aro 243d z silnikiem 3.2

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

arol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 6:57 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: arol » ndz sty 06, 2008 3:02 pm

zax pisze:
PS. Wie ktoś może co zrobić, żeby voltomierz raczył zadziałać?
Pozdrawiam.
najlepiej to by było podłączyc go do prądu ,bo bez tego to kicha!
aroniusze wszystkich krajów łączcie sie

krzys-cuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 18, 2007 9:13 am
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: krzys-cuk » ndz sty 06, 2008 3:29 pm

Zielony&Załoga pisze:
krzys-cuk pisze:witam

może ktoś wie jak podłączyć w aro 243 wskaznik poziomu paliwa w
orginalnym liczniku aro ??
narazie mam rozpruta prawa strone instalacji bo wymieniam wszystko co jest po bezpiecznikach. pozniej zabiore sie za deske. podejzewam ze to bedzie jeden kabelek od czujnika w zbioniku na deske. no nie. 2 bo rezerwa. wez staly plus i pomacaj wejscia. sobaczysz co sie stanie. mialem wyjmowac smok ze zbiornika bo rezerwa sie zaswieca w polowie stanu a zaraz pozniej lapie powietrze ale "rudy" , "zielony" i chyba poxilina siedza na kroccach ze zbiornika i troche chlodza moj zapal.

z baku wychodzą dwa kabelki i niebardzo wiem gdzie je wpiac
domyslam sie ze jeden idzie do pradu i jeden do licznika ?? ??

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » ndz sty 06, 2008 4:45 pm

Kubrick pisze:
Geronimo pisze:szukam rozrusznika do tego silnika moze ktos ma ?? albo wie od czego pasi ??
wymien silnik na andorie :D
W zamierzchłych czasach, jak byłem szczęśliwym posiadaczem ARO 243 D, z omawianym właśnie silnikiem (dwugłowicowym),jedną z niespodzianek, był zepsuty rozrusznik. Ciężko było dostać oryginalny, więc zaczęły się poszukiwania. Dzięki znajomym z nadleśnictwa, trafiłem do Poznania, na ulicę jeśli dobrze pamiętam Węglową, do Magazynów zajmujących się zaopatrzenie leśnictw w części do maszyn i samochodów.
Ponieważ problem, nie dotyczył tylko mnie, więc jacyś mądrzy ludzie od nich, zaadoptowali rozrusznik od C-360 (jeśli dobrze pamiętam). Rozrusznik był oryginalny, a przykręcało się go poprzez flanszę grubą na około 3 cm. Po takiej wymianie, problem rozrusznika,przestał istnieć :)2 .
Były to wprawdzie lata 90, ale może firma jeszcze istnieje, może ktoś ma taki patent u siebie ??
A'propos usterkowości. Silnik wg. moich doświadczeń, do najtrwalszych nie należał.
-urwany zawór i korbowód który wyszedł przez bok bloku, to najpoważniejsze awarie.
-problemy z uruchomieniem silnika w zimie
- strasznie ciężki, co skutkowało szybkim zużyciem zawieszenia przedniego. Powybijane sworznie wachaczy, zagięty wachacz. Mimo regularnego smarowania.
-I ta permanentnie pieprzący się hydrauliczny wysprzęglik :x
Ale tym autem objechałem po Polsce tysiące kilometrów i miło, mimo wszystko wspominam te czasy.
Mam sentyment do marki ARO :)2

lagani
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 8:49 pm

Post autor: lagani » pn sty 07, 2008 9:25 pm

Posiadam rozrusznik . Jak chcesz to daj propozycje ile jesteś w stanie zapłacić. :D

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » wt sty 08, 2008 7:04 pm

Ja do swojego wykonywalem flansze, najwiecej czasu zabralo mi ciecie plyty na gumowce, potem 2 godz na tokarce i troche machania pilnikiem i pracy wiertarka i gwintownikiem. A projek flanszy powstal nad piwem gdy mialem jeszcze slodkie 19 l:) Wiec jesli wyslesz mi dokladne rysunki techniczne dziury w obudowe kola zamachowego i rysunek rozrusznika, pamietajac rowniez o takich rzeczach jak dostepnosc miejsc glebokosc kola zamachowego czy wysokosc i jak daleko wysowa sie bendix tamtego rozrusznika nie sadze azebym mial problem z zaprojektowaniem flanszy. Piwa nie musisz wysylac sam sobie je zorganizuje:)
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: aro 243d z silnikiem 3.2

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz kwie 03, 2011 12:26 pm

WITAJCIE :D
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=50
Jest taki temat ; ,,DYMIENIE NA BIAŁO"
Już są gotowe tematy i można(nawet należy) je rozwijać do nieskończoności :)13
W katalogu części nie znajdziesz nic o niedomaganiach sprzętu. Jak potrzebujesz coś wiedzieć z książki to dawaj znać, nie powinno być problemu z teorią tego silnika :)13
POZDRAWIAM :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość