Blos

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Blos

Post autor: jaras,slepowron » pn gru 30, 2013 1:04 pm

Witam.
Kto ma blosa zainstalowanego w swojej maszynie, potrzebuję inspiracji jak go zamontować u siebie(może ktoś pochwali się jakimś zdjęciem).Z powodu ciężkiego odpalania na benzynie i sporym spalaniem zamówiłem potrzebne klamoty do przeróbki instalacji z sekwencji na blosa. Wiem, że to tak jakby się uwsteczniać ale nie miałem wyjścia.
Kolejne pytanie to zastanawiam się czy auto z blosem i sprawnym reduktorem odpali na LPG przy -20. Nie chce wywołać tym wątkiem dyskusji na temat czy jest to zdrowe dla silnika czy nie.Chodzi mi o porady praktyczne. Na pewno nie jest zdrowe dla mojej kieszeni wywalenie 200zł. na benzyne przez 3 tygodnie przy instalacji sekwencyjnej i około 700zł na próbę ożywienia odpalania na benzynie.
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Blos

Post autor: leon zet » pn gru 30, 2013 1:15 pm

Zdjęć nie znalazłem.
Może za płytko szukałem.
Odpalić odpali, najwyżej miej na podorędziu czajnik gorącej wody :)21

Bajdełej
Na innym forum poświęconym tylko kijankom wałkujemy problem zużycia benzyny i jej znikania w czasie jazdy na gazie w kontekście instalacji sekwencyjnej. Wnioski są zastanawiające, bo wychodzi na to, że winna może być regulacja samej sekwencji... Gaziarzom się po prostu nie chce tego zrobić dobrze.

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Blos

Post autor: seba4x4 » pn gru 30, 2013 1:23 pm

Vitara odpalała do -20, jedynie musiałem dać jej chwilę spokoju po dopaleniu - nie dodawałem od razu gazu. Moja Kijanka na sekwencji spala benzynę w ilości 10 l na miesiąc w zimie, w lecie starcza jej to na 2-3 miesiące.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » pn gru 30, 2013 2:49 pm

Dzięki za odpowiedzi tak myslałem,że odpali :D
Leon.
blosa montowałeś między alu rurę dolotu a przepływkę?zamiast gumy łączącej oba elementy
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Blos

Post autor: leon zet » pn gru 30, 2013 4:04 pm

No mniej więcej.
Tam trzeba konkretnie porzeźbić, bo alurura jest chooyowo położona względem przepływomierza.
Z resztą przepływomierz tez trzeba było przestawić.

Tu mam kilka zdjęć z blosem - ale juz z nieoryginalnym filtrem powietrza.
- Pierwsza propozycja - prowizorka wyziera
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/079 ... 66484.html
- wersja druga: kwas edyszyn :)21
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb5 ... d9350.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ee ... c437b.html

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » wt gru 31, 2013 12:04 am

Dzięki Leon.
Do połączenia blos- przepływka powinna być dobra rura ogrzewania od malucha koszt 4zł można znaleść na allegro jest zrobiona z gumy , średnicą pasuje,a blos- alu rura trzeba zastosować redukcję gumową 60/70mm.Jak podłącze to zapodam zdjęcie.
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Blos

Post autor: leon zet » wt gru 31, 2013 12:37 am

Owszem - taką właśnie redukcję początkowo stosowałem.
Potem zakupiłem agrotuningowy łącznik elastyczny (taka harmonijka w kolorze czerwonym) 70/70 - z tym, że w jeden koniec wcisnąłem pierścień gumowy uzyskując w ten sposób redukcję 60/70.
Łacznik ten ma jedną zaletę: jest na tyle elastyczny aby tłumić wzajemne ruchy na linii silnik/nadwozie ale jednocześnie na tyle sztywny aby nie zaciskać się pod wpływem podciśnienia w dolocie. Rura z malucha nie jest dobrym pomysłem.

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » wt gru 31, 2013 1:16 am

Wyczytałem w necie na różnych forach,że do blosa ludzie właśnie stosują rurę od malucha.Już zamówiłem, ale zobaczymy jak się nie nada to ją wywalę.Niektórzy nawet taką od sracza zakładają :D
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

marko 1971
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: wt sty 18, 2011 5:26 pm

Re: Blos

Post autor: marko 1971 » wt gru 31, 2013 10:36 am

Leon a jak to chodziło na Blosie? Wolne obroty,reakcja na pełen but, no i spalanie. Zreanimowałem reduktor i od tego czasu spalanie 13-14 litrów, silnik kuleje i ogólnie kicha.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Blos

Post autor: leon zet » wt gru 31, 2013 11:16 am

Na blosie chodziło bardzo dobrze. W cyklu w jakim zwykle jeżdżę - czyli dziennie jakieś 50km z czego połowa to trasa, a połowa miasto paliło umiarkowanie w granicach 14 litrów na setkę, co dla sekwencji którą mam w tej chwili jest wynikiem nieosiągalnym. W trasie udawało się zejść do 11 - 12 litrów na setkę. Auto zbierało się przy tym całkiem nieźle, chociaż trzeba wziąć poprawkę na aerodynamikę, opory toczenia i wielkość kół. Generalnie blos nie przysparzał zbyt wielu problemów.
Problemem była elektronika czyli centralka autronic al700. Pozostała ona po wyrwaniu tradycyjnego miksera. Padł w niej emulator sondy lambda - dawał napięcia o wartościach zupełnie z dupy, przez co ECU głupiało zupełnie przy pracy na benzynie, bo sonda dawała zupełnie inne wartości. Padł też emulator wtryskiwaczy a w zasadzie jego wiązka, przez co nie pracował jeden wtryskiwacz benzynowy.

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » śr sty 01, 2014 9:59 pm

Dziś zamówiłem Blosa bo już mi brak inspiracji... Po przejściu z sekwencji na zwykły gaz zamontowałem mikser strumieniowy/soniczny czy jak tam to zwał..... z początku było ok, dobrze się regulowało a spalanie 14L LPG. Z czasem auto zaczęło coraz dziwniej się zachowywać na gazie, doszły postoje po drodze w celu podregulowania składu mieszanki na parowniku bo przygasało aż obecnie na zimnym się zalewa bo ma za bogato a na ciepłym przygasa bo ma za ubogo. Podregulowałem to śrubką od bypasu ale spalanie....ostatnio wyszło 27/100 :o Zobaczymy co wyda z tego dalej. Coś mi świta w głowie że kiedyś była mowa o sposobie zastosowania ssania na parowniku w celu łatwiejszego odpalenia na LPG, otóż u siebie mam założoną jakąś centralkę Staga która przy odpalaniu na gazie otwiera cewki na jakieś 2/3 sekundy żeby ułatwić rozruch.


A tak ogólnie to najlepszego w nowym roku :wink:
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » śr sty 01, 2014 10:41 pm

Ja kupiłem zwykłą centralkę STAG 2W i emulator STAG E4.Jeżeli chodzi o centralkę jest to najprostsza chyba z centralek gazowych jaka może być-nie podłącza się żadnych czujników temp.,emulatorów lambda i podobnych bajerów przełącza po obrotach, lub auto cały czas pozostaje w pozycji gaz ewentualnie benzyna. Mam nadzieje, że będzie ok. Jeżeli chodzi o emulację wtrysków benzynowych to jest tam regulacja czasu od 0-5sek. Wiecie może jaki próg ustawić żeby było ok.bo nic w necie nie mogę wyczytać na ten temat.
Jeżeli chodzi o II generację instalacji to tam niestety znaczenie ma nawet brudny filtr powietrza,ciśnienie atmosferyczne i ogromne znaczenie ma reduktor.Blos wiem z doświadczenia jest łatwiejszy w obsłudze,bo dawkę reguluje się właśnie na nim
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » śr sty 01, 2014 11:14 pm

Najlepiej to robić we 2 osoby, jedna przełącza a 2 reguluje czasy. W zależności od miejsca montażu miksera różnią się czasy odcinania wtrysków. Po prostu robisz tak by po przejściu z beny na LPG auto jak najmniej się zamuliło. W 2 stronę ma prawo się trochę przylać ponieważ rura dolotu jest dość długa a gazu w kolektorze też jest trochę do przepalenia i chwilę pochodzi na 2 paliwach. Co do instrukcji i ustawień to tu mam fajnego pdf'a http://chomikuj.pl/djkamilo1/blos_instr ... 638430.pdf
Z tym że nie rozumiem pojęcia rozkręcić parownik.... chodzi o wykręcenie śrubki regulującej naprężenie membrany, tak aby pracowała ona bez jakichkolwiek oporów.... czy wkręcenie tej śrubki i naprężenie membrany co da nam duży i ciągły przepływ gazu.... Jak mocny montujesz parownik? U mnie siedzi do 140km. To mamy tą samą elektrykę 8) U siebie przełącznik dałem w miejsce gdzie był guzik od otwierania tylnej klapy a guzik powędrował koło rączki od otwierania maski.... i tak się go nie używa a kabla starczyło heh.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » śr sty 01, 2014 11:30 pm

Parownik mam tomasseto do 140KM. kupiłem używkę ale wygląda jak nówka.jeżeli chodzi o regulacje parownika to to śruba powinna być tak wkręcona aby zapewniał on max. przepływ gazu tak jest w instrukcji.Ale z doświadczenia blosowałem kiedys auto z motorem 3.0 i z parownikiem nic nie robiłem a i tak miał za bogato.ściągnij z neta " Krótki poemat na temat gazu" tam jest napisane jak wyregulować parownik.
Na forum Forda jest cały dział poświęcony blosowi piszą tam między innymi otym,że parownik nie moze być rozkręcony tylko tak z 60%
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » czw sty 02, 2014 10:41 am

Poczytałem lekturkę i wydaje mi się bardziej sensowna niż przeczytanie wielu postów na różnych forach. Dziś dostałem info o wysyłce i mam nadzieje że jutro kurier dowiezie ustrojstwo :roll:
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » czw sty 02, 2014 2:44 pm

Też mi się wydaje,że jest tam wszystko co powinno być.ja na swojego blosa też czekam,dzisiaj odebrałem sterownik i emulator.tylko , że ja kupiłem używkę z tablicy za 200zł z wysyłką
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » czw sty 02, 2014 3:06 pm

Za 200 zł z parownikiem? A tak z ciekawości to w jaki sposób będziesz chciał stroić blosa?
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » czw sty 02, 2014 3:33 pm

nie.Bez parownika,ale za parownik 60zł dałem też z tablicy, odebrałem osobiście.co do strojenia to ustawię go najpierw standardowo aby w ogóle chodził a później podjadę do gazownika na analizator spalin,mozna też na czujnik AFR czyli wskazania lambdy lecz tego jeszcze nie posiadam .Kupię na pewno ale bardziej w celach kontrolnych po ustawieniu przez gazownika
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » czw sty 02, 2014 3:41 pm

gazownik powiedział za ustawienie 30-40zł wiec nie ma tragiedi
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Blos

Post autor: lewy00_00 » czw sty 02, 2014 7:17 pm

u mnie z gazem też masakra. planuje przejść też na blosa bo nie mam siły na ten gaz coraz gorszej jakości. wtryski nowe po miesiącu zakleja się. i na zimnym silniku kuleje i wogóle masakra. jak za nowe wtryski podgrzewane mam dać ok 3 stówek to chyba lepszym rozwiązaniem będzie bloss. poczekam na kolegów jak będą radzić sobie z nim:-)
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

WOTEK TYRRAN
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn lip 24, 2006 10:27 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Blos

Post autor: WOTEK TYRRAN » czw sty 02, 2014 10:46 pm

A ja mam zaj... ustawiona sekwencje na Stagu , nie narzekam w lato i w zimie chodzi ok , 0% spadku mocy , baz strzalu w kolektor itp, gaz niestety czesto chu... jest ale coz taki kraj. Mam tylko jeden problem - spalanie po miescie / krakow - wieczne korki i jazda na zimnym silniku/ 18 lato - 20 zima , trasa ok 16-17 , opony 225 , skrzynia automat i klima robia swoje ale to chyba deko duzo? Leon - jesli to nie tajemnica to podaj linka do twoich dyskusji o gazie w kile na innych forach - madrego dobrze posluchac..... Pozdrowienia dla wszystkich KILAGAZOWNIKOW ! Forza LPG
KANGOO 1,6 4X4 prawie TERENOWE
BYLY KIA SPORTAGE AUTOMAT,UAZ,SAMURAJ,WRANGLER,TERRANKO,BLAZEREK

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Blos

Post autor: leon zet » czw sty 02, 2014 11:26 pm


madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » wt sty 07, 2014 12:14 pm

Dziś doszedł oczekiwany BLOS Obrazek. Pierwsze co mnie zaniepokoiło podczas sprawdzania, to ślizg przepustnicy po gwizdku.... ale polerka papierem 2000 rozwiązała sprawę. Ustrojstwo wstępnie zamontowane i podregulowane na sondę, zobaczymy co z tego wyda. Z takich ciekawostek to mimo że instrukcja mówi o rozkręceniu parownika na max, ja musiałem go skręcić prawie na ten max, czyli zubożyć mieszankę. Bypas oczywiście zakręcony. Tak sobie gdybam czy nie przesunąć go kawałek w stronę przepływomierza, hmm.... a wygląda to tak:

Obrazek
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Blos

Post autor: jaras,slepowron » wt sty 07, 2014 11:39 pm

No i super.Widzę,że blos miesci sie prawie w pozycji pionowej.Regulowaleś na sondę znaczy jak na wskaźnik afr ??.A emulacje wtrysków na jaki czas masz ustawioną,wiazkę do emulacji podłączałeś nową czy wykorzystałeś tą co była w sekwencji.Jeszcze jedno do czego podłączyleś żólty kabel w stagu- napisane jest,że należy podłączyć do elektrozaworu paliwa,u nas jest taki zawór ?? ja myslałem aby tam nic nie podłączać tylko zostawić go luzem.
Próbowałeś odpalać auto na lpg,bo ja głównie po to montuję tego blosa
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Blos

Post autor: madrider5 » śr sty 08, 2014 1:31 am

Elektronika była zakładana nowa w koplecie. Sekwencja została zdemontowana w całości z jak najmniejszą ilością odciętych elementów wiązki, po ogłoszeniu na tablicy poszła w godzinę :)21 Blos jest całkowicie w pionie i jeszcze ma zapas miejsca. Przewody po części podłączał znajomy i tu niestety nie pomogę, chyba że dokładniej określisz mi położenie tego kabelka to poszukam. Co do wstępnej regulacji to użyłem multimera, AFR się licytuje. Super nie jest ustawione bo czasem zapala się check, ale czego wymagać od tego urządzenia. Ok, zobaczę jak zapali na zimnym. Na ciepłym pali, ale by trzeba było trochę podregulować śrubkę od podpory przepustnicy co miał by lżej trochę. Obecnie mam ją wykręconą a przepustnica dochodzi do samego dołu.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości