Używanie napędu manualnego

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

cakluk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: śr sie 22, 2007 12:05 pm

Używanie napędu manualnego

Post autor: cakluk » czw kwie 29, 2010 11:18 am

Witam

Może ktoś podać jakieś wskazówki odnośnie prawidłowego włączania i wyłączania napędu manualnego AVM ??
Na przykład jeśli będę mieć 4x4 włączony reduktorem, a ktoś złośliwie przełączy na 2 to co wtedy jeśli tego nie zauważę ? Proszę o jakieś ogólne czytelne informację. Dziękuję i pozdrawiam

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Re: Używanie napędu manualnego

Post autor: Mikołaj » czw kwie 29, 2010 11:42 am

ogólnie czytelnie to ręczne sprzęgiełka zapinasz do jazdy w terenie.
Do jazdy po asfalcie wypinasz je i wtedy nie kręcą się bebechy w moście (rozłączasz połączenie koła z półośką). Możesz wtedy zapinać ile chcesz reduktor i tak nic się nie stanie.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Używanie napędu manualnego

Post autor: leon zet » czw kwie 29, 2010 1:13 pm

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... principles
Obrazkowo wyjaśnione jest całe zagadnienie.

cakluk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: śr sie 22, 2007 12:05 pm

Re: Używanie napędu manualnego

Post autor: cakluk » czw kwie 29, 2010 1:30 pm

Panowie serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
P.S

Byłem wymieniać opony i postanowiłem sprawdzić od razu czy wszystkie koła się kręcą. Przednie lewe ma większy opór niż prawe. Czy może być to spowodowane tym, że oprócz zmiany napędu była wymieniana zwrotnica, piasta, tarcza hamulcowa klocki i że wszystko po przejechaniu jakiejś dłuższej odległości się w jakiś sposób dotrze ?

Paweł7
 
 
Posty: 279
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 11:11 am

Re: Używanie napędu manualnego

Post autor: Paweł7 » czw kwie 29, 2010 2:53 pm

Przednie lewe ma większy opór niż prawe.-to określenie dość subiektywne. Najlepiej udaj się na stację diagnost., na ścieżce można spr. opory toczenia kół. Może blokować hamulec, lub zbyt mocno dokręcone łożysko koła. W teorię, że się dotrze, raczej bym nie wierzył.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość