Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

gotrek18
 
 
Posty: 157
Rejestracja: śr sty 30, 2013 10:37 am
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: gotrek18 » wt lut 18, 2014 8:14 pm

Łącznik Kia często uszkadza się podczas jazdy terenowej zwłaszcza jeśli nasze zawieszenie jest podniesione na tzw. dystansach.
Wyrwany łącznik nie jest tani (od 50 zł w górę) ale co gorsza nie łatwo go dostać w popularnych hurtowniach części.
Kiedy jednak przetrawimy jego cenę i uda nam się go zamówić czeka nas najgorsze. Nie wiem co paliły koreańskie inżyniery kiedy doszły do wniosku, iż najlepiej będzie zespolić nasz łącznik wraz ze sworzniem mocującym dolny wachacz. Wynikiem tego wymiana łącznika która w większości znanych mi samochodów jest szybka i prosta tutaj zamienia się w koszmar.
Jako że miałem już dość wymian drogich łączników stabilizatora postanowiłem je przerobić aby operacja ta była tańsza i szybsza.
Poniżej moja wizja zastosowania ogólnodostępnego, taniego(ok 15 zł), i banalnego w wymianie łacznika z opla Astra F / Vectra A
Obrazek
Obrazek
Nikomu nic nie narzucam i nie twierdzę, że to najlepsza modyfikacja ale jest łatwa w zastosowaniu, całkowicie odwracalna bo przerabiamy tylko 2 stare (urwane) sworznie.
Mam nadzieje, że sie komuś przyda.
Pozdrawiam.
Kia Sportage, lift 2", 30x9,5x15 KL71.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: madrider5 » wt lut 18, 2014 9:07 pm

A jakieś fotki jak to wygląda w praktyce?
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

gotrek18
 
 
Posty: 157
Rejestracja: śr sty 30, 2013 10:37 am
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: gotrek18 » wt lut 18, 2014 9:24 pm

Jak podniosę auto to zrobię jakieś fotki. Obiecuję. :)21
Wygląda możliwie i co najważniejsze - działa.
Może się nie znam ale nie zauważyłem żadnych negatywnych objawów nawet przy szybkiej jeździe.
Cały układ stabilizatora się "rozprężył" (u mnie po podniesieniu stabilizator strasznie się naciągnął) i pracuje poprawnie.
Kia Sportage, lift 2", 30x9,5x15 KL71.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: lewy00_00 » wt lut 18, 2014 10:11 pm

Ciekawy pomysł godny przeróbki.
A tak na marginesie łącznik kiedyś kupowałem w serwisie 35 zł
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

gotrek18
 
 
Posty: 157
Rejestracja: śr sty 30, 2013 10:37 am
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: gotrek18 » śr lut 19, 2014 12:58 am

lewy00_00 pisze:Ciekawy pomysł godny przeróbki.
A tak na marginesie łącznik kiedyś kupowałem w serwisie 35 zł
Mi się za tyle nie udało nigdy kupić. :(
Mniejsza z tym. Nie zawsze mam czas aby samemu grzebać przy aucie. Koszt wymiany u mechanika orginalnego łącznika często przekracza jego wartość. :)16 Po przeróbce wystarczy 10 minut kręcenia włączając przerwę na browarka. :)21
Kia Sportage, lift 2", 30x9,5x15 KL71.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.

gotrek18
 
 
Posty: 157
Rejestracja: śr sty 30, 2013 10:37 am
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: gotrek18 » śr lut 19, 2014 11:28 am

Obiecane zdjęcie jak to wygląda zaimplementowane do kijanki:
Obrazek
Kia Sportage, lift 2", 30x9,5x15 KL71.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: leon zet » śr lut 19, 2014 11:42 am

Rozwiązanie trafne :)2

marko 1971
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: wt sty 18, 2011 5:26 pm

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: marko 1971 » czw lut 20, 2014 6:54 pm

Jak się trochę ociepli to muszę skopiować ten patent, wygląda dobrze.

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: lewy00_00 » czw lut 20, 2014 8:24 pm

i dodatkowo mamy amortyzacje gora dol:-) automatycznie podniesione mocowania com przy lifcie jest również dobrym rozwiazaniem:-)
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

silwer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: ndz lip 31, 2011 11:33 am

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: silwer » ndz maja 24, 2015 4:27 pm

Stary temat ale poważnie zastanawiam się nad taką przeróbką. Czy ktoś jeszcze praktykował to rozwiązanie? Mam wątpliwości, bo przecież cały drążek przesunie się do przodu o długość toczonego elementu. Tym samy wsporniki nie będą pracowały w pionie, a w lekkim skosie. Przy naprężeniach mogą się powyginać - to raz. Dwa - czy drążek nie będzie zapierał się o osłonę metalową pod chłodnicą?
Jeśli mimo wszystko to by grało, mogę wytoczyć więcej takich przejściówek dla zainteresowanych.

gotrek18
 
 
Posty: 157
Rejestracja: śr sty 30, 2013 10:37 am
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: gotrek18 » wt sty 12, 2016 12:05 pm

Ale mnie dawno nie było.
Czy ktoś jeszcze praktykował to rozwiązanie? Mam wątpliwości, bo przecież cały drążek przesunie się do przodu o długość toczonego elementu. Tym samy wsporniki nie będą pracowały w pionie, a w lekkim skosie. Przy naprężeniach mogą się powyginać - to raz. Dwa - czy drążek nie będzie zapierał się o osłonę metalową pod chłodnicą?
Nie wiem kto jeszcze tak ma. U mnie działa doskonale. Przejechałem już na tym patencie z 80 tys. km bez usterek i skutków ubocznych. W tym bardzo wiele długich tras i sporo poza szosą.
Oczywiście wykonałem go po to aby odprężyć układ stabilizatora w przypadku zastosowania liftu przedniego zawieszenia ale po usunięciu liftu (większe koła powędrowały do samuraja) nie nastąpiły żadne negatywne skutki. Nie wiem czy ma to jakiś wpływ ale wszelkie pomiary i modyfikacje robiłem na podnośniku kolumnowym czyli na całkowicie "luźnym" układzie zawieszenia.
Wymieniłem jedną końcówkę drążka przez ten cały czas.
Kia Sportage, lift 2", 30x9,5x15 KL71.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: leon zet » wt sty 12, 2016 12:18 pm

Nie będzie to miało w zasadzie żadnego znaczenia.
Drążek stabilizatora przesunie się co prawda do przodu, ale w środkowej części jest on łapany dwoma łacznikami przykręconymi wahadłowo do ramy. Czyli odchylą się one nieco od nominalnego - zapewne pionowego położenia, bez istotnego wpływu na pracę zawieszenia.

Tak się zastanawiam patrząc na zaproponowaną przeróbke...
Jakby zamiast oryginalnego sworznia zastosować gatunkową śrubę (minimum 8.8) z drobnozwojnym gwintem a otwór do wkręcenia łacznika od astry wykonać w łbie owej śruby?
W łączniku jest chyba gwint M8, kewstia na jaką głębokość trzeba by go było wykonać.

gotrek18
 
 
Posty: 157
Rejestracja: śr sty 30, 2013 10:37 am
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: gotrek18 » wt sty 12, 2016 2:11 pm

Nie pamiętam jaka jest średnica gwintu w łączniku astry. Może być tak, że ścianka śruby M8 będzie wtedy za cienka.
Ale kto wie może to też jest niezły pomysł.
Kia Sportage, lift 2", 30x9,5x15 KL71.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.

zbjibs23
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pt mar 02, 2012 9:47 am

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: zbjibs23 » wt sty 12, 2016 6:24 pm

Ten sworzeń co wchodzi w wahacz w kijanie odkręcałem kluczem chyba 24 co by dawało średnice 16 mm, nawet gdyby gwint łacznika astry miał m10 to nie powinno być to słabe połączenie. Ja się kiedyś zastanawiałem żeby tak zrobić na starym sworzniu bez nowych śrub. Wykręcić, uciąć, nagwintować, zakręcić razem do kupy i się cieszyć. Za orginał w serwisie płaciłem ponad stówe :roll: więc przeróbka opłacałna :)
8v, lpg AGC

gotrek18
 
 
Posty: 157
Rejestracja: śr sty 30, 2013 10:37 am
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Re: Przeróbka łącznika stabilizatora Kia na łącznik z Opla

Post autor: gotrek18 » pn sty 25, 2016 10:52 am

i działa
Kia Sportage, lift 2", 30x9,5x15 KL71.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość