wskaźnika ilości gazu przy butli, nie zmienia się wartość poziomu gazu niezależnie od czujnika i na centralce w kabinie nie pokazuje ile jest gazu tylko full 4 diody lub rezerwa jedna czerwona zależy od wybranego czujnika. Czy do wymiany ten wskaźnik przy butli? Jak wtyczkę zdjąłem to się rozsypał jakaś kulka wypadła ale jej nie wkładałem. Pokleiłem coś tam pokazuje ale nie na centralce.
Ostatnio zmieniony śr gru 23, 2015 7:28 pm przez 333michasz333, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Pytania różne

Post autor: minn81 » śr gru 23, 2015 3:50 pm

Nie wiem czy pomogę ale, miałem problem z gazem. Mnożnik jaki mam teraz to 1,2. Z czasów otwarcia wtrysków benzynowych wychodzi Ci 4,4ms nie za dużo, nie zalewa Ci silnika ? U mnie czasy wtrysków po wymianie przepływomierza wynoszą 3,4 ms i do tego gazownik podciągnął gaz z mnożnikiem 1,2. Nie wiele wiem o ustawieniach tylko opisałem co widziałem w moim przypadku.
Co do wskaźnika gazu nie przejmuj się diodami u mnie jest to samo full a po kilkudziesięciu kilometrach rezerwa na czerwono. Te wskaźniki są niemiarodajne, pojeździsz zobaczysz ile na pełnej butli kilomertrów zrobisz do załączenia piszczyka i tak obadasz ile kilometrów można nakręcić.

Awatar użytkownika
333michasz333
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pt lis 14, 2014 11:01 pm
Lokalizacja: Orzysz

Re: Pytania różne

Post autor: 333michasz333 » śr gru 23, 2015 7:24 pm

na butli robie ok 300 km, przez rok działała dopóki łap nie wsadziłem.
A na benzynie to mam takie objawy że jak zimny silnik rano to tak jakby zalewało trochę, bo chodzi tylko na wolnych obrotach, jak próbuje dać gazu to się dusi aż zgaśnie a w spalinach czuć trochę opary benzyny. Jak już się zagrzeje to chodzi dobrze, tylko przy rozruchach czasami łapie zamułe. Ja myślałem że to może wtrysk któryś przytkany.

tomik44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt paź 27, 2015 9:14 am
Lokalizacja: Toruń

Re: Pytania różne

Post autor: tomik44 » czw gru 24, 2015 9:06 am

Nie jest źle, obniż ciśnienie jeszcze trochę, dysze zawsze zdążysz wymienić. Przy obniżeniu ciśnienia wzrosną jeszcze czasy wtrysków, teoretycznie ciśnienie powinno być w granicach 0,9 - 1,3, w twoim przypadku będzie to na dolnej granicy.Może nie idealnie ale powinno brykać. Nie porównuj swojego auta do innych, każde ustawiane jest indywidualnie pod typ reduktora, szybkość wtrysków, średnice dysz, długość przewodów wtryskowych itd. Jednak gdybym robił to dla siebie ustawiłbym ciśnienie na 1.1 i dopsował dysze. Co do dysz rozwiercamy w wiertarce stołowej (chyba że mamy dostęp do frezarki), wiertła do metalu są co 0,1mm w zupełności wystarczą, dysze wkręcamy w imadełko lub robimy przyrządzik do przewiercania w pionie(moim zdaniem szkoda fatygi). Rozwiercając tym samym wiertłem wszystkie dysze mamy te same średnice, nie ma większego znaczenia czy wyjdą nam o 5 setek czy mniejsze czy większe.
Jak ściągniesz wtyczkę z butli rezystancja na centralce jest nieskończenie duża i centralka pokazuje ful. Wskaźnik ma bardzo dużą bezwładność, momenty zapalania diód ustawiamy w programie.
Możesz też oszukać i podnieść cały mnożnik do góry, mapy się pokryją, mnożnik wyjdzie przy 13-14ms na 1, będzie wyglądało jak idealne ustawienie, tak postąpiły by gazownik LPG, by sobie nie utrudniać roboty i skasować klienta.
Sportage 98 2.0 16V, Stag 300
LT 235/75R15

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Pytania różne

Post autor: minn81 » czw gru 24, 2015 9:36 am

Zasada jest taka ustabilizuj benzynę do prawidłowego czasu wtrysków i do tego podciągaj gaz tak mnie tłumaczył gazownik i podziałało. Miałem to samo co Ty ,ciężko palił i go zalewało na wolnych obrotach na zimnym silniku czuć było paliwo w spalinach (długi czas otwarcia benzynowych wtrysków), a po pełnym rozgrzaniu silnik przerywał na lpg.

tomik44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt paź 27, 2015 9:14 am
Lokalizacja: Toruń

Re: Pytania różne

Post autor: tomik44 » czw gru 24, 2015 9:56 am

Podstawowa zasada ustawiania LPG to to że na benzynie silnik musi chodzić idealnie, jeśli tak nie jest wystąpią przekłamania mnożnika, i spieprzymy wszystko.
Przedmówca pisze co mu powiedział gazownik ok, ale przed rozpoczęciem jakichkolwiek regulacji mnożnik musi być właściwie dobrany. Co z tego że ustawimy czasy wtrysku lpg i gazu podobnie (LPG nie mogą być niższe), jak mnożnik wyjdzie nam 1,2 lub 0.8, będziemy mieli albo bogato albo ubogo (co jest gorsze dla silnika). Czytać te ustawienia będzie komp samochodowy i przestawiał nam będzie parametry na benzynie (w kijankach mamy samouka) i autko na benzynie będzie chodziło coraz gorzej. Między innymi dlatego do kijanki nie nadaje się gaz I i II generacji, ogłupia kompletnie kompa samochodowego. Jak tylko kupiłem Kia wywaliłem zwykłą instalację, doprowadziłem do ładu pracę na benzynie i wsadziłem sekwencję, teraz mam pszczółkę.
minn81 piszesz, że masz ok ale przecież twój mnożnik to 1,2 - masz za bogato na LPG, jak to się ma do tego, że jest dobrze. dla mnie masz spieprzony LPG. A twój gazownik poszedł najwyrazniej na łatwiznę. Dobry gazownik najlepiej jak jest twoim kumplem, tylko wtedy właściwie ustawi ci autko.
Sportage 98 2.0 16V, Stag 300
LT 235/75R15

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Pytania różne

Post autor: minn81 » czw gru 24, 2015 1:14 pm

tomik44 masz rację najpier benzynka musi chodzić perfekcyjnie. Jeżeli chodzi o mnożnik to nagadałem głupot dopiero po wnikliwej lekturze zagadnień LPG stwierdzam że, nie wiem jaki mam mnożnik, po swiętach udam się do gazownika i obejrzę wykres mnożnika. Choć z tego co przemyślałem mnożnik powinien być około 1.

Awatar użytkownika
333michasz333
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pt lis 14, 2014 11:01 pm
Lokalizacja: Orzysz

Re: Pytania różne

Post autor: 333michasz333 » czw gru 24, 2015 4:40 pm

Wcześniej mapa gazu była bogato, może dlatego benzyna nauczyła się dłuższych czasów wtrysku. Spróbuje zresetować kompa auta i nauczyć nowych wartości to się zobaczy co wyjdzie. Jeśli czasy wtrysków benzyny nie będą krótsze to w czym szukać przyczyny?
Nie chce mieć zrobione na łatwiznę dlatego nie jadę do gazownika. Gaz jest sekwencyjny STAG 4 plus.
Wiem o ustawianiu diód w programie, tylko że ten wskaźnik pokazuję w programie cały czas tą samą wartość (rezystancję) czy pełny czy pusty zbiornik to cały czas tyle samo. Ale patrząc na wskazówkę pokazuje w miarę dobrze.
Mówiąc o mnożniku macie na myśli ten parametr przy maksymalnym obciążeniu?
Jakie są prawidłowe czasy wtrysku benzyny, mój silnik to 8V?
Wesołych Świąt sportowcy :)

tomik44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt paź 27, 2015 9:14 am
Lokalizacja: Toruń

Re: Pytania różne

Post autor: tomik44 » sob gru 26, 2015 3:30 pm

Mamy czas Świąt, więc wykładu LPG nie będzie, tym bardziej, że nie czytacie dokładnie moich postów. Na Forum jestem młody, nie wiele o mnie wiecie, nie zapisałem się po to by się wymądrzać, tylko po to by skorzystać z rad i doświadczenia starych wyjadaczy, za co im serdecznie dziękuję, szczególnie dziękuję Leonowi, twoje porady , opisy, obycie z Kijanką znacznie ułatwiły mi okiełzanie tej dziewuchy z którą po raz pierwszy miałem do czynienia, a nie jestem już młodzieniaszkiem.(Bardzo chętnie poznałbym Ciebie osobiście) Motoryzacja to moja pasja, nie zawód (z zawodu jestem elektronikiem, aczkolwiek 3 lata pracowałem w mechanice samochodowej) nadal szukam mojego miejsca zawodowego w życiu, a mam już ....lat - nieważne. Nie zabieram głosu w tematach, gdzie widzę, że są osoby bardziej doświadczone, i mają ogromną wiedzę praktyczną co jest podstawą.
Zaczerpnąłem wiele wiedzy z Waszego Forum i za to chciałbym się odwdzięczyć moją wiedzą i doświadczeniem.
Życzę Wszystkim spokojnych i miłych Świąt w gronie najbliższych (o ile to możliwe), chwili refleksji i zadumania, pamiętajcie, że 4x4 to nie jest cały świat, ważniejsi są nasi najbliżsi, którzy zasługują na naszą największą uwagę. To wokół Nich kręci się nasze życie.
Sportage 98 2.0 16V, Stag 300
LT 235/75R15

Awatar użytkownika
333michasz333
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pt lis 14, 2014 11:01 pm
Lokalizacja: Orzysz

Re: Pytania różne

Post autor: 333michasz333 » sob sty 16, 2016 9:40 pm

Zmniejszyłem dysze. Były 2,5 a są 2,0 ale przy autokalibracji ciśnienie 0,95 mnożnik jest wzorowy bo zaczyna się na 1,2 a na końcu czasów wtrysku 1. Lecz przy zbieraniu map wychodzi że jest za ubogo. Co dalej zmienić dysze na jeszcze mniejsze i podnieść ciśnienie czy przestawiać samemu mnożnik wystarczy na obecnych dyszach? Po ustawieniu ręcznym mnożnika mapy wyszły ok:
Obrazek
Obrazek

tomik44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt paź 27, 2015 9:14 am
Lokalizacja: Toruń

Re: Pytania różne

Post autor: tomik44 » pn sty 18, 2016 9:47 am

Trudno coś wyrokować skoro już przestawiłeś mnożnik, w tej chwili jest za wysoko, prawdopodobnie dysze ciut za małe. Podnieś ciśnienie do 1,1 i wrzuć wykres mnożnika po autokalibracji, nie musisz zbierać map, chodzi o sam mnożnik.
Sportage 98 2.0 16V, Stag 300
LT 235/75R15

Awatar użytkownika
333michasz333
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pt lis 14, 2014 11:01 pm
Lokalizacja: Orzysz

Re: Pytania różne

Post autor: 333michasz333 » pn sty 18, 2016 3:28 pm

tak to wygląda dla ciśnienia 1,1
Obrazek

tomik44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt paź 27, 2015 9:14 am
Lokalizacja: Toruń

Re: Pytania różne

Post autor: tomik44 » wt sty 19, 2016 10:00 am

Zmiejsz ciśnienie do 1,05 sprawdz mnożnik, powinien wyjść przy 14ms na poziomie 1, jak będzie jeszcze za nisko to zmniejsz ciśnienie do 1,00. Zaczyna to już jakoś wyglądać. :D
Sportage 98 2.0 16V, Stag 300
LT 235/75R15

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Pytania różne

Post autor: leon zet » wt sty 19, 2016 11:46 am

O widzisz...
Może zdalnie moją ogarniesz, bo tez wątpliwości mam :roll:

Awatar użytkownika
wojteusz
Posty: 550
Rejestracja: sob sty 10, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Pytania różne

Post autor: wojteusz » wt sty 19, 2016 12:39 pm

No ja mam wątpliwości czy Ty jeszcze posiadasz tę kijankę czy ją sprzedałeś pierwszego kwietnia cztery lata temu, bo fotek żadnych nie było od tamtego czasu :)21
:D
Nie ważne czym lecz gdzie i z kim!

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Pytania różne

Post autor: leon zet » wt sty 19, 2016 1:14 pm

Bo zaglądasz nie tam gdzie trzeba.
Tu nie znajdziesz :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości