Sportage, Asia Rocsta
Moderator: Marcin-Kraków
-
MuMiNkI
-

- Posty: 194
- Rejestracja: pt wrz 16, 2005 7:40 am
- Lokalizacja: Daleka północ - no może nie tak daleka - Elbląg
Post
autor: MuMiNkI » pt sie 04, 2006 9:18 am
Armon pisze:
mam taką teorię że w klimie było już mało wsadu i wypełniał dolną częśćć chłodnicy klimy powodując przegrzewanie się głównej chłodnicy poniżej obszaru wiskozy

No tak mam takie same objawy

w swojej Kile. I tu rodzi się pytanie a nawet dwa:
1. ile taka przyjemność kosztuje?
2. gdzie się nabija klimę (serwis, stacja diagnostyczna czy może ...)?
-
Armon

- Posty: 497
- Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Armon » pt sie 04, 2006 4:07 pm
W Wa-wie pełna wymiana płynu a właściwie gazu i oleju to koszt rzędu 250zł (bez faktury) w punktach specjalizujacych się serwisem klimatyzacji. W serwisie KIA też z reguły oferują taką usługę ale nie wiem za ile.
Odgrzybianie srodkami chemicznymi to około 150zł.
Odgrzybianie ultradźwiękami to koszt około 200-250zł.
-
karolb
-

- Posty: 165
- Rejestracja: ndz lis 27, 2005 1:07 pm
- Lokalizacja: Sopot
Post
autor: karolb » ndz sie 06, 2006 10:07 pm
w trojmiescie napelnienie klimy to 150 - 200 zł sredni te 180 trzeba dac....z faktura! w patrolu GR nawet w dwoch , po wlaczeniu klimy teperatura rosła , to dlatego ze chlodnica od klimy sie grzala i nagrzewala glowna
Karolb
Asia 2.2 D (SPRZEDANA!)
Buggy in progres
HONDA on road:)
-
Armon

- Posty: 497
- Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Armon » ndz sie 06, 2006 10:56 pm
to kolejny dowód na to że stolica najdroższym miesjcem w Polsce jest
nie bardzo kumam przykład Patrola

(chyba ze chodziło o lekkki skok temperatury przy okazji zabawy włącznikiem klimy

)... albo coś działa albo nie. To znaczy że rzeczony GR albo i dwa osiągają właściwą temperaturę silnika w otoczeniu o temperaturze np. 18 st. C a przy 28 st. C to już się przegrzewa

-
karolb
-

- Posty: 165
- Rejestracja: ndz lis 27, 2005 1:07 pm
- Lokalizacja: Sopot
Post
autor: karolb » wt sie 08, 2006 11:55 pm
o to chodzi ze: temperatura sie podnosi po wlaczeniu klimatyzacji, w Gr. Moze ,co nie znaczy ze na pewno tak jest, to spowodowane tym ze chlodnica od klimatyzacji znajduje sie przed chlodnica wody , chlodnica od klimatyzacji sie nagrzewa i nagrzewa przeplywajace powietrze, ktore wpada juz wstepnie ogrzane w chlodnice wody i przez to moze sie podnosi temperatura silnika o kilka stopni, wskazniki sa zadko wyskalowane cyferkami,i ciezko powiedizec o ile sie ta temperatura podnosi:) a jak jest 18'c to po co klima;)? jak jest 28 + cieplo z klimy daje juz konkretniejsze wratosci wydaje mi sie ze moze to byc powód podgrzewania sie silnika:) zwlaszcza jak wisko nie dziala w 100 % poprawnie:) ale ta teorie wymyslilem na poczekaniu wiec nie bede jej bronic
Pozdrawiam
Karolb
Asia 2.2 D (SPRZEDANA!)
Buggy in progres
HONDA on road:)
-
Armon

- Posty: 497
- Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Armon » śr sie 09, 2006 8:24 am
jasne, że chłodnica klimy ma fizyczny wływ na temperaturę powietrza przepływającego przez właściwą chłodnicę ... to jest oczywiste. Chodziło mi o to, że cały układ:
- klima
- chłodnica
- wisko
- pompa wody
muszą być dak dobrane aby zapewnić właściwą temperaturę płynu chłodzącego w najbardziej niekorzystnych warunkach (np. dla wersji europejskiej upał 35 stopni, właczona klima i obciążony silnik przy niedużej prędkości pojazdu

) ... jeśli tak nie jest to znaczy że coś niedomaga albo projektańci dali dupy

-
leon zet
-

- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leon zet » śr sie 09, 2006 3:20 pm
Stawiam na to ostatnie...
-
karolb
-

- Posty: 165
- Rejestracja: ndz lis 27, 2005 1:07 pm
- Lokalizacja: Sopot
Post
autor: karolb » śr sie 09, 2006 4:48 pm
no pewnie ze tak! ale zawsze mozna cos "udoskonalic" ale trzeba weidziec gdzie zaczac szukac przyczyny:) Klimy nie mam i problemu tez, ale spoconą dupe......
Pozdrawiam !
Do zobaczenia w ostrzycach..jesli ktos jedzie:)
Karolb
Asia 2.2 D (SPRZEDANA!)
Buggy in progres
HONDA on road:)
-
walmar
- jestem tu nowy...

- Posty: 20
- Rejestracja: ndz sie 20, 2006 9:48 pm
- Lokalizacja: lubuskie
Post
autor: walmar » wt sie 22, 2006 9:09 pm
witam też mam to szczęście posiadać kianke
mam pytanko do leona możesz mi podesłać ten schemacik podłączenia wentylatora pozdrawiam dzieki
walmar3@wp.pl
-
rakso70
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: wt sty 05, 2010 5:16 pm
- Lokalizacja: Sulechów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rakso70 » pn maja 30, 2011 9:19 pm
Nie chcę zakładać nowego wątku, zatem będę się posiłkował tym. Moja Kia dostała gorączki. W czasie jazdy ok, wskaźnik na połowie skali, ale gdy auto postoi z 5 minut na wolnych obrotach to strzałka zapierdziela w kierunku H. Wentylator cały czas chodzi, zatem może to nie choroba wiskotyczna? Padł termostat? Wykręcę jutro w pracy o zobaczę.
-
leon zet
-

- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leon zet » pn maja 30, 2011 10:07 pm
Płyn wyrzuca? Gotuje się?
-
robert_kow
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: pn cze 08, 2009 6:27 am
Post
autor: robert_kow » wt maja 31, 2011 9:13 am
jak już jest temat chłodnicy to małe pytanko zod czego mozna zastosować korek wlewu w serwisie siekneli 50 zeta jeśli jest jakiś zamiennik to proszę o info.Jeśli sie nie mylę to było gdzieś na naszym forum ze od jakiegoś opla ale nie moge tego odszukać.Wydaje mi się ze właśnie od korka padła mi chłodnica.Teraz ją zmieniłem i szkoda by było ją ponownie stracić.Odnośnie blokady wisco bo na takim śmigam prawie dwa lata , ktoś w środku założył kawałek paieru ściernego i to skręcił.Zastanawiam się nad regeneracją ( mam jeszcze jedną padniętą) gdzieś na allegro widziałem olej do visco.czy ktoś już przerabiał ten temat?
-
rakso70
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: wt sty 05, 2010 5:16 pm
- Lokalizacja: Sulechów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rakso70 » wt maja 31, 2011 9:49 am
leon zet pisze:Płyn wyrzuca? Gotuje się?
Zagotowało się wczoraj i w chłodnicy i we mnie heheh. Wygląda mi na to , ze to termostat się powiesił. Wybebeszyłem go i wsadziłem ponownie i działa. Chwilowo działa.
Już, nie działa hmmmm. Wykręcę termostat i sprawdzę co się będzie działo.
Wykręciłem i jest chwilowo ok. Szkoda, że i na dworze się ochłodziło (przynajmniej na ziemiach wyzyskanych). Pewność będę miał po dłuższej jeździe.
Ostatnio zmieniony śr cze 01, 2011 9:14 am przez
rakso70, łącznie zmieniany 1 raz.
-
robert_kow
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: pn cze 08, 2009 6:27 am
Post
autor: robert_kow » śr cze 01, 2011 6:14 am
ok już korek mam nowy za 28 zł wisco uzupełniłem "olejem" narazie działa temperatura w normie jak wcześniej na sztywnym wisco. Ciekawe jak bedzie dzisiaj w korku ulicznym. U mnie gotowanie płynu w chłodnicy po zgaszeniu silnika narazie ustało.
-
szahtior
- jestem tu nowy...

- Posty: 3
- Rejestracja: sob cze 25, 2011 10:19 am
- Lokalizacja: Legnica
Post
autor: szahtior » pt lip 22, 2011 8:15 am
Odnosnie ,,oleju"do visko.Jaki?
-
lewy00_00
-

- Posty: 926
- Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
- Lokalizacja: Łomża
Post
autor: lewy00_00 » pn kwie 01, 2013 9:17 pm
Wentylator po zgaszeniu silnika głośno chodził. Gdy kręciłem go ręką na zgaszonym silniku lekko trzeszczał, chrobotał. Występuje lekki luz przód tył. Po potraktowaniu WD-40 chodzi już cicho nawet po zgaszeniu autka. Temperatura nie rośnie. na razie działa ciekawe na jak długo. Jak te wisco działa bo tak czytałem coś o oleju jakimś itd.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
-
lewy00_00
-

- Posty: 926
- Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
- Lokalizacja: Łomża
Post
autor: lewy00_00 » pn paź 21, 2013 7:25 pm
Po ostatnich jazdach w plenerze wentylator na zimnym silniku głośno chodził na wolnych obrotach. rozebrałem wisco, a w środku moim oczom ukazało się jak by starego tawotu trochę. Wyczyściłem, i chodzi lecz jaki olej do tego wlać? i ile go wlać? chciałem złożyć to ze zwykłym olejem lecz uszczelka okazała się o kilka rozmiarów większa z niewiadomych przyczyn. Jutro dokupię oring w mieście ale co z olejem??
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
-
lewy00_00
-

- Posty: 926
- Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
- Lokalizacja: Łomża
Post
autor: lewy00_00 » pn paź 21, 2013 8:12 pm
dzieki. ten wątek czytałem wcześniej

i w trakcie czytania zainteresowało mnie to czemu tarczki w środku były takie zasyfione (pozostałości oleju?). według tego co czytam oleju nie wchodzi aż tak dużo do tego. myślałem że w środku całość musi być zalana olejem
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
-
lewy00_00
-

- Posty: 926
- Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
- Lokalizacja: Łomża
Post
autor: lewy00_00 » śr paź 23, 2013 8:21 pm
Ożywienie viskozy powiodło się

Praca wentylatora ucichła. oring dokupiony w sklepie, visco złożone i zalane olejem. Kręci się, temperatura na poziomie takim jak powinna być, więc wszystko się udało

sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
-
madrider5

- Posty: 773
- Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
- Lokalizacja: Okolice Torunia
Post
autor: madrider5 » ndz paź 27, 2013 9:23 pm
Posiada ktoś schemat instalacji el. na elektryka? Obecna chłodnica zaczyna się rozszczelniać i trzeba będzie coś spłodzić by było po Bożemu

Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
-
leon zet
-

- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leon zet » ndz paź 27, 2013 10:14 pm
Miałem gdzies takową.
Mało tego - gdzieś w garażu mam jeszcze polonezowski wentylator wszczepiony we własnoręcznie wykonaną z laminatu obudowę pasującą p&p w miejsce oryginalnej. Wykonana jest dość paskudnie.
W biurku w biurze wala mi się jeszcze trójnik z kwasówki z polonezowskim termowłącznikiem.
Pewnie jeszcze z jeden wiatrak by się znalazł

Może nawet i sprawny
Ogólnie rzecz ujmując - miałem u siebie taki patent przez czas jakiś. Wróciłem do oryginału.
-
lewy00_00
-

- Posty: 926
- Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
- Lokalizacja: Łomża
Post
autor: lewy00_00 » czw paź 31, 2013 5:15 pm
Wentylator znowu zaczął głośniej chodzić więc zajrzałem dziś pod maskę

olej jakimiś drogami wydostaje się z wiskozy. zdaje mi się że przy ośce bo występuje tam delikatny luz. choć patrząc na siłę odśrodkową olej nie powinien uciekać tamtędy. Spróbuję zastosować w te miejsce coś gęstszego. Nie będę brać przykładu z pewnej osoby która zamiast oleju wlała tam miód hehe lecz nie będzie to też tawot bo za gęsty lecz i olej też nie bo za rzadki. Pomyślimy w święta a zrobimy po świętach bo dziś już mi się nie chcę.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
-
leon zet
-

- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leon zet » czw paź 31, 2013 5:30 pm
Może być pęknięta obudowa wiskozy.
Kiedyś zamiast oleju wlałem tam gluta typu motodoktor. Niestety przez pękniętą obudowę wiskozy rozpylił się on pięknie po całej komorze silnika

A potem - w zasadzie doraźnie rozebrałem wiskozę i między "talerzyki" wstawiłem docięta gumę grubości około 5mm. Wisko się spięło na stałe

-
lewy00_00
-

- Posty: 926
- Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
- Lokalizacja: Łomża
Post
autor: lewy00_00 » czw paź 31, 2013 6:01 pm
w zasadzie to czemu nie tawot?? Wysmarować wszystko w środku na max, tarczki się będą kleić i będzie się kręcić na stałe w sumie bo jedna powierzchnia do drugiej będzie się kleić mocno.
A spięcie na stałe tak jak u Ciebie nie ma żadnych skutków ubocznych??
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość