ogrzewanie w zacieku

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

zax

Post autor: zax » ndz lis 11, 2007 10:05 pm

A dobrze, że o tym przypomnieliście :wink:
U mnie również nie ma nadmuchu na szybe z dwóch powodów... Nie ma silnika dmuchawy, a po drugie ułamany jest ten plastik do nadmuchu. O ile to drugie da się naprawić to zastanawiam się czym zastapić turbinkę przy nagrzewnicy... :roll:
Mam silniczek od drukarki i tak myślę, czy to cos będzie pasować :wink:

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: IDZIE ZIMA

Post autor: bartekbp01 » ndz lis 11, 2007 10:06 pm

Gabriel Tatoj pisze:WITAJCIE :D
JAKIŚ ZASTÓJ W CIEPŁOWNICTWIE WNĘTRZA !! :)13 . Zima idzie tęgim krokiem a chyba nie wszyscy mają grzanie krypy od srodka ? Jak ktoś ma chęci do motania obudowy , to są dostepne nagrzewnice bardzo wydajne z różnego rodzaju ciężarówek i na złomach je można trafić.W ARONIE jest miejsce w komorze silnika z prawej strony, jest blisko do zasilenia ją w ciepło a i do oryginalnego wlotu w nadwoziu jest po drodze.Piszę o tym dla tego , ponieważ z takiej nagrzewnicy starczy ciepła do całego wnętrza. Po za tym są wykonane całkowicie z metalu poprzez co są wytrzymalsze mechanicznie :)2U mnie dają radę dwie oryginalne ARO-wskie, zpięte razem(a nie są jakieś monstrualne :o ) . Mam już nagrzewnicę z IFY która będzie montowana właśnie w; opisany powyżej sposób i w tym samym miejscu, do ARO- 243 D , bo do tej pory było byle co i działało byle jak. Dmuchawa zostaje oryginalna na prawym kielichu,tłocząca świeże powietrze do wnetrza, (ciepłe lub zimne ; zima- lato), funkcję ciepłe -zimne załatwia zawór na przewodzie z cieczą chłodzącą , zasilający nagrzewnicę :)2.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH GORĄCO :D
kurcze nie moge pojąć: ciepło ciepłem ale sauna w aucie ?? nie mam co prawda aro ale zawsze mi sie jakoś tam podobały natomiast kolega miał i zwykła arowska nagrzewnica robiła robote :P Może warto pomyśleć o uszczelkach?!?
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » ndz lis 11, 2007 10:08 pm

Zobacz fotki z tej podstrony http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... &start=150 , nie ma miejsca na orginalną centralkę więc ją wywaliłem z musu. Wewnętrzna instalacja jest. Mam dwa wyjścia albo coś małego do komory silnika albo cała konsola centralna od czegoś tam. Na cieple mi nie zależy bo i tak mam drugą centralkę do ogrzewania wnętrza (za siedzeniem pasarzera będzie) ta ma słuzyć tylko do szyb.
ARO po licznych przeszczepach

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » ndz lis 11, 2007 10:43 pm

mnie jakas niemoc ogarnela. nie moge sie zebrac w sobie i poskladac Zielonego do kupy. ciezki czas w firmie i takie tam. do zlotu dam rade. jak zwykle, bo jak nie jak tak :wink: centralke zostawie oryginalna. poprawilem klapke rozdzielajaca nawiewy i moze bedzie dmuchalo tak jak ja chce a nie wszedzie tylko nie na szybe z mojej strony. do tego podlacze duuza nagrzewnica i tyle. nie musze miec 25 stopni w srodku. JA TYLKO CHCE MIEC NADMUCH NA SZYBE !! !! !! :evil: aron to pierwszy samochod od 15 lat do ktorego kupilem szmate do wycierania szyby. tylko to mnie wpienia w nawiewach.
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

CIEPŁO

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz lis 11, 2007 11:02 pm

WITAJCIE :)13 .
Tam jest nieco miejsca na ,,coś niewielkiego" jak powiedziałeś :)1 , obok tego kolektora ssącego i ja tam właśnie zapodałbym jakieś ,,coś" z którego powietrze szło by tylko na szyby. Ale w przypadku braku możliwości zrobienia nadmuchu z zewnątrz, jest konieczne wykorzystanie powietrza ze środka , stosując wentylator na podszybiu zasilający te dysze od osuszania szyby przedniej. Tak jak to sam sugerujesz, skoro nie można inaczej . Tylko dla tego piszę o powietrzu z zewnątrz, ponieważ lepiej suszy szybę.
kurcze nie moge pojąć: ciepło ciepłem ale sauna w aucie nie mam co prawda aro ale zawsze mi sie jakoś tam podobały natomiast kolega miał i zwykła arowska nagrzewnica robiła robote Może warto pomyśleć o uszczelkach?!?
.
Czy aby na pewno była oryginalna ta ,,zwykła " o której piszesz ?? Nie żebym się czepiał ale jest dosyć daleko w oryginalnym montażu i mała jak na tę przestrzeń kiedy auto stoi przez noc na kilkunasto stopniwym mrozie a zagrzania wymaga wszystko co w środku pojazdu ?? Komora silnika ARO, jest o dość wielkiej kubaturze na dodatek od spodu niczym nie jest zasłonięta, poprzez co podczas jazdy zimą ochłodzeniu ulega wszystko co się weń znajduje nie wyłączając kolektora blaszanego doprowadzajacego ,,ciepłe" powietrze do pojazdu biegnącego(o długości kilkadziesięciu cm) przy prawym błotniku .Nagrzewnica , fabrycznie jest na samym przodzie komory. Za siebie mówię ,że z ciepłem było kiepsko :-? :)1.POZDRAWIAM :D
_________________

Awatar użytkownika
hayt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: sob paź 13, 2007 2:14 am
Lokalizacja: Końskie/świętokrzyskie
Kontaktowanie:

obieg wody

Post autor: hayt » ndz lis 11, 2007 11:20 pm

W moim Aro z silnikiem MB mam zalorzoną nagrzewnicę z Syreny. Z jednej strony fajna sprawa, stanowi jednolity komplet, ma 2 wiatraki i w dodatku jeden 2 biegowy, ten chyba od nawiewu na szyby. Nawiewu jednak brak, nie podłączone rury. Nie wiem jednak czy mam dobrze podłączone węże. Jeden biegnie z lewej strony silnika tuż pod świecami do górnego wlotu nagrzewnicy. To chyba wlot. Drugi leci sobie od spodu nagrzewnicy z prawej strony, do miejsca pod rozgałęźnikiem gdzie wychodzą grube węże do chłodnicy. To chyba wylot. Obok wylotu jest jeszcze jeden wąż zaślepiony. Jak ten obieg powinien być zmontowany żeby była najwieksza wydajność, największy i najszybszy przepływ wody przez nagrzewnice. Czy to drugie wyjśćie to jakiś osobny obieg czy co?
Czy w obiegu wody chłodnicy nie powinno być jakiegoś termostatu, który otwierałby przepływ cieczy przez chłodnicę w momencie potrzeby. W moim Aro woda ciągle krąży.

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pn lis 12, 2007 7:31 pm

Byłem dziś na złomownicy i dorwałem fajną centralkę, cała obudowana plastikiem, z wiatraczkiem, klapka z tyłu 20 x 5 cm uchylna i wyjście u góry fi 30 - 35. Mam ją zamiar załozyć wewnątrz pośrodku wenylatorem skierowanym w stronę tylnych drzwi tak aby ssała powietrze z wnętrza. Klapka pozwoli na rozejącie ciepłego powietrza pod konsolą na nogi zaś górny wylot podłącze do kanałów powietrznych podszybia, centralnych i bocznych nawiewów. Jak coą jutro zdziałam to przy przyśle foty.
ARO po licznych przeszczepach

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

CIEPŁO

Post autor: Gabriel Tatoj » pn lis 12, 2007 7:53 pm

WITAJCIE :D .
....dorwałem fajną centralkę, cała obudowana plastikiem, z wiatraczkiem,
.
No to jest postęp :)2 . A mogę zapytać czy to jest tylko centralka z rozdzielaczem, czy tam jest jeszcze; panel grzejny (nagrzewnica) ?? . Z góry dzięki za odpowiedź :)1 . POZDRO :D

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pn lis 12, 2007 7:58 pm

Kurede nie wiem co to jest "panel grzejny" (czy to jest płyta z obiegiem wewnątrz wody ?) ale co by to nie było to nie ma tam nic ponad centralkę obudowę i wentylator.
ARO po licznych przeszczepach

zax

Post autor: zax » pn lis 12, 2007 8:08 pm

Gabriel a ja mam takie pytanie. U Ciebie też są 2 cięgna wewnątrz kabiny do sterowania ciepłem i nawiewem (na szybe/na nogi)?
Jak działa to jedno od wody już odkryłem (nie pamiętam tylko w której pozycji otwiera przepływ wody do nagrzewnicy, a w której zamyka :wink: ), ale ciekawi mnie to drugie cięgno. W jakim położeniu powinno dmuchać gdzie? Bo u mnie to chyba jest całkiem bez różnicy :lol:
PS. Dziś futrzak dostał nowy zestaw WN :)2
Aha. Centralka z rozdzielaczem to jest chyba to ustrojstwo gdzie się zakręca wodę - bliżej kabiny (przynajmniej w Aro)... Natomiast nagrzewnica to ta chłodniczka bardzo wysunięta do przodu.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pn lis 12, 2007 8:13 pm

Pewnie masz luzy w tym wichajstrze i powietrze leci gdzie chce u mnie to wcvześniej dmuchało 50/50 i wszelkie manipulacje nic nie dawały.
ARO po licznych przeszczepach

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » pn lis 12, 2007 8:27 pm

dokladnie tak jak hal napisal. moja klapka byla lysa metalowa ze sladami czegos co uszczelnialo. dorobilem nakladke z gumopianki :)21 czy czegos tam i troche lepiej to wyglada. nie wiem jeszcze jak dziala ale klapka nie lata jak nie powiem co w czym :)23
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

CIEPŁO

Post autor: Gabriel Tatoj » pn lis 12, 2007 8:40 pm

WITAJCIE PONOWNIE :D
Kurede nie wiem co to jest "panel grzejny" (czy to jest płyta z obiegiem wewnątrz wody ?) ale co by to nie było to nie ma tam nic ponad centralkę obudowę i wentylator.
.
Spokojnie , o to biega :)2 masz rozdzielacz powietrza z wentylatorem :)13. Na zlocie poogladamy wszelakie patenty własne :)1 :)2
Gabriel a ja mam takie pytanie. U Ciebie też są 2 cięgna wewnątrz kabiny do sterowania ciepłem i nawiewem (na szybe/na nogi)?
Jak działa to jedno od wody już odkryłem (nie pamiętam tylko w której pozycji otwiera przepływ wody do nagrzewnicy, a w której zamyka ), ale ciekawi mnie to drugie cięgno
.
No więc u mnie działają obydwie zmoty fabryczne, klapka rozdziela powietrze na szybę i do kabiny(na nogi i centralnym wylotem w oryginale).A drugie cięgno zamyka lub otwiera zawór z cieczą mającą płynąć w nagrzewnicy. Wszystko działa OK :)1 NARA :)14

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt lis 13, 2007 8:04 pm

WITAM !!
Na początek zwracam honor hal9 już wiem o czym mówisz z brakiem miejsca,oglądnołem fotki,a dwa to ....w zasadzie tylko tyle ze fajne forum

p.s. mój kolega w samuraju sam wyspawał sobie obudowe nagrzenicy i nie było to jakos specjalnie trudne chyba najwięcej sie umordował aby to wszystko wyspawac
POZDRAWIAM :)21
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt lis 13, 2007 8:05 pm

przepraszam chodziło mi oczywiscie o zwymiarowanie tej nagrzewnicy
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » wt lis 13, 2007 8:10 pm

Dziś niestety nic nie zrobiłem ale jutro zajme się montarzem wieczorem dam znać jak wyszło.
ARO po licznych przeszczepach

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » śr lis 14, 2007 9:13 pm

Co prawda nie zamontowałem centralki ale ją rozebrałem umyłem, sprawdziłem i ponownie poskładałem :o .

Wymysliłem sobie że umieszcze ją nie na środku lecz po prawej na skosie pod nogami pasarzera. Zatkam całkowicie tylni wylot powietrza a górny podłącze do kanałów podszybia i nawiewników oraz dodatkowo dołorze rurę nawiewu na stopy co wy na taki pomysł ?
ARO po licznych przeszczepach

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

IEPEŁKO

Post autor: Gabriel Tatoj » czw lis 15, 2007 10:02 pm

WITAJCIE :D
......dołorze rurę nawiewu na stopy co wy na taki pomysł ?
.

Moim zdaniem ogrzewanie dolnej części wnętrza pojazdu (każdego)jest bardzo ważne , ponieważ jak zmarzną nam nogi to żadne ciepło nie jest w stanie nas rozgrzać !! :)1.Powyższy pomysł uważam trafiony w 100% :)2. Sam z niego będziesz zadowolony :D. Oczywiście przednia szyba jest już uwzględniona w ,,suszeniu"to o niej n ie piszę :)1 :D.POZDRAWIAM :)13 .

Awatar użytkownika
hayt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: sob paź 13, 2007 2:14 am
Lokalizacja: Końskie/świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: CIEPEŁKO z komory

Post autor: hayt » pt lis 16, 2007 2:32 am

Często piszecie o ciepełku z komory silnika. Gdzie ja takie coś w moim mesiu mam ??
Chwilowo walczę z moją nagrzewnicą syrenkową. Udało się odwrócić ciąg powietrza na jednym wiatraku, co by mógł na szyby wiać. Tylko te rurki podłączyć muszę.
Ta nagrzewnica to dziwny przypadek, wg mnie, bo 2 wloty ma. Inne też tak mają ? Nie cierpie na brak jakichkolwiek centralek, niech dylko dmucha na szyby i grzeje na maxa, bo się już zima chyba zaczyna :-?
Jest jakiś sposób na zaginające się węże ?? Prosty, tani i skuteczny. Może peszel w środek na zagięciach, pomoże ?

Trochę nie na temat teraz.
Ma ktoś pomysł na domowej roboty podgrzewacz do silnika ?
A jakby zmotać coś do podgrzewania paliwa np przy filtrze. W zimę ropa dość gęsta jest przez co pompa się chyba bardziej męczy i wtryski pylą gorzej. Ponoć w starych renówkach filtr miał grzałkę oraz dodatkowy obieg wody do ogrzewania paliwa. Z tego co słyszałem problemów z rozruchem nie było, a i pożerał mniej trochę . Co Wy na takie zamysły?

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pt lis 16, 2007 7:01 am

Masz chyba nagrzewnicę o której pisałem wcześniej. Jest to dziwny przypadek bo zwykle nagrzewnice mają jeden wiatrak i system przesłon kierujący powietrze do różnych wyjść. Ta nie ma żadnych ruchomych elementów. Pierwszy silnik dmucha " na nogi" czyli od tyłu nagrzewnicy do przodu, a drugi - w odwrotnym kierunku, czyli do tych króćców z tyłu. Do podłączania najlepsze są papierowo - aluminiowe rury-peszle - takie jak w polonezach, fiatach itd. Jako że nowe są dość drogie-polecam szrot.
Co do podgrzewania paliwa - widziałem oryginalny filtr mercedesa z rurkami którymi płynęła ciepła woda z układu chłodzenia. Niestety działa to dopiero gdy silnik się nagrzeje. Mając kiedyś w honku silnik iveco - miał on faktycznie filtr paliwa z elektrycznym podgrzewaczem (i czujnikiem wody) sterowanym przez sterownik świecy płomieniowej. Patent trochę bez sensu. Olej napędowy niewiele się był w stanie podgrzać, abstrahując od sporego zużycia energii. Poza tym rozruch i tak następował na zimnej ropie, która była w pompie wtryskowej.
Jedyny skuteczne podgrzewanie silnika to wodne ogrzewanie postojowe Eberspaecher lub Webasto. Najlepiej zasilane z niezależnego akumulatora, choć jeśli chodzi o tylko podgrzanie silnika, a nie ogrzewanie się nocą w aucie - to niekoniecznie. No i uruchamiane z pilota (i) lub zegara.
A jak ropa jest do dupy i zetnie się w baku, przewodach i filtrze - to na to i tak nie ma rady.

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pt lis 16, 2007 11:27 pm

Widziałem pewien sposób prymitywny ale skuteczy. Farelka zamontowana w komorze silnika i podłączona do czasówki, godzine przed wyjazdem się włączała i nagrzewała silnik. Ma to sens chyba tylko jak samochód stoi w garażu.

Podobno mozna kupić / zrobić grzełkę którą wstawia się do chłodnicy.
ARO po licznych przeszczepach

zax

Post autor: zax » sob lis 17, 2007 12:32 am

Ubezpiecz auto od pożaru :roll:

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Post autor: Gabriel Tatoj » sob lis 17, 2007 12:54 am

WITAJCIE :D
Ma ktoś pomysł na domowej roboty podgrzewacz do silnika ?
.
Z tego co ja wiem, do MESIA są jakieś zmoty podgrzewające ciecz w bloku, napięciem 220 V montowane w miejsce oryginalnych zaślepek bocznych :)1. Wiem że to działało :)1 ;POZDRO :)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » sob lis 17, 2007 1:05 am

Gabriel Tatoj pisze:Z tego co ja wiem
ale takiego koksownika w LR to nie widziałeś :D
http://www.landrover.katowice.pl/foto/p ... G_9588.JPG
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

KOKSOWNIK

Post autor: Gabriel Tatoj » sob lis 17, 2007 3:48 pm

WITAJCIE :)13
TRAWOLT napisał:
ale takiego koksownika w LR to nie widziałeś
.
Nie wiedziałem że aż tak zimno masz w Swoim ; ,,DYCHAJĄCYM 200" :o :o . Wystarczy wykorzystać to ciepło które daje pracujący motor :)1 , już kiedyś o tym pisałem . :)1 :)1 POZDRO :)13

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość