Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: madrider5 » wt lis 23, 2010 8:34 am

Witam wszystkich forumowiczy. Moje pytanie jest takie jak temat, czyli ile kręcą wasze Kijanki na zimnym silniku. Pytam o to ponieważ sam nabyłem niedawno taki okaz i co mnie w nim dziwi to jest fakt, że po pierwszym odpaleniu auta "z rana" silnik kręci w granicach 500rpm(troszkę auto drży) a potem w miarę rozgrzania obroty rosną do 1tyś :)9 Poprzednie osobówki jakie miałem po takim odpaleniu wskakiwały na ponad 1tyś rpm a potem obroty spadały w miarę rozgrzania. W moim kręgu znajomych nikt nie ma takiego samochodu więc z tym pytaniem zwracam się do Was :wink:
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: leon zet » wt lis 23, 2010 8:56 am

Na zimnym silniku - około 1000 rpm, w miarę rozgrzewania spadają do 750 rpm.
Jak startują od 500 to coś jest nie tak.

kubbaas
Posty: 723
Rejestracja: pt gru 11, 2009 10:52 pm
Lokalizacja: Palmiry
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: kubbaas » wt lis 23, 2010 8:57 am

na pewno po odpaleniu rannym jest ponad 1000 obrotów i w miare rozgrzewania obroty spadają do około 700...
dokładnych wartosci nie pamietam - ale chyba coś jest nie tak z kijanką...
i tu zaraz zacznie się przewidywanie awarii lub wróżenie z fusów :)21 :)21
Wdupiemamto 4x4 Team
Disco 300 zielony taki...
www.momitransport.pl

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: seba4x4 » wt lis 23, 2010 10:21 am

Zimny 1100
Po rozgrzaniu trochę ponad 700
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: madrider5 » wt lis 23, 2010 12:14 pm

dzięki za szybką odpowiedź, właśnie to chciałem usłyszeć :D teraz pozostaje "google" i szukanie lekturek na ten temat :)18 Napewno coś się wymyśli.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: madrider5 » wt lis 23, 2010 3:52 pm

ze wstępnych oględzin wynika że padł krokowiec tzn. po wypięciu go z wężyków,uchwytu i podłączeniu pod kostke, przy włączeniu zapłonu nic się z nim nie dzieje(nie widać jakiejkolwiek pracy), tak że podczas pracy silnika rozpięcie go z zasilania nic nie powoduje. Prąd w kostce jest, nie znam wartości jakie powinny być na poszczególnych zworkach ale jakieś Volty pokazuje :lol: Po wypłacie się wymieni i zobaczy czy to jest to, chyba że coś inne się wywnioskuje.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: leon zet » wt lis 23, 2010 4:15 pm

A który to rocznik?
Bo jak "jedynka" to może zrobilibyśmy "machniom"
:)21

panonia123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: sob lis 08, 2008 12:29 am

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: panonia123 » wt lis 23, 2010 9:13 pm

Witaj. A po przekręceniu kluczyka w stan zapłon ( nie kręć silnikiem) buczy ci ten krokowiec? Po drugie jak silnik nie pracuje nie zaobserwujesz jego pracy. Ogólnie ja też borykam się z podobną awarią ale u mnie nie pali jeden gar. Świece wymienione, kable też. Silnik zrobiony (przed remontem też tak się działo). Lewizny bankowo nie ciągnie. Już sam nie wiem, nie wiem czy cewka by nie była, ale przecież daje dwie iskry równocześnie? Spotkał się ktoś z czymś takim. Po 30 sek zaczyna normalnie chodzić. Problem jest z 3 cylindrem.
Pozdrawiam

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: madrider5 » śr lis 24, 2010 6:58 am

Kijanke mam z 1996 roku :cry: chciałem coś nowszego, ale na moje województwo to bida z tymi autami, jak było coś nowszego to gdzie by nie spojrzał to rdza...rdza.... to zawieszenie wybite i inne straszne rzeczy. Ta mi się udała zadbana za małe pieniądze ale do drobnych poprawek mechanicznych, na szczęście blacharka, zawiecha i rama ok :D a co do machnią to możemy krokowcami ;)
A tak a propo krokowców to zauważyłem na allegro że Audi, VW, Seat i coś tam jeszcze miały podobne krokowce, też że wchodziły 2 wężyki w niego ale zostaje ilość wyjść pinów na kostke. Próbował ktoś montować do kiłanki taki z innego samochodu?? Co do pracy mojego krokowca to nawet po odpaleniu samochodu nie widać by się kręcił, stanoł i amen, nawet go przemyłem i nic. Jak ktoś by miał sprzęt i chęci z Was to by mógł zmierzyć miernikiem napięcie na poszczegulnych pinach w kostce, tylko przy włączonym zapłonie, bym był wdzięczny, bo może krokowiec jest ok a kostka nie podaje odpowiedniego prądu by go pobudzić :x Co do pytania kolegi to na tym 3 garze masz wsadzoną cewke czy fajke? Bo jeśli masz cewke to może ona pierdoczyć. Możesz jeszcze ją rozebrać tzn. zdjąć z niej tą fajke co idzie na świece i przeczyścić miedziane elementy które ją łączą ze świecą. W moim przypadku w 1 cewce mam w środek fajki wsadzony kawałek sprężyny nakręcony na śrubę, dość nowatorskie rozwiązanie ale działa :lol: albo zamień cewki miejscami i zobacz co będzie się działo. Może że to coś z wtryskiwaczem, hmm....
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

panonia123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: sob lis 08, 2008 12:29 am

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: panonia123 » śr lis 24, 2010 12:46 pm

Co do wtryskiwacz są bankowo dobre, były sprawdzane. Co do 3 cylindra jest tam osadzony kabel który idzie do cewki na drugim cylindrze. A śrubka i sprężynka jest to oryginalne rozwiązanie. Awaryjnie odpalając na gazie są te same objawy, czyli 3 cylinder nie pali, po 30 sek już jest normalnie. Na cewkach jest napięcie akumulatora i są wysterowane masą.

ks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: wt mar 29, 2005 9:32 pm

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: ks » pn lis 29, 2010 7:15 pm

Pozostaje tylko kompresja (źle przeprowadzony remont) lub coś z głowicą (zawory, rozrząd).
Sprawdź ciśnienie na poszczególnych cylindrach i podaj.

panonia123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: sob lis 08, 2008 12:29 am

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: panonia123 » pn lis 29, 2010 8:14 pm

ks pisze:Pozostaje tylko kompresja (źle przeprowadzony remont) lub coś z głowicą (zawory, rozrząd).
Sprawdź ciśnienie na poszczególnych cylindrach i podaj.
Witam. A więc sprawa raczej już wyjaśniona. Po prostu koniec silnika. Źle przeprowadzony remont- można też tak powiedzieć, ponieważ przed ściągnięciem głowicy nie mierzyłem ciśnienia, wyglądało to tak że nalałem paliwa na tłoki i to paliwo się trzymało ,nie spadał poziom. Więc po prostu stwierdziłem że nie będzie potrzeby wyciągania tłoków, tylko sam remont góry. Teraz po zmierzeniu ciśnienia już wiem na czym polega problem. A są nimi pierścienie, głównie te olejowe. Przepuszczają olej i silnik ogólnie pali go w ilości około 2l/1000km. Pomiar przeprowadzałem trzykrotnie na zimnym silniku. Kijanka przestała całą noc, rano wykręciłem świece i pierwszy pomiar ( około 10,10,10,14) drugi pomiar( 12,12,11,13) trzeci pomiar po około 20 min od drugiego( około 11,11,10,13). Cóż będzie trzeba jeszcze raz zajrzeć do silnika.
Pozdrawiam

ks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: wt mar 29, 2005 9:32 pm

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: ks » wt lis 30, 2010 7:08 pm

Zanim zaczniesz ponownie robić remont zrób tak zwaną "próbę olejową", wtedy będziesz wiedział czy trzeba robić górę czy dół.

ks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: wt mar 29, 2005 9:32 pm

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: ks » wt lis 30, 2010 7:22 pm

Ad. obroty
Obroty oczywiście na zimno ok. 1000 PRM a po rozgrzaniu w okolicach 830 PRM, (silnik 16V)
długość wtrysku ok 2,8 ms.

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: madrider5 » wt lis 30, 2010 9:32 pm

to jeden problem się rozwiązał, co do obrotów na moim to jeszcze trzeba czasu i funduszu :cry: Dziś pierwsze śniegi(takie lepsze) i kijana bez porównania, szła w zaspach jak czołg:) a tak a propos jak Wam wychodzi spalanie lpg? Moja łyka 13/100 gaz sekwencja.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

mariusz1975
 
 
Posty: 144
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 12:10 pm
Lokalizacja: Chrzanów - Zagórze k/Krakowa

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: mariusz1975 » śr gru 01, 2010 7:02 am

moja też wychodzi 12 - 13 l - gaz + blos bez sekwencji

kubbaas
Posty: 723
Rejestracja: pt gru 11, 2009 10:52 pm
Lokalizacja: Palmiry
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: kubbaas » śr gru 01, 2010 8:49 am

na sekwencji spala w Warszawie w korkach około 14 a na trasie do 120 na godzine - niecałe 11...
Wdupiemamto 4x4 Team
Disco 300 zielony taki...
www.momitransport.pl

ks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: wt mar 29, 2005 9:32 pm

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: ks » śr gru 01, 2010 8:51 am

madrider5 pisze: po pierwszym odpaleniu auta "z rana" silnik kręci w granicach 500rpm(troszkę auto drży) a potem w miarę rozgrzania obroty rosną do 1tyś :)9 :wink:
Typowe objawy uszkodzonego czujnika temperatury.

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: jaqbeko » pt gru 03, 2010 10:04 pm

Wy z tymi spalaniami tak na serio ??
Robiłem już wiele i moja tak czy siak spala 16-19 latem i 20-23 zimą, do tego jeszcze 1/4 zbiornika paliwa na miesiąc (zimą więcej). Na serwisie mówili, że takie spalanie jak Wasze, to między bajki...
Jakie u Was opony? Mam 235/75/15 MT. Z ciekawostek - spalanie w terenie wzrasta prawie nie zauważalnie (jedyny plus)

kubbaas
Posty: 723
Rejestracja: pt gru 11, 2009 10:52 pm
Lokalizacja: Palmiry
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: kubbaas » pt gru 03, 2010 10:21 pm

opony standard czyli 205/70/15

miasto 14
trasa do 120 poniżej 11

co 3 tygodnie w lecie za pięc dych benzyny...
w zimie oczywiście częściej...

instalacja to Stag 4 - sekwencja ale nie jakaś kosmiczna lub super hiper...

i nie ma w tym nic dziwnego...
Wdupiemamto 4x4 Team
Disco 300 zielony taki...
www.momitransport.pl

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: leon zet » pt gru 03, 2010 10:22 pm

Moja pali jakieś 16 litrów na setkę.
Sekwencja KME. Opony 31"

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: madrider5 » pt gru 03, 2010 11:17 pm

ostatnio troche popadało i przywiało, więc jazda po polach 4X4 + reduktor :)17 średnie spalanie wyszło mi 16/100 sekwencja stag 4,nowiutka;) oponki 205/70/15 M+S. Ogólnie to na napęd 4X4 to nie ma mocnych, super sprawa jak sprawne sprzęgiełka (automaty).... nie dawno 1 skończyło żywot, mimo respiracji z grubszą podkładką (pod ten pierścień z ząbkami) pękł 1 ząbek a za nim pół perścienia z którym jest połączony :)16 słyszał ktoś o zamiennikach od innych nazwijmy to ,,Terenówek" (nie chodzi mi o manuale AVM) które by do kiłanki pasowały? Można by wytoczyć pierścień grubości tych ząbków, ale stale było by zasprzęglone i mimo rozpięcia na reduktoże wał się kręcił a nie o to przecież chodzi :)9 Co do czujnika temperatury to warto zajrzeć, narazie odpala bez problemu z tym że ma te stresujące obroty i trzeba ją troche na nożnym przytrzymać :x Co do poprzedniej wypowiedzi to gdyby moja palila gazu 20/100 to już dawno bym sam się zajoł tą sprawą bo wiadomo jak to serwisy, mi w butle od gazu 40L wstawili orginalny zawór który wpuszcza nawet nie 31L gazu, porażka, ale da się to zmienić jak się ich trochę przepierdoczy ;) co do spalania to zapewne też, dobry i nawet literek mniej :)21
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: leon zet » pt gru 03, 2010 11:55 pm

W sklepiku zakładowym były kiedyś sprzęgiełka AVM 960 - mechaniczne automaty. Nie wiem czy teraz są, ale w sieci widziałem, że kosztują jakieś 1600zł... Nie wiem czy jest to cena w jakikolwiek sposób konkurencyjna do oryginalnych automatów, niemniej jednak zamiennik jest.

Ale i tak uważam, że automaty to pomyłka i najlepsze są manuale... zepsuć trudniej :)21

Aspirek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pt gru 03, 2010 6:56 pm
Lokalizacja: Jaktorów

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: Aspirek » sob gru 04, 2010 10:22 pm

apropo tego spalania to ja powiem tylko tyle że po 1 zależy od nogi ;p 2 od paliwa porównywalnie mam fiestkę 1.25 16v 75 km
spalanie paliwo z orlenu pełen baczek 380km czyli jakieś 10l/100 ;/ paliwo z chyba rosyjskiej stacji Lukoil pełen baczek i nie mniej niż 450km na baku czyli spalanie w granicach 8l/100 (średnia w obu przypadkach czy miasto czy trasa) więc ja tam już sam nie wiem czy czasem nie jeździć ok. 20km do stacji benzynowej zamiast 8km ;p

MATI89-21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 7:50 pm
Lokalizacja: Pińczów

Re: Obroty na zimnym silniku Sportage I 2.0 16V

Post autor: MATI89-21 » pt sty 21, 2011 9:06 pm

Witam kolegów
od niedawna jestem posiadaczem kijanki i już mam pewnien problem :)11 to znaczy chodzi o obroty ale nie tak jak wyżej że za małe na zimnym tylko hmm... troche to dziwne... jeżeli samochód stoi jest wszystko dobrze ładnie wchodzi na obroty jak i z nich schodzi problemy zaczynają się gdy się jedzie, gdy puszcze go na luz obroty spadają normalnie tak to 2 tys a potem albo spadają bardzo pomału albo zatrzymaja sie tak na okolo 1800 i utrzymuja się dopuki nie stane, wtedy wracają do nie całego tysiąca
jeżeli macje jakieś pomyśły o co może chodzic to byłbym wdzięczny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość