wolne niewolne (za szybkie)

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Paweł7
 
 
Posty: 279
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 11:11 am

wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: Paweł7 » ndz sty 10, 2010 10:04 pm

od kilku lat borykam się z następującym problemem, mianowicie:
DOHC,
wolne obroty, co jakiś czas, i nie ma tu żadnej regularności czasowej, warunków zewn., stopnia rozgrzania silnika (zjawisko występuje, lub nie, po przejechaniu 5 km lub 30 itp)
więc te wolne zamiast utrzymywać się w okolicy 850 podskakują mi na np. 900, 1000, 1100 i wiszą, nie falują tylko wiszą. Stojąc na światłach potrafią od tych powiedzmy 850 powoli rosnąć do 1100 i... zawisną i wiszą. Niekiedy powiszą trochę i opadną, ale to zdarza się b. rzadko. Najczęściej jest też tak, że po wyluzowaniu na światłach zatrzymują się np na 1000 i wiszą. Jak do tego do włączyć AC to osiągają przedział 1250-1400.

Błędów brak, check nie świeci, sonda hula, układ zapłonowy sprawny, kompresja elegancka itp.
Nie pomaga podmiana ISC, TPS, ECU, przepustnica się nie zacina, fałszywego powietrza podciśnieniowego nie stwierdziłem.
Na lpg i pb to samo, nie pomaga przełączanie. Można go przydusić do granicy zgaśnięcia i nic to nie daje, ponownie wzrastają do tych podwyższonych.

I teraz najlepsze, UWAGA: podczas, gdy zawisną pomaga jedno (oczywiście czasowo) zdjęcie na chwilę kostki z ISC i wracają na swoje mniej/więcej 850.

Ki diabeł się pytam ??????????????? ?? ?? ?? !! !! !!

Może coś wymyślicie :(

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: leon zet » ndz sty 10, 2010 10:17 pm

Jak mnie kiedyś nawiedziło coś podobnego to odpowiedzialny za to był właśnie ISC.
Podmieniałeś na nówkę sztukę czy używkę?

Paweł7
 
 
Posty: 279
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 11:11 am

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: Paweł7 » ndz sty 10, 2010 10:38 pm

podmianki na nówki sztuki

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: jaqbeko » ndz sty 10, 2010 11:14 pm

U mnie też czasem się tak zdarza, krótkie depnięcie (właściwie puknięcie) gazu i wraca na niskie obroty.
Podobnie jak u ciebie przyczyny nie ustalono, ale da się z tym żyć.

Paweł7
 
 
Posty: 279
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 11:11 am

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: Paweł7 » pn sty 11, 2010 8:20 am

kiedyś przegazówka pomagała,... ale przestała...

Paweł7
 
 
Posty: 279
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 11:11 am

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: Paweł7 » pn sty 11, 2010 7:11 pm

jeszcze nie próbowałem z przepływką, ale czy może mieć to związek????

dodam jeszcze, że po ponownym uruchomieniu przestają wisieć

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: leon zet » czw mar 18, 2010 8:40 pm

Sprawdź czy na pewno nie zacina się przepustnica. U mnie taki problem występuje - przepustnica nie domyka się dosłownie na 0,5mm (wina linki) skutkiem czego obroty wiszą na poziomie nieco ponad 1000 a czasami zdarza im się skoczyć i wyżej. Wyczaiłem, że jeśli w takiej sytuacji podważy się pedał gazu czubkiem buta do góry to wolne są znowu na jakiś czas wolne.

Paweł7
 
 
Posty: 279
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 11:11 am

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: Paweł7 » czw mar 18, 2010 10:05 pm

pozostaje mi tylko odpowiedzieć, że nie zacina się
temat stale otwarty, niestety... :-?

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: Armon » sob mar 20, 2010 8:46 pm

mam jeszcze jedną propozycję
po zmianie silnika problem z wolnymi obrotami właściwie mi minął :)2 ale zdezaktywowałem dwa oryginalne układy :)13
1) EGR czyli recyrkulacja spalin
2) zawór sterujący odsysaniem opary benzyny z baku

Oba systemy przestały istnieć :)21 ale komp cały czas steruje sobie luźnymi zaworkami cały czas podłączonymi do wtyczek wiązki. On sobie nimi steruje, a ja słyszę kiedy ten drugi pracuje a kiedy ma wolne. Po tym co i kiedy słyszę nasunęła mi się następująca refleksja. Zawór ten wyjściowo znajduje się na na rurce powietrznej łączącej kanister (z węglem aktywnym) odbierającym pary benzyny pochodzące z baku, z kolektorem dolotowym. Z założenia komputer otwiera (trybem pulsacyjnym) ten zawór podczas pracy silnika na wyższych obrotach. Na wolnych obrotach powinien być zamknięty i milczeć. I zwykle tak jest :)2 ale czasami coś kompowi się pojebie i na wolnych obrotach słyszę jak zaworek pracuje. Takie dodatkowe powietrze, dodatkowo wzbogacone w oktany może moim zdaniem wpływać na podwyższone obroty.

Możecie spróbować i rozłączyć zaworek od przewodu idącego do kolektora (zaślepić oczywiście przewód z kolektora) odpowietrzenie baku pozostanie przez zbiornik z węglem aktywnym.
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
wampiir
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: pn sty 25, 2010 7:17 pm
Lokalizacja: ŚLĄSK

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: wampiir » ndz mar 21, 2010 7:16 pm

a mi sie wydaje że masz coś nietak z przepływką !! !! :)3
Tylno napędowce są OK
Kia sportage 2.0 16V 97r -zagazowana BLOS BRC

Paweł7
 
 
Posty: 279
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 11:11 am

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: Paweł7 » ndz mar 21, 2010 8:04 pm

Dzięki Panowie,
kwestia przepływki, no właśnie tego jeszcze nie podmieniałem, może...

Armon, żywo interesują mnie szczegóły ominięcia tych układów, o których wspominasz, jeśli mógłbyś je przybliżyć. :D
z oparami paliwa rozumiem, że postąpiłeś jak w opisie, czy tak? pozostaje jeszcze kwestia EGR.
Czy ominięcie tych układów nie wpływu na pracę silnika? Nie pojawia się check?
Istotnie u mnie zaworek od filtra węglowego też niejednokrotnie cyka sobie na wolnych, ale akurat w tym momencie nie zauważyłem związku z ich niestabilnością.


P.S. przypominam, że podwyższenie znika z chwilą zdjęcia i założenia kostki od ISC
P.S. II sb-nd. zrobiłem traskę około 600 km i spokój z wolnymi, tak to z tym jest, że pojawia się znienacka i nie wiadomo z czym to wiązać

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: Armon » pn mar 22, 2010 12:01 pm

z EGR-em u mnie było tak:
skończył mi się silnik nr1 (dłuższa historia) nabyłem świeży silnik nr2, 2003r. przebieg 60tys. wersja szwedzka. Okazało się, że w nowszych silnikach zamiast EGR'a czyli prostej ale moim zdaniem chybionej ekologii zastosowano dwie sondy lambda i dwa katalizatory. Po przekładce wiązki głównej silnika podjął on współpracę ze starym kompem, którego oszukałem pozostawiając wpięty zaworek sterujący podciśnieniowym zaworem EGR licząc, że i tak skład mieszanki dobiera na podstawie wskazań sondy i innych czujników. Oszustwo się udało, silnik chodzi jak malina, koniec kłopotów z wolnymi obrotami, chek-engin się nie zapala.

Ostatnio pojawił mi się problem z szarpaniem przy jeździe z zupełnie odpuszczonym gazie i pracą na wolnych obrotach. Mam podejrzenie, że szwankuje czujnik położenia przepustnicy i daje złe wskazania przy całkowicie zamkniętej przepustnicy, a przez to komp podaje dodatkowe, zbedne porcje paliwa. Podmienię czujnik na inny i dam znać :)
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: Armon » wt mar 23, 2010 1:29 am

z znowu trafiłem niczym dr. House :)21

po wymianie czujnika położenia przepustnicy wszystkie "złe" objawy zniknęły :)2
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Paweł7
 
 
Posty: 279
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 11:11 am

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: Paweł7 » pn kwie 26, 2010 6:35 pm

a gdyby tak wyeliminować całkowicie węglowy filtr par paliwa?
należy oczywiście:
1. kostkę od zaworka zostawić na miejscu
2. zaślepić króciec na kol. ss.
3. a co zrobić z rurką od zbiornika do filtra? pozostawić w kontakcie z atmosferą? zaślepić? a może bezpośrednio dać do kol. ss?
odpowietrzenie zbiornika idzie właśnie przez ten filtr, czy jest jakaś inna droga?

Paweł7
 
 
Posty: 279
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 11:11 am

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: Paweł7 » śr kwie 28, 2010 4:03 pm

proszę śmiało Panowie,
czyżby nikt nie miał żadnych pomysłów ?? :(

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: leon zet » śr kwie 28, 2010 4:21 pm

Jeszcze się nie wziąłem za psucie tego.

rakso70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt sty 05, 2010 5:16 pm
Lokalizacja: Sulechów
Kontaktowanie:

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: rakso70 » czw maja 27, 2010 4:41 pm

Witam.
Mam ten sam kłopot. Obroty potrafią dojść do 1400. Przeczytałem ten wątek dość uważnie. Nie wiem jednak gdzie szukać owych magicznych: ISC, TPS, ECU. Może ktoś wskaże paluszkiem gdzie to się pod maską znajduję...to se podopinam, poodpinam:)

panonia123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: sob lis 08, 2008 12:29 am

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: panonia123 » czw maja 27, 2010 5:48 pm

rakso70 pisze:Witam.
Mam ten sam kłopot. Obroty potrafią dojść do 1400. Przeczytałem ten wątek dość uważnie. Nie wiem jednak gdzie szukać owych magicznych: ISC, TPS, ECU. Może ktoś wskaże paluszkiem gdzie to się pod maską znajduję...to se podopinam, poodpinam:)

Witaj rakso70.
Moim zdaniem będziesz miał uszkodzony lub zabrudzony ISC (po polsku silnik krokowy). Znajduje się on przy układzie dolotowym, wygląda to jakby taka gruba krótka metalowa rurka położona poziomo z kabelkiem elektrycznym i dwoma wężami gumowymi; jeden króciutki a drugi dłuższy. Musisz to wypiąć i przeczyścić ten środek tam gdzie się zbiegają węże. Jest tam taka jakby zasłonka. Broń boże nie rozbieraj tego silnika na części!!!. Wystarczy jakaś szmatka i specyfik do czyszczenia. Jeśli to nie pomoże to tylko wymiana.
Wracając do reszty skrótów: TPS (Trotthle Position Sensor)- czujnik położenia przepustnicy - już sama nazwa wskazuje gdzie to jest;
ECU - nic innego jak komputer, pod nogami pasażera;
była jeszcze mowa o EGR (Exhaust Gas Recirculation) - system recyrkulacji spalin - na kolektorze ssącym.
Pozdrawiam

rakso70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt sty 05, 2010 5:16 pm
Lokalizacja: Sulechów
Kontaktowanie:

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: rakso70 » czw maja 27, 2010 8:37 pm

Panonia123, bardzo Ci dziękuję za cenne informacje. W sobotę zabieram się za rozbieranie samochodu hahahha

Nie miałem czasu grzebać, toteż dopiero wczoraj wykręciłem silniczek krokowy. Wyczyściłem go. Najwięcej syfu było tej hmmm blaszce....blendzie (tak ja sobie nazwałem). Brud uniemożliwiał jej swobodny ruch. Teraz jest ok i obroty są odpowiednie.

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: madrider5 » pn wrz 12, 2011 3:41 pm

Skoro silnik wskakuje Ci sam na obroty i przy dodawaniu gazu się nie dusi to najprędzej krokowiec lub potencjometr przepustnicy, jeśli się pali check to nawet i może być problem z instalacją. Jak się dusi lub chodzi jak diesel to zostają nieszczelności lub egr. Jak jest padnięty przepływomierz to silnik strasznie kuleje przy lekkim dodaniu gazu a po jego puszczeniu faluje na bardzo niskich obrotach i gaśnie aczkolwiek paradoks jest w tym że jak ma stałe niskie obroty(np. zaraz po odpaleniu) to równo chodzi na nich jak nic nie robimy.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: madrider5 » sob gru 22, 2012 11:24 am

Podepnę się pod temat gdyż i mnie to dopadło. Obroty po rozgrzaniu sobie są tak jak im się podoba i nie ma na to reguły, raz 820, raz 1000 lub więcej :x Ostatnimi czasy rozbierałem krokowca na części pierwsze bo miałem nadzieje że się coś przysyfiło, ale tam nie ma co się przysyfić w środku. Sam nie wiem od czego to. Czujnik temp. silnika wymieniłem w zeszłym roku bo na starym też mi wisiały obroty( od 1000 rpm).... założyłem jakiś z białym plastkiem co miał być zamiennikiem i problem znikł, czyż by już padał? No i spalanie skoczyło w górę 1/2L. Udało Wam się zaradzić u siebie?
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: leon zet » sob gru 22, 2012 11:45 am

Raczej tak. Polutowałem urwany kabel przy wtyczce :roll:

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: madrider5 » ndz lut 03, 2013 8:49 pm

Żyjąc dalej z upierdliwością tych obrotów, nie wytrzymałem i zacząłem dalej dochodzić co jest nie tak.... Wymieniłem znów czujnik położenia przepustnicy na oryginał Boscha, czujnik temp. silnika....brak rezultatów... Pojechałem na pobliski szrot poszukać krokowca, odziwo żadnego Sportka tam nie było, ale dopasowało się od BMW i to w dobrej cenie, nawet komp go zaakceptował :)21 Po montażu i częściowym wyczyszczeniu obroty raz są ok. a raz się tną i nie schodzą nawet z 1tyś... Sprawa jest najciekawsza w tym że tak się dzieje jak już temp. silnika dochodzi do prawidłowej, na zimnym jest ok. Hmmm..... Co do krokowca to kostka pasowała i nawet jak by autko lepiej się zbierało, ale co mnie najbardziej w nim zaskoczyło to fakt że jest płynna reakcja na używanie pedału gazu, nawet nie szarpnie silnikiem i nie zamuli. Bynajmniej po jego wymianie jest jakaś różnica w jeździe i zachowaniu motoru, niż na poprzednim. Bym musiał zakupić zmywacz do hamulców i kompleksowo go przepierdoczyć, może będzie lepiej, bo rozpuszczalnikiem to wiele tego nie wypłukało...
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Paweł7
 
 
Posty: 279
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 11:11 am

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: Paweł7 » pn lut 04, 2013 11:04 pm

u mnie samo się uspokoiło :o
jedynie czasem, rzadko sobie lekko zafalują na postoju

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: wolne niewolne (za szybkie)

Post autor: madrider5 » wt lut 05, 2013 6:27 pm

Dziś zakupiłem środek do czyszczenia gaźników i będę jechał wszystko po kolei, łącznie z wtryskami gazu, może pomoże...
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości