Offset felgi do Aro

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Wodnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw lut 03, 2005 8:38 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Offset felgi do Aro

Post autor: Wodnik » śr lis 16, 2005 5:10 pm

OK - następne pytanie dla Arowców. Felgi które mam na moim Aro pochodzą od Rocky Daihatsu - na brzegu felgi jest wryty napis 6-JJX15 oraz 8 06 85 G.

W połówie strony http://www.chris-longhurst.com/carbible ... bible.html
jest sekcja 'Wheel Information' w którym jest mowa o takzwanym offsecie felgi.

Czy ktoś wie jakie mają offset oryginalne felgi do Aro. :o

Awatar użytkownika
Wodnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw lut 03, 2005 8:38 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Wodnik » czw lis 17, 2005 5:58 pm

Koro gdzie jesteś kiedy cię potrzeba :lol: Dzwoniłem w sprawie wartości ET do Łodzi - nie wiedzą. Dzwoniłem do Damis w Warszawie - sprawdzili na feldze od Ara i jedyne co mogli znaleść to napis 'E-5'. Teraz czy to właśnie o wartość ET chodzi i czy ta wartość jest +5mm czy może -5mm??Kto ma nowe Aro z oryginalnymi felgami i powie :D
Felgi które obecnie mam są z Rocky i mają ET 10mm. Czytam na jednej stronie, że offset w samochodach pasżerskich zwykle plusowy a w 4x4 zwykle zerowy lub minusowy.
Podobno zmiana ET powoduje, że samochód może dziwnie sie zachowywać - czyli zbyt ciężko lub zbyt lekko się prowadzi. Zwracaliśćie wogóle uwagę na takie rzeczy? Jakie były skutki zmiany w waszym doświadczeniu??

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Post autor: Bogdan 4x4 » czw lis 17, 2005 11:48 pm

ET-0 znaczy, że felga ma osadzenie w osi felgi (na środku) ET20, osadzenie przesunięte o 20 mm na zewnątrz, czyli felga cofnięta do auta; ET-20 osadzenie cofnięte o 20mm, czyli felga "wystaje" na zewnątrz.
Proste, a jednak ważne przy doborze felgi

Awatar użytkownika
Wodnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw lut 03, 2005 8:38 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Wodnik » sob lis 19, 2005 1:58 am

Dzięki za info :)2 Domyślam się, że jeżeli rzeczywiście Aro powinno mieć ET-5 and nie ET10 jak moje, to powinienem kupić 15mm-owe podkłdaki i nowe dułższe śruby. Czy tak się robi?? Bez nich ośie opon byłyby o 30mm zablisko siebie i zmniejszały by stabilność. :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości