Zamiennik pomy hamulcowej Sportage

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Zamiennik pomy hamulcowej Sportage

Post autor: mlodyy » pt mar 30, 2007 6:07 pm

Jak w temacie czy pasuje od jakiegoś innego samochodu gdyż zdobycie oryginału graniczy z cudem.
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

cevinek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: cevinek » pt mar 30, 2007 8:29 pm

KIA Sportage
2,0 4x4 95' DOHC
Błękitny Grom

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » sob mar 31, 2007 7:46 am

Większość firm obdzwoniłem i owszem pompy są ale do Kianek po 98-99 roku czyli po liftingu. Okazuje się że pompa się różni i jest nawet tańsza niż do naszych. Używana nie specjalnie mnie interesuje, gdyż będzie w podobnym stanie co moja tzn. wiek i przebieg - bo od nowszych nie pasuje. Owszem w ASO jest do dostania z magazynu w Belgii za prawie 500 stówek ale szukam jakiejś tańszej alternatywy :evil:
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

cevinek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: cevinek » sob mar 31, 2007 2:08 pm

po niedzieli podjadę do serwisu u mnie w toronto..i zapytam o cenę i dostępność.

Domyślam się że mamy takie same... różnica naszych autek polega chyba jedynie na rodzaju silnika ??

Polecam jeszcze tę stronkę ....

http://www.4cars.pl/odpowiedz_szczegolo ... =143793643
KIA Sportage
2,0 4x4 95' DOHC
Błękitny Grom

Awatar użytkownika
sergio
Posty: 516
Rejestracja: czw maja 04, 2006 5:42 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: sergio » sob mar 31, 2007 2:49 pm

mlodyy pisze:Większość firm obdzwoniłem i owszem pompy są ale do Kianek po 98-99 roku czyli po liftingu. Okazuje się że pompa się różni i jest nawet tańsza niż do naszych. Używana nie specjalnie mnie interesuje, gdyż będzie w podobnym stanie co moja tzn. wiek i przebieg - bo od nowszych nie pasuje. Owszem w ASO jest do dostania z magazynu w Belgii za prawie 500 stówek ale szukam jakiejś tańszej alternatywy :evil:
:o o kurcze moja do Retonki kosztowała jeno 350 zł ale płynęła 3 tygodnie z Korei :roll: (chyba katamaranem :)20 bo coś szybko)
Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05 Obrazek

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » sob mar 31, 2007 7:30 pm

Sergio a jaki miałeś objaw że przystąpiłeś do wymiany. Bo u mnie to chyba jeszcze coś jest nie tak z regulatorem przy pompie. Dziś zregenerowałem swoją pompę ale chyba to niespecjalnie pomogło bo dalej objaw jest taki że przy wciśnięciu pedału hamulca przy odrobinie dobrej woli można go docisnąć prawie do podłogi. A gwałtowne hamowanie nigdy nie kończy się zablokowaniem hamulców. Co prawda ten drugi objaw pojawił się po zmianie opon na 235/70 r 15 więc to akurat może wina szerszych opon.
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » sob mar 31, 2007 7:54 pm

Chyba nie...
Mam takie same opony u siebie i przy gwałtownym hamowaniu idzie zablokować koła

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » sob mar 31, 2007 8:35 pm

To ja już nie wiem co te małe żółte ludziki wymyśliły :evil:
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
sergio
Posty: 516
Rejestracja: czw maja 04, 2006 5:42 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: sergio » ndz kwie 01, 2007 8:57 am

mlodyy pisze:Sergio a jaki miałeś objaw że przystąpiłeś do wymiany.
Z mojej po prostu lał sie płyn hamulcowy a że jest on lekko żrący to stawało się to niebezpieczne, szczególnie dla serwa. Generalnie nie miałem problemów z zablokowaniem kół nawet na 235/75/r15 ale pamiętam, że przy całkowicie zajechanych klockach (tak że ta blaszka bezpieczeństwa tarła o tarczę) koła blokowało praktycznie przy podłodze.
Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05 Obrazek

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » ndz kwie 01, 2007 4:12 pm

Klocki już też wymieniłem a teraz do ciekawych objawów doszedł fakt blokowania czterech kół w czasie jazdy. Jakby hamulec nie odpuszczał do końca. Zaczynam mieć obawy że ta usterka to nie pompa tylko ten śmieszny regulator siły hamowania który w Sportku znajduje się przy pompie. Jeździ się super tylko samochód stał się mało dynamiczny, ale za to hamuje :evil:
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz kwie 01, 2007 5:58 pm

Jezeli zamieniales pompe i masz serwo moze byc tak ze pompa nie jest zgrana z serwem i dlatego po jakims czasie dochodzi do sytulacji samohamowania. Serwo nie jest poprostu w pozycji neutralnej po odpuszczeniu pedalu.
Trzeba dokonac regulacji dlugosci trzpienia pompy.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » ndz kwie 01, 2007 7:54 pm

Pompa nie została zamieniona została tylko zregenerowana poprzez wymianę gumek więc to chyba nie to.
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

cevinek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: cevinek » pn kwie 02, 2007 12:05 pm

a czy przy tej wymianie , czasem nikt nie zmienił położenia trzpienia pompy?

o ile pamiętam to wszystkie uszczelki tłoczka są na jednym trzpieniu , więc przy wymianie trzeba to wszystko rozebrać...
KIA Sportage
2,0 4x4 95' DOHC
Błękitny Grom

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » pn kwie 02, 2007 3:50 pm

No nie są dwa trzpienie i zostały złożone tak jak były.
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

cevinek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: cevinek » pn kwie 02, 2007 8:20 pm

No tak...ja mam jeszcze pamięć z POLONEZa :P
a tak poważnie , byłem dziś u mnie w ASO i koleś sprawdzi mi to na jutro..


EDIT:
-----------------------

Dzwoniłem przed minutką ... muszę poczekać jeszcze do jutra , bo do tego modelu ciężko :( ale obiecał mi że dadzą radę załatwić ( i to podobno za rozsądne pieniądze)
KIA Sportage
2,0 4x4 95' DOHC
Błękitny Grom

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » pt kwie 06, 2007 3:33 pm

No więc tak podsumowywując temat. Pompa po regeneracji jest OKI. Uszkodzeniu oprócz pompy uległ element który zamontowany jest przy pompie i nazywa się regulatorem ciśnienia. 8) Blokowanie hamulców spowodowane było faktem że w trakcie któregoś gwałtownego hamowania tak mocno wcisnąłem pedał hamulca, że pogiąłem jego mocowanie. :evil: Małe żółte ludziki poprostu stwierdziły że blaszka 2 mm wytrzyma jako mocowanie pedału hamulca. Pedał zachowywał się tak jakby był cały czas wciśnięty. A na koniec po pokonaniu wszystkich problemów okazało się jak już hamulce zaczeły działać że w trakcie hamowania rozpadł się cylinderek w lewym tylnym kole. :evil:
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości