KIA Sorento

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

KIA Sorento

Post autor: Discotheque » czw lis 04, 2004 9:08 pm

Jakies uwagi opinie :)21

Co to warte.

Znajomy ma trochę babilonów do wydania i zbieram dla niego informacje.
Chętnie też zakupi takową używaną.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw lis 04, 2004 9:27 pm

Super wygląda, można się nabrać że to hameryka Panie.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lis 04, 2004 10:10 pm

Gosc potrzebuje SUV-a, rodzina, wozek, dzialka nad jeziorem. 99,8% asfalt.

Zbiera info bo nie moze sie zdecydowac jakiego SUVa kupic.

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » pt lis 05, 2004 8:32 am

jak to ma trwałość sportaga to chyba lepiej przejść do innych propozycji i przy takim udziale asfaltu zmienić kategorię na 4x4 kombi. Co prawda siedzi się niżej ale tanio i trwale.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt lis 05, 2004 8:39 am

benek pisze:jak to ma trwałość sportaga to chyba lepiej przejść do innych propozycji i przy takim udziale asfaltu zmienić kategorię na 4x4 kombi. Co prawda siedzi się niżej ale tanio i trwale.
Normalnie to właśnie rzec chcialem...

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » pt lis 05, 2004 9:34 am

Miałem okazje pojeździć 3.5 litrową benzynką, wrażenia naprawde pozytywne, jakość wykonania znacznie lepsza niż w poprzednich modelach, prosta obsługa, sprawnie i szybko działający(załączający się) napęd 4x4, reduktor troche za szybki ale to nie typowy off-roadowiec chociaż rame ma całkiem zacną. Dużo miejsca, schowków itp. Prowadzenie na szosie/autostardzie jak kombi, cicho w środku. Po zakupie zmienić opony, seryjne to horror. Za tą cene auto warte zainteresowania + 3 letnia gwarancja.

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » pt lis 05, 2004 1:49 pm

Jechałem dyzlem . Na autostradzie poszedł 175km/h i było w miare cicho i stabilnie. Ponoć po zachipowaniu idzie jescze lepiej. Potem wjechałem nim kawałek do wąwozu prawdy i też dał radę. Nie polecam automatu. Bardzo wolny i nie wie w którą stronę zmeiniać.
Alternatywa to hyundai santa fe.
Tańszy, gorzej wykończony ale za to ze skórą. Nie ma ramy ani sztywnego mostu z tyłu ale zawieszenie bardziej komfortowe na asfalcie. Jak ja bym wybierał to Suzuki Grand Vitara XL7 . Wykończona podobnie jak hyundai ale większa i szybsza.
A kombi 4x4 jest do dupy. Miałem wiem. Nawet korka nieuzytkiem nie da się ominąć.
długi może więcej

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pt lis 05, 2004 6:55 pm

raffi pisze:Miałem okazje pojeździć 3.5 litrową benzynką, wrażenia naprawde pozytywne, jakość wykonania znacznie lepsza niż w poprzednich modelach, prosta obsługa, sprawnie i szybko działający(załączający się) napęd 4x4, reduktor troche za szybki ale to nie typowy off-roadowiec chociaż rame ma całkiem zacną. Dużo miejsca, schowków itp. Prowadzenie na szosie/autostardzie jak kombi, cicho w środku. Po zakupie zmienić opony, seryjne to horror. Za tą cene auto warte zainteresowania + 3 letnia gwarancja.
A pamietasz panie patent z zarowka i automatem ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » pt lis 05, 2004 11:36 pm

W top gear ocenili je dość dobrze. znajomy ma Sorento w 2,5 litrowym dieslu i zmienia chip (koło 2k pln) co ma dać 220KM a to chyba sporo. Tak jak sobie oglądałem to wykonanie i materiały bardzo fajne.

A jakby ktoś całkiem chciał to w sumie można sprowadzić auta z ubezpieczalni z US. Cena za np, 6 miesiecznego (więc ciągle na gwarancji) Grand Cheerokee jest zbliżona do Sorento z salonu. Nie pisze co i jak żeby nie było ze cokolwiek ogłaszam (ja nic nie sprzedaje, znam dojscie, papiery wszystko OK, autka widziałem, po prostu supcio).
Trooper. Isuzu Trooper.

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » sob lis 06, 2004 12:02 am

Marcin-Kraków pisze:
raffi pisze:Miałem okazje pojeździć 3.5 litrową benzynką, wrażenia naprawde pozytywne, jakość wykonania znacznie lepsza niż w poprzednich modelach, prosta obsługa, sprawnie i szybko działający(załączający się) napęd 4x4, reduktor troche za szybki ale to nie typowy off-roadowiec chociaż rame ma całkiem zacną. Dużo miejsca, schowków itp. Prowadzenie na szosie/autostardzie jak kombi, cicho w środku. Po zakupie zmienić opony, seryjne to horror. Za tą cene auto warte zainteresowania + 3 letnia gwarancja.
paweł
A pamietasz panie patent z zarowka i automatem ?[/quote]
to albo patent albo zbieg okoliczności
ale fakt jajca niezłe
:lol:
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

Gość

Post autor: Gość » sob lis 06, 2004 1:17 am

W ostatnim AutoŚwiecie na Polszmacie był test trzech koreańczyków:
Hyundaia, Kia i Ssang. I najlepiej wypadła Kia (najgorzej Ssang).
W tym teście delikatnie upalali po piachu i Kia radziła sobie bardzo ładnie.
Pancziki a ten Hyundai to nie ma przypadkiem napędu tylko na 1 ośkę bo w teście coś właśnie o tym wspominali.

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » sob lis 06, 2004 8:56 am

Hyundai ma po prostu sprzęgło wiskotyczne.
Trooper. Isuzu Trooper.

Gość

Post autor: Gość » sob lis 06, 2004 11:59 pm

Przy okazji upalania w Podolanach miałem okazję porozmawiać z właścicielem Hyundaia Santa Fe i już na pewno wiem, że ma napęd na jedną oś !!

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » ndz lis 07, 2004 12:39 am

Mateush pisze:Przy okazji upalania w Podolanach miałem okazję porozmawiać z właścicielem Hyundaia Santa Fe i już na pewno wiem, że ma napęd na jedną oś !!
chyba jednak nie masz racji...

Za przeniesienie napędu odpowiedzialne są dwie skrzynie biegów: manualna pięciostopniowa oraz czterobiegowa automatyczna, która w wersji z silnikiem benzynowym występuje w wyposażeniu seryjnym. Pojazd posiada stały napęd na cztery koła z rozdziałem na przód/tył odpowiednio po 60/40 procent.

a tu masz cały opis:

http://www.samar.pl/index.html?__action=sec,46&rev=75

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz lis 07, 2004 12:02 pm

Mateush pisze:Przy okazji upalania w Podolanach miałem okazję porozmawiać z właścicielem Hyundaia Santa Fe i już na pewno wiem, że ma napęd na jedną oś !!
Nie ma reduktora to chyba chaiales powiedziec :lol:
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Gość

Post autor: Gość » ndz lis 07, 2004 12:26 pm

:oops: No to qna już nic nie rozumiem. Po co gość potwierdzałby informację Zientarskiego W. że Santa Fe ma napęd na 1 oś :oops:
Może zdarzyła się taka seria tych Hyundai jak np. Suzi Vitara z napędem tylko na tył. Sam nie wiem, ale wielkie dzięki za wyprostowanie.

irma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 8:46 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: irma » ndz lis 07, 2004 8:58 pm

Witam wszystkich na forum i chciałem zaprotestować przeciw stwierdzeniom w stylu "...A kombi 4x4 jest do dupy. Miałem wiem. Nawet korka nieuzytkiem nie da się ominąć."
Ciekawe gdzie kolega mieszka, że korki omija nieużytkiem?
Auto osobowe 4x4 nie służy do jeżdżenia nieużytkami ale raczej lepszemu prowadzeniu, czyli bezpieczeństwu.
Sam mam osobówkę 4x4 ( stały nierozłączalny) i szykuję się do czegoś poważniejszego, w teren, nie rezygnując z osobówki kombi, które służy do jeżdżenia wyłącznie po asfalcie.

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » pn lis 08, 2004 2:03 pm

irma pisze:Witam wszystkich na forum i chciałem zaprotestować przeciw stwierdzeniom w stylu "...A kombi 4x4 jest do dupy. Miałem wiem. Nawet korka nieuzytkiem nie da się ominąć."
Ciekawe gdzie kolega mieszka, że korki omija nieużytkiem?
Auto osobowe 4x4 nie służy do jeżdżenia nieużytkami ale raczej lepszemu prowadzeniu, czyli bezpieczeństwu.
Sam mam osobówkę 4x4 ( stały nierozłączalny) i szykuję się do czegoś poważniejszego, w teren, nie rezygnując z osobówki kombi, które służy do jeżdżenia wyłącznie po asfalcie.

Plaskacze są do dupy bez względu na napęd.

Jechałem wczoraj z niechęcia do tesco po gadżet dla starej Audi A4 quattro . Korek przy wyjeździe na 1h. Gdybym miał chociaż hyundaia zrobiłbym fik na górkę fik na asfalt i byłbym po 10 min w domu.

Inny przykład jadę do Częstochowy a tu drogowcy drogę remontują w Lublińcu. Jest objazd ale tam korek tirów na 40min. Jadę przez osiedle na azymut dojeżdżam do drogi ale plaskaczem nie wjadę bo jest krawężnik 20cm. tracę godzinę na powrót.

A nieuzytkiem to z weekendu wracam podczas gdy właściciele plaskaczy stoją w korku na węźle bielańskim.
długi może więcej

irma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 8:46 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: irma » pn lis 08, 2004 9:50 pm

Być może w twoich regionach ciągle są korki, bo w moich niebardzo. Właśnie wróciłem z W-wy i po drodze wyprzedziłem chyba ze 6 terenówek ( 2 Landki, starego pajaca, gelandę,suczkę i Honkera).
Przyjechałem wypoczęty, bo nie musiałem się silnie koncentrować po przekroczeniu setki tak jak w typowej terenówce, a i trzęsło mniej i wcale nie przeszkadzał mi deszcz i kałuże. Trakcję, w przeciwieństwie do widoczności, miałem znakomitą (moim zdaniem trudno o lepszą).
Po drodze zaobserwowałem, że popisywanie się przejeżdżaniem na skróty korków choćby przez krawężnik nie każdemu ( myśle , że nikomu) kierowcy terenówki strzela do głowy- w korku za Ostrowią grzecznie stała Gelanda (bynajmniej nienajmłodsza).
W autach terenowych, moim skromnym zdaniem, nie o to chodzi.
A tak na marginesie- jechałem tydzień temu Terracanem i w błocie obserwowałem jak załącza się przód dopiero jak tył dostał uślizgu.Czyli auto jest typową ośką z dołączanym przodem. To sugeruje, że Santa Fe ma podobnie (może identycznie).
Pozdrawiam i domyśl się jakie mam auto ( nie jakieś tam stare Audi z DOŁĄCZANYM tyłem, czyli bez stałego na cztery łapy).

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » wt lis 09, 2004 6:12 pm

Moje kombi quattro które sprzedałem szło 240km/h i mialo super trakcje ale co z tego jak na wakacjach od lesniczówki w której mieszkałem do asfaltu jechałem z duszą na ramieniu 2km/h. A jak popadało to w ogóle nie wyjeżdżałem.

W autach terenowych chodzi o jazdę w terenie a w suvach o jazde po asfalcie + weekendy i wakacje las, łąka, góry itp

W tereacanie przód jest dołączany albo na stałe albo w trybie auto. Ten którym jechałeś miał pewnie ustawione auto.

A jeśli chodzi o audi to ma torsena - najlepsze co wymyslili w mechanizmach różnicowych miedzyosiowych i nie tylko 8)
długi może więcej

irma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 8:46 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: irma » wt lis 09, 2004 8:30 pm

Miałem rok temu SUV-a i ..... po roku miałem go dość. To był X-Trail benzyna, czyli:
-trakcja na czarnym taka sobie (silne przechyły na zakrętach i podatny na boczny wiatr, poza tym za miękkie zawieszenie)
-trakcja na gruncie jeszcze gorsza (bardzo słabe sprzęgło, brak redukcji, krótkie skoki zawieszenia, zderzaki podatne na łamanie, itd)
Postanowiłem rozdzielić dwie sprawy-teren i asfalt i myślę, że dopiero wtedy osiągnę kompromis, bo asfalt załatwiłem, a w teren szukam, szukam.
Napęd Audi (oprócz A8 oczywiście) jest słabiutki w porównaniu z Subaru, a coś na ten temat wiem, gdyż wcześniej jeździłem A4 właśnie z Torsenem(tani napęd i niezawodny ale to nie to co Subaraki).
Swoim Legacy jeździłem nawet po ornym (tak dla jaj) i nawet nie zauważyłem, że siedzi po osie w grząskim (ach ten reduktor!).Oczywiście auto jest za nisko zawieszone ale na szosie w porównaniu z Audi to inna bajka.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » śr lis 10, 2004 6:16 pm

Mialem Legacy i było całkiem OK, ale teraz mam GV i jestem bardzo zadowolony, aczkolwiek osiągów na asfalcie to to nie ma w sumie żadnych.

Swoją droga strasznie cie męczą terenówki :) skoro tak pilnie je liczysz na drodze :)
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » śr lis 10, 2004 6:53 pm

W A8 jest taki sam napęd jak w A6 ale nic nie mam do subaru . Jest OK
ale tylko Forester albo Outback.
Zgadzam się że potrzebne sa dwa auta jedno w teren a drugie na asfalt .
czyli zmota + SUV. Na temat Xtriala się nie wypowiadam dla mnie za mały.
A Sorento wjechałem i wyjechałem w takie miejsce , że jak ktoś jedzie pierwszy raz to ma mokro w gaciach. 8) Nic nie pourywałem. A co do szosy to nigdy mnie żaden legacy nie wyprzedził jak jechałem Audi A6 ani na suchej prostej ani krętej zaśnieżonej.
długi może więcej

irma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 8:46 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: irma » śr lis 10, 2004 8:45 pm

Liczę terenówki , owszem, bo jak wspomniałem ciągle czegoś szukam. Tylko nie SUV-a namistki terenówki z wyglądu ale surowego twardziela typu Patrol, LJ 70 lub Gelanda.
Na asfalt mam jak wspomina.łem nowe Legacy a w teren jeżdżę ze znajomym (stare Pajero) i w końcu muszę się odwdzięczyć. Poza tym szkoda mi lakieru w Subarynce i niskiego podwozia. Potzrebny mi terenowy traktor.
Może coś doradzicie?

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr lis 10, 2004 9:11 pm

przepraszam ze przeszkadzam :)21

KIA, KIA SORENTO, takie koreanskie auto, o tym byl temat :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość