Blos
Moderator: Marcin-Kraków
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Blos
0k.
Z tym kabelkiem to na razie nie będę zawracał Ci gitary.Daj znać tylko jak sprawdzisz czy odpala na zimnym.Czytałem, że ustawienia na multimetr są bardzo orientacyjne, bo zwykły multimetr jest za wolny do takich rzeczy i tu lepszy by był analogowy na wskazówkę...
A z tą wiązką dlatego pytam bo emulację wtrysków podłącza się do wtryskiwaczy benzynowych a u nas aby dostać się do tych wtrysków to trzeba kolektor zwalać. Z tego co widzę na schemacie mojej sekwencji to idą tam taż kable na wtryski.Chciałem właśnie obciąć tę wiązkę i podłączyć do niej emulację aby niepotrzebnie nie zwalać kolektora tylko nie mam pewności,że zadziała bo nie widzę dokładnie gdzie te kabelki idą wg. schematu idą na wtryski.
Widzę,że masz taki sam reduktor jak ja blustar lub tomasetto.-jakiej średnicy wąż od gazu dałeś bo parownik ma prawie 20mm. a blos prawie 18mm. zastanawiam się czy 19 mm. będzie dobry
Z tym kabelkiem to na razie nie będę zawracał Ci gitary.Daj znać tylko jak sprawdzisz czy odpala na zimnym.Czytałem, że ustawienia na multimetr są bardzo orientacyjne, bo zwykły multimetr jest za wolny do takich rzeczy i tu lepszy by był analogowy na wskazówkę...
A z tą wiązką dlatego pytam bo emulację wtrysków podłącza się do wtryskiwaczy benzynowych a u nas aby dostać się do tych wtrysków to trzeba kolektor zwalać. Z tego co widzę na schemacie mojej sekwencji to idą tam taż kable na wtryski.Chciałem właśnie obciąć tę wiązkę i podłączyć do niej emulację aby niepotrzebnie nie zwalać kolektora tylko nie mam pewności,że zadziała bo nie widzę dokładnie gdzie te kabelki idą wg. schematu idą na wtryski.
Widzę,że masz taki sam reduktor jak ja blustar lub tomasetto.-jakiej średnicy wąż od gazu dałeś bo parownik ma prawie 20mm. a blos prawie 18mm. zastanawiam się czy 19 mm. będzie dobry
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
Re: Blos
No tak, emulacje podłączasz pod przewód sygnałowy wtryskiwacza. Na każdy idą 2 kabelki (sygnał i zasilanie). Co do kolektora ssącego to wystarczy odkręcić tą jego górną połówkę i wyjąć zworek PCV a odchylając do przodu masz dość miejsca by wlutować kabelki emulatora. Przy okazji zobaczysz w jakim stopniu masz zasyfione kanały dolotowe wewnątrz
Wąż znaleźny, bodajże 16mm bo tylko taki miałem dość długi
. Reduktor Tomasetto AT07, chociaż grzebiąc po forach, do blosa polecali reduktory sterowane podciśnieniowo, niby precyzyjniejsze.


Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Re: Blos
Przed odpaleniem trochę wkręciłem śrubkę od podpory przepustnicy i na zimno opaliła dobrze, ssanie działało, nie zalewało i nie szarpało. Gazu zatankowałem do pełna i zobaczymy ile na ile spali.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Blos
Witam.
Blosik siedzi już w aucie( łącznie z wywaleniem sekwencji zeszło mi 5 h). Auto chodzi jak na sekwencji nie czuć żadnej różnicy. Jutro bądź w środę podjadę do gazownika aby ustawić skład mieszanki.
Jak będę miał chwilę to zrobię zdjęcie i pokaże jak wyszło.
U mnie blos prawie leży - dlaczego
bo nie mam liftu budy tak jak Madrider 
Blosik siedzi już w aucie( łącznie z wywaleniem sekwencji zeszło mi 5 h). Auto chodzi jak na sekwencji nie czuć żadnej różnicy. Jutro bądź w środę podjadę do gazownika aby ustawić skład mieszanki.
Jak będę miał chwilę to zrobię zdjęcie i pokaże jak wyszło.
U mnie blos prawie leży - dlaczego


BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Blos
oto zdjęcie kable jeszcze bez peszli ochronnych


BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
Re: Blos
A emulator sondy jakiś zakładałeś? Dziś w końcu zamontowałem miernik AFR i moim oczom ukazały się przeróżne cuda.... a kupiłem coś takiego : http://allegro.pl/show_item.php?item=3859319257
Trochę pojeżdżę to opisze, chyba że może w jakimś nowym wątku bo raczej tego może być.
Trochę pojeżdżę to opisze, chyba że może w jakimś nowym wątku bo raczej tego może być.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Re: Blos
jaras,slepowron a gaz ci nie strzela? ja jak miałem tak zamontowany gaz (tak jak u ciebie widać na fotce - instalacja jak dla aut z gaźnikiem) to co chwila strzelał i wysadzał mi filtr powietrza po drodze paląc przepływkę i nawet klapki antywybuchowe na pokrywie filtra powietrza nie pomagały. W końcu założyłem sekwencję i problem zniknął
Pozdro
Pozdro
Daihatsu Terios I
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Blos
Toom- poczytaj najpierw na temat blosa a później dopiero pisz. To nie jest mikser tylko blos, a on nie ma prawa strzelić no chyba, że kable i świece są do d...
Madrider- emulator zakładałem ale wtrysków. Emulacji sondy z tego co wiem się do blosa nie zakłada.Jeżeli masz to zdejmij bo on symuluję tylko sondę.
Wskaźnik AFR fajny ale nie ma jak ustawienie na analizator.
Madrider- emulator zakładałem ale wtrysków. Emulacji sondy z tego co wiem się do blosa nie zakłada.Jeżeli masz to zdejmij bo on symuluję tylko sondę.
Wskaźnik AFR fajny ale nie ma jak ustawienie na analizator.
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
Re: Blos
Z tego co jeździłem to jeszcze ani razu nie strzeliła mi na Blosie, choć bywało już bardzo ubogo i bogato. A tak wygląda moje LPG control center

Wiem że nie jest pięknie, ale to ma służyć heh


Wiem że nie jest pięknie, ale to ma służyć heh

Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Blos
Dla ciekawych dzisiaj rano temperatura -18, auto na gazie odpaliło od kopa co prawda trzeba było zakręcić trochę(kilka sek) ale odpaliło.Obroty stabilne po około minucie wsiadłem i jakby nic autem odjechałem. Na paliwie zapier....bym pieszo po bułki 

BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
Re: Blos
Z ciekawości swojego też rano odpaliłem na gazie, zaskoczył przy 2 obrocie rozrusznika i sobie ładnie, równo pyrkał. Zacząłem go skrobać i po minucie zgasł, parownik zmarzł i się zalał. Przez rok ten rozrusznik tyle nie nakręcił, co teraz żeby jakoś to przepalił. Szkoda że w centralce nie ma pozycji z odcięciem wszystkich paliw, na taką awaryjną sytuacje.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 5:26 pm
Re: Blos
Przy butli są zawory do ręcznego odcięcia gazu, a paliwo można bezpiecznikiem odciąć. A jakie spalanie na blosie? Mi ostatnio wychodzi 16 litrów i do tego ledwie jedzie.
Re: Blos
Ja jak na razie szukam złotego środka i różnie to wychodzi. Obecnie zamówiłem slit / gwizdek o mniejszym rozmiarze niż ten z którym dołączono BLOS'a. Liczę że będzie można trochę rozkręcić ten parownik bo obecnie wszystko jest poskręcane, nawet registerek dołożyłem na wężu by zmniejszyć przepływ gazu a parownik w końcu nie jest aż jakoś super mocny. Dobrą radą dla wszystkich po montażu tego ustrojstwa jest zwrócenie uwagi czy śrubka od wolnych obrotów prawidłowo się wkręca i zmniejsza średnice otworu znaczonego strzałką (ten z boku) a także wymiana zielonego oringa na grubszy. Z tą śrubką u mnie było tak, że mimo wkręcenia do oporu otwór był otwarty na całego więc na wolnych zawsze miała bogato i tak pokracznie wychodziła ta regulacja.


Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Re: Blos
Doszedł mniejszy slit i tu mam pytanko, otóż czy miał ktoś okazje zobaczyć jak na prawdę wygląda ten slit E? Wygrzebując ten z blosa i przykładając do tego który teoretycznie miał być mniejszy nie dopatrzyłem się żadnych różnic.... W sieci nie ma żadnych konkretów o tym....


Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Blos
Wyczytałem w sieci, że różnice między slitami są podobno gołym okiem nie zauważalne.Nawet ktoś tam myślał, że został po zakupie oszukany. Zamontuj a się przekonamy 

BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
Re: Blos
Po rozmowie ze sprzedawcą założyłem slita. Różnica jakaś tam nie wielka jest (lepiej odpala na LPG), ale nadal parownik skręcony i registerek na wężu by zmniejszyć przepływ. A, Jaras byłeś na regulacji analizatorem? Tak sobie trochę pojeżdżę, popatrzę spalania i może rozglądnę się za jakimś analizatorem w okolicy. Może ktoś z czytających wypowie się o swoich regulacjach...
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Re: Blos
Nawet założyłem stożkowy filtr powietrza by zmniejszyć ciśnienie zasysanego powietrza przez silnik.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 5:26 pm
Re: Blos
A miernik AFR co pokazuje? Może napiszesz coś więcej
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Blos
Witam.
Jeszcze nie robiłem profesjonalnej regulacji czekam do wypłaty
na razie mam zakręcony blos na maxa i parownik też. Ile pali to jeszcze nie wiem. Początkowo miałem blosa rozkręconego 1,5 obr. parownika nie ruszałem. Auto sporo paliło nawet gdzieś z 18l. Teraz zobaczymy- myslę , że za ubogo nie jest bo auto chodzi jak na benzynie.Ciekawe jak ze spalaniem.
Jeszcze nie robiłem profesjonalnej regulacji czekam do wypłaty

BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Blos
O ja
spalanie wyszło nie kulawe- na 12l. zrobiłem 40 km. cały czas przód mam teraz zapięty i jeżdżę do roboty 3km. w jedną stronę, czyli auto zimne, do tego odpalam na gazie ale na litość boską to wychodzi 30l. LPG na 100km przy oponach 205
Madrider jesteś pewny, że aby wydatek gazu na parowniku był najmniejszy to trzeba zakręcić tę plastikową śrubę do oporu. Dzisiaj register dołożyłem na węzu i skręciłem go 3/4 na kijanie nie zrobiło to wrażenia chodzi jak chodziła


Madrider jesteś pewny, że aby wydatek gazu na parowniku był najmniejszy to trzeba zakręcić tę plastikową śrubę do oporu. Dzisiaj register dołożyłem na węzu i skręciłem go 3/4 na kijanie nie zrobiło to wrażenia chodzi jak chodziła
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
Re: Blos
Sugeruje się wskazaniami afr'u. Rozkręcając parownik zwiększasz jego przepustowość i daje więcej gazu, zakręcając daje go mniej a nawet na całkowicie zakręconym jest go za dużo, aczkolwiek jako tako da się to już zubożyć śrubą na blosie. Na pewno bypas trzeba zakręcić do oporu, bypas czyli mosiężną śrubkę która przepuszcza gaz bokiem w sensie, poza działaniem membrany. Obecnie cały czas jestem w trakcie regulacji w czasie jazdy a regulacja miernikiem nic się nie ma do poprawnej pracy bo pod obciążeniem zawsze będzie mega ubogo.... Obecnie cały czas dążę do uzyskania środkowego zakresu wskaźnika podczas równego gazu przy 2,5tyś a po puszczeniu od razu zubożenie mieszanki tak jak to ma się na benzynie. Wychodzi to różnie.... Tak jeżdżąc i zerkając na mrugacza, sobie mówię: dobrze że kupiłem z większą ilością diodek, dzięki czemu dokładniej wiem co się dzieje z mieszanką.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Re: Blos
Aktualizacja zmagań z ustawieniami
Otóż po pracy postanowiłem podłączyć blosa o tak:

Dało mi to tyle, że żeby pod obciążeniem zachować mieszankę mieszczącą się w zielonej skali mrugacza, musiałem rozkręcić register i parownik. Podczas jazdy wyglądało to tak że przy bucie mieszanka potrafiła zubożyć, na równym gazie na zielono a po puszczeniu i wolnych obrotach - mega bogato i nie szło tego zmienić. Na takiej mieszance zrobiłem jakieś dobre 40km z tego 20 min kopałem się w zaspie bo przeliczyłem się z twardością śniegu i siadłem na ramie. W końcu miałem dość i zamieniłem przepływomierz z blosem tak jak miałem poprzednio i tu moje zdziwienie bo do zachowania prawidłowej mieszanki małą śrubkę zakręciłem max, dużą wykręciłem około 1,5 obrotu, register rozkręcony no i parownik rozkręcony o jakieś 3 obroty
Gdzie poprzednio przy takim odkręceniu parownika było mega bogato i nie szło tego wyregulować. Ogólnie rozmyślam czy ta pokraczność nie jest spowodowana parownikiem.... kopiąc się trochę rozgrzałem go a że był rozkręcony to może membrany się inaczej ułożyły, dla tego później mogłem trochę rozkręcić parownik, no i po zrobieniu jakichś 10 km, musiałem zjechać i zubożyć bo zaczeło robić się bogato, ustawiłem ok i za jakieś 5 km znów pokazywało mi bogato i musiałem zubożyć.... Parownik był nowy więc nie wiem czy się mogły membrany osrać i zaczął lać..... Gdzieś leży u mnie Lovato pneumatyk, kiedyś trzeba by go odkopać i zobaczyć co na tym cudeńku pokaże...

Otóż po pracy postanowiłem podłączyć blosa o tak:

Dało mi to tyle, że żeby pod obciążeniem zachować mieszankę mieszczącą się w zielonej skali mrugacza, musiałem rozkręcić register i parownik. Podczas jazdy wyglądało to tak że przy bucie mieszanka potrafiła zubożyć, na równym gazie na zielono a po puszczeniu i wolnych obrotach - mega bogato i nie szło tego zmienić. Na takiej mieszance zrobiłem jakieś dobre 40km z tego 20 min kopałem się w zaspie bo przeliczyłem się z twardością śniegu i siadłem na ramie. W końcu miałem dość i zamieniłem przepływomierz z blosem tak jak miałem poprzednio i tu moje zdziwienie bo do zachowania prawidłowej mieszanki małą śrubkę zakręciłem max, dużą wykręciłem około 1,5 obrotu, register rozkręcony no i parownik rozkręcony o jakieś 3 obroty

Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Blos
Tak jak Madrider to miałem założene blosa w BMW czyli przed przepływką. Ja u siebie mam zakręcony parownik na max, blosa też a mała śrubkę na blosie
rozkręcną około 1 obr.Do tego dołożony register otwarty do połowy auto pali 13.5 w trasie tylko z jednym napędem .Uwazam, że jeszcz za dużo i przykręce trochę register chcę dojść do spalania w trasie 11l.
rozkręcną około 1 obr.Do tego dołożony register otwarty do połowy auto pali 13.5 w trasie tylko z jednym napędem .Uwazam, że jeszcz za dużo i przykręce trochę register chcę dojść do spalania w trasie 11l.
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Blos
Ostatnio prawdopodobnie z powodu nieszczelnego rezonatora, który jest połączony z alu rurą doprowadzającą powietrze miałem kilka wystrzałów na LPG- prawie mi serce stanęło tak się wystraszyłem i to w dodatku pierwszy wystrzał podczas wyprzedzania. Dopiero po kilku dniach zakapowałem co może być przyczyną. Więc teraz rezonator jest wywalony z auta a wąż zaślepiony grzybkiem przeciw wybuchowym kupionym za 20zł. w sklepie z artykułami LPG- Średnica grzybka 40mm.( gdyby ktoś chciał kupić). Po wywaleniu rezonatora wybuchy ustały.
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość