wasze patenty w Muscelach

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
J.P.K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr paź 20, 2004 10:35 am
Lokalizacja: Wiśniowa City

Post autor: J.P.K » czw mar 09, 2006 7:16 pm

tarcze przód dorobione i pasują na orginalne felgi bez dystansów !!

Elik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 9:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Elik » czw mar 09, 2006 10:58 pm

Nie uwierzę jak nie zobaczę w akcji :wink:
Muscel v6 2.9, Pajero 2.3 TD

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » pt mar 10, 2006 3:08 pm

J.P.K pisze:tarcze przód dorobione i pasują na orginalne felgi bez dystansów !!
zgadza się można to zrobić bez dystansów na orginalne felgi :)2

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » ndz mar 12, 2006 10:41 am

Jak odwróciłem mosty już pisze wziąłem płytę paździerzową meblową jest idealnie prosta wyciąłem otwór na gruszkę położyłem most na płytę kątomierzem zrobiłem pomiary pochylenia mostu i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy względem płyty przy spawaniu to samo i po robocie jeden dzień roboty ale jak to zrobić to ze dwa tygodnie myślałem :D
Chciałem zrobić jakieś korekty kąta wyprzedzenia sworznia ale okazało się że w spółczesnych samochodach jest podobny wiec zostawiłem taki sam Wzmocnienie można by dać u góry ale nie miałem silnika i bałem się że będzie zaczepiać tu nieco lepiej widać http://files.capri.pl/u/0/e/439a05d93df0e.l.jpg

a przy wyprzedzenu chyba jeden otwór fabryczny się pokrywa ale mogę się mylić poprzedni właściciel nawiercił jak głupi musiałem zaspawać i poprawić wszystko

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » ndz mar 12, 2006 12:23 pm

Ciach!!
Kaktus pisze: a przy wyprzedzenu chyba jeden otwór fabryczny się pokrywa ale mogę się mylić poprzedni właściciel nawiercił jak głupi musiałem zaspawać i poprawić wszystko
na począytku kombinowałem podobnie... teraz chiba jednak zrobię tak, że mam założony most juz odwrócony i z przespawanymi mocowaniami pod resorki... bez zwrotnic. Most jest wypoziomowany a kąt wyprzedzenia sworzni zwrotnicy ma być 2-3 stopni... poprostu jeden pomierzę od gleby a na drugi zrobię szablon od pierweszego coby było identycznie.... w gaziku przez podniesienie wieszaków zchrzaniłem kąt wyprzedzenia i wyszedł na "zero" teraz gazik nie powraca po skręcie do jazdy na wprost... tylko szuka sobie drogi sam.... cieżko było się przyzwyczaić ale dało radę... teraz za to będzie przemyślane hehehe :wink:
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » ndz mar 12, 2006 10:56 pm

no nie wiem ale chyba mam inny most bo u mnie kąt wyprzedzenia był 7..8 stopni w Gazie już na oko widać że sa zupełnie inne kąty moim zdaniem niekorzystne bo takie ustawienia przenoszą wibracje na zawieszenie ale kiedys tak robili i nie przestawisz tego bo kąt pochylenia jest na stałe a musi się zgrywać z kontem wyprzedzenia

Kiedyś temat z Muscelem był walcowany i były spore rozbieżności możliwe że były mosty z różnymi kontami tak jak mówisz 3 stopnie i tak jak u mnie 8 stopni w dyskusji chodziło o ten jeden otwór ja i dwóch kolegów twierdziliśmy i że po przełożeniu jeden z otworów się zgadza a ktoś twierdził stanowczo że nie więc nie dogadaliśmy się

Awatar użytkownika
J.P.K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr paź 20, 2004 10:35 am
Lokalizacja: Wiśniowa City

Post autor: J.P.K » wt mar 14, 2006 3:57 pm

no i na pewno sie nie zgadza ten otworek bo niema prawa !!

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » wt mar 14, 2006 9:00 pm

no dobra mam parametry zawieszenia z instrukcji :
Pochylenie sworznia zwrotnicy -----------------------------------10 stopni
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy dla ciężaru własnego -----4,5 stopnia
dla ciężaru pełnego------------------------------------------------- 6,2 stopnie
zbieżność------------------------------------------------------------ 1,5....3 mm
u mnie wyszło 7...8 stopni ale robiłem pomiar względem płyty na której leżał most może dlatego inny wymiar poza tym fabryczne spawanie nie jest zbyt dokładne bo miałem krzywo wpawane mocowania resorów jakieś 6..7 mm w bok !! co mnie mocno zdziwiło

Jak widać wyprzedzenie zwrotnicy zmienia się zależnie od ugięcia (kondycji) resorów więc moim zdaniem tylko pomiar na płycie jest wiarygodnym i godnym polecenia !!

szopen32
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: sob mar 11, 2006 5:03 pm

Post autor: szopen32 » śr mar 15, 2006 5:49 pm

Mam takie pytanko: czy wyjdzie mi cos z polaczenia muszczela z aro 243? Mam zamiar wsadzic silnik i skrzynie od aro do muszczela. Robil juz ktos takie eksperymenty?

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » śr mar 15, 2006 6:58 pm

Kaktus pisze: u mnie wyszło 7...8 stopni
... rozumiem że piszesz o kącie wyprzedzenia swożni zwrotnicy.... wydaje mi się że ciut za wiele.... czy autko przy śmiganiu nie wykazuje tendencji do jazdy nawprost za wszelką cenę ??... przy takim sporym kącie może i faktycznie kórys z otworków się pokrywa... dla mnie to trochę za wielki kąt... ale się nie znam... :wink:
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » śr mar 15, 2006 8:49 pm

Niestety autko jeszcze nie jeździ masz wymiary fabryczne możesz się ich trzymać tylko aby samochód był w poziomie W tulejki do zwrotnic wsadź dopasowaną rurkę i pomiar najlepiej dokładnym kątomierzem „tokarskim” poziom do rurki i po robocie, nie ma ludzi nie omylnych mogłem i ja coś źle zmierzyć ale nie sądzę jak bym miał most oryginalny to bym sprawdził jeszcze raz

Nie sugeruj się tym że za duży kąt stare samochody prymitywne miały kąt zerowy jak Trabant, Wrtburg, Tarpan a lepszej klasy BMW316 miał 8,3 Mercedes 200D miał 9 stopni a jak będziesz się wzorował na gazie to na pewno skopiesz bo tam jest jakiś mały na oko widać

Znajomy robił poziomnicą ale nie podobało mi się to ale autko jeździ OK ale mówił że kiedyś skopał i opony zwalało w felgi na zakrętach

Elik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 9:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Elik » śr mar 15, 2006 10:39 pm

szopen32 pisze:Mam takie pytanko: czy wyjdzie mi cos z polaczenia muszczela z aro 243? Mam zamiar wsadzic silnik i skrzynie od aro do muszczela. Robil juz ktos takie eksperymenty?
Silnik jak silnik, a skrzynia po obróceniu przedniego mostu nadaje się idealnie. Trochę to roboty wymaga, ale gra warta świeczki... :D
Muscel v6 2.9, Pajero 2.3 TD

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » czw mar 16, 2006 8:14 am

Kaktus pisze:Niestety autko jeszcze nie jeździ masz wymiary fabryczne możesz się ich trzymać tylko aby samochód był w poziomie W tulejki do zwrotnic wsadź dopasowaną rurkę i pomiar najlepiej dokładnym kątomierzem „tokarskim” poziom do rurki i po robocie
podoba mi się ten patent... tak zrobię z jednej strony, z drugiej zrobię coś na zasadzie pierścienia z nawierconymi otworami (przez który bedę wiercił nowe otwory w zwrotnicy) tak aby po obu stronach kąt wyprzedzenia był dokładnie taki sam... tedy opon na zakrętach nie bedzie zwalać :wink:
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » czw mar 16, 2006 9:28 pm

:o Ale wy lubicie sobie utrudniać życie...
Muscell 2,4 v6. Pajero full orginał jak na razie :P

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » czw mar 16, 2006 9:47 pm

Plaskacz pisze::o Ale wy lubicie sobie utrudniać życie...
Rozwiń proszę temat... :o
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
J.P.K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr paź 20, 2004 10:35 am
Lokalizacja: Wiśniowa City

Post autor: J.P.K » pt mar 17, 2006 9:47 pm

cwaniak bo on tego nie robił tylko ja

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » sob mar 18, 2006 7:09 am

No to rozwin temata żebym kolegów nie wprowadził w błąd :D
Muscell 2,4 v6. Pajero full orginał jak na razie :P

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » śr kwie 05, 2006 7:33 am

darek.z pisze:
JaFuzz pisze:
Mart pisze: podpowiedzcie, bo się pogubiłem, o jaką pompę od Żuka chodzi, jednostopniową (to taką pompę ze wspomaganiem tylko w Aro widziałem), czy dwustopniową (raczej zawsze z serwem występuje)
Pozdrawiam
Dwustopniowa.... do tego serwo mesia.... pasuje rozstaw śrub i długość popychacza...
Pytanko. Też chcę założyć pompę z serwem do muscela.Jak to zmieścić, czy przesunąć sprzęgłową, czy zamontować serwo z pompą odsunięte od ścianki za starą hamulcową ??
Czy ktoś przerabiał ten temat i wie jak najlepiej to zmotać ??

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » śr kwie 05, 2006 11:55 am

na wekend wrzucę fotki, tylko ze ja mam sprzegło na linkę i wszystko sie wtedy ładnie miesci... Zobaczycie sami.

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » ndz kwie 09, 2006 8:08 am

no no czekamy na te fotki :lol:

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » ndz kwie 09, 2006 9:01 am

zaraz bedą :-)

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » ndz kwie 09, 2006 9:54 am

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » ndz kwie 09, 2006 2:26 pm

Dzięki za fotki

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

patenty

Post autor: toldi » ndz kwie 09, 2006 3:54 pm

witam
jestem tu nowy i chcialem wtracic trzy grosze :wink:
do mojej zmoty wstawilem silnik KIA 2.7 D-cztery cylindry,rozrzad na kolach zebatych,maly(jak na swoja pojemnosc) i mocny :lol:
skrzynka rozdzielcza podobna do tej z GAZa 66,ale nie wiem od czego-
najbardziej mi pasila,wspomaganie,z przodu tarcze od Lady Nivy,rozstaw osi wiekszy o 25 cm... i duuuuzo innych patentow :wink:
aha; kola od mitsubishi L200, przerobione na 5 srob :D
bylbym wdzieczny,jak by ktos mi powiedzial jak wygladaja osiagi muscela
na oryginalnych mostach (5.15:1) i z dieslem pod maska...glownie szybkosci podrozne na drodze-moja fura jeszcze nie jest zarejestrowana
i nie mam mozliwosci sprawdzic a chcialbym wiedziec czy zmieniac
bebechy w mostach..

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz kwie 09, 2006 6:57 pm

nie przejmuj się, wypadnij na szosę i sprawdź ;)
orginalny muscel z benzynką 115 idzie bez problemu. Ale więcej ni hu-hu bo silnik się rozbiega i może wyskoczyć spod maski :)23
Ale powaga, myślę że jak na szosę wylecisz na chwilkę to nikt nie zauważy. Ja takich dylematów przynajmniej nie miałem...
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości