Gaz

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Gaz

Post autor: leon zet » śr lip 22, 2009 11:44 pm

Tak w kwestii butli gazowej...
Dzisiaj (wczoraj) po południu wpakowałem do auta abarot z powrotem gazownię. Na stare miejsce - przekładka pod spód jeszcze bardziej wydłużyłaby mi i tak przydługą naprawę. I jak sobie popatrzyłem na to co zrobiła mi z przestrzenią bagażową to natentychmiast zapragnąłem wypieprzyć ją stamtąd...

I wypieprzę - niech tylko auto zacznie jeździć :wink:

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Gaz

Post autor: seba4x4 » czw lip 23, 2009 5:11 am

Jaką dużą masz butlę?
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Gaz

Post autor: leon zet » czw lip 23, 2009 8:23 am

46 litrów. Średnica jakieś 30 cm, długość około 60 - musiałbym sprawdzic w notatkach.

Awatar użytkownika
arki
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 12, 2007 10:20 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Gaz

Post autor: arki » czw lip 23, 2009 9:19 am

46 litrów pojemności, czyli wchodzi ok 40l ?
Ja mam50-ke ( 43l gazu) umieszczoną pod autkiem i taka butla wchodzi elegancko bez większych przeróbek, a miejsca w bagażniku "full" :D
Kijanusia 2L....16Volt...97%

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Gaz

Post autor: leon zet » czw lip 23, 2009 9:54 am

Widziałem na zdjęciach i pewnie zrobię coś podobnego. Kwestia czasu.

mariusz1975
 
 
Posty: 144
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 12:10 pm
Lokalizacja: Chrzanów - Zagórze k/Krakowa

Re: Gaz

Post autor: mariusz1975 » pt wrz 04, 2009 9:07 am

Prośba do Leona (naszego GURU).

Wyczytałem kiedyś, że gazierz ustawił Ci autronika coby check nie świecił, jakbyś mógł mi podać jakie czasy emulacji ustawił to byłbym Ci dozgonnie wdzięczny.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Gaz

Post autor: leon zet » pt wrz 04, 2009 10:11 am

Niestety nie wiem i nie bardzo mam jak sprawdzić w tej chwili.

mariusz1975
 
 
Posty: 144
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 12:10 pm
Lokalizacja: Chrzanów - Zagórze k/Krakowa

Re: Gaz

Post autor: mariusz1975 » pt wrz 04, 2009 10:30 am

OK.

Awatar użytkownika
Andrzejmastalerz
 
 
Posty: 109
Rejestracja: czw cze 08, 2006 7:40 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Gaz

Post autor: Andrzejmastalerz » wt wrz 08, 2009 7:35 pm

Witam po wakacyjnej przerwie. Dużo jeżdżenia po bliskiej zagranicy i naszym p. kraju. Kijanka w dobrej formie nie zgrzyta i nie trzeszczy chociaż przekroczyła już 140tys. Niestety miałem problemy z napędem gazowym. Opiszę je rozwlekle. W czerwcu skończyła się gwarancja na instalację. Oczywiście pojawiły się problemy a fachman poszedł na urlop.Ja też. Praktycznie nie mogłem korzystać z taniego paliwa chociaż na benzynie było OK.Kichał, prychał, gasł i nie miał mocy życiowej. Na szczęście cena benzyny nie wzrosła i dało się zrealizować lipcowe plany.Po pewnym czasie zorientowałem się że na gazie zwalnia i gaśnie w momentach poboru większej mocy elektrycznej. Niestety objawiało się to w momentach hamowania przed skrzyżowaniami ( światła stopu) a także przy używaniu elektrycznych podnośników szyb.Mogłem nawet zgasić silnik podnosząc jednocześnie 2 szyby. I tu mnie oświeciło. Złe kontaktowanie MASY. Potraktowałem odpowiednio przewód masowy i do dziś cieszę się prawidłowym działaniem instalacji gazowej wrażliwej jak widać na spadki napięcia.
Pozdrawiam Kijankowiczów.
Wokół nas jest wiele miejsc do Poznania (od Wrocławia)

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Gaz

Post autor: jaqbeko » pt gru 04, 2009 10:10 pm

Tu spytam, bo "żółw się rusza", to topic Leona :wink: a temat ściśle gazowy
Jak jest z tym blosem?
Naczytałem się trochę na ten temat i opinie ogólnie rzacz biorąc są podzielone.
Byłem dziś u 2 gaziarzy i zdecydowanie mi odradzali (jeden z nich to całkiem znana firma w Łodzi uchodząca za dobrą w temacie - nagaz stefanowski). Twierdzą, że wydam 500 zeta, nawkur...am się i na koniec zdemontuję.
A jakie są wasze opinie?

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Gaz

Post autor: leon zet » pt gru 04, 2009 11:05 pm

Blos jest spoko, ale narosło wokół niego sporo mitów. Prawda jest taka, że:
- nie zmniejsza radykalnie zużycia gazu;
- nie poprawia pracy silnika na benzynie w takim stopniu w jakim życzyliby sobie tego ludzie sprzedający go. Zawsze będzie to element obcy w dolocie.
- jego kształt i wymiary nie zawsze pozwalają na zamontowanie go w optymalnym położeniu;
- nie zabezpiecza przed wystrzałami.
- upierdliwa regulacja

Ale i tak jest lepszy niż palnik z krokowcem
:)21

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Gaz

Post autor: jaqbeko » pt gru 04, 2009 11:42 pm

leon zet pisze:- nie zmniejsza radykalnie zużycia gazu;
nie musi, choć byłoby mile widziane - moja obecnie spala 18 do 20 w zimie
leon zet pisze:- nie poprawia pracy silnika na benzynie w takim stopniu w jakim życzyliby sobie tego ludzie sprzedający go. Zawsze będzie to element obcy w dolocie.
nie musi - nie narzekam
leon zet pisze:- jego kształt i wymiary nie zawsze pozwalają na zamontowanie go w optymalnym położeniu;
a jak u nas - miejsca wydaje się dość
leon zet pisze:- nie zabezpiecza przed wystrzałami.
tu miałem nadzieję, że tak - u mnie się zdażają pomimo, że wszystko niby jest OK. Czasem ni z tego ni z owego.
leon zet pisze:- upierdliwa regulacja
regulujesz sam? gazownicy nie bardzo sie do tego garną
Z nim regulacja tylko parownikiem?, bo cała elektronika wszak idzie w pi..du
W opisie jest coś aby zakręcić na maksa a potem odkręcić półtora obrotu - nie przekonujące :)11

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Gaz

Post autor: leon zet » sob gru 05, 2009 12:02 am

jaqbeko pisze:
leon zet pisze:- nie zmniejsza radykalnie zużycia gazu;
nie musi, choć byłoby mile widziane - moja obecnie spala 18 do 20 w zimie
Na blosie nigdy nie było więcej jak 14. Raz w trasie udało mi się (nie wiem jak) zejśc do 11.
jaqbeko pisze:
leon zet pisze:- nie poprawia pracy silnika na benzynie w takim stopniu w jakim życzyliby sobie tego ludzie sprzedający go. Zawsze będzie to element obcy w dolocie.
nie musi - nie narzekam
A to dobrze - bo ludzie spodziewają się nie wiadomo czego, a potem jest rozczarowanie.
jaqbeko pisze:
leon zet pisze:- jego kształt i wymiary nie zawsze pozwalają na zamontowanie go w optymalnym położeniu;
a jak u nas - miejsca wydaje się dość
Nie bardzo. Trochę brakuje do tego aby zamontować go w pionie i jeszcze zamknąć maskę. Mnie to się udało dopiero po bodylifcie i drobnej :)21 przeróbce dolotu.
jaqbeko pisze:
leon zet pisze:- nie zabezpiecza przed wystrzałami.
tu miałem nadzieję, że tak - u mnie się zdażają pomimo, że wszystko niby jest OK. Czasem ni z tego ni z owego.
Z tego co pamiętam, to w ciągu bodajże trzech lat użytkowania blosa gaz strzelił mi 3 razy. To tak jak statystyczna fuzja, która nawet nie nabita raz do roku sama strzela.
jaqbeko pisze:
leon zet pisze:- upierdliwa regulacja
regulujesz sam? gazownicy nie bardzo sie do tego garną
Z nim regulacja tylko parownikiem?, bo cała elektronika wszak idzie w pi..du
W opisie jest coś aby zakręcić na maksa a potem odkręcić półtora obrotu - nie przekonujące :)11
Jeszcze sam nie reguluję. Zakupiłem co prawda wskaźnik AFR ale nie bardzo wiem jak go użyć... Poza tym chory jestem, mam leżenie w L4 i generalnie nie chce mi się. To o czym piszesz to ustawienie wstępne - resztę się dostraja. I o to zwykle się rozchodzi gazownikom. No cóż - znajomy gazownik najpierw stroił blosa na analizatorze spalin, a potem - jak mu analizator padł to podpinał się poprzez gniazdo diagnostyczne do ECU i stroił blosa na podstawie odczytów z sondy lambda. I to drugie było szybsze i w moim odczuciu - lepsze.

A tak na zakończenie - dzisiaj pewnie nie kupowałbym blosa, tylko wstawiłbym sobie sekwencję.

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Gaz

Post autor: jaqbeko » sob gru 05, 2009 12:35 am

Też bym chciał, tyle że sekwencja od 4000 a blos 500

narcyzg1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 8:39 am
Lokalizacja: Warszawa-Otwock

Re: Gaz

Post autor: narcyzg1 » sob gru 05, 2009 4:57 pm

sekwencja od 4000?? chyba jenów - W warszawie chcieli oe mnie 3000, a w ostateczności założyłem instalację sekwecyjną w okolicach Tłuszcza za 2000zł i dział rewelacyjnie :)

reduktor: tomasetto
układ sterujący: diego
listwa sterująca: valtec
KIA Sportage 2.0 + LPG

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Gaz

Post autor: jaqbeko » sob gru 05, 2009 8:44 pm

No i bardzo dobrze :)2
Chodziło mi o to, że gdybym teraz zakładał gaz niewątpliwie wybrałbym sekwencję, ale instalację już mam i tak czy siak 500 do nawet 2000 jest nadal całkiem sporą różnicą a nie mam ze swoją aż takich problemów, żeby taka zmiana się opłacała :wink:
Czysta kalkulacja

mariusz1975
 
 
Posty: 144
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 12:10 pm
Lokalizacja: Chrzanów - Zagórze k/Krakowa

Re: Gaz

Post autor: mariusz1975 » ndz gru 06, 2009 1:58 pm

Nie wychwalajcie tak tej sekwencji, bo jak wszystko te instalacje też mają swoje wady.
Znajomemu w fiacie ulisses pół roku ustawiali mapę wtrysków.
Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszty utrzymania takiej instalacji - przeglądy, wtryskiwacze, regulacje
Ja przy blosie ograniczam się tylko do wymiany filterka za 8 zeta, zapytajcie tych co mają sekwencję ile kosztuje ich utrzymanie instalacji. Wiem że na sekwencji auto chodzi bez różnicy, ale pójdźmy dalej przecież są już instalacje wtrysku gazu w fazie płynnej - koszt od 10 000 zeta. Tylko ile są warte nasze auta, żeby pchać do nich takie dodatki ??

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaz

Post autor: Armon » ndz gru 06, 2009 5:31 pm

ok. 18 zł filtr fazy lotnej co 10 000km
ok. 40zł filtr fazy ciekłej co 20 000km (drogi bo mam elektrozawory BRC)

z ustawianiem to jest tak, że albo trzeba trochę pojeździć z podpiętym kompem i starać się zachować w miarę identyczne warunki dla gazu i benzyny albo spędzić ze 40 min. na hamowni

Jak masz już instalację LPG na pokładzie trochę wiedzy, czasu i cierpliwości to można polką sekwencję za nieduże pieniądze samemu założyć :)2
Ja tak zrobiłem bo dostawałem uczulenia na gazowników, a teraz od półtora roku spokój.
Jedyny problem z Kijanką to porąbany układ dolotowy i aby dobrze umieścić wtryski gazu to należy go zdemontować z silnika (ja miałem silnik na wierzchu i bezproblemowy dostęp :D )
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

mariusz1975
 
 
Posty: 144
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 12:10 pm
Lokalizacja: Chrzanów - Zagórze k/Krakowa

Re: Gaz

Post autor: mariusz1975 » ndz gru 06, 2009 6:14 pm

No właśnie
Armon pisze:

Jak masz już instalację LPG na pokładzie trochę wiedzy, czasu i cierpliwości to można polką sekwencję za nieduże pieniądze samemu założyć :)2
:D )
to samo dotyczy blosa :lol:

Ja przy blosie też potrzebowałem trochę czasu, ale teraz nie widzę różnicy pomiędzy gazem a benzyną.
No poza wk**wiaczem, ale zacząłem się do niego przyzwyczajać bo w niczym mi nie przeszkadza

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaz

Post autor: Armon » ndz gru 06, 2009 10:28 pm

mnie wk**wiacz trochę wk**wiał, poprzednia instalacja z gazownikami w komplecie też
postawiłem na Staga300 z polskimi wtryskami Planijet (ich zaletą jest możliwość łączenia w listwy lub stosowania jako pojedynczych)
układ pojedynczych wtrysków w rozstawie kanałów kolektora daje minimalnej długości przewody między wtryskiwaczem i dyszą - na taki układ ja się zdecydowałem, dysze mam nawiercone dokładnie naprzeciw wtryskiwaczy benzyny (od dołu kolektora)
trochę cierpliwości przy strojeniu i maszyna śmiga jak złoto :wink: dostęp do aktualizowanego oprogramowania, możliwość podpięcia kompa kiedy chcę i częściowej diagnostyki kompa Kijanki - bezcenne :)21
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

druciak
 
 
Posty: 188
Rejestracja: śr maja 07, 2008 7:21 pm
Lokalizacja: Legnica

Re: Gaz

Post autor: druciak » wt gru 08, 2009 2:25 pm

Mam możliwość zakupu od kolegi bo rozbił Peugota 306 4 miesięcznej instalcji sekwencyjnej. Teraz pytanie Warto zmienić 1 generacji na sekwencje cena całości ok 1000zł . Czy pozostać przy obecnej ?
KIA Sportage 00r +LPG

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaz

Post autor: Armon » śr gru 09, 2009 8:03 am

jeśli liczysz na jakieś ogromne różnice w spalaniu to się przeliczysz :wink:
jeśli jesteś zadowolony z kultury pracy obecnej instalacji i nie doskwierają ci strzały a przy okazji nie masz w 100% zaufanego gazownika to nie zmieniaj
w pozostałych przypadkach warto wybulić 1000zł ... co to za sekwencja?
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

druciak
 
 
Posty: 188
Rejestracja: śr maja 07, 2008 7:21 pm
Lokalizacja: Legnica

Re: Gaz

Post autor: druciak » sob gru 19, 2009 2:58 am

Wracając do tematu tamtej instalacji nie aktualna bo dostała przeszczep do nowego(używanego) auta kumpla.
A teraz pytanie numer 2 o ile może wzrosnąć spalanie przez te zimniejsze dni? Bo wyczytałem ,że nie znacznie ale mając Kia wiem ,że tu nie znam dnia ani godziny kiedy niespodzianka będzie.
Nadal uważam ,że to fajne autko :)
KIA Sportage 00r +LPG

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaz

Post autor: Armon » sob gru 19, 2009 9:23 am

przychylam się do stwierdzenia, że nieznacznie:
1. zimowy LPG powinien mieć większy udział propanu (ze względu na temperaturę odparowywania) a ten ma lepszą wartość energetyczną
2. silnik dłużej się rozgrzewa, przez co dłużej pracuje na benzynie co zwłaszcza przy krótkich przelotach daje wyczuwalnie zmniejszone zużycie gazu :)21
3. silnik w Kijankach nagrzewa się bardzo szybko, natomiast negatywny wpływ na spalanie ma zgęstniały olej w skrzyni biegów i rozdzielczej oraz w mostach (w skrzyniach olej można rozgrzać na postoju wrzucając któryś bieg i N na rozdzielczej :)2 )
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

druciak
 
 
Posty: 188
Rejestracja: śr maja 07, 2008 7:21 pm
Lokalizacja: Legnica

Re: Gaz

Post autor: druciak » sob gru 19, 2009 1:43 pm

U mnie tylko odpala na paliwie i od razu na gaz :) kijana sie szybciutko rozgrzewa. Odnośnie rozgrzewania skrzyni to mam problem w swojej bo po włączeniu 4h nie kręci się przód na pół ośkach ale tył ciągnie a jak załącze N to auto także rusza oraz przekazuje na pół ośki napęd. Nie wiem jak to rozwiązać mechanik rozłożył ręce bo z 4x4 nie miał do czynienia. Czy u was po wrzuceniu N zostaje wajcha od napędów na N czy trzeba przytrzymać?

Haha dzisiaj już odpalałem dyskoteke z kabla kolegi. A 2 jeepa musiałem sciągnąć moim małym koreańcem bo coś zdechło z pompą paliwa. A Kijanka prycha kicha i jedzie dalej :)
KIA Sportage 00r +LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości