Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
marcin6391
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 10:52 am
Lokalizacja: Wilga

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: marcin6391 » wt mar 29, 2011 12:01 pm

Podepnę sie do tematu :wink:

U mnie pojawił sie nastepujący problem - po odpaleniu, na zimnym silniku zaczyna pływać na obrotach. Czasem do tego stopnia, że zdarza jej się zgasnąć.... Dodatkowo jak jadę na benzynie, to "szarpie", tak jakby były przerwy w "dostawie" paliwa .... Objawy te występują tylko na benzynie. na gazie jest ok. Zbiornik wyczyszczony, a było w nim sporo syfu ....
Druga sprawa, to taka, że gdy jadę i wrzucę luz czasem obroty gwałtownie spadają, aż do zgaśnięcia auta , to juz niezaleznie od rodzaju zasilania- paliwo czy gaz..... Gaz zwykły, silnik 2.0 16v ....
na gazie tez potrafi strzelić ... Świece, przewody, filtry,parownik wymienione .....
Wjadę wszędzie ...
Z wyjazdem może być gorzej ..... :-)

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: leon zet » wt mar 29, 2011 12:11 pm

Nie dostaje paliwa, albo dostaje je w niewłaściwej ilości.
Trzeba podrążyć temat - sprawdzić drożność i szczelnośćprzewodów paliwowych, ciśnienie i wydajność pompy, stan filtrów.

I pewnie jeszcze kilku innych spraw, o których zapomniałem.

Awatar użytkownika
marcin6391
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 10:52 am
Lokalizacja: Wilga

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: marcin6391 » wt mar 29, 2011 12:20 pm

Pompy nie sprawdziłem, bo nie dało jej sie wyjąć... filtry wymienione ....
Wjadę wszędzie ...
Z wyjazdem może być gorzej ..... :-)

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: leon zet » wt mar 29, 2011 12:28 pm

Najprawdopodobniej masz odpowiedź.
Sprawdź ciśnienie manometrem.

Awatar użytkownika
marcin6391
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 10:52 am
Lokalizacja: Wilga

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: marcin6391 » wt mar 29, 2011 12:34 pm

ok. Dziekować :wink:
Wjadę wszędzie ...
Z wyjazdem może być gorzej ..... :-)

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: madrider5 » czw lip 14, 2011 11:13 pm

mimo remontu silnika (pierścienie, regeneracja głowicy z uszczelniaczami itp.) problem wciąż jest a remont robiłem bo jej olej zasmakował i coraz więcej go piła :)9 paliła mi się kontrolka check i po wizycie u mechaniora i podpięciu pod kompa okazało się że padł czujnik położenia przepustnicy. Teraz czekam za przesyłką i się okaże czy montaż nowego coś zmieni :roll: po remoncie spalanie spadło do 12L przy rozsądnej jeździe tylko na 2WD :wink:
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: madrider5 » pt lip 15, 2011 10:17 pm

No i Kianka zrobiona :)13 :)13 :)13 :)13 ale nie tak łatwo chciała się poddać....gdyby nie czynnik jak poprzedni właściciel to pół godz roboty krócej i 60zł w keszeni, ponieważ nie potrzebnie kupowałem ten czujnik. A mianowicie już opowiadam: po odbiorze czujnika w pełni uradowany że w końcu będzie chulać wszystko jak należy zabrałem się ochoczo do rozkręcania, niestety dojście jest tam po prostu bąbowe.... i sporo Pań na ,,K'' poleciało :oops: W końcu nowy czujnik założony, wężyki popodczepiane i rozruch a tam? What the fack?? :)9 :)9 Nic się nie zmieniło, jak się czak palił to nadal pali,ehh..... mechanior po podpięciu pod kompa mówił że oprócz czujnika pokazywało mu krokowca hmm..... w sumie te 2 rzeczy mają te same wtyczki więc na próbę je pozamieniałem, odpalam..... eureka! Czak już się nie pali ale za to sama mi wkręcała silnik na 3,5 tyś obrotów......hmmm.....może źle wsadziłem tą końcówkę od przepustnicy w czujnik... rozbieram znów :)16 po ponownym założeniu i już z tą pewnością że jest wszystko ok zrobione...rozruch a tam? To samo :)11 Podpinam stary czujnik i kręce nim no i w magiczny sposób obroty spadły i trzyma te książkowe 900 na ciepłym silniku ale po ułożeniu rowku na starym czujniku który miałem w ręce a końcówce przepustnicy to były 2 różne ułożenia, bo jeśli przekręciłem ten w czujniku tak jak miałem tą końcówkę na przepustnicy to ta mi się wkręcała na obroty.....jedyne co mi przychodziło do głowy to że ktoś tam grzebał i popierdoczył kabelki :evil: No i miałem racje, porozcinałem te 3 kabelki, kilka kombinacji i już wszystko było w pożąsiu. Teraz obroty są jak powinny być i kontrolka w oczy nie kole :lol: no i już nie szarpie silnik przy jeździe na równym gazie, jak i dodawaniu gazu, miodzio :P ciekawe jak spalanie wyjdzie :)9
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: madrider5 » pn lip 25, 2011 12:07 pm

Co do spalania po naprawie to się miło zaskoczyłem bo przy tym samym stylu jazdy i trasach wynosi ono 11/11,5 L/100km LPG. Czyli dzięki remontowi silnika i poprawnym podłączeniu kabelków do czujnika położenia przepustnicy oszczędzam prawie 5zł przy każdym tankowaniu :lol:
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość