Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Moderator: Marcin-Kraków
- pingpong
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 08, 2013 11:08 pm
- Lokalizacja: Hipolitano ;) / Grójec
Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Witajcie Koledzy!
Czy ktokolwiek z Was miał do czynienia z poniższymi urządzeniami:
http://allegro.pl/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukp-telwis-i3357056409.html
http://allegro.pl/uniwersalny-komputer-pokladowy-spalania-eks-nowosc-i3348886225.html
Montował to ktoś lub przynajmniej ma na tyle dokładny schemat instalacji elektrycznej KS 2.0TD z 2000r. aby to zamontować?
Warto bawić się w takie coś, o ile są możliwości techniczne zamontowania (potrzebne sygnały z ECU)?
Chciałbym być bardziej świadomy bieżącego spalania i dostosować styl jazdy do ecodriving;)
Martwi mnie trochę spalanie mojej Kii. W cyklu mieszanym, rzadko przekraczając 100km/h mam 9l/100, w trasie 260km za dnia, z okresowo włączaną klimą, z powrotem 280km, noc bez klimy, trochę korka - wyszło 8.1l/100. Nie wiem czy to optymistyczne wyniki dla Diesla, da się zejść niżej ze spalaniem czy już tak zostanie?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, pozdrawiam serdecznie!
Piotr
Czy ktokolwiek z Was miał do czynienia z poniższymi urządzeniami:
http://allegro.pl/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukp-telwis-i3357056409.html
http://allegro.pl/uniwersalny-komputer-pokladowy-spalania-eks-nowosc-i3348886225.html
Montował to ktoś lub przynajmniej ma na tyle dokładny schemat instalacji elektrycznej KS 2.0TD z 2000r. aby to zamontować?
Warto bawić się w takie coś, o ile są możliwości techniczne zamontowania (potrzebne sygnały z ECU)?
Chciałbym być bardziej świadomy bieżącego spalania i dostosować styl jazdy do ecodriving;)
Martwi mnie trochę spalanie mojej Kii. W cyklu mieszanym, rzadko przekraczając 100km/h mam 9l/100, w trasie 260km za dnia, z okresowo włączaną klimą, z powrotem 280km, noc bez klimy, trochę korka - wyszło 8.1l/100. Nie wiem czy to optymistyczne wyniki dla Diesla, da się zejść niżej ze spalaniem czy już tak zostanie?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, pozdrawiam serdecznie!
Piotr
Ostatnio zmieniony pn lip 15, 2013 11:41 pm przez pingpong, łącznie zmieniany 1 raz.
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Spalanie jest prawidłowe.Należy pamiętać,że auto waży ok. 1500kg.i daje wiekszy opór powietrza niż osobówka.silniki też nie są najnowsze technologicznie .do tego dochodzą jeszcze przebiegi.Kijanka była budowana z myślą,że ma dojechac tam gdzie nie dojedziesz osobówką ,a nie do ecodrivingu.Nie ma się co łudzić,że spali 5l.ropy to nie skoda.Dlatego ja swoja kupiłem z LPG i koszt na 100km wychodzi mi niecałe 30zł.
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
W moim przypadku ecodriving zaczyna się powyżej 2,5tyś obrotów, taka charakterystyka silnika
Muląc diesla może i uzyskasz te 0.5L mniej na 100km ale pamiętaj że turbo długo tego nie przeżyje. Komputerek dość ciekawy, fajny gadżet do autka 


Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
- pingpong
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 08, 2013 11:08 pm
- Lokalizacja: Hipolitano ;) / Grójec
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Chyba jednak zbyt optymistycznie patrzyłem na te raporty: http://www.autocentrum.pl/spalanie/kia/ ... /2000-rok/ :/
Rozumiem, że jest większa i mniej opływowa od mojego starego Peugeota 309D i waży ok. 300kg więcej, ale silnik ma o 10 lat młodszy, pompę sterowaną elektrycznie i dlatego ma palić na trasie 3l/100 więcej?
Właśnie dlatego ją kupiłem, aby na mojej wichurze
w zimę spokojnie przejechać od bramy do cokolwiek "czarnego". Ostatniej zimy dzień bez wypadnięcia w plener Pługiem był dniem straconym
Łopatka dzielnie jeździła ze mną przez całą zimę - kilkakrotnie się przydała.
Gadget, owszem, fajny - tylko wróćmy do pytania zasadniczego: wie ktokolwiek z Was jak go podłączyć?
Jest jakiś soft diagnostyczny do mojej KS? Jest tu możliwość zmiany mapy wtrysku czy to jeszcze nie ta generacja?
Pzdr!
Rozumiem, że jest większa i mniej opływowa od mojego starego Peugeota 309D i waży ok. 300kg więcej, ale silnik ma o 10 lat młodszy, pompę sterowaną elektrycznie i dlatego ma palić na trasie 3l/100 więcej?
Właśnie dlatego ją kupiłem, aby na mojej wichurze


Gadget, owszem, fajny - tylko wróćmy do pytania zasadniczego: wie ktokolwiek z Was jak go podłączyć?
Jest jakiś soft diagnostyczny do mojej KS? Jest tu możliwość zmiany mapy wtrysku czy to jeszcze nie ta generacja?
Pzdr!
Dogorywający Peugeot 309 1.9D 92r.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Podłączenie wcale nie jest takie skomplikowane, jak się wydaje. Zauważ, że wiele z tych funkcji korzysta z tych samych czujników, np wskaźnik temperatury i informacja o gołoledzi, licznik kilometrów i informacja o inspekcji, taksometr i inne związane z przeliczaniem drogi, itd, itp... Wiele z parametrów sam wprowadzasz i kalibrujesz.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
- pingpong
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 08, 2013 11:08 pm
- Lokalizacja: Hipolitano ;) / Grójec
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Witaj Błażej!
Z całym szacunkiem; przeczytałeś dokładnie opis aukcji? Potrzebne są dwa zasadnicze sygnały z ECU: VSS (pobierany z czujnika na tynim moście) oraz PWM, który (być może - nie wiem - i to zasadnicza treść pytania) jest generowany przez ECU.
Pytania uszczegółowiające: gdzie w moim aucie jest ECU? Jeśli generuje PWM, to na którym pinie?
I to w zasadzie byłoby na tyle...
Pytania z poprzedniego postu, dot. softu diagnostycznego i/lub mapy wtrysków aktualne.
Z całym szacunkiem; przeczytałeś dokładnie opis aukcji? Potrzebne są dwa zasadnicze sygnały z ECU: VSS (pobierany z czujnika na tynim moście) oraz PWM, który (być może - nie wiem - i to zasadnicza treść pytania) jest generowany przez ECU.
Pytania uszczegółowiające: gdzie w moim aucie jest ECU? Jeśli generuje PWM, to na którym pinie?
I to w zasadzie byłoby na tyle...
Pytania z poprzedniego postu, dot. softu diagnostycznego i/lub mapy wtrysków aktualne.
Dogorywający Peugeot 309 1.9D 92r.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Tak, przeczytałem. I jeśli nie wyczytałeś między wierszami mojego wyjaśnienia, to opis tego sprzętu to jest bicie piany i wyliczanie wszelkich wodotrysków. Sygnał prędkości to nie problem, można go wyciągnąć nawet z auta z licznikiem na linkę 
Komputery te będą pracować z dieslami z elektronicznym zarządzaniem silnika. Choć i tutaj można się pokusić o montaż czujnika piezo na przewodzie do wtryskiwacza. Zresztą, jeśli masz wątpliwości, czy można to cudo u ciebie zainstalować, to napisz do sprzedającego.

Komputery te będą pracować z dieslami z elektronicznym zarządzaniem silnika. Choć i tutaj można się pokusić o montaż czujnika piezo na przewodzie do wtryskiwacza. Zresztą, jeśli masz wątpliwości, czy można to cudo u ciebie zainstalować, to napisz do sprzedającego.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
W Sportkach prędkościomierze są elektroniczne i nie ma tam żadnej linki a sygnał biorą ze skrzyni biegów. Czytając możliwości tych urządzonek, można się zastanowić czy to będzie aby dobrze wszystko pokazywać jak to jest w opisach... Ecu masz na prawej ściance przy nogach pasażera, chyba że ktoś coś tam przerabiał... Co do podniesienia mocy to w turbo dieslu masz najlepsze możliwości do tego, wystarczy tylko dobrze dobrany soft z nowymi mapami. Z kolejnych wynalazków to na alledrogo widziałem nawet takie śmieszne chipy które podnoszą moc Sportków o magiczne 25/30 KM, dla ciekawych oto linki:
http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km- ... 38786.html
http://allegro.pl/chip-tuning-box-cyfro ... 15436.html
Spalanie Twojej Kijanki jest takie mi się wydaje normalne, znajomy ma Grand Vitare II i tam przepał ropki wychodzi średnio 10L, gdzie na autocentrum podają ten wynik jako maksymalne spalanie a średnie 8,5L.... Ta stronka dużo przekłamuje ze spalaniami, ale i ludzie sobie zaniżają
Jeśli chciał byś coś zmienić to byś mógł wlać sobie do paliwka dodatku do czyszczenia wtrysków, co przeczyścisz trochę pompę i wtryski. Sam miałem kiedy chęci na dieselka, ale przeszło mi, chociaż dobija człowieka te ciągłe zajeżdżanie na stacje co 150km bo butla z LPG mała żeby było coś z bagażnika 
http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km- ... 38786.html
http://allegro.pl/chip-tuning-box-cyfro ... 15436.html
Spalanie Twojej Kijanki jest takie mi się wydaje normalne, znajomy ma Grand Vitare II i tam przepał ropki wychodzi średnio 10L, gdzie na autocentrum podają ten wynik jako maksymalne spalanie a średnie 8,5L.... Ta stronka dużo przekłamuje ze spalaniami, ale i ludzie sobie zaniżają


Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
A to pierwsze, to nie będzie skomplikowana elektronika w postaci przełącznika i kilku rezystorów? Co to się ją wpina pod czujnik temperatury silnika i oszukuje komputer, który wzbogaca mieszankę. Taki ciptuning dla ubogich i ułomnych.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Ja bym to raczej określił, że podpinasz pod przepływkę i oszukuje komputer jako by dostawało chłodne powietrze w dolot, w sumie na fotkach jest pokazane miejsce gdzie to podpiąć
Ciekawe czy jak ktoś ma uszkodzoną przepływkę to ten chip emuluje ten organ i komp widzi jako sprawny
Ale żeby aż taki wzrost mocy przez coś takiego? 



Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
- pingpong
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 08, 2013 11:08 pm
- Lokalizacja: Hipolitano ;) / Grójec
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Witajcie Koledzy!
Dziękuję serdecznie za odpowiedzi
-> madrider5
Wejdź jeszcze raz na aukcje z linków które podesłałeś i wciśnij CRTL+A. Zwróć uwagę, że cały opis jest zamieszczony jako obrazki. Czyżby mieli coś do ukrycia?
Rzecz druga: krótka chwila euforii
i niestety do mojej, nawet gdybym chciał - nie włożę. Moja KS jest z 2000r., silnik 2.0TD na zwykłej (?) pompie sterowanej elektronicznie. Na aukcji (zdaje mie sie) "patenciki" dotyczą silników CRDI i nowszych benzyniaczków :/
Madrider5; wiesz coś nt. jakichkolwiek softów do KS 1(2) - mojej? Chodzi mi zarówno o soft na lapka, którym można odczytać cokolwiek z ECU, jak i wsady do niego z mapą wtrysków? Śledzę fora i odnoszę wrażenie, że użytkowników z silnikiem TD jest jak na lekarstwo :/ Gdzie znaleźć pinout mojego ECU?
Odnośnie KS1(2) - jeszcze nie kumam o co chodzi. Wg KIA wersja 2 była produkowana w latach 2004-2010 i KS3 2010 - nadal. Skąd wzięło się przesunięcie modelu 2 na rok 1998, kiedy to został zrobiony lift jedynki? Przecież to burzy całą konstrukcję. A jak wiadomo: kiedy wóz wyprzedza konia to się cały zaprzęg wyp...ala
OT cd.: Trochę nasłuchałem się historii typu nieszczelny układ zasilania w benzynce, jakaś stłuczka i z całego autka zostawała tylna półoś, zanim dzielni strażacy ugasili pogorzelisko. Może jestem przewrażliwiony, ale coś w tym jest. Poza tym, jak sobie poczytam posty Kolegów dot. Check Engina (leon zet - wqrwiaqcz?), spalania 20l/100 to tak sobie myślę, że chyba nie mam najgorzej
Pzdr!
Dziękuję serdecznie za odpowiedzi

-> madrider5
Wejdź jeszcze raz na aukcje z linków które podesłałeś i wciśnij CRTL+A. Zwróć uwagę, że cały opis jest zamieszczony jako obrazki. Czyżby mieli coś do ukrycia?
Rzecz druga: krótka chwila euforii

Madrider5; wiesz coś nt. jakichkolwiek softów do KS 1(2) - mojej? Chodzi mi zarówno o soft na lapka, którym można odczytać cokolwiek z ECU, jak i wsady do niego z mapą wtrysków? Śledzę fora i odnoszę wrażenie, że użytkowników z silnikiem TD jest jak na lekarstwo :/ Gdzie znaleźć pinout mojego ECU?
Odnośnie KS1(2) - jeszcze nie kumam o co chodzi. Wg KIA wersja 2 była produkowana w latach 2004-2010 i KS3 2010 - nadal. Skąd wzięło się przesunięcie modelu 2 na rok 1998, kiedy to został zrobiony lift jedynki? Przecież to burzy całą konstrukcję. A jak wiadomo: kiedy wóz wyprzedza konia to się cały zaprzęg wyp...ala

Zupełnie nie rozumiem dlaczego... Rudolpf Diesel (http://pl.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Diesel), gdy konstruował swój silnik miał zamierzenie, aby mógł być on zasilany paliwem odnawialnym - czyli popularnym rzepakiem (tudzież olejkiem z orzechów:) ). Mój stary Pług wciąga go bez problemu. Niestety - konstruktorzy: komplikatorzy rzeczy prostych - tak modyfikowali konstrukcję silnika wysokoprężnego, że cokolwiek zmieniony skład paliwa stopuje pompę lub (pompo)wtryski - ale to tak OT.Błażej pisze:Sam miałem kiedy chęci na dieselka, ale przeszło mi
OT cd.: Trochę nasłuchałem się historii typu nieszczelny układ zasilania w benzynce, jakaś stłuczka i z całego autka zostawała tylna półoś, zanim dzielni strażacy ugasili pogorzelisko. Może jestem przewrażliwiony, ale coś w tym jest. Poza tym, jak sobie poczytam posty Kolegów dot. Check Engina (leon zet - wqrwiaqcz?), spalania 20l/100 to tak sobie myślę, że chyba nie mam najgorzej

Pzdr!
Ostatnio zmieniony wt lip 16, 2013 10:42 pm przez pingpong, łącznie zmieniany 1 raz.
Dogorywający Peugeot 309 1.9D 92r.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
20 litrów to przesada...
W trasie mieszczę się w 13. W cyklu mieszanym w 15.
W trasie mieszczę się w 13. W cyklu mieszanym w 15.
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Wiesz, spalanie zależy od kondycji silnika i czujników nim sterujących i jak coś nie halo, to ECU potrafi sobie na prawdę zdrowo wzbogacić mieszankę by Cię autko odwiozło do domu
Kiedy patrzałem na youtubie filmiki o silnikach diesla i nawet te pierwsze konstrukcje były z myślą o trwałości a nie ograniczonej trwałości.... Teraz już nie ma zwykłych klekotów co by na zwykłym oleju chodziły, nawet i spotkałem się z filmikiem jak gościu chyba starym citroenem jeździł na oleju transformatorowym http://www.youtube.com/watch?v=61BqvvymiBs...ale wracając do tematu to nowoczesne commonsreile i inne badziewstwa mają dać moc silnikowi i zapewnić podobną charakterystykę pracy jak w benzyniaku i owszem tak jest, ale kosztem trwałości elementów zasilających silnik no i ograniczeniu się tylko do ON nalewanego prosto z dystrybutora na stacji.... Zakupując kable do komunikacji auta z kompem przez OBD2 (niby 2gen już je miały) goście dają kolekcje gotowych map do różnych aut, tylko trzeba ich poszukać
Ponadto niby nie każdym kablem da się zrobić wszystkie operacje a wgranie nowej mapy może blokować immobilizer więc trzeba się dobrze zgłębić w temat lub wypytać kogoś kto to robi na co dzień. Jedna wersja (katalogowa) mówi że KS1 były w latach 94-98 a KS2 98-02 i mimo że delikatnie się ze sobą różniły producent podzielił je na 2 różne modele. Druga wersja mówi jak Twoja, czyli dwójką nazwano dopiero model który odbiegał dosłownie wszystkim od poprzedników.... Więc uznanie generacji auta jest rzeczą indywidualną osobowo, ale nie katalogowo.


Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
najlepiej moim zdaniem opłaca się mieć benzynę z Lpg.wtedy za 30zł można zrobić 100km.Ja sam długo uważałem,że gaz jest dobry-ale do maszynek
.lecz dawno temu sytuacja finansowa zmusiła mnie do tego paliwa,a teraz nie wyobrazam sobie auta bez Lpg.
Gadają różnie,a ze zawory,a że szarpie,a że smierdzi,a żesilnik niszczy...ale zazwyczaj są to opinie ludzi,którzy nigdy nie mieli do czynienia z tym paliwem,albo mieli spieprzona instalacje na mieszalniku.
mój ojciec ma disla co prawda jakiegoś hdi i same z nim kłopoty-silnik bardzo wrażliwy na jakość ropy.ropa jest dobra ale do traktora i maszyn rolniczych

Gadają różnie,a ze zawory,a że szarpie,a że smierdzi,a żesilnik niszczy...ale zazwyczaj są to opinie ludzi,którzy nigdy nie mieli do czynienia z tym paliwem,albo mieli spieprzona instalacje na mieszalniku.
mój ojciec ma disla co prawda jakiegoś hdi i same z nim kłopoty-silnik bardzo wrażliwy na jakość ropy.ropa jest dobra ale do traktora i maszyn rolniczych

BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
- pingpong
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 08, 2013 11:08 pm
- Lokalizacja: Hipolitano ;) / Grójec
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Powitać Leon zet!
Już myślałem, że odpuściłeś to Forum. Całe szczęście, że byłem w błędzie. Mam małą sprawę, ale to na prv
Przesadza to ogrodnik drzewka. A jak się włączy tryb awaryjny? Czytałem wiele wątków, gdzie Koledzy tak mieli... Niestety.
Mnie martwią trochę (może na zapas) moje wtryski; nie wiem czy to normalne, ale muszę kręcić ją 2-3 sek. zanim zaskoczy (Pług po wygrzaniu świec pali od "strzała"). KS niby nie dymi, ale to spalanie... Szczególnie na trasie przy zupełnie nieagresywnej jeździe. Tak jak wcześniej wspominałem, byłem niepoprawnym optymistą?
Jeździłem natomiast Pługiem na przefiltrowanej fryturze płynnej - taki zmodyfikowanie chemicznie rzepak, żeby nie przepalał się tak szybko we frytownicy. Na zimnym silniku
niestety: na biegu jałowym gasł, falowanie na obrotach przy dodatkowym gazie (plus za free zadymianie taktyczne gazem łzawiącym), ale jak silnik się rozgrzał pracował równo.
Brat ma silnik JTD w Fiacie Marea. Szybko wyleczyłem się z CommonRail, z pompowtryskiwaczy w rodzinie VW jeszcze szybciej, choć nie testowałem na sobie
ale to zupełnie różne i smutne historie
) - nie gorzej niż na czystym ON. Fakt; nie jestem harcore'owcem i nie porywałem się na to w zimę, ale w temp. letniej na prawdę nie ma problemów.
)
Już myślałem, że odpuściłeś to Forum. Całe szczęście, że byłem w błędzie. Mam małą sprawę, ale to na prv

Przesadza to ogrodnik drzewka. A jak się włączy tryb awaryjny? Czytałem wiele wątków, gdzie Koledzy tak mieli... Niestety.
Mnie martwią trochę (może na zapas) moje wtryski; nie wiem czy to normalne, ale muszę kręcić ją 2-3 sek. zanim zaskoczy (Pług po wygrzaniu świec pali od "strzała"). KS niby nie dymi, ale to spalanie... Szczególnie na trasie przy zupełnie nieagresywnej jeździe. Tak jak wcześniej wspominałem, byłem niepoprawnym optymistą?
Przyznam szczerze, że nie miałem do czynienia z olejem transformatorowym - brak źródełka. Kolega z pracy potwierdził, że da się na tym jeździć - sam nie sprawdzałem, jw.madrider5 pisze:Teraz już nie ma zwykłych klekotów co by na zwykłym oleju chodziły, nawet i spotkałem się z filmikiem jak gościu chyba starym citroenem jeździł na oleju transformatorowym
Jeździłem natomiast Pługiem na przefiltrowanej fryturze płynnej - taki zmodyfikowanie chemicznie rzepak, żeby nie przepalał się tak szybko we frytownicy. Na zimnym silniku

[poprawiłem kapitaliki] Nie znam i nie miałem do czynienia z silnikami HDI; ani bezpośrednio ani pośrednio. Jednakże tankując na jakichś podejrzanych stacjach (choć z opowieści znam temat jak na BP do ON wpuszczano benzynę ekstrakcyjną) może tak być. Ciężko znaleźć dobre źródło paliwa. Zarówno z "oszczędności" Kolegów z gabarytów jak i ze stacji "CPN".madrider5 pisze:Mój Ojciec ma diesla, co prawda jakiegoś hdi, i same z nim kłopoty-silnik bardzo wrażliwy na jakość ropy. Ropa jest dobra ale do traktora i maszyn rolniczych
Brat ma silnik JTD w Fiacie Marea. Szybko wyleczyłem się z CommonRail, z pompowtryskiwaczy w rodzinie VW jeszcze szybciej, choć nie testowałem na sobie


Nie wiem jaka jest kondycja silnika, ale chętnie bym ją poznał... Najprawdopodobniej spróbuję dodatku do czyszczenia wtrysków, choć nie ukrywam, dość sceptyczne mam do tego podejście...madrider5 pisze:Wiesz, spalanie zależy od kondycji silnika i czujników nim sterujących...
Mój stary Pług już od 4 lat jeździ z dodatkiem "bio"komponentu w różnych proporcjach do ON lub "czerwonki" i nadal ładnie się kręci. Na czystym oleju po sajgonkach od chińczyka pracował w lato bosko (i te placki ziemniaczane z wydechumadrider5 pisze:Kiedy patrzałem na youtubie filmiki o silnikach diesla i nawet te pierwsze konstrukcje były z myślą o trwałości a nie ograniczonej trwałości.... Teraz już nie ma zwykłych klekotów co by na zwykłym oleju chodziły

Patrzyłem już na aledrogo i do mojego auta nie znalazłem interface'u. Zaczynały się one od 2004 CRDI. Gdzie szukać map wtrysków? Co do immo to możliwe; jak zmieniasz cały wsad w ECU to może go zblokować. Ma ktoś mapę pamięci ECU? (taki żarcik - pewnie nie mamadrider5 pisze:Zakupując kable do komunikacji auta z kompem przez OBD2 (niby 2gen już je miały) goście dają kolekcje gotowych map do różnych aut, tylko trzeba ich poszukać

Dogorywający Peugeot 309 1.9D 92r.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Jeśli chodzi o te cytaty to z 1 się nie zgodzę bo mój ojciec ma Astre 1.4 w LPG
Która już nie raz w zimę robiła za pług śnieżny jak go przeciągałem z domu pod szosę gdy zawiało
Wsadów i innych info o zmianie map raczej nie znajdziesz w tym dziale forum, nie przypominam sobie by ktoś kiedyś poruszał nawet ten temat... ale mogę się mylić bo jest tu tych urzytkowników Kijanek, ale aktywnych tylko gdy się się coś popsuje. Mój znajomy ma Galaxa II na pompowtrysku, lał paliwo ,,niezbyt dobrej jakości'' no i z czasem zasyfiły się wtryski i silnik wskakiwał w tryb awaryjny...zaeksperymentował z tym dodatkiem do czyszczenia wtrysków co leje się do paliwa, no i po 2 dniach była znaczna poprawa, ale stan zasyfienia był nadal za duży do normalnej jazdy. Regeneracja pompowtrysków, czyszczenie układu zasilającego, wymiana filtra paliwa i hula.


Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
- pingpong
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 08, 2013 11:08 pm
- Lokalizacja: Hipolitano ;) / Grójec
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Nie jestem pewien czy się dobrze zrozumieliśmy; Pługiem nazywam mojego starego Peugocika, który sam po dużym śniegu nie idzie:( Asterka Twojego Taty spychała śnieg, ale z dodatkowym napędem z Twojego auta?
Pisząc o "paliwie niezbyt dobrej jakości" masz na myśli własne zasoby i jakieś "dziwne mixtury" czy to co leje się do baku na stacjach?
Pisząc o "paliwie niezbyt dobrej jakości" masz na myśli własne zasoby i jakieś "dziwne mixtury" czy to co leje się do baku na stacjach?
Dogorywający Peugeot 309 1.9D 92r.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
daj sobie powiedzieć,że spalanie masz prawidłowe.po co na siłe szukać usterki
http://www.autocentrum.pl/spalanie/kia/sportage/i/
http://www.autocentrum.pl/spalanie/kia/sportage/i/
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Mikstury to by raczej nie przepalilo. Jeszcze zostaje kwestja rozmiaru opon, co ma duzy wplyw na spalanie.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
- pingpong
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 08, 2013 11:08 pm
- Lokalizacja: Hipolitano ;) / Grójec
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Kapcie mam standardowe, tj. 205/70R15 Michelin Synchrone - takie już dostałem.
-> jaras,slepowron
Przeglądałem tamto i inne strony szukając raportów spalania. Dotyczące diesla przeczytałem wszystkie. Jak temu gościowi udało się osiągnąć takie wyniki? Picuje, zaklina rzeczywistość czy jednak są możliwe? Takie bardzo by mnie satysfakcjonowały
-> jaras,slepowron
Przeglądałem tamto i inne strony szukając raportów spalania. Dotyczące diesla przeczytałem wszystkie. Jak temu gościowi udało się osiągnąć takie wyniki? Picuje, zaklina rzeczywistość czy jednak są możliwe? Takie bardzo by mnie satysfakcjonowały

Dogorywający Peugeot 309 1.9D 92r.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Wszystko da się, nawet jeża przez lejek.pingpong pisze:Jak temu gościowi udało się osiągnąć takie wyniki?

Ale w dużym śmietniku eko jazda graniczy z perwersją, każdy zbędny ruch pedałem gazu i nieprzemyślany sposób pokonywania wzniesień czy utrudnień na drodze to dodatkowe litry.
O sprawności mechanizmów nawet nie ma co pisać.
Trzeba doprowadzić auto do stanu jechania po pchnięciu jednym palcem.

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
- jaras,slepowron
-
- Posty: 235
- Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
- Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
to raczej ten gościu ma coś zepsute a nie Ty.Ja ze swojego doświadczenia wiem tyle,że jak auto waży 1.5t,opory powietrza stawia jak meblościanka,oponki wzorem przypominają korkotrampki to swoje musi zeżrec.nie ma co się wzorować na jednej opini kolesia.przecież nie poto się kupuje taki samochód aby jeździć arcy ekonomicznie i ciągle o tym myśleć,bo jobla można dostac-no chyba,że takie hobby.auto centrum podaje jasno srednio 8-9l na 100km.to co pisze ten gościu to jest nawet sporo niższe,niz podają dane techniczne,a jak wiadomo tam dane są symulowane i należy do nich sporo doliczyć
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71
- don_Philippe
- Posty: 327
- Rejestracja: pn wrz 21, 2009 9:05 pm
- Lokalizacja: Suwałki / Augustów
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
I o co ta piana?
Moja po lekkich zmotkach 15l LPG / 100 km w trasie i jestem zadowolony
W Bieszczady dowiozła, po górkach hula a jutro wiezie do domku
I nie wszyscy są na forum tylko jak się coś im zpie... psuje
Moja po lekkich zmotkach 15l LPG / 100 km w trasie i jestem zadowolony

W Bieszczady dowiozła, po górkach hula a jutro wiezie do domku

I nie wszyscy są na forum tylko jak się coś im zpie... psuje

Grand Cherokee ZJ '97 V8 5,2 + KUMHO KL71 35X12,5X15
Pannonia TLF de Luxe '61
R.I.P. - Sportek '98
Pannonia TLF de Luxe '61
R.I.P. - Sportek '98
- pingpong
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 08, 2013 11:08 pm
- Lokalizacja: Hipolitano ;) / Grójec
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Tia... Szczyt głupoty: ostatnie pieniądze wydać na portfel i pewnie podobnie kupować auto jak nie stać na wachędon_Philippe pisze:I o co ta piana?
Moja po lekkich zmotkach 15l LPG / 100 km w trasie i jestem zadowolony

Ciągasz za sobą na przyczepce dystrybutor LPG czy co 100km odwiedzasz stację?
I to by w zasadzie wszystko wyjaśniało... SzkodaREVELTRONICS & TELWIS pisze:Dzień dobry,
Niestety, ale w tym silniku nie będzie działał pomiar zużycia paliwa,
pozdrawiam
Artur

Dogorywający Peugeot 309 1.9D 92r.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
Sportage 2.0 TD 2Kr.
Re: Komputer uniwersalny do Sportage 2.0TD
Nie chodzi tu o przekomarzanie się co jest lepsze a co gorsze, każdy silnik ma swoje zalety a każdy kupuje to na co go staćpingpong pisze: Szczyt głupoty: ostatnie pieniądze wydać na portfel i pewnie podobnie kupować auto jak nie stać na wachę![]()
Ciągasz za sobą na przyczepce dystrybutor LPG czy co 100km odwiedzasz stację?

Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości