Wentylator chlodnicy odsłona druga

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
MuMiNkI
 
 
Posty: 194
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 7:40 am
Lokalizacja: Daleka północ - no może nie tak daleka - Elbląg

Wentylator chlodnicy odsłona druga

Post autor: MuMiNkI » sob paź 01, 2005 8:11 pm

Czy to normalne, ze wentylator chodzi przy zimnym silniku ( tzn. od razu po zapaleniu) ?

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » sob paź 01, 2005 8:23 pm

Jutro sprawdzę - u mnie na 99% tak jest...

Awatar użytkownika
MuMiNkI
 
 
Posty: 194
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 7:40 am
Lokalizacja: Daleka północ - no może nie tak daleka - Elbląg

Post autor: MuMiNkI » sob paź 01, 2005 9:57 pm

Wczesniej tak nie bylo -mmm :o tak mysle :D

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » ndz paź 02, 2005 12:46 pm

U mnie się kręci... Ale ja mam na 100% zrypaną wiskozę :roll:

Awatar użytkownika
MuMiNkI
 
 
Posty: 194
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 7:40 am
Lokalizacja: Daleka północ - no może nie tak daleka - Elbląg

Post autor: MuMiNkI » ndz paź 02, 2005 1:53 pm

Dzięki leon - ale nadal mysle, ze to jest nie tak

Awatar użytkownika
MuMiNkI
 
 
Posty: 194
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 7:40 am
Lokalizacja: Daleka północ - no może nie tak daleka - Elbląg

Post autor: MuMiNkI » pn paź 03, 2005 9:03 am

Mój mechanik stwierdził, iż to normalne działania wiatraka. Czyli powinien kręcić się przy zimnym silniku. :D No to jest O.K. ale wybiorę się jeszcze do innego 8)

Awatar użytkownika
benko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt maja 11, 2004 1:05 pm
Lokalizacja: Lesznowola
Kontaktowanie:

Post autor: benko » pn paź 03, 2005 2:18 pm

Normalne działanie przy zimnym silniku to że wiskoza się kręci ale ręką ją zatrzymasz jak się robi w miaręciepły to ręką już nie radzę zatrzymywać.
Kia Sportage 2,0 16V MRDi

Awatar użytkownika
MuMiNkI
 
 
Posty: 194
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 7:40 am
Lokalizacja: Daleka północ - no może nie tak daleka - Elbląg

Post autor: MuMiNkI » wt paź 04, 2005 6:29 am

benko pisze:Normalne działanie przy zimnym silniku to że wiskoza się kręci ale ręką ją zatrzymasz jak się robi w miaręciepły to ręką już nie radzę zatrzymywać.
No nie wiem czy przy takim kręceniu miałbym odwagę wkładać rękę, w aby ją zatrzymać :wink:

Awatar użytkownika
artkozi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: pt mar 04, 2005 8:16 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: artkozi » wt paź 04, 2005 7:28 pm

MuMiNkI pisze:
benko pisze:Normalne działanie przy zimnym silniku to że wiskoza się kręci ale ręką ją zatrzymasz jak się robi w miaręciepły to ręką już nie radzę zatrzymywać.
No nie wiem czy przy takim kręceniu miałbym odwagę wkładać rękę, w aby ją zatrzymać :wink:

No ja tez mam kumpla co chciał małym palcem drzwi od autobusu zatrzymać przed zamknięciem. :)20
Im GORZEJ tym LEPIEJ

ks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: wt mar 29, 2005 9:32 pm

Post autor: ks » pt paź 07, 2005 7:55 pm

Wiskoza jest bardzo dobrym rozwiązaniem w autach tego typu. Zasada działania jest bardzo prosta można by porównać do sprzęgła: gdy jest załączone przekazuje moment obrotowy w 100 % , kiedy jest rozłączone moment przekazywany jest w części ułamkowej i wentylator obraca się ale obroty te wynikają z pewnych oporów toczenia oraz lepkości oleju wiskozy i nie możliwości w 100 % rozłączenia tego układu. Wentylator obraca się ale z małą prędkością i łatwo go zatrzymać ręką w skórzanej rękawicy. Po osiągnięciu właściwej temperatury i załączeniu wiskozy zatrzymanie wentylatora bez jego uszkodzenia jest niemożliwe.
Podsumowując jeżeli cały czas podczas pracy silnika wentylator się obraca się to wszystko jest ok. Jednak tę właściwą pracę wentylatora można również usłyszeć po załączeniu wiskozy i przy wyższych obrotach wystarczy ok. 2000 na obrotomierzu, słychać wyraźnie szum z pod maski silnika.

wiatro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: śr maja 31, 2006 9:15 am
Lokalizacja: wielkopolska

ile kosztuje , i gdzie kupić nowe?

Post autor: wiatro » śr maja 31, 2006 9:19 am

Witam,
Mam problem jak wyżej - padło moje sprzęgło wiskotyczne... gdzie kupić i za ile do kijanki '96 rok?
czy ładować sie w elektryka/
a jeżeli tak to jaki i gdzie umieścić czujnik temp.?
pzdr
kiedyś frontera , potem sportage , teraz vitara + terrano II 2,7td

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » śr maja 31, 2006 8:03 pm

Ja tam swoją wiskozę "zregenerowałem" przy pomocy gluta do reanimacji padniętych silników. Jak na razie działa...
Ale docelowo i tak będzie elektryk :roll:

wiatro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: śr maja 31, 2006 9:15 am
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: wiatro » pt cze 02, 2006 12:06 pm

idę na całość....
własnie szukam kompletu :
chłodnica + wentylator + czujnik....
kupię całość - tylko nie wiem jeszcze od jakiego modelu...
narazie ryję allegro ... i nie wiem ... chyba najlepiej jakiś japończyk (ma korek w chłodnicy)....
to jest chyba dobre:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=107323506
ale jeszcze sprawdzę węże... chociaż to najmniejszy problem....
podłącze "na stałe" czyli plus do wentylatora , a minus załączany przez czujnik w chłodnicy.....
będzie działało???
chyba tak....
zobaczymy...

a teraz cos z innej beczki... wczoraj usiałem odkręcić przedni zderzak (malowanie) - co oni tam wymyślili???/ żółci to idioci... nie dość że 10 śrub trzyma to jeszcze do 6 dostęp tragiczny a rude że aż strach....
od razu przypomina mi sie moja 21 letnia toyota corolla... odkręcić mogłeś wszystko... bez żadnej rdzy czy zapieczeń... a podobno też skośni ją robili....
pzdr
kiedyś frontera , potem sportage , teraz vitara + terrano II 2,7td

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt cze 02, 2006 2:13 pm

Jakby co to kiedyś kolega Benko podał mi namiar na gościa co ma w sprzedaży różne fajne chłodnice w przystępnych cenach. Sam z resztą brał od niego chłodnicę do swojej kijanki. Jakbyś był zainteresowany to podeślę na priva. Mam też opisaną przeróbkę na elektryka

wiatro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: śr maja 31, 2006 9:15 am
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: wiatro » pn cze 05, 2006 11:37 am

Witam,
Biorę tę od Hyundaya... jako jedna z nielicznych ma:
korek na chłodnicy,
wentylator w komplecie,
czujnik temperatury...
wszystko razem za 100 zł z przesyłką....
więc taniocha...
a prośba do LEONA:
prześlij mi ten opis przeróby...
dzięki i pozdrawiam

p.s.
mail:
marko333@op.pl
kiedyś frontera , potem sportage , teraz vitara + terrano II 2,7td

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pn cze 05, 2006 2:16 pm

Poszło na emalię

wiatro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: śr maja 31, 2006 9:15 am
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: wiatro » wt cze 20, 2006 7:52 am

dzięki za ten schemat....
"uśwaidomiłeś mnie" !
podłączam przez przekaźnik - bo za "duży" prąd tam idzie...
podeśle zdjęcia jak to wyszło....
chyba całkiem nieźle....
pzdr
kiedyś frontera , potem sportage , teraz vitara + terrano II 2,7td

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość