zmiana z 4H na 2H

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
PUPPY
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: pn mar 22, 2010 3:57 pm
Lokalizacja: Wrocław

zmiana z 4H na 2H

Post autor: PUPPY » pn gru 06, 2010 8:58 pm

Mam taki problem
jeżdżę teraz z włączonym napędem na 4 łapy, ale jakoś dziwnie zarzuca mi tył samochodu tak jakbym jeździł z napędem tylko na tył :-?
chciałem więc porównać czy wystąpią jakieś różnice jeżeli przełączę tylko na 2 koła, dałem wajchę do przodu, kontrolka zgasła, kilka metrów do tyłu i do przodu. I nagle słyszę, że coś mi trze i skrzypi, zatrzymałem się wajcha do tyłu 4 łapy załączone i do przodu - żadnych dziwnych dźwięków, a więc powtórzyłem poprzedni manewr i znowu tarcia i skrzypienie :(
Czy ktoś z Was spotkał już się z takim problemem ?
I w jaki sposób można sprawdzić czy jest włączony napęd na 4 łapy ? Oczywiście oprócz kontrolki.
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi :)

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: leon zet » pn gru 06, 2010 9:03 pm

Depnij po gazie na kopnym śniegu i sprawdź co się dzieje.

kubbaas
Posty: 723
Rejestracja: pt gru 11, 2009 10:52 pm
Lokalizacja: Palmiry
Kontaktowanie:

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: kubbaas » pn gru 06, 2010 9:31 pm

na mocno śiskim a o to teraz raczej łatwo postaraj sie energicznie ruszyc... jeśli ci sie nie uda :)21 to jesteś na 2h a jeśli uda się to 4h
Wdupiemamto 4x4 Team
Disco 300 zielony taki...
www.momitransport.pl

Awatar użytkownika
PUPPY
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: pn mar 22, 2010 3:57 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: PUPPY » pn gru 06, 2010 9:38 pm

jechałem ostatnio polną drogą, śniegu na kilkanaście centymetrów i nie było żadnych problemów, czasami musiałem stawać, aby przyjrzeć się drodze czy coś dziwnego nie wystaje a potem ruszałem bez problemów :wink:
a dzisiaj próbowałem wjechać z drogi polnej na asfalt, wjazd był rozjeżdżony, sporo błota pośniegowego, jedynka i gaz a Kijanka stoi w miejscu, a raczej jedzie dupa a przód nie :cry:
zresztą ostatnio na zakrętach zachowywała się tak jakby miała włączony tylko napęd na tył

kubbaas
Posty: 723
Rejestracja: pt gru 11, 2009 10:52 pm
Lokalizacja: Palmiry
Kontaktowanie:

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: kubbaas » pn gru 06, 2010 9:45 pm

na zaśnieżonej polnej drodze to na samym tyle latam bez problemów szczególnie jak jest troche mrozu... przy takiej breji jak dziś to juz musze posiłkowac się zapinaniem przodu... opony mam niezłe ale raczej nie zimowe za bardzo... jakieś tam micheliny m+s ale pozostawiają w zimie wiele do życzenia...
fatalnie właśnie się rusza na samym tyle - wbijam się często z zaśnieżonej bocznej drogi na krajowa 7 i miewam problemy z szybkim :)21 włączeniem się do ruchu
Wdupiemamto 4x4 Team
Disco 300 zielony taki...
www.momitransport.pl

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: leon zet » pn gru 06, 2010 9:45 pm

LSD wypycha.
A jak jeszcze opony powiedzmy nie najlepsze to tak będzie. Przetrenowałem coś takiego mniej więcej rok temu - łysawe ateki, błotnista łąka (ślisko jak diabli), załączone 4 łapy i praktycznie nie zużyte LSD w tylnym moście... Efekt był taki, ze nie nadążałem z zakładaniem kontr na kierat :)21

kubbaas
Posty: 723
Rejestracja: pt gru 11, 2009 10:52 pm
Lokalizacja: Palmiry
Kontaktowanie:

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: kubbaas » pn gru 06, 2010 9:53 pm

no fajnie się kontruje z zapiętym przodem :)21

trenuje teraz :)21

choc dużo śmieszniej jest na samym tyle :)21
Wdupiemamto 4x4 Team
Disco 300 zielony taki...
www.momitransport.pl

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: leon zet » pn gru 06, 2010 10:05 pm

Jeszcze weselej jest na kumho kl71 :)21
Drapać drapią, ale hamowanie to konkretne wyzwanie :)21

Paweł7
 
 
Posty: 279
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 11:11 am

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: Paweł7 » wt gru 07, 2010 8:55 am

PUPPY Jeśli nie masz sprzęgiełek manualnych, to prawdopodobnie te Twoje już się kończą.
Ponadto efekt wyrzucania na zakrętach przy 4 łapach jest spowodowany tym, że nie nie ma centralnego mechanizmu różnicowego oraz co było już powiedziane działaniem LSD.

Awatar użytkownika
piotrx0
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 8:03 am
Lokalizacja: Puławy

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: piotrx0 » wt gru 07, 2010 9:49 am

w czasie dużych mrozów mam podobny problem
tj. sprzęgiełka nie chcą się od razu załączać i wyłączać
jak przerzucam z 4h na 2h to muszę parę razy do przodu i do tyłu ruszyć żeby się napęd rozłączył i wtedy słychać wycie w przednim napędzie
podejrzewam że winny jest smar który przy niskich temperaturach skleja sprzęgiełka

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: leon zet » wt gru 07, 2010 11:02 am

Przed chwilą mało brakowało a owinąłbym kijankę na drzewie pod biurem :-?
Zapomniałem, że przód mam odłączony :oops:

Awatar użytkownika
PUPPY
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: pn mar 22, 2010 3:57 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: PUPPY » wt gru 07, 2010 4:10 pm

chyba mam sprzęgiełka do wymiany :cry:

czy ktoś zna dobrego mechanika we Wrocławiu, który zajmuje się takimi rzeczami ??

mlody1921
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw gru 02, 2010 11:46 pm

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: mlody1921 » wt gru 07, 2010 5:14 pm

Żadnego mechanika samemu zrób, po naradzie z Mistrzem Zet, AVM manuale z nakrętkami zabezpieczającymi KPL 680zł raz a porządnie, instrukcja montażu jest, sam wsio zrobisz i auto śmiga jak burza, czasem ludzie sie dziwią jak wychodze na krzyżówce i coś w kołach kręce :D

Awatar użytkownika
PUPPY
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: pn mar 22, 2010 3:57 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: PUPPY » wt gru 07, 2010 5:45 pm

mlody1921 pisze:Żadnego mechanika samemu zrób
:o
dzięki za docenienie, ale na mechanice się kompletnie nie znam :roll:
nawet nie mam miejsca gdzie bym mógł to zrobić, a pod domem to mnie zaraz staszaki miejskie pogonią :evil:
mlody1921 pisze: AVM manuale
tak dzisiaj czytałem tematy związane ze sprzęgiełkami i chyba faktycznie na manuale przejdę, tylko nie wiem jakie mam obecnie, tzn. są na pewno automaty, ale nie wiem czy zwykłe czy te podciśnieniowe - czy przy zmianie na manuale to jest jakaś różnica ?
w którymś z wątków ktoś miał do sprzedania w cenie złomu używane manuale :roll: (ale teraz za cholerę nie mogę znaleźć gdzie to było ani kto chciał sprzedać - już mi gały od monitora wysiadają a w mózgu CHECK się włącza)
Gdyby ta osoba odezwała się do mnie na PW byłbym wdzięczny.
Niestety nie mam zbyt wielkich funduszy, ale mam nadzieję, że jakoś się dogadamy.

mlody1921
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw gru 02, 2010 11:46 pm

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: mlody1921 » wt gru 07, 2010 7:32 pm

Ja kupiłem te z kpl. nakrętek wtedy nieważne co miałeś

http://allegro.pl/kia-sportage-retona-s ... ml#gallery

plus 100zł za nakrętki

Ale to właśnie pod blokiem możesz zrobić godzina i zrobione

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: leon zet » wt gru 07, 2010 9:50 pm

@PUPPY
Skąd jesteś?

Awatar użytkownika
PUPPY
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: pn mar 22, 2010 3:57 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: PUPPY » wt gru 07, 2010 10:02 pm

z Wrocławia
do Wyszkowa to kawałek :lol:

a tak się jeszcze zastanawiam czy to całe skrzypienie-tarcie-wycie to od sprzęgiełek czy jeszcze coś tam padło

z tego co zrozumiałem to różnica w jeździe między automatami a manualami polega na tym, że będę musiał wysiadać z auta i przekręcać nakrętkę zamiast machać sobie małą wajchą :roll:

Paweł7
 
 
Posty: 279
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 11:11 am

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: Paweł7 » wt gru 07, 2010 10:20 pm

Jak zapewne czytałeś, trza by zrobić od razu za jednym zamachem wymianę igiełek i uszczelniaczy od ich strony

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: jaqbeko » wt gru 07, 2010 10:31 pm

PUPPY pisze: z tego co zrozumiałem to różnica w jeździe między automatami a manualami polega na tym, że będę musiał wysiadać z auta i przekręcać nakrętkę zamiast machać sobie małą wajchą :roll:
będziesz musiał robić i to i to.
Sprzęgi łączą półosie z kołem, mała wajcha "przekazuje" napęd ze skrzyni na przód
W taką pogodę jak teraz, gdy dość często muszę załączać napędy, po prostu jeżdżę z zapiętymi sprzęgami a majdruję samą wajchą (półosie i przedni wał (co za tym idzie i most) kręcą się cały czas). Sprzęgi rozłączam tylko przy dłuższych przelotach po dobrej przyczepności.

Awatar użytkownika
PUPPY
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: pn mar 22, 2010 3:57 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: PUPPY » wt gru 07, 2010 10:36 pm

Paweł7 czy dalej masz te AVM na sprzedaż ??
w końcu dokopałem się do tego posta :D
Wyślij na PW info

Awatar użytkownika
madmacmax
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt gru 01, 2009 5:51 pm

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: madmacmax » sob sty 01, 2011 1:47 pm

wcale nie trzeba wysiadać, jeśli na sprzęgach ustawisz 4x4 to zmieniasz sobie małą wajchą ze środka a jak chcesz rozpiąć na stałe i zluzować coś tam nie wiem co to przekręcasz na sprzęgach 4x2 . ja mam na sprzęgach 4x4 na stałe przekręcone i zmieniam wajchą w środku jak che tylko tylną oś, jeżdżę tak i nie się nie dzieje złego. Nie kupuj używek żadnych, ja kupiłem po 610 zł za komplet avt 460hp tu http://www.opony-4x4.pl/osprzet/sprzegielka.html trochę czekałem ale jak za wzmocnione hp nie do zajechania to się opłacała ta cena. Instrukcja montażu jest w środku, każdy sprytniejszy mechanik sobie poradzi. Powodzenia

Awatar użytkownika
madmacmax
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt gru 01, 2009 5:51 pm

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: madmacmax » sob sty 01, 2011 1:50 pm

przepraszam za pomyłke , oczywiście avm a nie avt

robiko2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 2:41 pm

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: robiko2 » sob sty 01, 2011 6:42 pm

wdaje mi się ze skoro co sik tam, popiskuje to poleciało któreś łożysko igiełkowe bynajmniej u mnie tak jest. Niestety poprzedni właściciel nie dopilnował uszczelnień i po wymianie łożyska niestety luz był nadal spory czyli poleciała bieżnia łożyska na przegubie i po kilku tygodniach wysypało się wsio. Na dodatek przy takim luzie spada zabezpieczenie z przegubu od strony sprzęgieł ka i się z niego wysuwa oczywiście wypadając z wieloklina. Tak się zastanawiam czy nie zastosować jakiegoś łożyska ślizgowego poliamid,brąz ,teflon czy tym podobne. Przegub nie pyka szkoda troszeczkę wywalać kasę. Ale jak nie będzie wyjścia to się zrobi. Mam też pytanko do znawców tematu moja kijanka jest z 1998 roku. W lublinie są dwa serwisy w jednym mówią ze jest to I a w drugim że II czy tam po liftingu mogłem coś przekręcić. Pytanko w zasadzie dotyczy przegubu bo są dwa rodzaje czy można rozpoznać po liczbie wielowypustów na sprzęgieł kach. Moje słownictwo może być niezbyt przejrzyste bo nie jestem fachowcem w tym temacie

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: leon zet » sob sty 01, 2011 6:57 pm

Łożysko ślizgowe raczej robić nie będzie. Smarowanie ujowe i nie ma jak tego smaru zdalnie zapodać. Chociaż nie wiem jak to jest z tymi materiałami samosmarownymi.

Są dwa rodzaje przegubów: stary stosowany w "jedynce" ma 25 ząbków na wieloklinie wewnętrznym i nowy stosowany w "dwójkach" co ma 24 ząbki. I tu jest ból, bo starego nie można dostać.

Przerabiałem na własnym organizmie :)3

A nie dalej jak wczoraj zamówiłem 2 łożyska igiełkowe, 2 uszczelniacze i na wszelki przypadek przegub. Chyba szykuje mnie się robota :roll:

robiko2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 2:41 pm

Re: zmiana z 4H na 2H

Post autor: robiko2 » sob sty 01, 2011 7:09 pm

czyli nie ma co kombinować ze ślizgowymi w zasadzie materiał plus tokarz może się okazać nie opłacalne lub na kródką metę. Jeszcze jedno pytanko jak najlepiej pozbyć się pozostałości po łożysku igiełkowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość