koledzy nie róbcie wody z mózgu robiąc mix instrukcji i "doświadczeń wieloletnich"
jeśli są manuale i są "zapięte" to:
2H na 4H i z powrotem możesz przełączać przy KAŻDEJ prędkości przy zachowaniu kierunku na wprost lub prawie na wprost

(przednie koła napędzają przedni wał i ten kręci się z tą samą prędkością jak tylny, dopóki się nie skręca)
czasami, po jeździe 4x4, wystąpieniu naprężeń w układzie napędowym i przerzucenie wajchy z 4H na 2H nie powoduje jeszcze rozłączenia wałów w skrzyni rozdzielczej, aby ją "rozkleszczyć" należy wyraźnie odjąć gaz (żadnego sprzęgła przy tych czynnościach) ... tu przydaje się działająca kontrolka

sygnalizująca realne rozłączenie przedniego wału
wrzucania na N nie polecam w czasie jazdy

! bo żeby potem coś zrobić będziesz musiał się zatrzymać
na 4L i z powrotem tylko na postoju, na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem
4x4 (4h) na asfalcie lepiej unikać, możesz załączyć zachowując czujność i popylać na wprost lub po naprawdę lekkich łukach, ciśniejsze zakręty powodują duże naprężenia w układzie napędowym i na oponach
Pamiętaj że na sniegu przy małych prędkościach i ciasnych zakrętach przy 4x4 samochód będzie miał tendencje do "wyjeżdżania" z zakrętu przodem, poza tym sama radość
