Blos

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » śr sty 08, 2014 10:14 am

0k.
Z tym kabelkiem to na razie nie będę zawracał Ci gitary.Daj znać tylko jak sprawdzisz czy odpala na zimnym.Czytałem, że ustawienia na multimetr są bardzo orientacyjne, bo zwykły multimetr jest za wolny do takich rzeczy i tu lepszy by był analogowy na wskazówkę...
A z tą wiązką dlatego pytam bo emulację wtrysków podłącza się do wtryskiwaczy benzynowych a u nas aby dostać się do tych wtrysków to trzeba kolektor zwalać. Z tego co widzę na schemacie mojej sekwencji to idą tam taż kable na wtryski.Chciałem właśnie obciąć tę wiązkę i podłączyć do niej emulację aby niepotrzebnie nie zwalać kolektora tylko nie mam pewności,że zadziała bo nie widzę dokładnie gdzie te kabelki idą wg. schematu idą na wtryski.
Widzę,że masz taki sam reduktor jak ja blustar lub tomasetto.-jakiej średnicy wąż od gazu dałeś bo parownik ma prawie 20mm. a blos prawie 18mm. zastanawiam się czy 19 mm. będzie dobry
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » śr sty 08, 2014 1:08 pm

No tak, emulacje podłączasz pod przewód sygnałowy wtryskiwacza. Na każdy idą 2 kabelki (sygnał i zasilanie). Co do kolektora ssącego to wystarczy odkręcić tą jego górną połówkę i wyjąć zworek PCV a odchylając do przodu masz dość miejsca by wlutować kabelki emulatora. Przy okazji zobaczysz w jakim stopniu masz zasyfione kanały dolotowe wewnątrz :roll: Wąż znaleźny, bodajże 16mm bo tylko taki miałem dość długi :lol: . Reduktor Tomasetto AT07, chociaż grzebiąc po forach, do blosa polecali reduktory sterowane podciśnieniowo, niby precyzyjniejsze.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » śr sty 08, 2014 5:17 pm

Przed odpaleniem trochę wkręciłem śrubkę od podpory przepustnicy i na zimno opaliła dobrze, ssanie działało, nie zalewało i nie szarpało. Gazu zatankowałem do pełna i zobaczymy ile na ile spali.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » pn sty 13, 2014 10:01 pm

Witam.
Blosik siedzi już w aucie( łącznie z wywaleniem sekwencji zeszło mi 5 h). Auto chodzi jak na sekwencji nie czuć żadnej różnicy. Jutro bądź w środę podjadę do gazownika aby ustawić skład mieszanki.
Jak będę miał chwilę to zrobię zdjęcie i pokaże jak wyszło.
U mnie blos prawie leży - dlaczego ?? bo nie mam liftu budy tak jak Madrider :(
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » wt sty 14, 2014 2:51 pm

oto zdjęcie kable jeszcze bez peszli ochronnych
Obrazek
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » wt sty 14, 2014 9:35 pm

A emulator sondy jakiś zakładałeś? Dziś w końcu zamontowałem miernik AFR i moim oczom ukazały się przeróżne cuda.... a kupiłem coś takiego : http://allegro.pl/show_item.php?item=3859319257
Trochę pojeżdżę to opisze, chyba że może w jakimś nowym wątku bo raczej tego może być.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
TOOM444
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn lut 25, 2013 12:03 pm

Re: Blos

Post autor: TOOM444 » śr sty 15, 2014 12:30 pm

jaras,slepowron a gaz ci nie strzela? ja jak miałem tak zamontowany gaz (tak jak u ciebie widać na fotce - instalacja jak dla aut z gaźnikiem) to co chwila strzelał i wysadzał mi filtr powietrza po drodze paląc przepływkę i nawet klapki antywybuchowe na pokrywie filtra powietrza nie pomagały. W końcu założyłem sekwencję i problem zniknął
Pozdro
Daihatsu Terios I

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » śr sty 15, 2014 2:59 pm

Toom- poczytaj najpierw na temat blosa a później dopiero pisz. To nie jest mikser tylko blos, a on nie ma prawa strzelić no chyba, że kable i świece są do d...

Madrider- emulator zakładałem ale wtrysków. Emulacji sondy z tego co wiem się do blosa nie zakłada.Jeżeli masz to zdejmij bo on symuluję tylko sondę.
Wskaźnik AFR fajny ale nie ma jak ustawienie na analizator.
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » śr sty 15, 2014 4:36 pm

Z tego co jeździłem to jeszcze ani razu nie strzeliła mi na Blosie, choć bywało już bardzo ubogo i bogato. A tak wygląda moje LPG control center 8)

Obrazek

Wiem że nie jest pięknie, ale to ma służyć heh :)13
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
TOOM444
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn lut 25, 2013 12:03 pm

Re: Blos

Post autor: TOOM444 » czw sty 16, 2014 6:21 pm

A to sorry, widać moja wiedza na ten temat jest marna a nawet żadna.
U mnie była zwykła instalacja gazowa i strzelał jak moździerz na froncie.
Ok, dzięki, poczytam
Pozdrawiam
Daihatsu Terios I

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » czw sty 23, 2014 12:04 pm

Dla ciekawych dzisiaj rano temperatura -18, auto na gazie odpaliło od kopa co prawda trzeba było zakręcić trochę(kilka sek) ale odpaliło.Obroty stabilne po około minucie wsiadłem i jakby nic autem odjechałem. Na paliwie zapier....bym pieszo po bułki :D
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » czw sty 23, 2014 1:42 pm

Z ciekawości swojego też rano odpaliłem na gazie, zaskoczył przy 2 obrocie rozrusznika i sobie ładnie, równo pyrkał. Zacząłem go skrobać i po minucie zgasł, parownik zmarzł i się zalał. Przez rok ten rozrusznik tyle nie nakręcił, co teraz żeby jakoś to przepalił. Szkoda że w centralce nie ma pozycji z odcięciem wszystkich paliw, na taką awaryjną sytuacje.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

marko 1971
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: wt sty 18, 2011 5:26 pm

Re: Blos

Post autor: marko 1971 » czw sty 23, 2014 6:31 pm

Przy butli są zawory do ręcznego odcięcia gazu, a paliwo można bezpiecznikiem odciąć. A jakie spalanie na blosie? Mi ostatnio wychodzi 16 litrów i do tego ledwie jedzie.

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » czw sty 23, 2014 7:26 pm

Ja jak na razie szukam złotego środka i różnie to wychodzi. Obecnie zamówiłem slit / gwizdek o mniejszym rozmiarze niż ten z którym dołączono BLOS'a. Liczę że będzie można trochę rozkręcić ten parownik bo obecnie wszystko jest poskręcane, nawet registerek dołożyłem na wężu by zmniejszyć przepływ gazu a parownik w końcu nie jest aż jakoś super mocny. Dobrą radą dla wszystkich po montażu tego ustrojstwa jest zwrócenie uwagi czy śrubka od wolnych obrotów prawidłowo się wkręca i zmniejsza średnice otworu znaczonego strzałką (ten z boku) a także wymiana zielonego oringa na grubszy. Z tą śrubką u mnie było tak, że mimo wkręcenia do oporu otwór był otwarty na całego więc na wolnych zawsze miała bogato i tak pokracznie wychodziła ta regulacja.

Obrazek
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » wt sty 28, 2014 11:14 am

Doszedł mniejszy slit i tu mam pytanko, otóż czy miał ktoś okazje zobaczyć jak na prawdę wygląda ten slit E? Wygrzebując ten z blosa i przykładając do tego który teoretycznie miał być mniejszy nie dopatrzyłem się żadnych różnic.... W sieci nie ma żadnych konkretów o tym....

Obrazek
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » wt sty 28, 2014 4:01 pm

Wyczytałem w sieci, że różnice między slitami są podobno gołym okiem nie zauważalne.Nawet ktoś tam myślał, że został po zakupie oszukany. Zamontuj a się przekonamy :D
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » czw sty 30, 2014 3:58 pm

Po rozmowie ze sprzedawcą założyłem slita. Różnica jakaś tam nie wielka jest (lepiej odpala na LPG), ale nadal parownik skręcony i registerek na wężu by zmniejszyć przepływ. A, Jaras byłeś na regulacji analizatorem? Tak sobie trochę pojeżdżę, popatrzę spalania i może rozglądnę się za jakimś analizatorem w okolicy. Może ktoś z czytających wypowie się o swoich regulacjach...
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » czw sty 30, 2014 4:01 pm

Nawet założyłem stożkowy filtr powietrza by zmniejszyć ciśnienie zasysanego powietrza przez silnik.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

marko 1971
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: wt sty 18, 2011 5:26 pm

Re: Blos

Post autor: marko 1971 » czw sty 30, 2014 5:13 pm

A miernik AFR co pokazuje? Może napiszesz coś więcej

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » czw sty 30, 2014 8:30 pm

Witam.
Jeszcze nie robiłem profesjonalnej regulacji czekam do wypłaty :D na razie mam zakręcony blos na maxa i parownik też. Ile pali to jeszcze nie wiem. Początkowo miałem blosa rozkręconego 1,5 obr. parownika nie ruszałem. Auto sporo paliło nawet gdzieś z 18l. Teraz zobaczymy- myslę , że za ubogo nie jest bo auto chodzi jak na benzynie.Ciekawe jak ze spalaniem.
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » pt sty 31, 2014 5:44 pm

O ja :)11 spalanie wyszło nie kulawe- na 12l. zrobiłem 40 km. cały czas przód mam teraz zapięty i jeżdżę do roboty 3km. w jedną stronę, czyli auto zimne, do tego odpalam na gazie ale na litość boską to wychodzi 30l. LPG na 100km przy oponach 205 :)16
Madrider jesteś pewny, że aby wydatek gazu na parowniku był najmniejszy to trzeba zakręcić tę plastikową śrubę do oporu. Dzisiaj register dołożyłem na węzu i skręciłem go 3/4 na kijanie nie zrobiło to wrażenia chodzi jak chodziła
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » pt sty 31, 2014 6:19 pm

Sugeruje się wskazaniami afr'u. Rozkręcając parownik zwiększasz jego przepustowość i daje więcej gazu, zakręcając daje go mniej a nawet na całkowicie zakręconym jest go za dużo, aczkolwiek jako tako da się to już zubożyć śrubą na blosie. Na pewno bypas trzeba zakręcić do oporu, bypas czyli mosiężną śrubkę która przepuszcza gaz bokiem w sensie, poza działaniem membrany. Obecnie cały czas jestem w trakcie regulacji w czasie jazdy a regulacja miernikiem nic się nie ma do poprawnej pracy bo pod obciążeniem zawsze będzie mega ubogo.... Obecnie cały czas dążę do uzyskania środkowego zakresu wskaźnika podczas równego gazu przy 2,5tyś a po puszczeniu od razu zubożenie mieszanki tak jak to ma się na benzynie. Wychodzi to różnie.... Tak jeżdżąc i zerkając na mrugacza, sobie mówię: dobrze że kupiłem z większą ilością diodek, dzięki czemu dokładniej wiem co się dzieje z mieszanką.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » sob lut 01, 2014 9:37 pm

Aktualizacja zmagań z ustawieniami :)21

Otóż po pracy postanowiłem podłączyć blosa o tak:

Obrazek

Dało mi to tyle, że żeby pod obciążeniem zachować mieszankę mieszczącą się w zielonej skali mrugacza, musiałem rozkręcić register i parownik. Podczas jazdy wyglądało to tak że przy bucie mieszanka potrafiła zubożyć, na równym gazie na zielono a po puszczeniu i wolnych obrotach - mega bogato i nie szło tego zmienić. Na takiej mieszance zrobiłem jakieś dobre 40km z tego 20 min kopałem się w zaspie bo przeliczyłem się z twardością śniegu i siadłem na ramie. W końcu miałem dość i zamieniłem przepływomierz z blosem tak jak miałem poprzednio i tu moje zdziwienie bo do zachowania prawidłowej mieszanki małą śrubkę zakręciłem max, dużą wykręciłem około 1,5 obrotu, register rozkręcony no i parownik rozkręcony o jakieś 3 obroty :o Gdzie poprzednio przy takim odkręceniu parownika było mega bogato i nie szło tego wyregulować. Ogólnie rozmyślam czy ta pokraczność nie jest spowodowana parownikiem.... kopiąc się trochę rozgrzałem go a że był rozkręcony to może membrany się inaczej ułożyły, dla tego później mogłem trochę rozkręcić parownik, no i po zrobieniu jakichś 10 km, musiałem zjechać i zubożyć bo zaczeło robić się bogato, ustawiłem ok i za jakieś 5 km znów pokazywało mi bogato i musiałem zubożyć.... Parownik był nowy więc nie wiem czy się mogły membrany osrać i zaczął lać..... Gdzieś leży u mnie Lovato pneumatyk, kiedyś trzeba by go odkopać i zobaczyć co na tym cudeńku pokaże...
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » ndz lut 02, 2014 1:44 pm

Tak jak Madrider to miałem założene blosa w BMW czyli przed przepływką. Ja u siebie mam zakręcony parownik na max, blosa też a mała śrubkę na blosie
rozkręcną około 1 obr.Do tego dołożony register otwarty do połowy auto pali 13.5 w trasie tylko z jednym napędem .Uwazam, że jeszcz za dużo i przykręce trochę register chcę dojść do spalania w trasie 11l.
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » pt mar 14, 2014 9:52 pm

Ostatnio prawdopodobnie z powodu nieszczelnego rezonatora, który jest połączony z alu rurą doprowadzającą powietrze miałem kilka wystrzałów na LPG- prawie mi serce stanęło tak się wystraszyłem i to w dodatku pierwszy wystrzał podczas wyprzedzania. Dopiero po kilku dniach zakapowałem co może być przyczyną. Więc teraz rezonator jest wywalony z auta a wąż zaślepiony grzybkiem przeciw wybuchowym kupionym za 20zł. w sklepie z artykułami LPG- Średnica grzybka 40mm.( gdyby ktoś chciał kupić). Po wywaleniu rezonatora wybuchy ustały.
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość