Monstrak by Caiman
Moderator: Misiek Bielsko
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Monstrak by Caiman
Caiman
Z czego brales gume harmonijkową do wajhy od biegow?
Z czego brales gume harmonijkową do wajhy od biegow?
Re: Monstrak by Caiman
Ta guma wygląda na oryginał ale nie widać jej dolnej części.Chyba nawet taką mam.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
Re: Monstrak by Caiman
To są gumy od UAZA, ale wg. mnie są trochę zbyt pancerne (nie potrzeba sprężyn w wybieraku, żeby wajcha się sama prostowała
)

- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Monstrak by Caiman
Dzieki za info.Caiman pisze:To są gumy od UAZA, ale wg. mnie są trochę zbyt pancerne (nie potrzeba sprężyn w wybieraku, żeby wajcha się sama prostowała)
Re: Monstrak by Caiman
a ta buda i rama muscelowa to jeszcze aktualne?:D
Fajna zmota wyszła z tego:)
Fajna zmota wyszła z tego:)
Re: Monstrak by Caiman
Witam !
Jak najbardziej aktualne, wkrótce zamieszczę zdjęcia finalne i wrażenia z jazdy - pierwsze się już odbyły
Jak najbardziej aktualne, wkrótce zamieszczę zdjęcia finalne i wrażenia z jazdy - pierwsze się już odbyły

Re: Monstrak by Caiman
Caiman.Paczka dotarła,dziękuję.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
Re: Monstrak by Caiman
A będziesz go rejestrował? Jeśli tak, to jak?
Na SAMa?

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: Monstrak by Caiman
A ile szacujesz wagę zmotki??? (jeśli nie tajemnica) 

Re: Monstrak by Caiman
Witam !
Dzisiaj odebrałem opinię rzeczoznawcy, na podstawie której pojadę na przegląd. Opinia jest pozytywna, więc z przeglądem raczej problemów nie będzie. Masa całkowita (z połową zbiornika paliwa wyniosła 1640 kg, więc jak dla mnie miłe zaskoczenie. Generalnie samochód stał się dużo zrywniejszy, bez problemu można zarzucić tyłem. Muszę jeszcze dotrzeć klocki hamulcowe, bo na razie zamiast hamowania mam zwalnianie (mimo zastosowania hamulców tarczowych na obu osiach.
Po przeglądzie zamierzam zrobić testy terenowe, wtedy opiszę wrażenia z jazdy
Pozdrawiam
Dzisiaj odebrałem opinię rzeczoznawcy, na podstawie której pojadę na przegląd. Opinia jest pozytywna, więc z przeglądem raczej problemów nie będzie. Masa całkowita (z połową zbiornika paliwa wyniosła 1640 kg, więc jak dla mnie miłe zaskoczenie. Generalnie samochód stał się dużo zrywniejszy, bez problemu można zarzucić tyłem. Muszę jeszcze dotrzeć klocki hamulcowe, bo na razie zamiast hamowania mam zwalnianie (mimo zastosowania hamulców tarczowych na obu osiach.
Po przeglądzie zamierzam zrobić testy terenowe, wtedy opiszę wrażenia z jazdy
Pozdrawiam
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Monstrak by Caiman
WITAJCIE
Podejrzewam, że istniejącym układem hamulcowym nie wytworzysz odpowiedniego ciśnienia płynu do zablokowania kół
W najpodlejszych plaskaczach jest potężnej wielkości serwo ożenione z pompą- bardzo małą przez co zamożną w ciśnienie medium roboczego. Spróbuj zahamować jakimś karłowatym, plastykowym autem bez pracującego silnika, czy uda Ci się zablokować koła- bardzo zresztą małe
Do tego w Twoim potworku jest stosunek średnicy tarczy do średnicy koła inny niż w seryjnej osobówce. Obecnie nawet stosuje się w wielu pojazdach felgi o rozmiarach 18 i więcej cali średnicy po to własnie by zmieścić wielką-skuteczniejszą poprzez srednicę tarczę z zaciskiem
Pozdrawiam

Obawiam się, że ,,zwalniania " się nie pozbędziesz pomimo dotarcia klocków. Tarcze i bębny to zupełnie inna rzeczywistość. Układ z bębnami nie jest tak wymagający w ciśnienie płynu hamulcowego jak tarcze i jeżeli na większych niż fabrycznie kołach o najlepszej możliwej trakcji na czarnym można było ,,zapiszczeć" na bębnach, to przy tej samej instalacji hamulcowej -(serwo+pompa ) tarcz nie zablokujesz. Tarcze mają lepszą sprawność użytkową-eksploatacyjną, ale bębny są o wiele skuteczniejsze jeżeli chodzi efekt hamowania.Caiman pisze:Witam !
(.....) Muszę jeszcze dotrzeć klocki hamulcowe, bo na razie zamiast hamowania mam zwalnianie (mimo zastosowania hamulców tarczowych na obu osiach.
Podejrzewam, że istniejącym układem hamulcowym nie wytworzysz odpowiedniego ciśnienia płynu do zablokowania kół

W najpodlejszych plaskaczach jest potężnej wielkości serwo ożenione z pompą- bardzo małą przez co zamożną w ciśnienie medium roboczego. Spróbuj zahamować jakimś karłowatym, plastykowym autem bez pracującego silnika, czy uda Ci się zablokować koła- bardzo zresztą małe


Pozdrawiam

Re: Monstrak by Caiman
A ja popieram przedmówcę 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Monstrak by Caiman
Pompę hamulcową mam od mercedesa, przystosowaną do tarczówek, jedynie serwo jest wg. mnie trochę za małe, tyle tylko, że większe raczej się nie zmieści (chyba, żebym zastosował rozwiązanie z żuka bądź nysy). Zastosowałem tarcze, mając nadzieję, że skuteczność hamowania się zwiększy - tak zresztą opisywały to osoby, które owej konwersji tu na forum dokonały. Dzisiaj na rolkach, odbędzie się chwila prawdy, a później się zobaczy, co dalej robić
)

Re: Monstrak by Caiman
serwo od wołgi
możesz je zamontować nawet na dachu...

możesz je zamontować nawet na dachu...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
Re: Monstrak by Caiman
Tej wielkości serwo to ja już mam, żeby zwiększyć skuteczność hamowania, potrzebuje serwo większej średnicy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Monstrak by Caiman
Każde serwo idzie tak przerobić,tzn dać przy pedale pompkę hydr,a siłownik przywalić do serwa zamontowanego gdzie sie chce.RudeBoy pisze:serwo od wołgi![]()
możesz je zamontować nawet na dachu...
Faktem jest że wołga miała tak od razu.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Monstrak by Caiman
WITAJCIE
Na złomowcach przewracają się o takie szpeje i wszystko jest już skierowane do wielkiego pieca , a więc masz pole do popisu motaczego
POZDRAWIAM

.Ja sugeruję zastosować nie wielkie -jak czapka ruskiego oficera serwo bo zawsze z takim bedzie problem natury organizacyjnej pod maską, ale na przykład serwo dwu membranowe z MB-100, OPLA OMEGI, TARPANA HONKERA i jeszcze jakieś tam . Zapodajesz jakąś pompę która będzie pasowała najlepiej o średnicy wnętrza (manżetek poruszających się w korpusie owej pompy) nie większej niż jeden cal a najlepiej fi 22 i możesz robić próby z hamulcamiCaiman pisze:Tej wielkości serwo to ja już mam, żeby zwiększyć skuteczność hamowania, potrzebuje serwo większej średnicy. Pozdrawiam


POZDRAWIAM

Re: Monstrak by Caiman
Dzisiaj przeszedłem pozytywnie przez badanie techniczne. Hamulce przód bardzo dobre, tył w dolnej granicy normy (diagnosta po obejrzeniu śladów od klocków na tarczy, stwierdził, że po dotarciu będą o.k.). Nie wykazano żadnych luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu. Teraz ze świstkiem z SKP muszę podjechać do starostwa i zmienić dowód (przy okazji tablice). W pełni legalnie rozpoczynam testy terenowe, które wykażą wszystkie słabe punkty mojej konstrukcji. To doświadczenie w budowie przyda się, gdyż po głowie chodzi mi następny pomysł na budowę samochodu, tym razem na podwoziu Unimoga.
Pozdrawiam
Caiman
Pozdrawiam
Caiman
Re: Monstrak by Caiman
Gratulacje! Metodyczna robota co się liczy najbardziej...
Fajne rozwiązania chociaż uważam, że tak rozbudowana i wielokrotnie wiązana klatka mogłaby wyeliminować ramę. A tak ta rama trochę Ci skomplikowała rozmieszczenie podzespołów niewiele wnosząc do sztywności bryły.
Poza tym SUPER.
Fajne rozwiązania chociaż uważam, że tak rozbudowana i wielokrotnie wiązana klatka mogłaby wyeliminować ramę. A tak ta rama trochę Ci skomplikowała rozmieszczenie podzespołów niewiele wnosząc do sztywności bryły.
Poza tym SUPER.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Re: Monstrak by Caiman
Pewnie masz rację, ale ta rama umożliwiła mi rejestrację, co usprawiedliwia jej zastosowanie
Re: Monstrak by Caiman
Numer ramy dostajesz jakiś nowy, czy bazujesz na głównym dawcy Muscelu? I czemu brak ramy miałby przeszkadzać diagnoście przy pozytywnym zaopiniowaniu? Pytam, bo mam pewien plan na najbliższa dziesieciolatkę... 

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Monstrak by Caiman
Fabryczna rama jak sądze pozwala diagnoście/rzeczoznawcy/ nabrać przekonania,że całość konstrukcji przeżyje bez udziału "radosnej twórczosci"do niej dołożonej.
W przypadku czystego rurowca,budowanego jednostkowo pojawiaja sie kłopotliwe pytania,na które mało kto zna odpowiedż.
W przypadku czystego rurowca,budowanego jednostkowo pojawiaja sie kłopotliwe pytania,na które mało kto zna odpowiedż.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Monstrak by Caiman
Dokładnie tak, jak pisze Vandall, poza tym, pierwsze doświadczenia łatwiej nabierać na ramie, która ułatwia budowę samochodu. Moim wyzwaniem jest zbudować samochód na wzór konstrukcji z firmy 4Xdrive, ale to jeszcze musi poczekać, następna konstrukcja będzie na bazie Unimoga, a później się zobaczy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Monstrak by Caiman
Ja mam serwo od mercedesa jak dla mnie spore jest pompa żuk zaciski vitara tarcze wentylowane lekko się nie dusi ale można zablokować koła 33" nie ma porównania do bębnowych jest wyczuwalnie szybsza reakcja żadnego znoszenia na boki jedynie jak to tarcza po wyjeździe z błota lipa przez chwilę bębnowe tak nie odczuwają, jednak błoto w nich zalega i rdzewieją.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość