
wasze patenty w Muscelach
Moderator: Misiek Bielsko
Jak odwróciłem mosty już pisze wziąłem płytę paździerzową meblową jest idealnie prosta wyciąłem otwór na gruszkę położyłem most na płytę kątomierzem zrobiłem pomiary pochylenia mostu i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy względem płyty przy spawaniu to samo i po robocie jeden dzień roboty ale jak to zrobić to ze dwa tygodnie myślałem
Chciałem zrobić jakieś korekty kąta wyprzedzenia sworznia ale okazało się że w spółczesnych samochodach jest podobny wiec zostawiłem taki sam Wzmocnienie można by dać u góry ale nie miałem silnika i bałem się że będzie zaczepiać tu nieco lepiej widać http://files.capri.pl/u/0/e/439a05d93df0e.l.jpg
a przy wyprzedzenu chyba jeden otwór fabryczny się pokrywa ale mogę się mylić poprzedni właściciel nawiercił jak głupi musiałem zaspawać i poprawić wszystko

Chciałem zrobić jakieś korekty kąta wyprzedzenia sworznia ale okazało się że w spółczesnych samochodach jest podobny wiec zostawiłem taki sam Wzmocnienie można by dać u góry ale nie miałem silnika i bałem się że będzie zaczepiać tu nieco lepiej widać http://files.capri.pl/u/0/e/439a05d93df0e.l.jpg
a przy wyprzedzenu chyba jeden otwór fabryczny się pokrywa ale mogę się mylić poprzedni właściciel nawiercił jak głupi musiałem zaspawać i poprawić wszystko
Ciach!!

na począytku kombinowałem podobnie... teraz chiba jednak zrobię tak, że mam założony most juz odwrócony i z przespawanymi mocowaniami pod resorki... bez zwrotnic. Most jest wypoziomowany a kąt wyprzedzenia sworzni zwrotnicy ma być 2-3 stopni... poprostu jeden pomierzę od gleby a na drugi zrobię szablon od pierweszego coby było identycznie.... w gaziku przez podniesienie wieszaków zchrzaniłem kąt wyprzedzenia i wyszedł na "zero" teraz gazik nie powraca po skręcie do jazdy na wprost... tylko szuka sobie drogi sam.... cieżko było się przyzwyczaić ale dało radę... teraz za to będzie przemyślane heheheKaktus pisze: a przy wyprzedzenu chyba jeden otwór fabryczny się pokrywa ale mogę się mylić poprzedni właściciel nawiercił jak głupi musiałem zaspawać i poprawić wszystko

P2, M10, K175, 69M
Remont Miska
Remont Miska
no nie wiem ale chyba mam inny most bo u mnie kąt wyprzedzenia był 7..8 stopni w Gazie już na oko widać że sa zupełnie inne kąty moim zdaniem niekorzystne bo takie ustawienia przenoszą wibracje na zawieszenie ale kiedys tak robili i nie przestawisz tego bo kąt pochylenia jest na stałe a musi się zgrywać z kontem wyprzedzenia
Kiedyś temat z Muscelem był walcowany i były spore rozbieżności możliwe że były mosty z różnymi kontami tak jak mówisz 3 stopnie i tak jak u mnie 8 stopni w dyskusji chodziło o ten jeden otwór ja i dwóch kolegów twierdziliśmy i że po przełożeniu jeden z otworów się zgadza a ktoś twierdził stanowczo że nie więc nie dogadaliśmy się
Kiedyś temat z Muscelem był walcowany i były spore rozbieżności możliwe że były mosty z różnymi kontami tak jak mówisz 3 stopnie i tak jak u mnie 8 stopni w dyskusji chodziło o ten jeden otwór ja i dwóch kolegów twierdziliśmy i że po przełożeniu jeden z otworów się zgadza a ktoś twierdził stanowczo że nie więc nie dogadaliśmy się
no dobra mam parametry zawieszenia z instrukcji :
Pochylenie sworznia zwrotnicy -----------------------------------10 stopni
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy dla ciężaru własnego -----4,5 stopnia
dla ciężaru pełnego------------------------------------------------- 6,2 stopnie
zbieżność------------------------------------------------------------ 1,5....3 mm
u mnie wyszło 7...8 stopni ale robiłem pomiar względem płyty na której leżał most może dlatego inny wymiar poza tym fabryczne spawanie nie jest zbyt dokładne bo miałem krzywo wpawane mocowania resorów jakieś 6..7 mm w bok
co mnie mocno zdziwiło
Jak widać wyprzedzenie zwrotnicy zmienia się zależnie od ugięcia (kondycji) resorów więc moim zdaniem tylko pomiar na płycie jest wiarygodnym i godnym polecenia
Pochylenie sworznia zwrotnicy -----------------------------------10 stopni
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy dla ciężaru własnego -----4,5 stopnia
dla ciężaru pełnego------------------------------------------------- 6,2 stopnie
zbieżność------------------------------------------------------------ 1,5....3 mm
u mnie wyszło 7...8 stopni ale robiłem pomiar względem płyty na której leżał most może dlatego inny wymiar poza tym fabryczne spawanie nie jest zbyt dokładne bo miałem krzywo wpawane mocowania resorów jakieś 6..7 mm w bok

Jak widać wyprzedzenie zwrotnicy zmienia się zależnie od ugięcia (kondycji) resorów więc moim zdaniem tylko pomiar na płycie jest wiarygodnym i godnym polecenia

... rozumiem że piszesz o kącie wyprzedzenia swożni zwrotnicy.... wydaje mi się że ciut za wiele.... czy autko przy śmiganiu nie wykazuje tendencji do jazdy nawprost za wszelką cenęKaktus pisze: u mnie wyszło 7...8 stopni


P2, M10, K175, 69M
Remont Miska
Remont Miska
Niestety autko jeszcze nie jeździ masz wymiary fabryczne możesz się ich trzymać tylko aby samochód był w poziomie W tulejki do zwrotnic wsadź dopasowaną rurkę i pomiar najlepiej dokładnym kątomierzem „tokarskim” poziom do rurki i po robocie, nie ma ludzi nie omylnych mogłem i ja coś źle zmierzyć ale nie sądzę jak bym miał most oryginalny to bym sprawdził jeszcze raz
Nie sugeruj się tym że za duży kąt stare samochody prymitywne miały kąt zerowy jak Trabant, Wrtburg, Tarpan a lepszej klasy BMW316 miał 8,3 Mercedes 200D miał 9 stopni a jak będziesz się wzorował na gazie to na pewno skopiesz bo tam jest jakiś mały na oko widać
Znajomy robił poziomnicą ale nie podobało mi się to ale autko jeździ OK ale mówił że kiedyś skopał i opony zwalało w felgi na zakrętach
Nie sugeruj się tym że za duży kąt stare samochody prymitywne miały kąt zerowy jak Trabant, Wrtburg, Tarpan a lepszej klasy BMW316 miał 8,3 Mercedes 200D miał 9 stopni a jak będziesz się wzorował na gazie to na pewno skopiesz bo tam jest jakiś mały na oko widać
Znajomy robił poziomnicą ale nie podobało mi się to ale autko jeździ OK ale mówił że kiedyś skopał i opony zwalało w felgi na zakrętach
Silnik jak silnik, a skrzynia po obróceniu przedniego mostu nadaje się idealnie. Trochę to roboty wymaga, ale gra warta świeczki...szopen32 pisze:Mam takie pytanko: czy wyjdzie mi cos z polaczenia muszczela z aro 243? Mam zamiar wsadzic silnik i skrzynie od aro do muszczela. Robil juz ktos takie eksperymenty?

Muscel v6 2.9, Pajero 2.3 TD
podoba mi się ten patent... tak zrobię z jednej strony, z drugiej zrobię coś na zasadzie pierścienia z nawierconymi otworami (przez który bedę wiercił nowe otwory w zwrotnicy) tak aby po obu stronach kąt wyprzedzenia był dokładnie taki sam... tedy opon na zakrętach nie bedzie zwalaćKaktus pisze:Niestety autko jeszcze nie jeździ masz wymiary fabryczne możesz się ich trzymać tylko aby samochód był w poziomie W tulejki do zwrotnic wsadź dopasowaną rurkę i pomiar najlepiej dokładnym kątomierzem „tokarskim” poziom do rurki i po robocie

P2, M10, K175, 69M
Remont Miska
Remont Miska
Rozwiń proszę temat...Plaskacz pisze:Ale wy lubicie sobie utrudniać życie...

P2, M10, K175, 69M
Remont Miska
Remont Miska
Czy ktoś przerabiał ten temat i wie jak najlepiej to zmotaćdarek.z pisze:Pytanko. Też chcę założyć pompę z serwem do muscela.Jak to zmieścić, czy przesunąć sprzęgłową, czy zamontować serwo z pompą odsunięte od ścianki za starą hamulcowąJaFuzz pisze:Dwustopniowa.... do tego serwo mesia.... pasuje rozstaw śrub i długość popychacza...Mart pisze: podpowiedzcie, bo się pogubiłem, o jaką pompę od Żuka chodzi, jednostopniową (to taką pompę ze wspomaganiem tylko w Aro widziałem), czy dwustopniową (raczej zawsze z serwem występuje)
Pozdrawiam

patenty
witam
jestem tu nowy i chcialem wtracic trzy grosze
do mojej zmoty wstawilem silnik KIA 2.7 D-cztery cylindry,rozrzad na kolach zebatych,maly(jak na swoja pojemnosc) i mocny
skrzynka rozdzielcza podobna do tej z GAZa 66,ale nie wiem od czego-
najbardziej mi pasila,wspomaganie,z przodu tarcze od Lady Nivy,rozstaw osi wiekszy o 25 cm... i duuuuzo innych patentow
aha; kola od mitsubishi L200, przerobione na 5 srob
bylbym wdzieczny,jak by ktos mi powiedzial jak wygladaja osiagi muscela
na oryginalnych mostach (5.15:1) i z dieslem pod maska...glownie szybkosci podrozne na drodze-moja fura jeszcze nie jest zarejestrowana
i nie mam mozliwosci sprawdzic a chcialbym wiedziec czy zmieniac
bebechy w mostach..
jestem tu nowy i chcialem wtracic trzy grosze

do mojej zmoty wstawilem silnik KIA 2.7 D-cztery cylindry,rozrzad na kolach zebatych,maly(jak na swoja pojemnosc) i mocny

skrzynka rozdzielcza podobna do tej z GAZa 66,ale nie wiem od czego-
najbardziej mi pasila,wspomaganie,z przodu tarcze od Lady Nivy,rozstaw osi wiekszy o 25 cm... i duuuuzo innych patentow

aha; kola od mitsubishi L200, przerobione na 5 srob

bylbym wdzieczny,jak by ktos mi powiedzial jak wygladaja osiagi muscela
na oryginalnych mostach (5.15:1) i z dieslem pod maska...glownie szybkosci podrozne na drodze-moja fura jeszcze nie jest zarejestrowana
i nie mam mozliwosci sprawdzic a chcialbym wiedziec czy zmieniac
bebechy w mostach..
nie przejmuj się, wypadnij na szosę i sprawdź 
orginalny muscel z benzynką 115 idzie bez problemu. Ale więcej ni hu-hu bo silnik się rozbiega i może wyskoczyć spod maski
Ale powaga, myślę że jak na szosę wylecisz na chwilkę to nikt nie zauważy. Ja takich dylematów przynajmniej nie miałem...

orginalny muscel z benzynką 115 idzie bez problemu. Ale więcej ni hu-hu bo silnik się rozbiega i może wyskoczyć spod maski

Ale powaga, myślę że jak na szosę wylecisz na chwilkę to nikt nie zauważy. Ja takich dylematów przynajmniej nie miałem...
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości