
Luz pierścieni tłokowych
Moderator: Misiek Bielsko
- CZOBIK
-
- Posty: 122
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:58 pm
- Lokalizacja: Brzesko\Vallentuna
- Kontaktowanie:
Luz pierścieni tłokowych
Właśnie składam w garażu silnik oryginał do muscela i mam wątpliwości odnośnie pierścieni tłokowych czy mam odpowiedni ich rozmiar. Po włożeniu do cylindra zostaje mi między zamkami jakieś 2mm luzu,a chyba nie powinno być go wcale
Mam tych pierścieni sporo,ale obawiam się że są to nominały i bedą za małe i nie będę miał co założyć. Aha i jeszcze jedne na krawędzi są kanciaste a inne tak jakby zfazowane i nie wiem które lepsze ? Gdyby mógł ktoś podpowiedzieć coś w temacie byłbym wdzięczny.

Muscel`72, Pajero`87 2.5TD, Żuk4x4 wywrotka 

Stara szkoła mówi że luz robi się na żletkę. Ale w Muscelu, z racji dużej średnicy cylindra lepiej dać przynajmniej te 0,5 mm.
2 mm to zdecydowanie za dużo, ale z braku laku można założyć.
Nie ma czegoś takiego jak pierścienie nominalne. Nowy pierścień jest zawsze za długi i trzeba sobie go dopiłować.
W skład kompletu wchodzi jeden pierścień zgarniający(komplet) i dwa uszczelniające. Jeden o przekroju prostokątnym, a drugi ma jedną krawędź zfazowaną.
W tej chwili nie pamiętam jak się je zakładało, jeżeli chodzi o umiejscowienie zfazowania to na pierścieniu musi być napis TOP i z tego co pamiętam zfazowanie będzie od strony korbowodu. Wydaje mi się że ten zfazowany był zakładany po środku, czyli obok zgarniającego.
2 mm to zdecydowanie za dużo, ale z braku laku można założyć.
Nie ma czegoś takiego jak pierścienie nominalne. Nowy pierścień jest zawsze za długi i trzeba sobie go dopiłować.
W skład kompletu wchodzi jeden pierścień zgarniający(komplet) i dwa uszczelniające. Jeden o przekroju prostokątnym, a drugi ma jedną krawędź zfazowaną.
W tej chwili nie pamiętam jak się je zakładało, jeżeli chodzi o umiejscowienie zfazowania to na pierścieniu musi być napis TOP i z tego co pamiętam zfazowanie będzie od strony korbowodu. Wydaje mi się że ten zfazowany był zakładany po środku, czyli obok zgarniającego.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."
Faza na II pierścieniu uszczelniającym do góry - w kierunku denka. (jak rzekł mi kiedyś sebastaianS jak sam robiłem remont silnika uazowskiego)opaopa pisze:W tej chwili nie pamiętam jak się je zakładało, jeżeli chodzi o umiejscowienie zfazowania to na pierścieniu musi być napis TOP i z tego co pamiętam zfazowanie będzie od strony korbowodu. Wydaje mi się że ten zfazowany był zakładany po środku, czyli obok zgarniającego.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....
UAZ -expect the unexpected....
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
bzduraopaopa pisze:Nie ma czegoś takiego jak pierścienie nominalne. Nowy pierścień jest zawsze za długi i trzeba sobie go dopiłować.
nic sie nie dopiłowuje-pierścień ma pasować
a w sklad komplety wchodzą pierścień uszczelniający, zgarniający i olejowy
z motorowerem ci sie pomyliło chyba...

a tak baj de łej...do muscelowego silnika elegancko pasują pierścienie z 243 diesla 2.5
#noichuj
W normalnej technologi wykonania pierścienie powinny pasować do tulei, tłoki mieć jednakową grupę selekcyjną (nabitą cyfrę jednakową mają ale po zmierzeniu wychodzą odchyłki) - ale nie w technologii rumuńskiej, polskiej czy ruskiej. Tak więc jeśli chcesz zrobić solidny remont musisz dobierać z kilku a nawet czasem kilkunastu kompletów naprawczych.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
no pasuja bo to silnik na bloku od muscelaczesław&jarząbek pisze:a tak baj de łej...do muscelowego silnika elegancko pasują pierścienie z 243 diesla 2.5opaopa pisze:Nie ma czegoś takiego jak pierścienie nominalne. Nowy pierścień jest zawsze za długi i trzeba sobie go dopiłować.


Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- CZOBIK
-
- Posty: 122
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:58 pm
- Lokalizacja: Brzesko\Vallentuna
- Kontaktowanie:
No to coś jak u mnie:szary pisze:W normalnej technologi wykonania pierścienie powinny pasować do tulei, tłoki mieć jednakową grupę selekcyjną (nabitą cyfrę jednakową mają ale po zmierzeniu wychodzą odchyłki) - ale nie w technologii rumuńskiej, polskiej czy ruskiej. Tak więc jeśli chcesz zrobić solidny remont musisz dobierać z kilku a nawet czasem kilkunastu kompletów naprawczych.
I cylinder -98.3mm
II cylinder-98.4mm
III cylinder -98.4mm
IV cylinder -98.1mm
A najgorsze w tym wszystkim jest to że nie bardzo jest możliwe dopasowanie pierścieni na ten wymiar,z czegoś typowego,jedynie na zamówienie co wyjdzie cholernie drogo

Muscel`72, Pajero`87 2.5TD, Żuk4x4 wywrotka 

Witam, Prima z Łodzi robi pierścienie do wielu typów silników - ceny mają przystępne. Można by tam spróbować zapytać i dobrać co potrzeba.
http://www.fpt-prima.com.pl/kontakt.html
http://www.fpt-prima.com.pl/katalog.pdf
http://www.fpt-prima.com.pl/kontakt.html
http://www.fpt-prima.com.pl/katalog.pdf
- CZOBIK
-
- Posty: 122
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:58 pm
- Lokalizacja: Brzesko\Vallentuna
- Kontaktowanie:
Dzięki za namiarywolan pisze:Witam, Prima z Łodzi robi pierścienie do wielu typów silników - ceny mają przystępne. Można by tam spróbować zapytać i dobrać co potrzeba.
http://www.fpt-prima.com.pl/kontakt.html
http://www.fpt-prima.com.pl/katalog.pdf


Muscel`72, Pajero`87 2.5TD, Żuk4x4 wywrotka 

Jeżeli chodzi o zestaw pierścieni do Muscela, to jestem tego pewien że się je dopiłowuje. Miałem orginalne pierścienie od kolesia który kiedyś robił jako mechanik dla lasów państwowych i mi to wyraźnie zaznaczył.czesław&jarząbek pisze:bzdura
nic sie nie dopiłowuje-pierścień ma pasować
We współczesnych pojazdach to się nie wypowiem bo nie wiem.
Faktycznie, pokręciłem.czesław&jarząbek pisze:a w sklad komplety wchodzą pierścień uszczelniający, zgarniający i olejowy
z motorowerem ci sie pomyliło chyba...

Ale szydera...czesław&jarząbek pisze:co ty nie powiesz...
![]()
Skoro taki jesteś specjalista, to czemu się wcześniej nie odzywałeś?
Teraz wszelkie pytania odnośnie rumuńskiej motoryzacji będę kierował specjalnie do ciebie

"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
bo mi sie nie chce...opaopa pisze:Ale szydera...
Skoro taki jesteś specjalista, to czemu się wcześniej nie odzywałeś?
Teraz wszelkie pytania odnośnie rumuńskiej motoryzacji będę kierował specjalnie do ciebie

muscela i aro miałem długo, ale dawno
i wiele już zapomniałem
nawet dziupla w której były resztki szpejów moich z tego okresu została na wiosnę zrównana z ziemią
zamknięty rozdział
no.

#noichuj
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości