243d i inne
Moderator: Misiek Bielsko
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » śr paź 12, 2005 7:50 pm
Plaskacz pisze:Powruciłem troszkę pod innym nikiem, ale naszczęście jestem spowrotem
nabroilo sie?

4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
Plaskacz
-

- Posty: 139
- Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Plaskacz » śr paź 12, 2005 8:17 pm
czesław&jarząbek pisze:cze marudny...

Witam

Ale obiecuje że już nie będe
Miskiller pisze:
nabroilo sie?
Naszczęście nie ja Ale mam nadzieje że udało mi się choć troszke usprawiedliwić i wytłumaczyć zaszłą sytuację

-
Mart

- Posty: 306
- Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
- Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mart » czw paź 13, 2005 6:51 pm
Anonymous pisze:M-461 pisze:no tak za wzmocnieniem poprzecznym ramy druga skrzynia się zmieści

Patent z dwoma skrzyniami jest niezłym pomysłem! Myśleliśmy już nadtym z kumplem!! Zawsze można wyciąć i przespawać wzmocnienie
u mnie właśnie jest przespawane to wzmocnienie i nawet udało mi się cofnąć dodatkowo silnik, śmiga to fajnie bez zarzutów,
motanie...
-
M-461
-

- Posty: 241
- Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: M-461 » czw paź 13, 2005 10:56 pm
Nie mówię że to jest złe, jak tylko dobrze śmiga i jest szansa że nie będzie się chrzanić to czemu nie.
-
Plaskacz
-

- Posty: 139
- Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Plaskacz » pt paź 14, 2005 3:52 pm
niepowinno być żadnego problemu z działaniem, Jest to bardzo dobre rozwiązanie tylko trzeba się troszkę napracować przy motaniu

-
Plaskacz
-

- Posty: 139
- Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Plaskacz » sob paź 15, 2005 6:18 pm
Decyzja zapadła w okresie zimowym motamy dwie skrzynie i dotego jeszcze wyciągare mechaniczną

-
STAS
-

- Posty: 1384
- Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
- Lokalizacja: Olsztyn
-
Kontaktowanie:
Post
autor: STAS » sob paź 15, 2005 7:32 pm
ty chcesz dwie skrzynie biegów wsadzić w jeden samochód??

Ja cały czas myślałem że to jakieś żarty.
Nie no bez jaj, po co ci 4 x 4 = 16 biegów?
-
Plaskacz
-

- Posty: 139
- Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Plaskacz » pn paź 17, 2005 2:59 pm
Bedzie niezły reduktor

Mamy zamiar ile się da przesunąć silnik do przodu żeby zyskać na miejscu i włożyć skrzynie od mercedesa i orginalną od muscela. Myślimy tagrze na włożeniu dwuch od Muscela wtedy było by odrazu wyjście na wciągare mechaniczną i nie trzeba by było zadużo kombinowąć

Ale narazie jest to wszystko w fazie projektowań wyliczeń żeby to spełniało swoje zadanie

-
STAS
-

- Posty: 1384
- Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
- Lokalizacja: Olsztyn
-
Kontaktowanie:
Post
autor: STAS » pn paź 17, 2005 7:57 pm
A może załóż orginalną skrzynię muscela z orginalną rozdzielczą.
A za nią wstaw sobie na przykład reduktor od Gaza. Będziesz miał jedno wyjście na lewo i jedno na prawo z reduktorem.
A ja i tak nie mogę wyjść z szoku, po co ci tyle biegów co w tirze. Wsadź se tam silnik leylanda i będziesz mógł czołgi ciągać...
-
J.P.K
- jestem tu nowy...

- Posty: 29
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 10:35 am
- Lokalizacja: Wiśniowa City
Post
autor: J.P.K » pn paź 17, 2005 8:47 pm
z tą od gaza to troche nie tak jak piszesz bo reduktor będzie tylko na tył a na przód to dalej wyjdzie z orginalnej i lipa

-
STAS
-

- Posty: 1384
- Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
- Lokalizacja: Olsztyn
-
Kontaktowanie:
Post
autor: STAS » pn paź 17, 2005 11:14 pm
Nie do końca mnie zrozumiałeś, a może ja źle wytłumaczyłem.
Chodzi o to żeby przód podłączyć do gazowej skrzyni. Oczywiście wymaga to obrócenia mostu. A do orginalnej muscelowej skrzyni rozdzielczej podłączyć wyciągarkę. Gazowy reduktor ma bieg neutralny prawda? Jeżeli tak to tylko założyć wciągarkę od Stara 66 i można muscela wyciągać pionowo do góry i ma się 4 biegi na zwijanie i jeden wsteczny

-
Plaskacz
-

- Posty: 139
- Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Plaskacz » wt paź 18, 2005 8:40 pm
I tak myślę że dwie skrzynie to nie głupi pomysł

..........
Pomyślimy...Zmotamy.....Zobaczymy......

-
darek.z
-

- Posty: 200
- Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
- Lokalizacja: Gryfino
Post
autor: darek.z » sob paź 22, 2005 10:10 pm
opaopa pisze:Nie do końca mnie zrozumiałeś, a może ja źle wytłumaczyłem.
Chodzi o to żeby przód podłączyć do gazowej skrzyni. Oczywiście wymaga to obrócenia mostu. A do orginalnej muscelowej skrzyni rozdzielczej podłączyć wyciągarkę. Gazowy reduktor ma bieg neutralny prawda? Jeżeli tak to tylko założyć wciągarkę od Stara 66 i można muscela wyciągać pionowo do góry i ma się 4 biegi na zwijanie i jeden wsteczny

Witam Ja właśnie taki patent zrobiłem. Silnik 300MB, docisk MB, tarcza żuk, skrzynia muscel z orginalną rożdzielczą, reduktor uaz(akurat kupiłem przerobiony coś jak gaz), wycięte i przerobione wzmocnienie, obrucony most i zostaje wyjście na wyciągarkę z org. musceloskiej, kola31 MT i teraz zaczeło to jeżdzic. 1-ka jest mocna i wolna. Tyle o moich przeróbkach

-
Muscel303
- jestem tu nowy...

- Posty: 1
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 5:42 pm
- Lokalizacja: Garwolin
Post
autor: Muscel303 » ndz paź 23, 2005 9:54 am
Witam! Ja w swoim sprzęcie zakładam silnik od Forda 2,9 V6 wraz z oryginalną skrzynią (żeby uniknąć dorabianych kombinacji z półączeniem silnika z muscelowską skrzynią, - poza tym mam juś dosyć szukania biegów), za nią mam zamiar zamontować skrzynię od muscela z rozdzielaczem jako reduktor x4, do tego wyciągarka elektryczna.
Plusy są takie:
1. Dosyć lekka konstrukcja - sillnik + skrzynia do forda + skrzynia muscel z reduktorem waży tyle co oryginalny silnik ze skrzynią od muscela wyciągarka el. powinna dać sobie radę...
2. Mało skomplikowany patent - im prostszy tym lepszy bez zbędnych kombinacji...
Co o tym myślicie?
-
Plaskacz
-

- Posty: 139
- Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Plaskacz » ndz paź 23, 2005 2:33 pm
Ja uwarzam że dobry patent. Do sfojego Muscela będe też stosował skrzynię z muscela jako reduktor, przednim przyjdzie skrzynia orginalna do mercedes i będzie super.

-
darek.z
-

- Posty: 200
- Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
- Lokalizacja: Gryfino
Post
autor: darek.z » ndz paź 23, 2005 10:34 pm
Plaskacz pisze:Ja uwarzam że dobry patent. Do sfojego Muscela będe też stosował skrzynię z muscela jako reduktor, przednim przyjdzie skrzynia orginalna do mercedes i będzie super.

Może byc za ciasno. Tylny wał będzie bardzo krutki. Za duży kąt nachylenia wału, krzyżaki mogą pękac.
-
Plaskacz
-

- Posty: 139
- Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Plaskacz » pn paź 24, 2005 3:39 pm
darek.z pisze:Plaskacz pisze:Ja uwarzam że dobry patent. Do sfojego Muscela będe też stosował skrzynię z muscela jako reduktor, przednim przyjdzie skrzynia orginalna do mercedes i będzie super.

Może byc za ciasno. Tylny wał będzie bardzo krutki. Za duży kąt nachylenia wału, krzyżaki mogą pękac.
W moim przypadku będę przesówał silnik maksymalnie ile się da do przodu i prawdopodobnie porzeczkę będzie trzeba przespawać, jeszcze tego dokladnie nie rozmieżaliśmy ale nie powinno być żadnego problemu z krzyżakami

-
darek.z
-

- Posty: 200
- Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
- Lokalizacja: Gryfino
Post
autor: darek.z » pn paź 24, 2005 10:08 pm
Plaskacz pisze:darek.z pisze:Plaskacz pisze:Ja uwarzam że dobry patent. Do sfojego Muscela będe też stosował skrzynię z muscela jako reduktor, przednim przyjdzie skrzynia orginalna do mercedes i będzie super.

Może byc za ciasno. Tylny wał będzie bardzo krutki. Za duży kąt nachylenia wału, krzyżaki mogą pękac.
W moim przypadku będę przesówał silnik maksymalnie ile się da do przodu i prawdopodobnie porzeczkę będzie trzeba przespawać, jeszcze tego dokladnie nie rozmieżaliśmy ale nie powinno być żadnego problemu z krzyżakami

Powodzenia w motaniu

-
Plaskacz
-

- Posty: 139
- Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Plaskacz » śr paź 26, 2005 12:53 pm
Dzięki tobie też życze udanego motania, po piątku prawdopodobnie będę wiedział więcej co i jak bo będziemy przymieżać i kombinować
-
Wilku

- Posty: 639
- Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Pultusk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wilku » czw paź 27, 2005 1:42 pm
Muscel303 pisze:Witam! Ja w swoim sprzęcie zakładam silnik od Forda 2,9 V6 wraz z oryginalną skrzynią (żeby uniknąć dorabianych kombinacji z półączeniem silnika z muscelowską skrzynią, - poza tym mam juś dosyć szukania biegów), za nią mam zamiar zamontować skrzynię od muscela z rozdzielaczem jako reduktor x4, do tego wyciągarka elektryczna.
Plusy są takie:
1. Dosyć lekka konstrukcja - sillnik + skrzynia do forda + skrzynia muscel z reduktorem waży tyle co oryginalny silnik ze skrzynią od muscela wyciągarka el. powinna dać sobie radę...
2. Mało skomplikowany patent - im prostszy tym lepszy bez zbędnych kombinacji...
Co o tym myślicie?
Mam w swoim Muscelu silnik 2.9 V6 ze skrzynia N(9). Dołozenie do tego reduktora nie jest mozliwe, bo tylny wal wyjdzie za krotki (skrzynia mierzy ok 80-90cm). Troche krotsza i mocniejsza jest skrzynia aluminiowa MT75 (nie jest latwo ja kupic). MT75 mierzy ok 60cm + sprzeglo gumowe ok 7 - 10cm. Do takiego zestawu juz mozna probowac dolaczyc reduktor (uazowy, zakonczony juz lozyskie to ok 40cm). Ja jednak bede zakladal sama skrzynie rozdzielcza od Muscela do takiego zestawu, poniewaz nie bedzie trzeba odwracac mostu, a zapasu mocy silnik ma tyle, ze na 99,9% w zadnym blocie czy piachu nie stanie (przynajmniej na 31'' kolach:))
Pzdr, Wilku
-
Plaskacz
-

- Posty: 139
- Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Plaskacz » czw paź 27, 2005 3:45 pm
Widzę że rozrasta się grono osób które uwielbiają motać swoje Muscelki

Powinniśmy zorganizować w przyszłym sezonie jakieś spotkanie żeby poprubować swoje sprzęty i skonsultować i zweryfikować nasze pomysły

-
Dracula
- jestem tu nowy...

- Posty: 30
- Rejestracja: wt kwie 19, 2005 11:56 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Dracula » śr lis 02, 2005 8:51 am
no to Wilku mnie zmartwił, ja właśnie miałem taki plan, silnik i szkrzynia Ford 2,9 do tego reduktor gaz 66, ale Molo na drugiej stronie pisał ze ma wałśnie taki patent, moze Molo lub ktoś inny ma jakieś zdjęcia i zna szczegóły z tym tylnim wałem
-
Plaskacz
-

- Posty: 139
- Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Plaskacz » śr lis 02, 2005 12:10 pm
Wilku pisze:Muscel303 pisze:Witam! Ja w swoim sprzęcie zakładam silnik od Forda 2,9 V6 wraz z oryginalną skrzynią (żeby uniknąć dorabianych kombinacji z półączeniem silnika z muscelowską skrzynią, - poza tym mam juś dosyć szukania biegów), za nią mam zamiar zamontować skrzynię od muscela z rozdzielaczem jako reduktor x4, do tego wyciągarka elektryczna.
Plusy są takie:
1. Dosyć lekka konstrukcja - sillnik + skrzynia do forda + skrzynia muscel z reduktorem waży tyle co oryginalny silnik ze skrzynią od muscela wyciągarka el. powinna dać sobie radę...
2. Mało skomplikowany patent - im prostszy tym lepszy bez zbędnych kombinacji...
Co o tym myślicie?
Mam w swoim Muscelu silnik 2.9 V6 ze skrzynia N(9). Dołozenie do tego reduktora nie jest mozliwe, bo tylny wal wyjdzie za krotki (skrzynia mierzy ok 80-90cm). Troche krotsza i mocniejsza jest skrzynia aluminiowa MT75 (nie jest latwo ja kupic). MT75 mierzy ok 60cm + sprzeglo gumowe ok 7 - 10cm. Do takiego zestawu juz mozna probowac dolaczyc reduktor (uazowy, zakonczony juz lozyskie to ok 40cm). Ja jednak bede zakladal sama skrzynie rozdzielcza od Muscela do takiego zestawu, poniewaz nie bedzie trzeba odwracac mostu, a zapasu mocy silnik ma tyle, ze na 99,9% w zadnym blocie czy piachu nie stanie (przynajmniej na 31'' kolach:))
Pzdr, Wilku
Tu nie chodzi o zapas mocy

Czy ty masz zamiar się ścigać czy jeździć w terenie. A na samej jedynce się nieda trzeba używać jeszcze drugiego i trzeciego biegu. A jeśli się nie myle to pewnie jest to jakiś silniczek od scorpia a on potrzebuje wysoki moment i wtedy będziesz bez reduktora jechał 150 a nie np 80 tylko gdzie ci taka duża prędkość potrzebna

-
molo
- jestem tu nowy...

- Posty: 33
- Rejestracja: śr wrz 22, 2004 8:54 pm
Post
autor: molo » śr lis 02, 2005 10:18 pm
patent na tylny krótki wał jest prosty trzeba podnieś główkę tylnego mostu żeby wał miał mniejszy wykrzyrz!! ja mam tak zrobione i w terenie robi jak narazie dobrze

a apropo spotkania naszych złomów to jestem za

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość