Zamiennik pomy hamulcowej Sportage
Moderator: Marcin-Kraków
Zamiennik pomy hamulcowej Sportage
Jak w temacie czy pasuje od jakiegoś innego samochodu gdyż zdobycie oryginału graniczy z cudem.
a tu
?
http://www.moto-portal.pl/pasaz/hamulce ... _hamulcowa
http://www.kia.esem.pl/
http://www.japancars.pl/asortyment.asp#
no i jeden na allegro :
http://moto.allegro.pl/item180216083_ki ... serwo.html
ale to komplet razem z servo i dosyć drogo

http://www.moto-portal.pl/pasaz/hamulce ... _hamulcowa
http://www.kia.esem.pl/
http://www.japancars.pl/asortyment.asp#
no i jeden na allegro :
http://moto.allegro.pl/item180216083_ki ... serwo.html
ale to komplet razem z servo i dosyć drogo
KIA Sportage
2,0 4x4 95' DOHC
Błękitny Grom
2,0 4x4 95' DOHC
Błękitny Grom
Większość firm obdzwoniłem i owszem pompy są ale do Kianek po 98-99 roku czyli po liftingu. Okazuje się że pompa się różni i jest nawet tańsza niż do naszych. Używana nie specjalnie mnie interesuje, gdyż będzie w podobnym stanie co moja tzn. wiek i przebieg - bo od nowszych nie pasuje. Owszem w ASO jest do dostania z magazynu w Belgii za prawie 500 stówek ale szukam jakiejś tańszej alternatywy 

po niedzieli podjadę do serwisu u mnie w toronto..i zapytam o cenę i dostępność.
Domyślam się że mamy takie same... różnica naszych autek polega chyba jedynie na rodzaju silnika
Polecam jeszcze tę stronkę ....
http://www.4cars.pl/odpowiedz_szczegolo ... =143793643
Domyślam się że mamy takie same... różnica naszych autek polega chyba jedynie na rodzaju silnika

Polecam jeszcze tę stronkę ....
http://www.4cars.pl/odpowiedz_szczegolo ... =143793643
KIA Sportage
2,0 4x4 95' DOHC
Błękitny Grom
2,0 4x4 95' DOHC
Błękitny Grom
mlodyy pisze:Większość firm obdzwoniłem i owszem pompy są ale do Kianek po 98-99 roku czyli po liftingu. Okazuje się że pompa się różni i jest nawet tańsza niż do naszych. Używana nie specjalnie mnie interesuje, gdyż będzie w podobnym stanie co moja tzn. wiek i przebieg - bo od nowszych nie pasuje. Owszem w ASO jest do dostania z magazynu w Belgii za prawie 500 stówek ale szukam jakiejś tańszej alternatywy



Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05
Jimny 1.3 '05

Sergio a jaki miałeś objaw że przystąpiłeś do wymiany. Bo u mnie to chyba jeszcze coś jest nie tak z regulatorem przy pompie. Dziś zregenerowałem swoją pompę ale chyba to niespecjalnie pomogło bo dalej objaw jest taki że przy wciśnięciu pedału hamulca przy odrobinie dobrej woli można go docisnąć prawie do podłogi. A gwałtowne hamowanie nigdy nie kończy się zablokowaniem hamulców. Co prawda ten drugi objaw pojawił się po zmianie opon na 235/70 r 15 więc to akurat może wina szerszych opon.
Z mojej po prostu lał sie płyn hamulcowy a że jest on lekko żrący to stawało się to niebezpieczne, szczególnie dla serwa. Generalnie nie miałem problemów z zablokowaniem kół nawet na 235/75/r15 ale pamiętam, że przy całkowicie zajechanych klockach (tak że ta blaszka bezpieczeństwa tarła o tarczę) koła blokowało praktycznie przy podłodze.mlodyy pisze:Sergio a jaki miałeś objaw że przystąpiłeś do wymiany.
Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05
Jimny 1.3 '05

Klocki już też wymieniłem a teraz do ciekawych objawów doszedł fakt blokowania czterech kół w czasie jazdy. Jakby hamulec nie odpuszczał do końca. Zaczynam mieć obawy że ta usterka to nie pompa tylko ten śmieszny regulator siły hamowania który w Sportku znajduje się przy pompie. Jeździ się super tylko samochód stał się mało dynamiczny, ale za to hamuje 

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Jezeli zamieniales pompe i masz serwo moze byc tak ze pompa nie jest zgrana z serwem i dlatego po jakims czasie dochodzi do sytulacji samohamowania. Serwo nie jest poprostu w pozycji neutralnej po odpuszczeniu pedalu.
Trzeba dokonac regulacji dlugosci trzpienia pompy.
Trzeba dokonac regulacji dlugosci trzpienia pompy.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

No tak...ja mam jeszcze pamięć z POLONEZa 
a tak poważnie , byłem dziś u mnie w ASO i koleś sprawdzi mi to na jutro..
EDIT:
-----------------------
Dzwoniłem przed minutką ... muszę poczekać jeszcze do jutra , bo do tego modelu ciężko
ale obiecał mi że dadzą radę załatwić ( i to podobno za rozsądne pieniądze)

a tak poważnie , byłem dziś u mnie w ASO i koleś sprawdzi mi to na jutro..
EDIT:
-----------------------
Dzwoniłem przed minutką ... muszę poczekać jeszcze do jutra , bo do tego modelu ciężko

KIA Sportage
2,0 4x4 95' DOHC
Błękitny Grom
2,0 4x4 95' DOHC
Błękitny Grom
No więc tak podsumowywując temat. Pompa po regeneracji jest OKI. Uszkodzeniu oprócz pompy uległ element który zamontowany jest przy pompie i nazywa się regulatorem ciśnienia.
Blokowanie hamulców spowodowane było faktem że w trakcie któregoś gwałtownego hamowania tak mocno wcisnąłem pedał hamulca, że pogiąłem jego mocowanie.
Małe żółte ludziki poprostu stwierdziły że blaszka 2 mm wytrzyma jako mocowanie pedału hamulca. Pedał zachowywał się tak jakby był cały czas wciśnięty. A na koniec po pokonaniu wszystkich problemów okazało się jak już hamulce zaczeły działać że w trakcie hamowania rozpadł się cylinderek w lewym tylnym kole. 



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości