Połączenie skrzyni muscela z silnikiem wołgi...trudne?
Moderator: Misiek Bielsko
Połączenie skrzyni muscela z silnikiem wołgi...trudne?
witajcie
mam pewien problem.otóż mam w moim muscelku silnik wołgi.i przyszedł czas żeby zająć się przednim napędem.i oto moje pytanie.czy skrzynia biegów z muscela pasuje na flanszę z silnika wołgi? bo aktualnie mam w muscelu skrzynię żukowską a chciałbym żeby auto ciągnęło na 4 koła.
myślałem nad podłączeniem skrzynki rozdzielczej muscela do skrzyni żukowskiej(3) ale nie wiem co lepiej zrobić.był też pomysł żeby założyć skrzynię z reduktorem od uaza i obrócić przedni most ale nie stać mnie aż na taki wydatek jakim jest skrzynia uaza(chyba że ktoś tanio chce sprzedać).Proszę o odpowiedzi bo wiem że macie większe doświadczenie ode mnie w rumunach.
Pozdrawiam
Paweł
mam pewien problem.otóż mam w moim muscelku silnik wołgi.i przyszedł czas żeby zająć się przednim napędem.i oto moje pytanie.czy skrzynia biegów z muscela pasuje na flanszę z silnika wołgi? bo aktualnie mam w muscelu skrzynię żukowską a chciałbym żeby auto ciągnęło na 4 koła.
myślałem nad podłączeniem skrzynki rozdzielczej muscela do skrzyni żukowskiej(3) ale nie wiem co lepiej zrobić.był też pomysł żeby założyć skrzynię z reduktorem od uaza i obrócić przedni most ale nie stać mnie aż na taki wydatek jakim jest skrzynia uaza(chyba że ktoś tanio chce sprzedać).Proszę o odpowiedzi bo wiem że macie większe doświadczenie ode mnie w rumunach.
Pozdrawiam
Paweł
Re: Połączenie skrzyni muscela z silnikiem wołgi...trudne?
Skrzynia od Muscela raczej nie podejdzie do silnika Wołgi bez blachy czyli musisz zrobic flansze zeby to połaczyc.
Ja w swoim "dziadzie" mam silnik i skrzynie z reduktorem Uaza.
Na poczatku chciałem podobnie jak Ty połaczyc silnik Uaza i skrzynie Muscela, zrobiłem flansze i ... doszedłem do wniosku ze lepiej bedzie zamontowac cały zestaw Uazowy bo:
- dostep do serwisu czyli czesci jest
- brak flanszy
- zamocowane to wszystko jest na oryginalnych uchwytach silnika i skrzyni
- no i reduktor który czasami sie przydaje
Montaz tego wszystkiego włacznie z obróceniem mostu jest dosc prosty.
Ja to wmontowałem tak ze tylny wał mam fabrycznej długosci - przedni skracałem.
Co do przyłaczania samego rozdzielacza lub reduktora do skrzyni Zuka sie nie wypowiem bo nie kombinowałem z tym. Pewnie da sie zrobic ale wg mnie najwiecej przy tym rozwiazaniu
jest kombinacji.A skoro sa łatwiejsze to lepiej sie skupic na nich.
Ja w swoim "dziadzie" mam silnik i skrzynie z reduktorem Uaza.
Na poczatku chciałem podobnie jak Ty połaczyc silnik Uaza i skrzynie Muscela, zrobiłem flansze i ... doszedłem do wniosku ze lepiej bedzie zamontowac cały zestaw Uazowy bo:
- dostep do serwisu czyli czesci jest
- brak flanszy
- zamocowane to wszystko jest na oryginalnych uchwytach silnika i skrzyni
- no i reduktor który czasami sie przydaje
Montaz tego wszystkiego włacznie z obróceniem mostu jest dosc prosty.
Ja to wmontowałem tak ze tylny wał mam fabrycznej długosci - przedni skracałem.
Co do przyłaczania samego rozdzielacza lub reduktora do skrzyni Zuka sie nie wypowiem bo nie kombinowałem z tym. Pewnie da sie zrobic ale wg mnie najwiecej przy tym rozwiazaniu
jest kombinacji.A skoro sa łatwiejsze to lepiej sie skupic na nich.
ARO m461, Uaz 452, Ural M62
Re: Połączenie skrzyni muscela z silnikiem wołgi...trudne?
Zostaw silnik z wołgi razem ze skrzynią 3 biegową żukowską a dodaj reduktor od gaza 69, most z przodu obrócić i będzie działało bez problemu
. Sprawdź może tylko czy skrzynia od gaza 69 nie miała solidniejszych zębów bo żukieta miała o ile dobrze pamiętam jakieś takie delikatniejsze...

Aro 243 3.2 D
Re: Połączenie skrzyni muscela z silnikiem wołgi...trudne?
1. Zamiast od "gazika", to chyba lepiej włożyć reduktor od Gaza 66. Cena i dostępność chyba będzie podobna.
Reduktor Gaz 66 w porównaniu do red. od Gaz 69
+ wyjście na wał po odpowiedniej stronie
+ możliwość dokupienia przystawki mocy
+ bardzo mocny
- cięższy,
- gabarytowe chyba trochę większy, ale przy krótkiej skrzyni nie ma to większego znaczenia
- szybsze przełożenia
Niezależnie jakie rozwiązanie wybierzesz, to czeka Cię cięcie/przesuwanie środkowej belki, przeróbka podłogi itp.
2. Niezłym wariantem jest skrzynia + reduktor od Uaza. Nie masz wtedy problemów ze sprzęgłem. A zestaw jest kompaktowy i całkiem mocny. Jak się dobrze zakręcisz, to pewnie kupisz skrzynię z reduktorem nie drożej, niż kosztuje sam reduktor z Gaza.
Jeśli wybierzesz wariant z napędem Uaza, to czeka Cię "odwrócenie mostu" lub zmiana na most od Uaza z przełożeniem 5.125(zaleta taka, że masz dostęp do części, możesz założyć sprzęgiełka, nie szukasz zakładu, który zregeneruje zwrotnice itd.) Poza tym będziesz musiał przespawać "oczko" w środkowej belce, aby znalazło się na środku i dorobić wały.
3. Innym rozwiązaniem jest montaż oryginalnej skrzyni ze skrzynią rozdzielczą od Muscela. Wtedy niezbędna będzie flansza łącząca skrzynię z silnikiem. Po kosmetycznych udoskonaleniach sprzęgło powinno pasować od Żuka. Trochę kłopotów może być z rozrusznikiem, ale chyba po modernizacji podejdzie od Uaza/Żuka.
Wady/Zalety
+ Nie tniesz środkowej belki w ramie
+ Nie ruszasz mostu
+ Lekka
- Nie masz reduktora
- Skrzynia potrafi być kapryśna
- znając życie, to będziesz musiał przesuwać silnik, żeby zamocować skrzynie Muscela w oryginalne gniazda. O ile jeszcze je masz
Jeśli masz spawarkę, niewielkie zaplecze garażowe, znajomego mechanika i trochę żyłki do majsterkowania, to najtaniej i chyba najbardziej racjonalnie będzie powalczyć z kompletnym napędem Uazowym. Powodzenia....
pzdr, W
Reduktor Gaz 66 w porównaniu do red. od Gaz 69
+ wyjście na wał po odpowiedniej stronie
+ możliwość dokupienia przystawki mocy
+ bardzo mocny
- cięższy,
- gabarytowe chyba trochę większy, ale przy krótkiej skrzyni nie ma to większego znaczenia
- szybsze przełożenia
Niezależnie jakie rozwiązanie wybierzesz, to czeka Cię cięcie/przesuwanie środkowej belki, przeróbka podłogi itp.
2. Niezłym wariantem jest skrzynia + reduktor od Uaza. Nie masz wtedy problemów ze sprzęgłem. A zestaw jest kompaktowy i całkiem mocny. Jak się dobrze zakręcisz, to pewnie kupisz skrzynię z reduktorem nie drożej, niż kosztuje sam reduktor z Gaza.
Jeśli wybierzesz wariant z napędem Uaza, to czeka Cię "odwrócenie mostu" lub zmiana na most od Uaza z przełożeniem 5.125(zaleta taka, że masz dostęp do części, możesz założyć sprzęgiełka, nie szukasz zakładu, który zregeneruje zwrotnice itd.) Poza tym będziesz musiał przespawać "oczko" w środkowej belce, aby znalazło się na środku i dorobić wały.
3. Innym rozwiązaniem jest montaż oryginalnej skrzyni ze skrzynią rozdzielczą od Muscela. Wtedy niezbędna będzie flansza łącząca skrzynię z silnikiem. Po kosmetycznych udoskonaleniach sprzęgło powinno pasować od Żuka. Trochę kłopotów może być z rozrusznikiem, ale chyba po modernizacji podejdzie od Uaza/Żuka.
Wady/Zalety
+ Nie tniesz środkowej belki w ramie
+ Nie ruszasz mostu
+ Lekka
- Nie masz reduktora
- Skrzynia potrafi być kapryśna
- znając życie, to będziesz musiał przesuwać silnik, żeby zamocować skrzynie Muscela w oryginalne gniazda. O ile jeszcze je masz

Jeśli masz spawarkę, niewielkie zaplecze garażowe, znajomego mechanika i trochę żyłki do majsterkowania, to najtaniej i chyba najbardziej racjonalnie będzie powalczyć z kompletnym napędem Uazowym. Powodzenia....
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Połączenie skrzyni muscela z silnikiem wołgi...trudne?
no dobra.też najbardziej myslę o skrzyni z reduktorem uaza+ obrócenie mostu.tylko gdzie w miarę tanio taką skrzynię wyrwać.na allegro ni hu hu tutaj też nie mogę znaleźć nic....
Re: Połączenie skrzyni muscela z silnikiem wołgi...trudne?
Faktycznie deficyt na allegro. Ale szukaj u ludzi sprzedajacych czesci do Uaza. Albo na lokalnej giełdzie.
pzdr, W
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Połączenie skrzyni muscela z silnikiem wołgi...trudne?
Witam.Każdy sposób jest dobry ale najprościej to flansza 1cm i skrzynia od Muscela.Trzeba tylko przedłużyc wałek sprzęgłowy o grubość flanszy.Chyba jeszcze wały,ale to przy każdej opcji wymagają kombinacji.Montując duży rozmiar kół (33) albo szybkie ataki można uzyskać dobre wyniki.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
Re: Połączenie skrzyni muscela z silnikiem wołgi...trudne?
Lorado pisze:Witam.Każdy sposób jest dobry ale najprościej to flansza 1cm i skrzynia od Muscela.Trzeba tylko przedłużyc wałek sprzęgłowy o grubość flanszy.Chyba jeszcze wały,ale to przy każdej opcji wymagają kombinacji.Montując duży rozmiar kół (33) albo szybkie ataki można uzyskać dobre wyniki.
Jeśli silnik Wolgi zamocowany został symetrycznie, to trzeba będzie przerobić dodatkowo mocowania skrzyni i środkową belkę (oryginalne silnik/skrzynia są niesymetrycznie zamocowane). Z szybkimi dyframi bez reduktora to bym nie szalał (chociaż podobno są mocniejsze od 5.15), bo może brakować momentu obrotowego na kołach (szczególnie większych od 31"). I sprzęgło może mieć ciężko.
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość