kia sorento-napedy
Moderator: Marcin-Kraków
kia sorento-napedy
mam małe pytanie techniczno-ruchowe odnośnie napędów w w-w autku.
w normalnej terenówce można odłączyć przedni napęd całkowicie,
a w tym modelu mamy tylko wybór auto, 4x4 i reduktor.
czy jeśli dajmy na to pojedziemy na normalny przegląd i na rolkach będą napędzane przednie koła,
czy coś w napędach nie dostanie po tyłku? nie ma tutaj normalnego między osiowego mechanizmu różnicowego na którym taki test nie robi wrażenia.
jak to rozwiązano w Sorento?
w normalnej terenówce można odłączyć przedni napęd całkowicie,
a w tym modelu mamy tylko wybór auto, 4x4 i reduktor.
czy jeśli dajmy na to pojedziemy na normalny przegląd i na rolkach będą napędzane przednie koła,
czy coś w napędach nie dostanie po tyłku? nie ma tutaj normalnego między osiowego mechanizmu różnicowego na którym taki test nie robi wrażenia.
jak to rozwiązano w Sorento?
Re: kia sorento-napedy
Powiem jak to jest rozwiązywane na stacjach - istnieje możliwość odłączenia jednej rolki i wtedy mechanizm różnicowy osi nie pozwala przenieść napędu dalej. Oczywiście stanowisko rolkowe musi mieć taką funkcję. Korzystałem, jak miałem auto z torsenem. Ciekaw jestem co mówi instrukcja Kii - może przy wyłączonym silniku przedni most być całkiem odłączony - tam jest sprzęgło wielopłytkowe.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: kia sorento-napedy
1, sorento jest normalną terenówką. Rozwiązań 4x4 w normalnych terenówkach jest wielka mnogość.
2, dla ścisłości, wybór masz następujący: 4x4 auto, low. Oznacza to, że napęd na 4 koła jest permanentny i rozdzielany między przednią i tylną osią zależnie od potrzeb, realizuje się automatycznie; w pozycji "low" 50/50 zredukowane.
3, na rolkach diagnosta powinien ustawić opcję 4wd i wtedy może wykonać badanie
2, dla ścisłości, wybór masz następujący: 4x4 auto, low. Oznacza to, że napęd na 4 koła jest permanentny i rozdzielany między przednią i tylną osią zależnie od potrzeb, realizuje się automatycznie; w pozycji "low" 50/50 zredukowane.
3, na rolkach diagnosta powinien ustawić opcję 4wd i wtedy może wykonać badanie
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: kia sorento-napedy
W jaki sposób realizowane jest to 50/50 )podział mocy między osie) ?Paweł7 pisze:w pozycji "low" 50/50 zredukowane.
Re: kia sorento-napedy
ok dziękuje za odpowiedzi, już mi zaświtało co i jak.
ja jednak wole jak najmniej elektroniki, nie ma to jak wajcha
pozdrawiam
ja jednak wole jak najmniej elektroniki, nie ma to jak wajcha

pozdrawiam
Re: kia sorento-napedy
Zwyczajowo, bo nie precyzyjnie, określeniem 50/50 określa się wariant z całkowicie zablokowanym centralnym dyferencjałem alsbo sprzęgłem międzyosiowym. Dla naukowej ścisłości trzeba zaznaczyć że taki wariant ozancza równe prędkości obrotowe przedniego i tylnego wału bez względu na przyczepność kół - nie jest to jednak ani równy podział mocy ani momentu, bo te wartości załeżą od przenoszonej siły, a ta od przyczepności.seba4x4 pisze:W jaki sposób realizowane jest to 50/50 )podział mocy między osie) ?Paweł7 pisze:w pozycji "low" 50/50 zredukowane.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: kia sorento-napedy
To zadam pytanie po polsku i konkretnie:alfik pisze:Zwyczajowo, bo nie precyzyjnie, określeniem 50/50 określa się wariant z całkowicie zablokowanym centralnym dyferencjałem alsbo sprzęgłem międzyosiowym. Dla naukowej ścisłości trzeba zaznaczyć że taki wariant ozancza równe prędkości obrotowe przedniego i tylnego wału bez względu na przyczepność kół - nie jest to jednak ani równy podział mocy ani momentu, bo te wartości załeżą od przenoszonej siły, a ta od przyczepności.seba4x4 pisze:W jaki sposób realizowane jest to 50/50 )podział mocy między osie) ?Paweł7 pisze:w pozycji "low" 50/50 zredukowane.
Czy istnieje możliwość zblokowania rozdziału mocy, tzn zablokowania centralnego dyferencjału/sprzęgła międzyosiowego ? Jeśli tak, to jak jest to realizowane?
Re: kia sorento-napedy
Dzieje się to przez zaciśnięczie sprzęgła międzyosiowego w trybie 4x4 low
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: kia sorento-napedy
seba, o jaki konkretnie samochod pytasz?
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: kia sorento-napedy
O Sorento z roku 2003 

Re: kia sorento-napedy
to powinieneś mieć pokrętło do zmian z nst. oznaczeniami: 2h, 4h, 4l.
układ najbardziej klasyczny, taki sam jak w sportach I, bez centralnego mech.różn., w poz. 4h i 4l masz 4x4 spięte na sztywno w skrzyni rozdzielczej 50/50.
układ najbardziej klasyczny, taki sam jak w sportach I, bez centralnego mech.różn., w poz. 4h i 4l masz 4x4 spięte na sztywno w skrzyni rozdzielczej 50/50.
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: kia sorento-napedy
W opisywanym modelu jest pokrętło z oznaczeniami 4x4 Auto i LOW......
Re: kia sorento-napedy
ok,
sor, miało dwa rozwiązania 4wd, z dołączaniem lub auto. Tak dokładnie nie znam w tej chwili konstrukcji skrzynki rozdzielczej żeby móc wytłumaczyć sposób blokowania, ale na pewno w poz. low jest to 50/50.
sor, miało dwa rozwiązania 4wd, z dołączaniem lub auto. Tak dokładnie nie znam w tej chwili konstrukcji skrzynki rozdzielczej żeby móc wytłumaczyć sposób blokowania, ale na pewno w poz. low jest to 50/50.
Re: kia sorento-napedy
Czyli jest tzw TOD, napęd na cztery od startu, stopniowo zmniejszany do 2-3% na przednią oś. LOW - reduktor 4x4 na sztywno.seba4x4 pisze:W opisywanym modelu jest pokrętło z oznaczeniami 4x4 Auto i LOW......
kia sorento 2.5 crdi, BFG AT, lift +1"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość