Aro 243 z silnikiem wołgi-lpg [przekładnia kierownicza]

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Jaką masz przekładnie kierowniczą w aro i czy jesteś z niej zadowolony?

Oryginalna arowska, działa nieźle chociaż ciężko
0
Brak głosów
Oryginalna arowska, działa źle, planuje zmianę
1
17%
Mercedesowska W123 lub W124 działa dobrze
2
33%
Mercedesowska W123 lub W124 działa źle, planuje zmianę
1
17%
Przekładnia BMW serii 5 (napiszcie post którego dokładnie mogelu E ileś) działa dobrze
0
Brak głosów
Przekładnia BMW serii 5 (napiszcie post którego dokładnie mogelu E ileś) działa źle, planuję zmianę
0
Brak głosów
Żadna z tych (napisz jaka) ale chodzi dobrze
2
33%
Żadna z tych (napisz jaka) ale chodzi źle, planuję zmianę
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 6

Awatar użytkownika
olowaty
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 9:30 am

Post autor: olowaty » pn maja 15, 2006 11:14 am

a ha! za komplet od merca 123 chcą około 150-200 pln. do negocjacji.

p.s. aro za 500? to ja też tak chce kupić! bym sobie ciągniczek na moją działke pod Ślęża poskładał!
TYLKO NISSAN! 100NX ŻONKI + TERRANO MÓJ

zax

Post autor: zax » wt maja 16, 2006 5:47 pm

Auto trafiło aktualnie w dobre ręce :P Jest u mechanika i tam poczeka aż zechce normalnie skręcać :) Teraz szukam kółek na tył bo prawa tylna oponka nie jest już w zbyt dobrym stanie. A mam pytanie a propos reduktora bo nigdzie nie moge o tym niczego znalezc... Mam w układzie I przy czym są 3 przełożenia: przód, środek, tył i niewiem. W niektórych reduktorach jest tak, że góra=2H, środek=4H, tył=4L, a w innych znów góra 2H, środek 4L, dół 4H... Możecie powiedzieć jaki tam będzie układ? Niewiem czy reduktor jest oryginalny... To jest ARO 243D ale na początku miało silnik 3.1D, natomiast teraz ma wołge 2445cm^3. Myślę, że reduktor pozostał, ze skrzynią więc ktoś powinien mi coś o tym powiedzieć. A aktualnie potrzebuje jeszcze tylny lewy klosz lampy bo sie uszkodził :P Byłem na szrotach, wylookałem za 170 zł 2 koła z opopnami w niezłym stanie (jakiśtam wrangler ;P ale strasznie wielkie...). Jak ktoś ma jakieś 15" albo większe z rozstawem śrub jak w żuku no to jestem chętny na takie 2 kółka o ile mają ładny bieżnik i cenicie je sobie koło 100 zł za 2 sztuki. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » wt maja 16, 2006 6:31 pm

Zax - jeśli planujesz w przyszłości używać 4x4 wszystkie cztery koła muszą być identyczne (rozmiar).
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

zax

Post autor: zax » wt maja 16, 2006 6:41 pm

Myślisz że w błocie albo śniegu (bo do takich celów bedzie wykorzystywany) potrzeba tą samą prędkość kół? No zresztą narazie planuje wszystkie jako 15". Mam już w aucie 5 kół ale 2 są od żuczka, z typowym szosowym bieżnikiem, jedno koło z bieznikiem ziomowym, oraz 2 nieźle zdarte szosowo-terenowe (AT). Na szrotach cenią sobie takie kółka bo mało już jest takich. Widziałem 2 "kartoflaki" (diagonalne), za 80 zł 2 sztuki ale na tym się jeździć nie da... Czy bywacie czasem na jakichś spotach, zlotach? Planujecie jakiś bazar? :) Potrzebuje lewy klosz ale jak Pan z ogłoszenia powiedział "40 zł sztuka" (uważacie że to dobra cena?) to przyszło mi na myśl, że wytne wieksze otwory i wsadze tam całe lampy z innego auta (leżą niepotrzebnie). Kiedy wasza ekipa (tych z aro) będzie gdzieś organizowała spotkanie? Chciałbym porównać moc innych aut (ja mam LPG), jak się kręci kółkiem, itp... Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » wt maja 16, 2006 10:02 pm

W błocie małe odstępstwa w rozmiarze opon są dopuszczalne, ale na czarnym NIE.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » wt maja 16, 2006 10:29 pm

W sprawie opon odwiedź Ksawerów ul. Widzewska mają tam używki.

zax

Post autor: zax » śr maja 17, 2006 7:18 am

A co z tym reduktorem? Wie ktoś coś o położeniach? Chciałbym poprosić o wypowiedź specjalistów... tzn ludzi od aro 24x ;)

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » śr maja 17, 2006 8:14 am

zax pisze:A co z tym reduktorem? Wie ktoś coś o położeniach? Chciałbym poprosić o wypowiedź specjalistów... tzn ludzi od aro 24x ;)
A ty wogóle masz reduktor od ARO? Coś mi się wydaje że nie... Skoro masz LPG to nie masz orginalnego silnika. To w twoim parchu siedzi UAZoWołga? Bo jak tak, to na 99% masz skrzynię od UAZa bo kto by się bawił we flanszę do orginalnej rumuńskiej, skoro są pasujące UAZowe.
Zrób zdjęcie skrzyni, to może pomódz rozwiązać twój problem.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

zax

Post autor: zax » śr maja 17, 2006 2:06 pm

Zdjęcie skrzyni... Mam ją wyjąć? :D No to nie jest zbyt dobry pomysł. Moge wam powiedzieć że wajcha od biegów jest 4 biegowa i wsteczny wrzuca się: w lewo(trzeba mocniej pociągnąć) i do tyłu. Reduktor to 3 pozycje po prostej od przodu do tyłu. Tak naprawde to cholera wie co wykombinował poprzedni właściciel bo w tym aucie jest pełno przeróbek... Ogólnie to chyba łatwiej mi będzie to sprawdzić w praktyce, niż kombinować i się domyślać... Tak jak z całą masą przełączników na desce rozdzielczej...

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr maja 17, 2006 2:21 pm

foto skrzyni zrób i wklej tu, choć z tego co mówisz, to masz arowską skrzynię :o

zax

Post autor: zax » śr maja 17, 2006 2:22 pm

Człowieku jak mam zrobić fotki skrzyni!?

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr maja 17, 2006 2:50 pm

Uwaga :)21

1) Wziąć aparat cyfrowy ( w przypadku nieposiadania skombinować od kumpla)
2) Uwalić się pod autem i nacisnąć guzior powodujący zrobienie zdjęcia.

W wersji drugiej:

pkt 1) b.z.
2) zdemontować osłonę skrzyni od góry
3) cyknąć foto
4) zamontować osłonę z powrotem, bo inaczej będzie głośno i woda chlapać do środka.

Osobiście wolał bym się uwalić pod autem :)21

Ale jeżeli biegi są takie jak piszesz, to już nie musisz. Masz skrzynię od aro. I reduktor też.

zax

Post autor: zax » śr maja 17, 2006 2:53 pm

No tak też myślałem... Ale podajcie mi instrukcje obsługi reduktora :) Prosze... :P Są trzy położenia po linii prostej i z tego co wyczytałem to moga być 3 różne możliwości. Prosze napiszcie co jest w pozycjach:

PRZÓD-?
ŚRODEK-?
TYŁ-?


Pozdrawiam, dzieki za odpowiedzi.

arol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 6:57 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: arol » śr maja 17, 2006 4:03 pm

w układzie U

lewa góra 2H
lewy dół 4H
prawy dół 4H
luz
prawa góra 4L

2H-4H można w biegu
4H-4L przy odrobinie rozsądku i małej szybkości też można w biegu
aroniusze wszystkich krajów łączcie sie

zax

Post autor: zax » śr maja 17, 2006 4:11 pm

To już pisał c&j... To nieprawda... Tu nie da sie ruszyć na żaden bok... a zresztą lukne jak będę u mechanika...

Przy okazji rozwiązałem zagadkę "przekładni kierowniczej"...
Okazało się, że prawe przednie koło miało kontakt z jakimś wysokim przedmiotem, przez co urwało się mocowanie, koło przesunęło się około 2 cm do tyłu i blokuje ruch kierownicy. Stąd te problemy. Do poniedziałku to powinno być naprawione/przyspawane. Wtedy powiem jak sie kreci i zdecyduje czy potrzebuje wspomagania (w koncu w zadnym aucie go nie miałem i nie narzekam)...

Potem zaczne prace nad oszyszczeniem wnętrza (wygląda tak...
Obrazek

Obrazek

:)


PS. Co to jest to takie metalowe kółko z dziurkami pomiędzy zegarami?

Pozdro.

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr maja 17, 2006 7:21 pm

Fajna tapicerka... zrób jeszcze fotkę wajch skrzyni biegów i motora :wink: :)2
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

zax

Post autor: zax » śr maja 17, 2006 7:25 pm

Tapicerka to wymysł poprzedniego właściciela. A co do silnika to zrobie jak bede mógł bo mache sie ciezko otwiera (zerwała sie linka). Skrzynie jak skrzynie: gumowy mieszek i wajcha jak w żuku :D

A wogole dobrze ze wspomniales o silniku... musze otworzyc mache i pospawać troche bo wzmocnienie puściło :D BTW. Wy też macie pneumatyczne otwieranie maski? :P

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » śr maja 17, 2006 7:58 pm

fajny futrzak:)
jak tak dalej pójdzie to umrzesz na mnogość problemów :D

zax

Post autor: zax » śr maja 17, 2006 8:37 pm

Dopiero kupiłem to auto wiec musze miec problemy :P
Auto z salonu to to nie jest :D
Z czasem sie przyzwyczaje :)
Chętnie spotkałbym się z jakimś właścicielem (może być byłym) aro i pogadać o problemach :D
O kolejnych problemach napisze w następnym odcinku jak zobacze co mechanicy nakombinują ;)
Pozdro.

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » śr maja 17, 2006 9:10 pm

na pewno sie przyzwyczaisz ja swoją padlinę trzy lata remontowałem i o problemach troche wiem, a co do spotkania to proponowałem

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » czw maja 18, 2006 1:08 am

zax pisze:PS. Co to jest to takie metalowe kółko z dziurkami pomiędzy zegarami?
To jest pozostałość po dieslu i po świecach żarowych. Taka kontrolka czy się nagrzało.
A co do tapicerki, to jest ZAJEBISTA !! Ja bym jej nie wywalał, stary- ale mega wiocha- SUPER. Wypas, powinieneś go obszyć z zewnątrz takim futrem :)23
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

zax

Post autor: zax » czw maja 18, 2006 6:19 am

Musze ją wyjąć i uprać bo w tym futerku jest kurz... dużo kurzu :]
A propos. Za jaką cenę udałoby mi się sprzedać to auto gdyby był już zrobiony układ kierowniczy (auto nie ma innych problemów), reszta to detale, typu pęknięty klosz tylnej lampy itp.? Pozdro.

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » czw maja 18, 2006 8:57 am

już masz dosyć? :)21
Twardym trzeba być, nie miętkim !!
Nie opłąca ci się go sprzedawać, wart jest tyle co waży, albo flaszkę :roll:
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
matys
 
 
Posty: 1196
Rejestracja: czw sty 12, 2006 2:32 am
Lokalizacja: Stawiguda/Olsztyn

Post autor: matys » czw maja 18, 2006 9:48 am

zdecydowanie wart tyle co flashka :)21
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » czw maja 18, 2006 3:12 pm

Twój jest wart flaszkę. Kolega zax ma jeżdżącego, więc trochę przegiąłem z flaszką. Ale wartość rynkowa na prawdę niska. Sprzedaż jest nie opłacalna. Chyba że szykują się duże inwestycje (tak jak na przykłąd u Matysa :)21 ).
Wtedy moja rada jest taka, żeby sprzedać w piździet i brudzić ręce przy czymś innym.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość