Monstrak by Caiman

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Szarbia » wt gru 06, 2011 1:15 pm

Caiman

Z czego brales gume harmonijkową do wajhy od biegow?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Lorado » wt gru 06, 2011 6:37 pm

Ta guma wygląda na oryginał ale nie widać jej dolnej części.Chyba nawet taką mam.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » wt gru 06, 2011 9:20 pm

To są gumy od UAZA, ale wg. mnie są trochę zbyt pancerne (nie potrzeba sprężyn w wybieraku, żeby wajcha się sama prostowała :D )

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Szarbia » wt gru 06, 2011 9:55 pm

Caiman pisze:To są gumy od UAZA, ale wg. mnie są trochę zbyt pancerne (nie potrzeba sprężyn w wybieraku, żeby wajcha się sama prostowała :D )
Dzieki za info.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

masa_sm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 2:32 pm

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: masa_sm » śr gru 28, 2011 7:35 pm

a ta buda i rama muscelowa to jeszcze aktualne?:D
Fajna zmota wyszła z tego:)

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » pt gru 30, 2011 8:15 pm

Witam !
Jak najbardziej aktualne, wkrótce zamieszczę zdjęcia finalne i wrażenia z jazdy - pierwsze się już odbyły :D

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Lorado » śr sty 04, 2012 8:40 pm

Caiman.Paczka dotarła,dziękuję.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Piotrul » sob sty 21, 2012 8:25 am

A będziesz go rejestrował? Jeśli tak, to jak? :)21 Na SAMa?
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Rafo17
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn maja 08, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: Lubnica PZL

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Rafo17 » wt mar 06, 2012 2:36 pm

A ile szacujesz wagę zmotki??? (jeśli nie tajemnica) :)21

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » wt mar 06, 2012 4:57 pm

Witam !
Dzisiaj odebrałem opinię rzeczoznawcy, na podstawie której pojadę na przegląd. Opinia jest pozytywna, więc z przeglądem raczej problemów nie będzie. Masa całkowita (z połową zbiornika paliwa wyniosła 1640 kg, więc jak dla mnie miłe zaskoczenie. Generalnie samochód stał się dużo zrywniejszy, bez problemu można zarzucić tyłem. Muszę jeszcze dotrzeć klocki hamulcowe, bo na razie zamiast hamowania mam zwalnianie (mimo zastosowania hamulców tarczowych na obu osiach.
Po przeglądzie zamierzam zrobić testy terenowe, wtedy opiszę wrażenia z jazdy
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Gabriel Tatoj » wt mar 06, 2012 10:13 pm

WITAJCIE :D
Caiman pisze:Witam !
(.....) Muszę jeszcze dotrzeć klocki hamulcowe, bo na razie zamiast hamowania mam zwalnianie (mimo zastosowania hamulców tarczowych na obu osiach.
Obawiam się, że ,,zwalniania " się nie pozbędziesz pomimo dotarcia klocków. Tarcze i bębny to zupełnie inna rzeczywistość. Układ z bębnami nie jest tak wymagający w ciśnienie płynu hamulcowego jak tarcze i jeżeli na większych niż fabrycznie kołach o najlepszej możliwej trakcji na czarnym można było ,,zapiszczeć" na bębnach, to przy tej samej instalacji hamulcowej -(serwo+pompa ) tarcz nie zablokujesz. Tarcze mają lepszą sprawność użytkową-eksploatacyjną, ale bębny są o wiele skuteczniejsze jeżeli chodzi efekt hamowania.
Podejrzewam, że istniejącym układem hamulcowym nie wytworzysz odpowiedniego ciśnienia płynu do zablokowania kół ??
W najpodlejszych plaskaczach jest potężnej wielkości serwo ożenione z pompą- bardzo małą przez co zamożną w ciśnienie medium roboczego. Spróbuj zahamować jakimś karłowatym, plastykowym autem bez pracującego silnika, czy uda Ci się zablokować koła- bardzo zresztą małe ?? Do tego w Twoim potworku jest stosunek średnicy tarczy do średnicy koła inny niż w seryjnej osobówce. Obecnie nawet stosuje się w wielu pojazdach felgi o rozmiarach 18 i więcej cali średnicy po to własnie by zmieścić wielką-skuteczniejszą poprzez srednicę tarczę z zaciskiem :)1
Pozdrawiam :D

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: vandall1 » śr mar 07, 2012 12:30 am

A ja popieram przedmówcę :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » śr mar 07, 2012 1:31 am

Pompę hamulcową mam od mercedesa, przystosowaną do tarczówek, jedynie serwo jest wg. mnie trochę za małe, tyle tylko, że większe raczej się nie zmieści (chyba, żebym zastosował rozwiązanie z żuka bądź nysy). Zastosowałem tarcze, mając nadzieję, że skuteczność hamowania się zwiększy - tak zresztą opisywały to osoby, które owej konwersji tu na forum dokonały. Dzisiaj na rolkach, odbędzie się chwila prawdy, a później się zobaczy, co dalej robić ;-))

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: RudeBoy » śr mar 07, 2012 1:49 am

serwo od wołgi :roll:
możesz je zamontować nawet na dachu...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » śr mar 07, 2012 8:33 am

Tej wielkości serwo to ja już mam, żeby zwiększyć skuteczność hamowania, potrzebuje serwo większej średnicy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: vandall1 » śr mar 07, 2012 8:01 pm

RudeBoy pisze:serwo od wołgi :roll:
możesz je zamontować nawet na dachu...
Każde serwo idzie tak przerobić,tzn dać przy pedale pompkę hydr,a siłownik przywalić do serwa zamontowanego gdzie sie chce.
Faktem jest że wołga miała tak od razu.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Gabriel Tatoj » czw mar 08, 2012 4:36 pm

WITAJCIE :D
Caiman pisze:Tej wielkości serwo to ja już mam, żeby zwiększyć skuteczność hamowania, potrzebuje serwo większej średnicy. Pozdrawiam
.Ja sugeruję zastosować nie wielkie -jak czapka ruskiego oficera serwo bo zawsze z takim bedzie problem natury organizacyjnej pod maską, ale na przykład serwo dwu membranowe z MB-100, OPLA OMEGI, TARPANA HONKERA i jeszcze jakieś tam . Zapodajesz jakąś pompę która będzie pasowała najlepiej o średnicy wnętrza (manżetek poruszających się w korpusie owej pompy) nie większej niż jeden cal a najlepiej fi 22 i możesz robić próby z hamulcami :)13 Na złomowcach przewracają się o takie szpeje i wszystko jest już skierowane do wielkiego pieca , a więc masz pole do popisu motaczego :)21
POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » sob mar 10, 2012 8:15 pm

Dzisiaj przeszedłem pozytywnie przez badanie techniczne. Hamulce przód bardzo dobre, tył w dolnej granicy normy (diagnosta po obejrzeniu śladów od klocków na tarczy, stwierdził, że po dotarciu będą o.k.). Nie wykazano żadnych luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu. Teraz ze świstkiem z SKP muszę podjechać do starostwa i zmienić dowód (przy okazji tablice). W pełni legalnie rozpoczynam testy terenowe, które wykażą wszystkie słabe punkty mojej konstrukcji. To doświadczenie w budowie przyda się, gdyż po głowie chodzi mi następny pomysł na budowę samochodu, tym razem na podwoziu Unimoga.
Pozdrawiam
Caiman

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Starck » sob mar 10, 2012 9:04 pm

Gratulacje! Metodyczna robota co się liczy najbardziej...
Fajne rozwiązania chociaż uważam, że tak rozbudowana i wielokrotnie wiązana klatka mogłaby wyeliminować ramę. A tak ta rama trochę Ci skomplikowała rozmieszczenie podzespołów niewiele wnosząc do sztywności bryły.

Poza tym SUPER.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » ndz mar 11, 2012 11:21 am

Pewnie masz rację, ale ta rama umożliwiła mi rejestrację, co usprawiedliwia jej zastosowanie

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: PiRoman » ndz mar 11, 2012 11:36 am

Numer ramy dostajesz jakiś nowy, czy bazujesz na głównym dawcy Muscelu? I czemu brak ramy miałby przeszkadzać diagnoście przy pozytywnym zaopiniowaniu? Pytam, bo mam pewien plan na najbliższa dziesieciolatkę... :)12
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: vandall1 » ndz mar 11, 2012 12:18 pm

Fabryczna rama jak sądze pozwala diagnoście/rzeczoznawcy/ nabrać przekonania,że całość konstrukcji przeżyje bez udziału "radosnej twórczosci"do niej dołożonej.
W przypadku czystego rurowca,budowanego jednostkowo pojawiaja sie kłopotliwe pytania,na które mało kto zna odpowiedż.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » ndz mar 11, 2012 7:12 pm

Dokładnie tak, jak pisze Vandall, poza tym, pierwsze doświadczenia łatwiej nabierać na ramie, która ułatwia budowę samochodu. Moim wyzwaniem jest zbudować samochód na wzór konstrukcji z firmy 4Xdrive, ale to jeszcze musi poczekać, następna konstrukcja będzie na bazie Unimoga, a później się zobaczy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Kaktus » pn kwie 09, 2012 12:10 pm

Ja mam serwo od mercedesa jak dla mnie spore jest pompa żuk zaciski vitara tarcze wentylowane lekko się nie dusi ale można zablokować koła 33" nie ma porównania do bębnowych jest wyczuwalnie szybsza reakcja żadnego znoszenia na boki jedynie jak to tarcza po wyjeździe z błota lipa przez chwilę bębnowe tak nie odczuwają, jednak błoto w nich zalega i rdzewieją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość