Wskaźnik ciśnienia oleju w muscelu

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Wskaźnik ciśnienia oleju w muscelu

Post autor: Kaktus » czw lis 08, 2007 12:48 pm

Może ktoś wie jak podłączyć wskaźnik ciśnienia oleju w muscelu, są tam trzy wyjścia i żarówka z którą też jest zagadka bo czujnik ma tylko jedno wyjście oporowe na wskaźnik więc może do wskaźnika ??
Dzięki

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » czw lis 08, 2007 2:34 pm

hehe, problem któy lubisię powtarzać :wink:
jeżeli chodzi o lampkę, to do niej powinien być dodatkowy czujnik wkręcony w blok.
a jeżeli chodzi o podłączenie czujnika, kiedyś dochodziłem jak to podączyć i udało mi się w przeciwieństwie do wskaźnika temperatury który zastąpiłem elektronicznym.
Jak znajdę jakiś schemat to umieszczę a jak nie to przejdę się i zerknę jak to dokładnie było :)2
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » czw lis 08, 2007 10:46 pm

dodatkowy czujnik ?? wow ale namieszane :D czyli na wskażnik idzie chyba , +, -, i z czujnika, chyba :D

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pt lis 09, 2007 12:51 am

tak, dokładnie :)2
nagle mi się wyjechało z domu, jak wrócę to zerknę pod deskę i napiszę dokładnie który pręcik do czego...
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » pt lis 09, 2007 10:07 pm

.Witam kolegów.Miałem trochę przerwy z winy TP.SA ale chyba już będzie dobrze.A teraz do rzeczy,kol.Kaktus ma rację z podłączeniem wskaźnika oleju.+ to jest nr15 wg.Boscha albo inaczej plus po stacyjce.Natomiast lampka jest pdłączona tak jak w 126p.W bloku silnika są dwa otwory z gwintem na głównym kanale olejowym.
A przy okazji do STAS.Wywal resory przód od M461 i zrób u kowala z resorów Żuk Nysa.Należy skrócić i zawinąć końce,koszt niewielki i zapomnisz o resorach.Wymiarów nie pamiętam ale jak będzie trzeba to zmierzę.POZDRO

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » sob lis 10, 2007 1:01 am

Lorado pisze: A przy okazji do STAS.Wywal resory przód od M461 i zrób u kowala z resorów Żuk Nysa.Należy skrócić i zawinąć końce,koszt niewielki i zapomnisz o resorach.Wymiarów nie pamiętam ale jak będzie trzeba to zmierzę.POZDRO
A żuk/nysa ma mocniejsze resory? grubsze czy jak?
Już myślałem o dorobieniu resorów na zamówienie, ale narazie mam sprawne oryginalne i do następnego pęknięcia zapominam o temacie.
Mam teraz ważniejsze tematy do rozwiązania :)2
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Wskaźnik ciśnienia oleju w muscelu

Post autor: STAS » pn lis 12, 2007 10:06 pm

Kaktus pisze:Może ktoś wie jak podłączyć wskaźnik ciśnienia oleju w muscelu, są tam trzy wyjścia i żarówka z którą też jest zagadka bo czujnik ma tylko jedno wyjście oporowe na wskaźnik więc może do wskaźnika ??
Dzięki
Odwracasz czujnik i patrząc na jego plecy jest tak: lewy- +12V; środkowy- masa, prawy- czujnik.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pn lis 12, 2007 10:14 pm

Jak nie robisz na oryginał to załóż mechaniczny 100% pewności.
ARO po licznych przeszczepach

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » pn lis 12, 2007 10:42 pm

Witam kolegów.W temacie wskaźnika to jest to tzw. miernik ilorazowy i może tak się zdarzyć że po wyłączeniu napięcia wskazówka stanie w położeniu przypadkowym i dopiero ponowne podanie napięcia postawi ją na zero.Nie jest to błąd.WAŻNE- +12V po stacyjce.
A w temacie resorów Żuka to jest tam tylko 5 piór w tym tzw.oberlaga a mniej piór mniejsze tarcie i lepsza praca resora.Kowal powinien zrobić to za grosze.Jeden resor pół godziny roboty.No i typowe tuleje gumowe.Szerokość piór taka sama jak M461.POZDRO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość