Pomoc potrzebna

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pn cze 09, 2008 9:23 pm

Ok - zrobimy tak: Zamieściłem fotkę z rozkładem podciśnień jaki mam u siebie. Jak widać na obrazku ponumerowane są zarówno wężyki jak i odbiorniki podciśnienia.
Obrazek

I teraz chodzi o przyporządkowanie - co do czego. Na ten przykład 1-C, 2-A itp...

No to jak? Pomożecie?
:)21

Awatar użytkownika
kd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 8:00 pm
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Post autor: kd » pn cze 09, 2008 10:32 pm

Efekt wieczornego spaceru z psem..... :)

Rozkminisz sobie???


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d3a ... 04dbe.html
PATROL GR

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pn cze 09, 2008 11:03 pm

Powinienem dać radę :)2
Dzięki :)2

Awatar użytkownika
kd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 8:00 pm
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Post autor: kd » wt cze 10, 2008 7:36 am

Proszszszsz
PATROL GR

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt cze 10, 2008 1:03 pm

Właśnie przed chwilą korzystając z przerwy w pracy poprawiłem te cholerne wężyki zgodnie ze zdjęciem. Podłączyłem też odpiętego EGR-a. Gad odpalił od strzała, chodził mniej - więcej równo, co dobrze rokuje na przyszłość :wink:

@kd - winny Ci jestem conajmniej duże piwo :)2
@c&j - widzisz - trzeba wierzyć w ludzi :)2

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt cze 10, 2008 9:23 pm

flaszka dla mnie za utrzymanie poczytności tematu i skuteczny lobbing
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt cze 10, 2008 10:00 pm

ok - daj namiary to wyślę.
No chyba, że wolisz przelewem
:)21

A w temacie wiary w ludzi to chciałem jeszcze dodać, ze bardzo wierzę w Twoją Mamę
:wink:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt cze 10, 2008 10:02 pm

taa...

muszę się jej przypomnieć w sprawie

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt cze 10, 2008 10:02 pm

No
:)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt cze 10, 2008 10:05 pm

a tak baj de łej...
http://www.allegro.pl/search.php?string ... ej+robocie
25 zyli chyba możesz zainwestować w karierę żony?
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt cze 10, 2008 10:17 pm

Widziałem jakiś miesiąc temu...
Jakaś hiena wylicytowała do 50 zeteł - dalej nie zaglądałem...

Chyba zainwestuję
:)21

Tylko karwa mam nadzieję, że gościu jakimś kurierem to wyśle a nie pocztą

Tym sposobem masz chatę w całości :wink:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt cze 10, 2008 10:19 pm

naduszasz kup teraz i żaden frajer ci nie podskoczy
:)21

nie wiem jak gdzie indziej, ale u nas poczty cały czas pracują normalnie
#noichuj

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt cze 10, 2008 10:24 pm

Właśnie stałem się posiadaczem tego opasłego tomiska
:wink:

A co do poczty to już drugi tydzień czekam na dwie priorytetowe przesyłki. Jedna z Warszawy, druga z Wrocławia.
A listonosza w tymi miesiącu to jeszcze nie widziałem :roll:
Ostatnio zmieniony wt cze 10, 2008 10:27 pm przez leon zet, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt cze 10, 2008 10:26 pm

alleluja
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt cze 10, 2008 10:29 pm

no
:)21
I do przodu...
Trzeba siać
:)21

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » czw cze 19, 2008 3:03 pm

Odbiegając od tematu - dzisiaj Żona moja odebrała z poczty paczkę
:)21

A w paczce...

Obrazek

:)21

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » śr cze 25, 2008 10:50 pm

Niejako kontynuując temat
Obrazek
Na wyżej załączonym obrazku mamy nowe serducho mojej kijanki jeszcze przed przeszczepem. Interesują mnie dwie sprawy: dokąd biegnie i co zasila wężyk wychodzący z górnej części kolektora ssącego (zaraz za przepustnicą) oraz dokąd biegnie i co zasila wężyk wychodzący ze środka kolektora ale bardziej od strony akumulatora (podejrzewam, że idzie do tego zaworu od par paliwa ale pewności nie mam - u Armona był zaślepiony)

Aha - jeszcze jedno - sedrucho jest z 2000 roku więc prośbę swoją kieruję raczej do posiadaczy "dwójek"
:)21

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » czw cze 26, 2008 4:37 am

ten niższy przewód był u mnie rzeczywiście zaslepiony i do dziś nie wiem co zasilać on miał (w nowym serduchu rocznik 2002 już go nie ma :D )

do odsysania oparów z baku (za pośrednictwem zbiornika z aktywnym węglem) jest ten potężniejszy przewód zaraz za przepustnicą, na górze kolektora
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » czw cze 26, 2008 11:43 pm

Cholera - coś mi nie pasuje :roll:
Chyba muszę podjechać i obcenić na żywo w jakiejś nowszej kijance. Chyba w Nadleśnictwie takową mają :roll:

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt cze 27, 2008 11:29 pm

Podjechałem do Nadleśnictwa, pogadałem z Zastępcą Nadleśniczego, który kijankę użytkuje. Dostałem kluczyki, błogosławieństwo i ostrzeżenie cobym przypadkiem silnika nie podprowadził :)21
Sfotografowałem sobie to co mnie interesowało - podciśnienia w "dwójce" w stosunku do "jedynki" są faktycznie mocno zredukowane. Górny wężyk faktycznie idzie do elaktrozaworu połączonego z pochłaniaczem par paliwa. Króciec wychodzący ze środka kolektora jest zaślepiony, natomiast przy grodzi silnika znalazłem jakiś nie podłączony wężyk - prawdopodobnie odłączony celowo od króćca z tylnej części kolektora. Jakoś nie byłem w stanie sprawdzić dokąd on biegnie - auto miało pneumatyczne sprzęgi więc może to od tego :roll:

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » sob cze 28, 2008 8:26 am

tak pneumatu miały podłoczenie do jednego z krućców przy grodzi kabiny (potem sztynym przewodem po grodzi), drugi cholera wie do czego jest :roll:
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » sob cze 28, 2008 8:59 am

To wszystko jasne. Jednak przerzucę ten oryginalny kolektor

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » sob cze 28, 2008 9:00 pm

:)2

ja za to mam następujące obserwacje po mojej transplantacji:
1. nowy silik nie miał EGR'a - miał za to kolektor wydechowy na dwie sondy lambda ... przełożyliśmy stary kolektor wydechowy ze starą sondą , pozostawiłem elektozawór steryjący EGR'em coby ECU nie głupiał
2. zlikwidowałem odsysanie oprów z baku, bak odpowietrza się bezpośrednio przez kanister z węglem (usunołem zawór tródrożny z okolic tylnego mostu), elektrozawór sterujący pozostawiłem j.w.

silnik chodzi rewelacyjnie, zawsze w tym samym tempie schdzi do wolnych obrotów (stary lubił zostawać na 1500-2000), ma jedynie trochę nierówną pracę na wolnych obrotach (stary też miał)

3. nowy gaz sekwencyjny (Stag 300 na wtryskach Planijet) założony własnoręcznie chodzi idealnie (wykres mapy wtrysku pokryty z odchyłką 0-4%) .... poza spalaniem, które sięga od 16-20l/100km :cry:
więc za spalanie raczej odpowiedzialny jest orginalny ECU, zastanawiam się czy przepływka albo sonda nie daje lekko przekłamanych odczytów (choć na kompie gazowym odczyty sondy mają wartości "katalogowe") :roll: ... muszę chyba podjechać na analizator spalin
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » sob cze 28, 2008 10:08 pm

Przekładałem ten cholerny kolektor i poległem na trzech szczegółach. No może nie poległem do końca - przelotne opady deszczu połączone z zapadającym zmrokiem zrobiły swoje (auto robiłem przed garażem a nie w garażu). Tak więc na jutro zostało mi:
- zmotać jakiś wspornik aby móc podłaczyć linkę gazu. Niestety oryginalna "jedynkowa" linka za cholerę nie chce współpracować z "dwójkową" przepustnicą ani za pośrednictwem oryginalnego ani angielskiego wspornika. Brakuje tak ze 2 cm do długości pancerza.
- z angielskiej wiązki odciąć wtyczkę od silnika krokowego i przylutowac ją do oryginalnej instalacji. Problem polega na tym, ze w "dwójce" silniczek krokowy nie dość, ze jest zupełnie inny niz w "jedynce" to jeszcze jest zamontowany w zupełnie innym miejscu poza zasięgiem oryginalnej wtyczki. Kolory kabli i ich kolejność zgadzają się w obu wiązkach.
- to samo trzeba zrobić z wtyczką czujnika położenia przepustnicy - minimalnie jej brakuje a poza tym jest inny problem - kolory kabli się zgadzają, ale nie zgadza się ich kolejność. Trzeba będzie sprawdzić na oryginalnej angielskiej wiązce gdzie który kabel idzie i czy aby to ja nie miałem czegoś u siebie popieprzonego

ale to już jutro
:)21

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » ndz lip 06, 2008 11:57 am

Temat po ciężkich bojach i walkach mam zdaje się już opanowany.
- Przełożyłem z powrotem oryginalny "dwójkowy" kolektor i podłączyłem podciśnienia jak pan Bozia przykazał.
- Dorobiłem nowy wspornik do linki gazu przerabiając nieco ten "jedynkowy". Wygląda jak wygląda, ale działa.
- Dolutowałem kostki przyłączeniowe silnika krokowego i czujnika położenia przepustnicy pochodzące z wiązki nowego serducha do oryginalnej starej instalacji elektrycznej silnika. Wyszło na to, że w starej instalacji przy przepustnicy miałem jednak babola - zamienione dwa kable, przez co silnik miał wolne obroty na poziomie 1500 obr/min. Tylko [autocenzura] kto to mógł spartolić :evil: Chyba się domyślam...

Po tych zabiegach wszystko zdawało się być w porządku za wyjątkiem palącego się wkurwiacza. Podmieniłem przepływomierz na chińską sprawną podróbkę - palił się dalej. Potem okazało się, że sonda lambda "stoi". Zakupiłem więc nówkę sztukę uniwersalną NGK z zamiarem przełożenia. Po wymontowaniu starej okazało się, ze jest ona najprawdopodobniej sprawna, tyle że jeden z kabli od grzałki nie ma łączności z kostką i resztą instalacji elektrycznej. Mimo to wstawiłem nową sondę.

Wkurwiacz zgasł :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość