wasze patenty w Muscelach

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr paź 12, 2005 7:50 pm

Plaskacz pisze:Powruciłem troszkę pod innym nikiem, ale naszczęście jestem spowrotem
nabroilo sie? 8)
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr paź 12, 2005 7:52 pm

a taki łogólnie menconcy był...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » śr paź 12, 2005 8:17 pm

czesław&jarząbek pisze:cze marudny...
:)21
Witam :)21 Ale obiecuje że już nie będe :roll:
Miskiller pisze: nabroilo sie?
Naszczęście nie ja Ale mam nadzieje że udało mi się choć troszke usprawiedliwić i wytłumaczyć zaszłą sytuację :D

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » czw paź 13, 2005 6:51 pm

Anonymous pisze:
M-461 pisze:no tak za wzmocnieniem poprzecznym ramy druga skrzynia się zmieści :wink:
Patent z dwoma skrzyniami jest niezłym pomysłem! Myśleliśmy już nadtym z kumplem!! Zawsze można wyciąć i przespawać wzmocnienie :D
u mnie właśnie jest przespawane to wzmocnienie i nawet udało mi się cofnąć dodatkowo silnik, śmiga to fajnie bez zarzutów,
motanie...

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » czw paź 13, 2005 10:56 pm

Nie mówię że to jest złe, jak tylko dobrze śmiga i jest szansa że nie będzie się chrzanić to czemu nie.

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » pt paź 14, 2005 3:52 pm

niepowinno być żadnego problemu z działaniem, Jest to bardzo dobre rozwiązanie tylko trzeba się troszkę napracować przy motaniu :lol:

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » sob paź 15, 2005 6:18 pm

Decyzja zapadła w okresie zimowym motamy dwie skrzynie i dotego jeszcze wyciągare mechaniczną :D

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » sob paź 15, 2005 7:32 pm

ty chcesz dwie skrzynie biegów wsadzić w jeden samochód?? :o Ja cały czas myślałem że to jakieś żarty.
Nie no bez jaj, po co ci 4 x 4 = 16 biegów?

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » pn paź 17, 2005 2:59 pm

Bedzie niezły reduktor :D Mamy zamiar ile się da przesunąć silnik do przodu żeby zyskać na miejscu i włożyć skrzynie od mercedesa i orginalną od muscela. Myślimy tagrze na włożeniu dwuch od Muscela wtedy było by odrazu wyjście na wciągare mechaniczną i nie trzeba by było zadużo kombinowąć :)2 Ale narazie jest to wszystko w fazie projektowań wyliczeń żeby to spełniało swoje zadanie 8)

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pn paź 17, 2005 7:57 pm

A może załóż orginalną skrzynię muscela z orginalną rozdzielczą.
A za nią wstaw sobie na przykład reduktor od Gaza. Będziesz miał jedno wyjście na lewo i jedno na prawo z reduktorem.
A ja i tak nie mogę wyjść z szoku, po co ci tyle biegów co w tirze. Wsadź se tam silnik leylanda i będziesz mógł czołgi ciągać...

Awatar użytkownika
J.P.K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr paź 20, 2004 10:35 am
Lokalizacja: Wiśniowa City

Post autor: J.P.K » pn paź 17, 2005 8:47 pm

z tą od gaza to troche nie tak jak piszesz bo reduktor będzie tylko na tył a na przód to dalej wyjdzie z orginalnej i lipa !!

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pn paź 17, 2005 11:14 pm

Nie do końca mnie zrozumiałeś, a może ja źle wytłumaczyłem.
Chodzi o to żeby przód podłączyć do gazowej skrzyni. Oczywiście wymaga to obrócenia mostu. A do orginalnej muscelowej skrzyni rozdzielczej podłączyć wyciągarkę. Gazowy reduktor ma bieg neutralny prawda? Jeżeli tak to tylko założyć wciągarkę od Stara 66 i można muscela wyciągać pionowo do góry i ma się 4 biegi na zwijanie i jeden wsteczny :D

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » wt paź 18, 2005 8:40 pm

I tak myślę że dwie skrzynie to nie głupi pomysł :)2 ..........
Pomyślimy...Zmotamy.....Zobaczymy...... :D

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » sob paź 22, 2005 10:10 pm

opaopa pisze:Nie do końca mnie zrozumiałeś, a może ja źle wytłumaczyłem.
Chodzi o to żeby przód podłączyć do gazowej skrzyni. Oczywiście wymaga to obrócenia mostu. A do orginalnej muscelowej skrzyni rozdzielczej podłączyć wyciągarkę. Gazowy reduktor ma bieg neutralny prawda? Jeżeli tak to tylko założyć wciągarkę od Stara 66 i można muscela wyciągać pionowo do góry i ma się 4 biegi na zwijanie i jeden wsteczny :D
Witam Ja właśnie taki patent zrobiłem. Silnik 300MB, docisk MB, tarcza żuk, skrzynia muscel z orginalną rożdzielczą, reduktor uaz(akurat kupiłem przerobiony coś jak gaz), wycięte i przerobione wzmocnienie, obrucony most i zostaje wyjście na wyciągarkę z org. musceloskiej, kola31 MT i teraz zaczeło to jeżdzic. 1-ka jest mocna i wolna. Tyle o moich przeróbkach :lol:

Awatar użytkownika
Muscel303
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 5:42 pm
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: Muscel303 » ndz paź 23, 2005 9:54 am

Witam! Ja w swoim sprzęcie zakładam silnik od Forda 2,9 V6 wraz z oryginalną skrzynią (żeby uniknąć dorabianych kombinacji z półączeniem silnika z muscelowską skrzynią, - poza tym mam juś dosyć szukania biegów), za nią mam zamiar zamontować skrzynię od muscela z rozdzielaczem jako reduktor x4, do tego wyciągarka elektryczna.
Plusy są takie:
1. Dosyć lekka konstrukcja - sillnik + skrzynia do forda + skrzynia muscel z reduktorem waży tyle co oryginalny silnik ze skrzynią od muscela wyciągarka el. powinna dać sobie radę...
2. Mało skomplikowany patent - im prostszy tym lepszy bez zbędnych kombinacji...
Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » ndz paź 23, 2005 2:33 pm

Ja uwarzam że dobry patent. Do sfojego Muscela będe też stosował skrzynię z muscela jako reduktor, przednim przyjdzie skrzynia orginalna do mercedes i będzie super. :)2

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » ndz paź 23, 2005 10:34 pm

Plaskacz pisze:Ja uwarzam że dobry patent. Do sfojego Muscela będe też stosował skrzynię z muscela jako reduktor, przednim przyjdzie skrzynia orginalna do mercedes i będzie super. :)2
Może byc za ciasno. Tylny wał będzie bardzo krutki. Za duży kąt nachylenia wału, krzyżaki mogą pękac.

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » pn paź 24, 2005 3:39 pm

darek.z pisze:
Plaskacz pisze:Ja uwarzam że dobry patent. Do sfojego Muscela będe też stosował skrzynię z muscela jako reduktor, przednim przyjdzie skrzynia orginalna do mercedes i będzie super. :)2
Może byc za ciasno. Tylny wał będzie bardzo krutki. Za duży kąt nachylenia wału, krzyżaki mogą pękac.
W moim przypadku będę przesówał silnik maksymalnie ile się da do przodu i prawdopodobnie porzeczkę będzie trzeba przespawać, jeszcze tego dokladnie nie rozmieżaliśmy ale nie powinno być żadnego problemu z krzyżakami !!

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » pn paź 24, 2005 10:08 pm

Plaskacz pisze:
darek.z pisze:
Plaskacz pisze:Ja uwarzam że dobry patent. Do sfojego Muscela będe też stosował skrzynię z muscela jako reduktor, przednim przyjdzie skrzynia orginalna do mercedes i będzie super. :)2
Może byc za ciasno. Tylny wał będzie bardzo krutki. Za duży kąt nachylenia wału, krzyżaki mogą pękac.
W moim przypadku będę przesówał silnik maksymalnie ile się da do przodu i prawdopodobnie porzeczkę będzie trzeba przespawać, jeszcze tego dokladnie nie rozmieżaliśmy ale nie powinno być żadnego problemu z krzyżakami !!
Powodzenia w motaniu :)2

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » śr paź 26, 2005 12:53 pm

Dzięki tobie też życze udanego motania, po piątku prawdopodobnie będę wiedział więcej co i jak bo będziemy przymieżać i kombinować

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Post autor: Wilku » czw paź 27, 2005 1:42 pm

Muscel303 pisze:Witam! Ja w swoim sprzęcie zakładam silnik od Forda 2,9 V6 wraz z oryginalną skrzynią (żeby uniknąć dorabianych kombinacji z półączeniem silnika z muscelowską skrzynią, - poza tym mam juś dosyć szukania biegów), za nią mam zamiar zamontować skrzynię od muscela z rozdzielaczem jako reduktor x4, do tego wyciągarka elektryczna.
Plusy są takie:
1. Dosyć lekka konstrukcja - sillnik + skrzynia do forda + skrzynia muscel z reduktorem waży tyle co oryginalny silnik ze skrzynią od muscela wyciągarka el. powinna dać sobie radę...
2. Mało skomplikowany patent - im prostszy tym lepszy bez zbędnych kombinacji...
Co o tym myślicie?

Mam w swoim Muscelu silnik 2.9 V6 ze skrzynia N(9). Dołozenie do tego reduktora nie jest mozliwe, bo tylny wal wyjdzie za krotki (skrzynia mierzy ok 80-90cm). Troche krotsza i mocniejsza jest skrzynia aluminiowa MT75 (nie jest latwo ja kupic). MT75 mierzy ok 60cm + sprzeglo gumowe ok 7 - 10cm. Do takiego zestawu juz mozna probowac dolaczyc reduktor (uazowy, zakonczony juz lozyskie to ok 40cm). Ja jednak bede zakladal sama skrzynie rozdzielcza od Muscela do takiego zestawu, poniewaz nie bedzie trzeba odwracac mostu, a zapasu mocy silnik ma tyle, ze na 99,9% w zadnym blocie czy piachu nie stanie (przynajmniej na 31'' kolach:))


Pzdr, Wilku

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » czw paź 27, 2005 3:45 pm

Widzę że rozrasta się grono osób które uwielbiają motać swoje Muscelki :lol: Powinniśmy zorganizować w przyszłym sezonie jakieś spotkanie żeby poprubować swoje sprzęty i skonsultować i zweryfikować nasze pomysły :)23

Awatar użytkownika
Dracula
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 11:56 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Dracula » śr lis 02, 2005 8:51 am

no to Wilku mnie zmartwił, ja właśnie miałem taki plan, silnik i szkrzynia Ford 2,9 do tego reduktor gaz 66, ale Molo na drugiej stronie pisał ze ma wałśnie taki patent, moze Molo lub ktoś inny ma jakieś zdjęcia i zna szczegóły z tym tylnim wałem

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » śr lis 02, 2005 12:10 pm

Wilku pisze:
Muscel303 pisze:Witam! Ja w swoim sprzęcie zakładam silnik od Forda 2,9 V6 wraz z oryginalną skrzynią (żeby uniknąć dorabianych kombinacji z półączeniem silnika z muscelowską skrzynią, - poza tym mam juś dosyć szukania biegów), za nią mam zamiar zamontować skrzynię od muscela z rozdzielaczem jako reduktor x4, do tego wyciągarka elektryczna.
Plusy są takie:
1. Dosyć lekka konstrukcja - sillnik + skrzynia do forda + skrzynia muscel z reduktorem waży tyle co oryginalny silnik ze skrzynią od muscela wyciągarka el. powinna dać sobie radę...
2. Mało skomplikowany patent - im prostszy tym lepszy bez zbędnych kombinacji...
Co o tym myślicie?

Mam w swoim Muscelu silnik 2.9 V6 ze skrzynia N(9). Dołozenie do tego reduktora nie jest mozliwe, bo tylny wal wyjdzie za krotki (skrzynia mierzy ok 80-90cm). Troche krotsza i mocniejsza jest skrzynia aluminiowa MT75 (nie jest latwo ja kupic). MT75 mierzy ok 60cm + sprzeglo gumowe ok 7 - 10cm. Do takiego zestawu juz mozna probowac dolaczyc reduktor (uazowy, zakonczony juz lozyskie to ok 40cm). Ja jednak bede zakladal sama skrzynie rozdzielcza od Muscela do takiego zestawu, poniewaz nie bedzie trzeba odwracac mostu, a zapasu mocy silnik ma tyle, ze na 99,9% w zadnym blocie czy piachu nie stanie (przynajmniej na 31'' kolach:))


Pzdr, Wilku
Tu nie chodzi o zapas mocy !! Czy ty masz zamiar się ścigać czy jeździć w terenie. A na samej jedynce się nieda trzeba używać jeszcze drugiego i trzeciego biegu. A jeśli się nie myle to pewnie jest to jakiś silniczek od scorpia a on potrzebuje wysoki moment i wtedy będziesz bez reduktora jechał 150 a nie np 80 tylko gdzie ci taka duża prędkość potrzebna :-?

molo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 8:54 pm

Post autor: molo » śr lis 02, 2005 10:18 pm

patent na tylny krótki wał jest prosty trzeba podnieś główkę tylnego mostu żeby wał miał mniejszy wykrzyrz!! ja mam tak zrobione i w terenie robi jak narazie dobrze :)2 a apropo spotkania naszych złomów to jestem za :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość