Strona 1 z 2
Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: sob sty 24, 2015 10:18 pm
autor: toxicnoise
Witam jestem posiadaczem kia sportage 2.0 16v 128km 1999 (Szczęsliwym)
Mam problem taki ze kijanka sie dlawi na paliwie nie chce wejść na obroty ( Na gazie wszystko smiga jak powinno zero dlawienia itd ladnie przyspiesza nie szarpie) Objawy ma na benzynie jak by miala za duza dawke paliwa albo jest cos nie tak z powietrzem... Ale auto jakos sie wkreca na 6500 ts obrotow wiec dawke paliwa ma ok
Myslalem ze mam podcisnienia zle podlaczone ale na gazie jest ok..
Dzisiaj zauwazylem ze elektrozawor podcisnienia powietrza nie reaguje jak odlacze wtyczke i mysle ,że to moze byc powod ale nei ejstem pewien w 100% noi pytam sie was czy moze ktos mial podobny problem?
Wymienione częśći:
Cewka zaplonowa (byla padnieta)
Swiece
Kable
Przepływomierz
Uszczelnie uklady paliwa od baku i przy wtryskach Zero wyCieku
Filtr paliwa
Z elektrody przyslali mnie do was z tym problemem wiec licze na pomoc
Jutro dodam filmik jak auto sie zachowuje
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: sob sty 24, 2015 11:56 pm
autor: leon zet
Z elektrody powiadasz...
Przeca tam same mądrale siedzą co to wszelkie rozumy pozjadały...
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: ndz sty 25, 2015 12:13 am
autor: toxicnoise
proszę cie na elektrodzie temat kia sportage wszyscy zieloni...
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: ndz sty 25, 2015 12:16 am
autor: leon zet
Borubara zapytaj... albo robokopa...
to specjaliści wybitni są...
Jeden od kablowania drugi od banowania.
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: ndz sty 25, 2015 3:33 am
autor: madrider5
Z elektrody

Rozumiek że na benzynie odpala bez problem a klopot występuje tylko podczas przyspieszania? Ostatnio przerabialem ten temat i czyszczenie przeplywki mi pomoglo, ale swoją już wymienileś. Generalnie to przyjżał bym sie podciśnieniom od regulatora ciśnienia paliwa, oraz samemu regulatorowi... czy pracuje membrana w sirodku.
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: ndz sty 25, 2015 9:13 am
autor: toxicnoise
Regulator czyscilem juz jak go wyjalem to chodzil normalnie:)
Moze rzeczywiscie mam zle podlaczone podcisnienia macie moze taki schemta ich jak to powinno byc podlaczone?
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: ndz sty 25, 2015 12:52 pm
autor: anatol
podjedz,do,warsztau,z kompem podepnij i sie dowiesz , więcej stracisz na głupich poradach i wymianach zbędnych części , niż na diagnostyce
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: ndz sty 25, 2015 9:46 pm
autor: toxicnoise
komputer mi nic nei da w tej sprawie najprawdopodobniej nakrylem juz klopot....
mianowicie jestem mechanikiem samoukiem Wiec do warsztatu nie bd prowadzil gdyz robie w tym zawodzie 15 lat i po raz pierwszy robie kia sportage i brak mi wiedzy na temat tych szczesliwych samochodow.
Wiec do sedna dzis Sprawdzalem napiecie na Elektrozaworze podcisnienia ktory znajduje sie obok kolektora ssacego i co sie okazalo jeden kabel ma natęzenie 5.59 v drugi 12,00 v Wiec on wogole nie dziala ,poniewaz nie ma masy( oczywiscie podlaczylem go na krotko plus minus i dziala) Sprawdzilem także drugi zawór ,ktory znajduje się kolo filtra węglowego kolo Serwa i okazalo sie ze obydwa kable maja po 12v nateżenia ( probowalem rowniez sprawdzic czy dziala na krotko ale zero reakcji wogole nei cyka ,wiec sadze ,że on bd uszkodzony)
Ale moje pytanie brzmi czy te kable nie powinny byc plus i minus a nie obydwa plusowe z pradem?
Wydaje mi sie ,że gdzies brakuje masy moje pytanie brzmi gdzie szukać?
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: ndz sty 25, 2015 10:54 pm
autor: madrider5
Check się pali? W Sportku masz samo diagnostyke więc można sobie wymrugać błędy. Żeby wykluczyć nie sprawne zaworki to można powyciągać węże podciśnieniowe i pozaślepiac a przy okazji zajzec do zaworu egr a naj lepiej to go wykręcić i zaślepić, zawsze jeden chwast mniej. Piszac węże podciśnieniowe to mam na mysli te od tych 2 zaworkow sterujących, te na ruże zostaw.
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: pn sty 26, 2015 5:02 am
autor: suziXL
Tak gwoli scislosci. W Voltach (V) mierzymy napiecie. Natezenie w amperach (A).
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: pn sty 26, 2015 9:46 am
autor: toxicnoise
Z checkiem Co najlepsze Raz na jakis czas sie zapali chwile poswieci i zgasnie (Nie odlaczam akumolatora)
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: pn sty 26, 2015 9:51 am
autor: leon zet
Kody błyskowe powinny dać jakiś pogląd na sytuacje.
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: pn sty 26, 2015 10:17 am
autor: lewy00_00
To że check się nie pali to nie oznacza że błędu nie ma. Najlepiej przeprowadz samodiagnostyke kodami blyskowymi nie szkodzi spróbowac a zawsze może pomóc.
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: pn sty 26, 2015 12:48 pm
autor: TOOM444
Tu spece milion razy lepsi ode mnie, bo ja w pierwszej chwili myślałem że to może któryś wtryskiwacz szwankuje...
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: pn sty 26, 2015 6:20 pm
autor: madrider5
Doświadczonych weteranów, skalanych koreańską myślą technologiczną, służących dobrym słowem to tu nie brakuje

Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: czw sty 29, 2015 7:38 pm
autor: toxicnoise
Witam temat jest do zamkniecia a napisze co sie okazalo
Sprawdzalem przewody z powrotu i jak autko chodzilo to byla sahara w przewodach paliwowych z powrotu...
Wiec kupilem wkład do pompki paliwa za 80 zl po znizkach i problem zniknal jak reka odjał
Wiec diagnoza jest taka (NIE WYDAJNA POMPA PALIWA BYLA)
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: pt sty 30, 2015 8:43 am
autor: toxicnoise
jeszcze jedno pytanie wam pompka paliwa sie wlacza dopiero podczas krecenia rozrusznikiem czy odrazu po przekreceniu zapłonu?
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: pt sty 30, 2015 8:48 am
autor: leon zet
Z rozrusznikiem razem.
A co do pompki to jestem zwolennikiem przeróbki na pompę zewnętrzną. Przynajmniej w baku jest czysto, dzięki czemu eliminuje się jedną z przyczyn zdychania oryginalnych pompek: zalepienie smoka pompki syfem z baku.
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: pt sty 30, 2015 9:03 pm
autor: toxicnoise
Wiecie co sie stalo dzisiaj zrobilem autkiem z 50 km wszytsko fajnie smigalo dopoki nie zaczelo mi sie dymic na bialo z podmaski otwieram maske (czuc benzyne) patrze a mam wyciek benzyny na kolektorze wydechowym i leci benzyna z wydechu z konca ...
Badam usterki okazalo sie, że jebnął regulator ciśnienia paliwa ( ze sie zastal czy co sam nie wiem ale z przewodu z gory co wychodzi do kolektora ssace mial takie cisnienie ze w ciagu 90 sekund nalal mi 5 litrow benzyny normalnie masakraaa
dzwonie po sklepach i nie dostepne
moze wiecie gdzie zakupic taki regulator?
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: pt sty 30, 2015 10:10 pm
autor: leon zet
Alledrogo i w używce szukać.
Uwentualnie sprawdzę potem w swoich źródłach.
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: sob sty 31, 2015 3:21 pm
autor: madrider5
Jak możesz go wyjąć w całości, to zalej go WD40 I sproboj rozruszac. Regulator nie należy do taniości.
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: sob sty 31, 2015 3:57 pm
autor: leon zet
Na alledrogo sa dwie sztuki. Z grubsza po stówie.
Nówka sztuka w kiasklep - z grubsza 150.
Nigdzie indziej nie widzę.
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: sob sty 31, 2015 11:05 pm
autor: toxicnoise
allegro uzywka odpada nie wkladam tego typu czesci do silnika jak wloze to nowe w 100% sprawne:D:D
Co do wd40 probowalem go rozruszac nie da sie ...
co do twojego zrodla kiasklep dasz mi linka albo jakis namiar;)?
zastanawialem sie czy dzwonic do serwisu kia gdzies w okolicy Rybnika ale mnie z kasuja za niego jak za swieze bułki
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: sob sty 31, 2015 11:09 pm
autor: leon zet
www.kiasklep.pl
Cenowo będzie podobnie jak w serwisie.
Re: Problem z kia Sportage 2.0 16v 128 km 1999
: pn lut 02, 2015 10:18 pm
autor: toxicnoise
Zamowione za tydzien to bd mial xD