Luz pierścieni tłokowych

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
CZOBIK
 
 
Posty: 122
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Brzesko\Vallentuna
Kontaktowanie:

Luz pierścieni tłokowych

Post autor: CZOBIK » wt sie 29, 2006 10:54 pm

Właśnie składam w garażu silnik oryginał do muscela i mam wątpliwości odnośnie pierścieni tłokowych czy mam odpowiedni ich rozmiar. Po włożeniu do cylindra zostaje mi między zamkami jakieś 2mm luzu,a chyba nie powinno być go wcale ?? Mam tych pierścieni sporo,ale obawiam się że są to nominały i bedą za małe i nie będę miał co założyć. Aha i jeszcze jedne na krawędzi są kanciaste a inne tak jakby zfazowane i nie wiem które lepsze ? Gdyby mógł ktoś podpowiedzieć coś w temacie byłbym wdzięczny.
Muscel`72, Pajero`87 2.5TD, Żuk4x4 wywrotka ;)

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » wt sie 29, 2006 11:28 pm

Stara szkoła mówi że luz robi się na żletkę. Ale w Muscelu, z racji dużej średnicy cylindra lepiej dać przynajmniej te 0,5 mm.
2 mm to zdecydowanie za dużo, ale z braku laku można założyć.
Nie ma czegoś takiego jak pierścienie nominalne. Nowy pierścień jest zawsze za długi i trzeba sobie go dopiłować.
W skład kompletu wchodzi jeden pierścień zgarniający(komplet) i dwa uszczelniające. Jeden o przekroju prostokątnym, a drugi ma jedną krawędź zfazowaną.
W tej chwili nie pamiętam jak się je zakładało, jeżeli chodzi o umiejscowienie zfazowania to na pierścieniu musi być napis TOP i z tego co pamiętam zfazowanie będzie od strony korbowodu. Wydaje mi się że ten zfazowany był zakładany po środku, czyli obok zgarniającego.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » wt sie 29, 2006 11:40 pm

opaopa pisze:W tej chwili nie pamiętam jak się je zakładało, jeżeli chodzi o umiejscowienie zfazowania to na pierścieniu musi być napis TOP i z tego co pamiętam zfazowanie będzie od strony korbowodu. Wydaje mi się że ten zfazowany był zakładany po środku, czyli obok zgarniającego.
Faza na II pierścieniu uszczelniającym do góry - w kierunku denka. (jak rzekł mi kiedyś sebastaianS jak sam robiłem remont silnika uazowskiego)
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr sie 30, 2006 6:11 am

opaopa pisze:Nie ma czegoś takiego jak pierścienie nominalne. Nowy pierścień jest zawsze za długi i trzeba sobie go dopiłować.
bzdura
nic sie nie dopiłowuje-pierścień ma pasować

a w sklad komplety wchodzą pierścień uszczelniający, zgarniający i olejowy
z motorowerem ci sie pomyliło chyba... :)21

a tak baj de łej...do muscelowego silnika elegancko pasują pierścienie z 243 diesla 2.5
#noichuj

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr sie 30, 2006 6:25 am

W normalnej technologi wykonania pierścienie powinny pasować do tulei, tłoki mieć jednakową grupę selekcyjną (nabitą cyfrę jednakową mają ale po zmierzeniu wychodzą odchyłki) - ale nie w technologii rumuńskiej, polskiej czy ruskiej. Tak więc jeśli chcesz zrobić solidny remont musisz dobierać z kilku a nawet czasem kilkunastu kompletów naprawczych.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
matys
 
 
Posty: 1196
Rejestracja: czw sty 12, 2006 2:32 am
Lokalizacja: Stawiguda/Olsztyn

Post autor: matys » śr sie 30, 2006 10:09 am

czesław&jarząbek pisze:
opaopa pisze:Nie ma czegoś takiego jak pierścienie nominalne. Nowy pierścień jest zawsze za długi i trzeba sobie go dopiłować.
a tak baj de łej...do muscelowego silnika elegancko pasują pierścienie z 243 diesla 2.5
no pasuja bo to silnik na bloku od muscela :)21 :)21
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr sie 30, 2006 10:10 am

co ty nie powiesz...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
CZOBIK
 
 
Posty: 122
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Brzesko\Vallentuna
Kontaktowanie:

Post autor: CZOBIK » śr sie 30, 2006 10:54 pm

szary pisze:W normalnej technologi wykonania pierścienie powinny pasować do tulei, tłoki mieć jednakową grupę selekcyjną (nabitą cyfrę jednakową mają ale po zmierzeniu wychodzą odchyłki) - ale nie w technologii rumuńskiej, polskiej czy ruskiej. Tak więc jeśli chcesz zrobić solidny remont musisz dobierać z kilku a nawet czasem kilkunastu kompletów naprawczych.
No to coś jak u mnie:
I cylinder -98.3mm
II cylinder-98.4mm
III cylinder -98.4mm
IV cylinder -98.1mm
A najgorsze w tym wszystkim jest to że nie bardzo jest możliwe dopasowanie pierścieni na ten wymiar,z czegoś typowego,jedynie na zamówienie co wyjdzie cholernie drogo :( . Szansa jedynie w zacieku dieslu jak wspomniał Czesław,choć mam wątpliwości czy robili takie nadwymiary?
Muscel`72, Pajero`87 2.5TD, Żuk4x4 wywrotka ;)

Awatar użytkownika
wolan
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz paź 02, 2005 11:33 am
Lokalizacja: prawie Rzeszów

Post autor: wolan » śr sie 30, 2006 11:58 pm

Witam, Prima z Łodzi robi pierścienie do wielu typów silników - ceny mają przystępne. Można by tam spróbować zapytać i dobrać co potrzeba.

http://www.fpt-prima.com.pl/kontakt.html
http://www.fpt-prima.com.pl/katalog.pdf

Awatar użytkownika
CZOBIK
 
 
Posty: 122
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Brzesko\Vallentuna
Kontaktowanie:

Post autor: CZOBIK » czw sie 31, 2006 3:21 pm

wolan pisze:Witam, Prima z Łodzi robi pierścienie do wielu typów silników - ceny mają przystępne. Można by tam spróbować zapytać i dobrać co potrzeba.

http://www.fpt-prima.com.pl/kontakt.html
http://www.fpt-prima.com.pl/katalog.pdf
Dzięki za namiary :)2 ,coprawda nie produkują takich jak potrzebuję,ale perkins ma bardzo zbliżoną średnicę a wysokość pierścienia z 3mm na 2,5 zeszlifują mi w zakładzie obok i wyślą przesyłką za pobraniem. Więc sprawę pierścieni mam już załatwioną. :wink:
Muscel`72, Pajero`87 2.5TD, Żuk4x4 wywrotka ;)

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » czw sie 31, 2006 3:43 pm

czesław&jarząbek pisze:bzdura
nic sie nie dopiłowuje-pierścień ma pasować
Jeżeli chodzi o zestaw pierścieni do Muscela, to jestem tego pewien że się je dopiłowuje. Miałem orginalne pierścienie od kolesia który kiedyś robił jako mechanik dla lasów państwowych i mi to wyraźnie zaznaczył.
We współczesnych pojazdach to się nie wypowiem bo nie wiem.
czesław&jarząbek pisze:a w sklad komplety wchodzą pierścień uszczelniający, zgarniający i olejowy
z motorowerem ci sie pomyliło chyba... :)21
Faktycznie, pokręciłem. :)21
czesław&jarząbek pisze:co ty nie powiesz...
:)21
Ale szydera...
Skoro taki jesteś specjalista, to czemu się wcześniej nie odzywałeś?
Teraz wszelkie pytania odnośnie rumuńskiej motoryzacji będę kierował specjalnie do ciebie :wink:
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw sie 31, 2006 11:13 pm

opaopa pisze:Ale szydera...
Skoro taki jesteś specjalista, to czemu się wcześniej nie odzywałeś?
Teraz wszelkie pytania odnośnie rumuńskiej motoryzacji będę kierował specjalnie do ciebie :wink:
bo mi sie nie chce...
:)21
muscela i aro miałem długo, ale dawno
i wiele już zapomniałem
nawet dziupla w której były resztki szpejów moich z tego okresu została na wiosnę zrównana z ziemią
zamknięty rozdział
no.
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » pt wrz 01, 2006 9:45 am

W imieniu działu "ARO" chciałbym podziekować Ojcu Czesławowi że zajżał do nas maluczkich i latarnia wiedzy rozproszył mrok w naszych umysłach...
:)20
a z drugiej strony, patrz jaka to ludzka natura....zakopać wolał niż cześci potrzebującym rozdać...

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pt wrz 01, 2006 9:57 am

Koro pisze:[...]a z drugiej strony, patrz jaka to ludzka natura....zakopać wolał niż cześci potrzebującym rozdać...
ano...
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » pt wrz 01, 2006 9:59 am

pójdzie jeden z drugim w te Land Rovery i juz od korzeni sie odcina...
oj nieładnie...
:)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości