sonda lambda

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Andrzejmastalerz
 
 
Posty: 109
Rejestracja: czw cze 08, 2006 7:40 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

sonda lambda

Post autor: Andrzejmastalerz » pt lip 13, 2007 8:11 pm

Czy ktoś wie gdzie jest bezpiecznik od ogrzewania sondy? Wkurza mnie wciąż świecący "check engine" a sonda jest cokolwiek droga. Może to kwestia tego bezpiecznika?
Pozdrawiam wakacyjnie.
Wokół nas jest wiele miejsc do Poznania (od Wrocławia)

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt lip 13, 2007 8:47 pm

Skrzynkę bezpieczników znajdziesz na lewo od pedału sprzęgła. Na "drzwiczkach" będzie rozpiska który bezpiecznik do czego służy i ile ma amper. Ciebie będzie interesował ten oznaczony "O2SEN". Nie wiem tylko czy przypadkiem nie odpowiada on za coś jeszcze :roll:

Chyba prościej zepsuć żaróweczkę
:)21

Awatar użytkownika
Andrzejmastalerz
 
 
Posty: 109
Rejestracja: czw cze 08, 2006 7:40 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Andrzejmastalerz » pn lip 16, 2007 3:34 pm

Będę musiał jednak kupić sondę. Po kasacji błędów ( klema zdjęta i hamulec przysiśnięty>10 sek.) jest OK do następnego zimnego startu. Są zamienniki a dobiera się po ilości przewodów. Koszt ok 100 zł. Ile właściwie przewodów mają te nasze sondy? Pozdrawiam.
Wokół nas jest wiele miejsc do Poznania (od Wrocławia)

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pn lip 16, 2007 5:31 pm

Całe trzy

Awatar użytkownika
Andrzejmastalerz
 
 
Posty: 109
Rejestracja: czw cze 08, 2006 7:40 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Andrzejmastalerz » wt lip 17, 2007 1:31 pm

Znalazłem stronę z opisem diagnostyki naszych autek.

http://motolpg.za.pl/kia_check.htm

Niestety kody błędów nie zgadzają się z podanymi wcześniej na Forum:

http://img201.imageshack.us/my.php?image=kia3cp4.jpg

Ciekawe które są prawdziwe?
Wokół nas jest wiele miejsc do Poznania (od Wrocławia)

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt lip 17, 2007 3:20 pm

Chciałoby się powiedzieć:
Ale numer!

Awatar użytkownika
Andrzejmastalerz
 
 
Posty: 109
Rejestracja: czw cze 08, 2006 7:40 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Andrzejmastalerz » pn lip 30, 2007 9:54 pm

Śpieszę donieść chociaż jestem na wakacjach z inernetem GPRS że sonda lambda ma u mnie 4 kabelki. Po wymontowaniu starej okazało się ,ze kupiony zamiennik nie ma 4 ale 3 kabelki. Pojechałem do sklepu wymienić ale kontrolka przestała świecić. I do tej pory - 3 tygodnie nie zapala się. Znaczy kontakt na kostce był
niesprawny. Polecam sprawdzanie tych styków.
Pozdrawiam wakacyjnie. P.S. Dzisiaj po galopadzie przez kałuże oberwała mi się plastikowa osłona podwozia. Jutro podwiążę ją jakoś i pojadę do warsztatu . Proszę o podpowiedź jak to naprawić.
Wokół nas jest wiele miejsc do Poznania (od Wrocławia)

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pn lip 30, 2007 10:04 pm

4 kable? :o
@Armon w jednym poście też coś wspominał o czterech przewodach :roll:
Andrzej - a zktórego rocznika jest Twoje auto? Chyba młodsze niż 1996? Może "dwójki" mają inne sondy niż "jedynki"

Awatar użytkownika
Andrzejmastalerz
 
 
Posty: 109
Rejestracja: czw cze 08, 2006 7:40 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Andrzejmastalerz » pn lip 30, 2007 10:27 pm

Tak, drogi Leonie, są niezawinione przez nas - użytkowników różnice w sondach. Moje autko pochodzi z 1999 roku. Upieram się, że jest to dobre auto i lubię nim jeździć nawet jak mi się obrywa osłona podwozia. Pozdrawiam z Anastazewa gdzie jest parę piaskowych wydm do wydymania.
Wokół nas jest wiele miejsc do Poznania (od Wrocławia)

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pn lip 30, 2007 10:42 pm

Drogi Andrzeju...
Większość właścicieli i użytkowników sportage i reton na tym forum twierdzi, że są to super samochody i w ogóle mucha nie siada i komar nie kuca...
Mnie przyszło pełnić rolę gościa określanego w czasach świętej inkwizycji jako "advocatus diaboli"... I rolę tę pełnię - może nie z radością, bo zahaczałoby to o masochizm - ale z duzym zaangażowaniem i poświęceniem - pewnie godnym lepszej sprawy :roll:

A prywatnie to powiem Ci, że moje auto nigdy ze mną lekko nie miało - pięć lat jazdy po lasach zrobiło swoje - a kijanka mimo to dalej jeździ. I to mnie nie przestaje dziwić... Bo skoro mimo takiego traktowania jeździ nadal to musi to być dobre auto...

radziel
 
 
Posty: 173
Rejestracja: sob paź 21, 2006 8:37 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: radziel » pn lip 30, 2007 10:57 pm

No nareszcie, klękam i biję brawo :)21 Ostatnio ciarki mnie przeszły ale ciągnika nie potrzebowałem (chociaż w pewnym momencie chciałem pieprznąć drzwiami i przyjść po samochód rano), bo gdzie o 22 kombinować i do tego dziećmi :roll:
Andrzej, a może dać sobie spokój z naprawą płyty i zainwestować w aluminiową ?? Przemyśl, jak raz pękła to pewnie drugi i trzeci .....
Disco_very 300, KIA Sportage`99 - była, www.landklinika.pl

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » wt lip 31, 2007 9:12 am

taaak sam plastik na orginalnych osłonach nie jest taki słaby - wytłoczki mają grubość z 5-6mm ale mocowane są punktowo na rachitycznych blaszkach co wyklucza ich przydatność inną niż aerodynamiczna i akustyczna :-?

Alu to jest to :)2
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » wt lip 31, 2007 12:21 pm

E tam alu ja u siebie obecnie mam blachę stalową na której cały samochód mogę podnieść :)21
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Andrzejmastalerz
 
 
Posty: 109
Rejestracja: czw cze 08, 2006 7:40 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Andrzejmastalerz » wt lip 31, 2007 11:02 pm

Witam znowu. Dzisiaj zdemontowałem resztki osłony podwozia. Całkiem fajny detal z grubym wygłuszeniem. Myślę że bez tego da sie jeździć. Pogalopowałem troszkę po morenowych piaskach i leśnych błotach w mojej okolicy. O dziwo lakier znosi gałęziowanie całkiem nieźle. Pozdrawiam zadowolony z zabawy autkiem w letnie chłody.
Wokół nas jest wiele miejsc do Poznania (od Wrocławia)

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » śr sie 01, 2007 8:09 pm

Stal rzecz jasna zła nie jest ... ale w kilogramy się można wpędzić, a wzlędna lekkość to niezaprzeczalny atut Kijanki w terenie

... a tak z ciekawości, w którym miejscu masz blachę, jak dużą i jak mocowaną :roll:
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » śr sie 01, 2007 8:30 pm

@nowicjusz miał kiedyś do sprzedania takie własnie oblachowanie spodu pojazdu. Nawet proponował "machniom" ale akurat wtedy kiepsko było u mnie z płynnością finansową :-?

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » śr sie 01, 2007 8:38 pm

Artur moja była fabrycznie wyposażona w stalową osłonę dołu chłodnicy oraz drążków, która jednak z biegiem lat i ilości uderzeń które przyjeła powoli przestawała spełniać swoją funkcję. Teraz dociąłem sam o wymiarach około 50 na 40 cm czyli mniej więcej taka jak była. Jednak teraz po przemyśleniu mojej koncepcji chyba będę musiał dociąć drugą dłuższą sięgającą jeszcze głębiej pod silnik bo teraz kończy się na belce pod silnikiem :)21
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » śr sie 01, 2007 8:40 pm

A i wykryłem przyczynę wody w silniku która spowodowała jego unieruchomienie. Nie był to jednak bagnet tylko wypuszczona odma olejowa, którą zaciągał jak wężem strażackim
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » śr sie 01, 2007 8:56 pm

Ja kiedyś (za czasów plastikowego zderzaka) przysposobiłem sobie stalową gr. 3mm w miejsce fabrycznej tej, o której mówisz i mocowałem s przodu do kangura, a traz dwie żebrowane ALU ważą mniej niż tamta jedna :D
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
arki
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pt sty 12, 2007 10:20 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: arki » wt lis 06, 2007 10:40 am

Pytanie za 100 pkt....ważyliście swoje autka ?

Ja zważyłem swoją "pannę" i wyszło 1610 kg z połową zbiornika (gazu ok 20l ) i rezerwą paliwa.
Do autka dorzucone są tylko solidne rury boczne, rurka z przodu i aluminiowa 5m ryflowana osłona "pod silnikiem" ; )
Więc ona za lekka to nie jest...

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » śr lis 07, 2007 9:23 am

moja ważyła podobnie ... tylko było to jeszcze przed założeniem 70kg zderzaków 8)

w kategoriach osobówek to sporo ale terenówek już nie, pomijając Samuraje i Vitary cała reszta jest cięższa poczynajac od Wranglera, który seryjnie podchodzi pod 1800kg
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
Andrzejmastalerz
 
 
Posty: 109
Rejestracja: czw cze 08, 2006 7:40 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Andrzejmastalerz » śr lis 07, 2007 3:27 pm

W dow. rejestracyjnym są tajemniecze rubryki: F1 1928, F2 1928, G 1513, L 2, O1 1800 O2 465. Nie jestem pewien znaczenia tych danych. Ciekawe jaką przyczepę mogę ciągnąć na zwykłym prawku?.
Wokół nas jest wiele miejsc do Poznania (od Wrocławia)

Klas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt sty 15, 2008 11:40 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Klas » czw sty 24, 2008 11:14 pm

Andrzejmastalerz pisze:Znalazłem stronę z opisem diagnostyki naszych autek.

http://motolpg.za.pl/kia_check.htm

Niestety kody błędów nie zgadzają się z podanymi wcześniej na Forum:

http://img201.imageshack.us/my.php?image=kia3cp4.jpg

Ciekawe które są prawdziwe?
Sorki , że odgrzebuję stary temat ale nikt nie zwrócił uwagi (przynajmniej nie w tym temacie ) , że kody dla systemu Bosch Motronic M2.10.1 w obu przypadkach są takie same!Czyżby wszyscy patrzyli tylko na kody EGI ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość