Falujące (wysokie) obroty

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

panonia123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: sob lis 08, 2008 12:29 am

Falujące (wysokie) obroty

Post autor: panonia123 » pn gru 01, 2008 4:26 pm

Witam wszystkich użytkowników kijanek :wink: . Ogólnie samochodzik sprawuje się dobrze lecz ostatnio coś jej zaczęło dolegać. Krótko kia sportage, 1996r., 2.0 16v benzyna + LPG, przebieg 200tys km, dolegliwośc - wzrastające obroty, otóż jak jadę i np. przed skrzyżowaniem dam na luz czy sprzęgło to silnik zamiast spadać z obrotów zwiększa je nawet do 3 tys i tak stoją, dzieje się tak samo na benzynie i na gazie , i nieważne czy jest zimny czy gorący. Zauważyłem jeszcze taką rzecz otóż jak odepnę wtyczkę od czujnika położenia przepustnicy silnik już chodzi normalnie , czyli to znaczy że jest uszkodzony ten czujnik , (czy da się go jakoś wyczyścić , sprawdzić ??) Chyba że macie inne pomysły, bardzo proszę o rady , poysły ,
Z góry dziękuję Piotr z Myszkowa

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pn gru 01, 2008 4:36 pm

Ja własnie uporałem sie z podobnym problemem u siebie, przyczyna - silniczek krokowy, przy zatrzymaniu i wrzuceniu na N albo P (automat) obroty szły w góre pod 3 tys i baaaaardzo powoli spadały.
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

panonia123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: sob lis 08, 2008 12:29 am

Post autor: panonia123 » pn gru 01, 2008 4:40 pm

drogi kolego a gdzie znajdę ten silnik krokowy , gdzieś w okolicy tego czujnika szukać ?.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pn gru 01, 2008 5:04 pm

W roczniku 1996 powinieneś go znaleźć po lewej stronie silnika. Wygląda dość charakterystycznie: cylinder średnicy około 4 cm długości około 20 cm. Na jednym końcu ma gniazdo elektryczne na bodajże trzy piny, na drugim zaś dwa króćce rozstawione względem siebie o 90 stopni. Jeden króciec jest połączony z przepustnicą za pomocą krótkiego (ok. 10 cm) węża gumowego prostego. Z drugiego króćca wychodzi długi wygięty wąż biegnący do alu - rury...

Musisz to ustrojstwo wymontować, wymyć śmierdzielem do czyszczenia gaźników złozyć abarot z powrotem i cieszyć się jazdą :)21

A jak nie pomoże to daj znać na priv - wala mi się gdzieś tam po garażu stary silnik. Mogę krokowca do testów pożyczyć

panonia123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: sob lis 08, 2008 12:29 am

Post autor: panonia123 » wt gru 02, 2008 11:27 am

Leonie Zet zrobiłem tak jak napisałeś, trochę tego syfu tam było , czarny mokry nagar. Do tego porozpinałem wszystkie wtyczki i powpinałem je z powrotem , wspomnę jeszcze że przed tymi czynnościami udało mi się odczytać kody błędów - 36,37 i 99 . Odłączyłem następnie akumulator i wykonałem powyższe czynności. A po ich zakończeniu podłączyłem i zapaliłem kijankę. Jak już osiągnęła swoją temperaturę zgasiłem i już owych błędów nie było. Dzisiaj się wszystko okaże w drodze do pracy czy wszystko jest już oki, bo troszkę późno było już na sprawdzanie. Leonie mam pytanko do ciebie czy w tym krokowcu jak tam jest ta przepustnica (zasłonka) to powinna być przerwa jakieś 1-2 mm czy on powinien być całkiem zamknięty??

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt gru 02, 2008 4:19 pm

Prawdę mówiąc to nie pamiętam jak tam jest. Jak mi się dzisiaj uda to zobaczę jak to wygląda u mnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości