BLOS - czy warto ??

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Sajmon28
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 6:53 am
Lokalizacja: Łódź

BLOS - czy warto ??

Post autor: Sajmon28 » pn gru 07, 2009 3:44 pm

Podzielcie się Szanowni Koledzy swoimi doświadczeniami z BLOS-em. Rozważam zmianę instalacji jaka posiadam tzn. II generacji (parownik i silnik krokowy) na BLOS-a. Dość mam już tych strzałów i zakładania podciśnień w oczekiwaniu kiedy poleci przepływka albo obudowa filtra. Panowie w serwisie jak się dowiedzieli że mam "starą" instalację zapytali z ciekawością czy chodzi mi na bezynie bo pewnie rozwalony już mam przepływomierz.
Czy duży jest koszt przerobienia instalacji na BLOS-a i jak ze strzałami i ogólnie eksploatacją ?

P.S. Jestem po wymianie świec i 2 przewodów (tych bez cewki) a Kijanka jak tylko ostrzej ruszę zachowuje się jak na pierwszej linii frontu :)

Pozdrawiam
Sportage 2.0 DOHC
2000r. gaz

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: lbl78 » pn gru 07, 2009 3:54 pm

a jak rozwiazesz kwestie legalnosci??
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: seba4x4 » pn gru 07, 2009 5:33 pm

Dochodzę do wniosku, że przysłowie :"Biedny nie może oszczędzać" sprawdza się w tym przypadku. Czyż nie lepiej założyć od razu droższą sekwencję i nie kombinować później z dodawaniem BLOS-u itp? Do tego dochodzą oszczędności w spalaniu. Ja mam w swojej Kijance sekwencję, jak na razie przejechałem od stycznia 24 tkm i spokój 8)
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
kszesz
Posty: 350
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: w-wa włochy

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: kszesz » czw gru 10, 2009 7:40 pm

Sajmon28 pisze: Czy duży jest koszt przerobienia instalacji na BLOS-a i jak ze strzałami i ogólnie eksploatacją ?
Cały koszt to zakup blosa i doróbka dolotu. Koniec strzałów, eksploatacja bezobsługowa, wyrażny wzrost dynamiki i kultury pracy, niezauważalne
zyski w spalaniu. Osobiście zawsze polecam dla taniego tuningowania starych instalek LPG.
Jesli chodzi o legalność to nikt na przeglądach o to nie pyta :)
Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: Armon » czw gru 10, 2009 9:32 pm

dokładnie legalność zaczyna się na wpisie do dowodu rejestracyjnego a kończy na terminie przydatności butli (sprawdzane na przeglądach)
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: leon zet » czw gru 10, 2009 9:38 pm

kszesz pisze:
Sajmon28 pisze: Czy duży jest koszt przerobienia instalacji na BLOS-a i jak ze strzałami i ogólnie eksploatacją ?
Cały koszt to zakup blosa i doróbka dolotu. Koniec strzałów, eksploatacja bezobsługowa, wyrażny wzrost dynamiki i kultury pracy, niezauważalne
zyski w spalaniu. Osobiście zawsze polecam dla taniego tuningowania starych instalek LPG.
Jesli chodzi o legalność to nikt na przeglądach o to nie pyta :)
Akurat...
Już o tym pisałem - bloss niczym Donaldu Tusku - cudów nie czyni...
A przeróbka kijankowego dolotu pod owego cudaka to rzeźba tępym dłutem w suchym gównie - ciężko to zrobić tak aby jednocześnie było szczelne, funkcjonalne, estetyczne i nie wymagało poprawki co 100 kilometrów...

Awatar użytkownika
kszesz
Posty: 350
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: w-wa włochy

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: kszesz » czw gru 10, 2009 9:48 pm

leon zet pisze: bloss .....- cudów nie czyni...
A przeróbka kijankowego dolotu pod owego cudaka to rzeźba tępym dłutem w suchym gównie ...
A u mnie w Explozji ucynił cud dlatego go polecam :)
Z dolotem też nie było łatwo ale kilka rurek Jacky, kubeczków Elmex, opasek i dalo radę :wink:

Obrazek
Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX

Awatar użytkownika
nivinny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: wt maja 19, 2009 8:47 pm
Lokalizacja: WARKA

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: nivinny » czw gru 10, 2009 10:45 pm

miałem w hondzie co gazu nie lubi i było 100 razy lepiej niż z klasyczną instalacją, a legalizacja... chyba żart- kto to sprawdza
http://www.WARKA-TEAM.pl
samurai 1.3 dohc

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: leon zet » czw gru 10, 2009 11:27 pm

kszesz pisze: Obrazek
Śliczności :)21

Awatar użytkownika
kszesz
Posty: 350
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: w-wa włochy

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: kszesz » ndz gru 13, 2009 11:33 am

leon zet pisze: Śliczności :)21
Często to słyszę po otwarciu maski :D
Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX

Awatar użytkownika
wampiir
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: pn sty 25, 2010 7:17 pm
Lokalizacja: ŚLĄSK

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: wampiir » pn sty 25, 2010 8:59 pm

Koledzy ja założyłem BLOSA i bardzo se chwale zapłaciłem 1800 zł z montarzem butli pod autem na początku było ciężko wyregulować ale terz jest naprawde ok zrywny jest jak niewiem i nieczyć wogule utraty mocy teraz po mieście pali mi jakieś 15 litrów gazu latem 13 polecam :)2
Tylno napędowce są OK
Kia sportage 2.0 16V 97r -zagazowana BLOS BRC

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: Mroczny » pn sty 25, 2010 9:00 pm

eee a w czasach taniej sekwencji jest sens to nielegalne badziewie montować?

kubbaas
Posty: 723
Rejestracja: pt gru 11, 2009 10:52 pm
Lokalizacja: Palmiry
Kontaktowanie:

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: kubbaas » pn sty 25, 2010 9:09 pm

biorąc pod uwagę ze sekwencja teraz okolo 2000 kosztuje to chyba nie warto... :roll:
Wdupiemamto 4x4 Team
Disco 300 zielony taki...
www.momitransport.pl

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: DamnIt! » wt sty 26, 2010 5:17 am

no a BLOS kosztuje ~ 400zł, jest zylion razy prostszy w montażu i raz wystrojony działa na zawsze. No i nie ma żadnej niepotrzebnej elektroniki. A tania sekwencja składa się z najtańszych elementów i montowana jest przez najtańszego gazownika. Nie oznacza to że musi być źle - ale niestety często jest. Porządne firmy od LPG nie założą sekwencji za 100 zł.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

mariusz1975
 
 
Posty: 144
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 12:10 pm
Lokalizacja: Chrzanów - Zagórze k/Krakowa

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: mariusz1975 » wt sty 26, 2010 7:37 am

DamnIt! pisze:no a BLOS kosztuje ~ 400zł, jest zylion razy prostszy w montażu i raz wystrojony działa na zawsze. No i nie ma żadnej niepotrzebnej elektroniki. A tania sekwencja składa się z najtańszych elementów i montowana jest przez najtańszego gazownika. Nie oznacza to że musi być źle - ale niestety często jest. Porządne firmy od LPG nie założą sekwencji za 100 zł.
Zgadzam się z Tobą w zupełności, porządna sekwencja nie kosztuje 2000 PLN - a taką tanią założył mój znajomy i efekt był taki że regulacja trwała ponad pół roku a i tak nie jest tak jak powinno. Ja też założyłem blosa i jak na razie mam spokój, raz ustawiony działa, podkręciłem tylko pół obrotu na zimę bo zimowy gaz ma trochę inny skład. spalanie w lecie około 12-13 l,
w zimie 13-14 l w cyklu miejskim.
Ja założyłem sobie wskaźnik AFR i cały czas mam podgląd na wskazania sondy

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: Mroczny » wt sty 26, 2010 9:03 am

no masz.. to przy blosie nie trzeba butli, przewodow, montażu i dokumentu? Faktycznie dobra oferta.. skoro zestawiacie koszt samego blosa z kosztem kompletnej sekwencji

jaka jest różnica w cenie pomiędzy kompletna instalacja gazową z blosem i w opcji sekwencji? Dlaczego blos nie przechodzi przeglądu? Ile kosztuje łapówa za przegląd itd

Do 4 cyl silnika instalacja gazowa w dobrym punkcie wcale nie musi kosztowac powyżej 2 koła

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: seba4x4 » wt sty 26, 2010 9:12 am

Mroczny pisze:no masz.. to przy blosie nie trzeba butli, przewodow, montażu i dokumentu? Faktycznie dobra oferta..
Dobre..... A LPG to z powietrza łapie :wink: Generalnie kombinacje z blosem dotyczą aut z zamoantowaną instalacją starszego typu. Każdy liczy, że instalacja już jest i trzeba ją "uzdrowić".... Jednak startując od zera szedłbym tylko w sekwencję.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

mariusz1975
 
 
Posty: 144
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 12:10 pm
Lokalizacja: Chrzanów - Zagórze k/Krakowa

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: mariusz1975 » wt sty 26, 2010 9:26 am

Mroczny pisze:no masz.. to przy blosie nie trzeba butli, przewodow, montażu i dokumentu? Faktycznie dobra oferta.. skoro zestawiacie koszt samego blosa z kosztem kompletnej sekwencji

jaka jest różnica w cenie pomiędzy kompletna instalacja gazową z blosem i w opcji sekwencji? Dlaczego blos nie przechodzi przeglądu? Ile kosztuje łapówa za przegląd itd

Do 4 cyl silnika instalacja gazowa w dobrym punkcie wcale nie musi kosztowac powyżej 2 koła
Trzeba butli i przewodów, ale koszt instalacji zamyka się w kwocie 800 - 1000 PLN + ja dałem za blosa 300 PLN, a za tą cenę to możesz sobie założyć sekwencję ale do traktora :lol:
W sytuacji gdy kupujesz auto z zamontowaną instalacją starego typu wątpię że będziesz ją zmieniał.
Druga sprawa to czy do auta wartego 10 000 PLN opłaca się zakładać instalację sekwencyjną za 4000 PLN bo dopiero w tych cenach można założyć konkretną sekwencję. Jak ktoś się uprze to może też założyć sobie wtrysk gazu w fazie ciekłej bo i takie instalacje już są tylko one kosztują.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: DamnIt! » wt sty 26, 2010 9:29 am

przecież kolega który założył ten temat MA JUŻ instalację II gen. w swoim samochodzie. :roll:

Najsensowniejszym upgrade'em takiej instalacji jest właśnie montaż BLOSa. Pakowanie się w tanią sekwencję jest pomysłem znacznie bardziej ryzykownym - a już na pewno o wiele droższym.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

mariusz1975
 
 
Posty: 144
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 12:10 pm
Lokalizacja: Chrzanów - Zagórze k/Krakowa

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: mariusz1975 » wt sty 26, 2010 10:01 am

DamnIt! pisze:przecież kolega który założył ten temat MA JUŻ instalację II gen. w swoim samochodzie. :roll:

Najsensowniejszym upgrade'em takiej instalacji jest właśnie montaż BLOSa. Pakowanie się w tanią sekwencję jest pomysłem znacznie bardziej ryzykownym - a już na pewno o wiele droższym.
Tyż prawda.
Odnośnie legalności dodam tylko że nigdzie w przepisach nie jest zabronione używanie BLOSa, więc z przeglądami też nie ma najmniejszego problemu, ja za przegląd w grudniu nie dałem ani grosza łapówki i nie było problemu.
Dla nie wiedzących - w Polsce instalacja gazowa MUSI być regulowana elektroniką więc założenie blosa zamiast miksera nie jest NIELEGALNE ! - nielegalne jest natomiast wymontowanie zaworu krokowego regulującego dawkę gazu, popytajcie diagnostów, ja pytałem trzech i żaden nie widział problemu w blosie pod warunkiem, że zawór krokowy był założony.
I teraz mamy dopiero problem prawa i blosa bo żeby blos dobrze pracował to zawór krokowy powinien być cały czas otwarty, jako że Polak potrafi to mam na to dwa sposoby: wykręcić zworkę zamykającą z zaworu krokowego pozostawiając obudowę, lub przestawić ilość kroków atuatora w komputerze gazowym ( moim zdaniem mniej drastyczne i bezpieczne), jeszcze nie słyszałem aby któryś diagnosta sprawdzał przy przeglądzie rozbierał atuator a tym bardziej sprawdzał ustawienie komputera gazowego.

Awatar użytkownika
wampiir
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: pn sty 25, 2010 7:17 pm
Lokalizacja: ŚLĄSK

Re: BLOS - czy warto ??

Post autor: wampiir » wt sty 26, 2010 8:54 pm

Dokładnie tak jak piszesz ja będąc teraz na przeglądzie djagnosta powiedział że go to wogule nieinteresuje jaką ja mam firmy instalacje zamontowaną tylko żeby był silniczek krokowy zamontowany bo po 2002 roku jest wymagany.powiedział załuż do przeglądu a potem se ściągnij więc troche polemizowaliśmy na ten temat i wizualnie wytłumaczyłem mu że właśnie zakładam i ściągam i podbił i pojechałem,a tak właśnie sie zastanawiałem żeby wpiąć atrape silniczka i będzie spokuj :)11
Tylno napędowce są OK
Kia sportage 2.0 16V 97r -zagazowana BLOS BRC

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość