wpadl mi do glowy pomysl, ktos z was powiedzial ze SOHC ma krotsze przelozenia na mostach niz DOHC
ja mam DOHC
czy mozna podmienic mosty? mam na mysli zamontowac mosty z SOHC do DOHC?
czy to ma sens?
Przelozenia na mostach w SOHC i DOHC
Moderator: Marcin-Kraków
- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
DOHC i SOHC mają rzeczywiście różne przełożenia w mostach, chociaż zewnętrznie mosty są identyczne.Tak więc ewentualna zamiana nie nastręcza żadnych problemów. Mało kto jednak wie (ja od wczoraj), że DOHC i SOHC mają także różne przełożenia I i II biegu. I tak
SOHC / DOHC
jedynka: 4,171 / 3,717
dwójka: 2,176 / 2,019
wsteczny: 3,536 / 3,445
Co jest poniekąd zrozumiałe - DOHC oddaje moc i moment obrotowy w wyższym niż SOHC zakresie obrotów.
Dodatkowo przełożenie mostów SOHC / DOHC jest różne: 4,444 / 4,778
A to się oznacza, że żeby jechać z tą samą prędkością silnik SOHC kręci się wolniej niż DOHC. Co jest zrozumiałe.
I tak się teraz zastanawiam - mam u siebie skrzynię od SOHC i mosty od DOHC... Wychodzi na to, że przez przypadek mam kurewsko mocno zredukowaną jedynkę
SOHC / DOHC
jedynka: 4,171 / 3,717
dwójka: 2,176 / 2,019
wsteczny: 3,536 / 3,445
Co jest poniekąd zrozumiałe - DOHC oddaje moc i moment obrotowy w wyższym niż SOHC zakresie obrotów.
Dodatkowo przełożenie mostów SOHC / DOHC jest różne: 4,444 / 4,778
A to się oznacza, że żeby jechać z tą samą prędkością silnik SOHC kręci się wolniej niż DOHC. Co jest zrozumiałe.
I tak się teraz zastanawiam - mam u siebie skrzynię od SOHC i mosty od DOHC... Wychodzi na to, że przez przypadek mam kurewsko mocno zredukowaną jedynkę

- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Twoja kijanka to który rocznik?
Bo te żółtki pieprzone w bambus zrobiły jeszcze jeden myk - chyba w 1997 roku pozmieniali mosty i przełożenia w owych mostach
Tak więc to co napisałem o mostach kijanek SOHC i DOHC odnosi się TYLKO do sportage, tak zwanej "jedynki". W "jedynce" SOHC i diesel miały to samo przełożenie.
W "dwójce" mosty 2,0 DOHC mają przełożenie 8/37 co daje coś pośredniego pomiędzy 9/40 i 9/43...
Zapewne zrobili to w celu cięcia kosztów - takie same mosty ładowali zapewne do benzyny i diesla
I jeszcze jedno - półosie z "jedynki" nie pasują do "dwójki" i vice versa... Te z "dwójki" są grubsze, mają więcej ząbków na wielokliniei nieco inaczej rozwiązane łożyskowanie w piaście
Tak więc jeśli chcesz coś "krótkiego" i mocnego jednocześnie to widzę to tak:
- skrzynia biegów SOHC;
- przełożenia w mostach od starego DOHC (9/43), z tym że w przypadku tylnego proponowałbym raczej przełożenie talerza i ataku ze starszego modelu do nowszego - nowszy jest dużo mocniejszy
Bo te żółtki pieprzone w bambus zrobiły jeszcze jeden myk - chyba w 1997 roku pozmieniali mosty i przełożenia w owych mostach

Tak więc to co napisałem o mostach kijanek SOHC i DOHC odnosi się TYLKO do sportage, tak zwanej "jedynki". W "jedynce" SOHC i diesel miały to samo przełożenie.
W "dwójce" mosty 2,0 DOHC mają przełożenie 8/37 co daje coś pośredniego pomiędzy 9/40 i 9/43...
Zapewne zrobili to w celu cięcia kosztów - takie same mosty ładowali zapewne do benzyny i diesla
I jeszcze jedno - półosie z "jedynki" nie pasują do "dwójki" i vice versa... Te z "dwójki" są grubsze, mają więcej ząbków na wielokliniei nieco inaczej rozwiązane łożyskowanie w piaście
Tak więc jeśli chcesz coś "krótkiego" i mocnego jednocześnie to widzę to tak:
- skrzynia biegów SOHC;
- przełożenia w mostach od starego DOHC (9/43), z tym że w przypadku tylnego proponowałbym raczej przełożenie talerza i ataku ze starszego modelu do nowszego - nowszy jest dużo mocniejszy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości