wasze patenty w Muscelach

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

klon
 
 
Posty: 132
Rejestracja: wt gru 14, 2004 11:53 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Ziemia Lubuska

Post autor: klon » czw lis 03, 2005 7:39 pm

mój kolega ma fajny patent buda od ara 243 a rama i mosty od muscela podniesiony fajnie to wygląda duzy prześwit miedzy budą a ramą acha silnik od mietka chyba 200 a spalanie w okolicy 9 literków chyba - ON :)2

Awatar użytkownika
JAREK Ż
Posty: 319
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 6:23 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: JAREK Ż » czw lis 03, 2005 9:33 pm

A wywrócił to już bo środek ciężkości według mnie jest zaje.biście wysoko :roll:

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » czw lis 03, 2005 9:52 pm

Wywrucić Muscela :-? mnie się jeszcze nie udalo chociaż się zawsze zastanawiam gdzie jest jego granica przechyłu. A ja miałem silniczek z merca 240 i nawet fajnie robił!!

Awatar użytkownika
JAREK Ż
Posty: 319
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 6:23 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: JAREK Ż » czw lis 03, 2005 10:19 pm

Nie chodzi mi o zwykłego muscela ale o tą zmote bo prosta rama muscela + buda aro przystosowana do ramy kołyskowej = w najlepszym wypadku bok. Takie jest moje zdanie 8)

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » czw lis 03, 2005 10:43 pm

Silnik:mercedes 3.0d ze skrzynia 4
Rama:Aro 243
mosty:przód uaz tył aro(niezgrywaja sie)
reduktor:uaz
wpomaganie:mercedes 123
buda: wlasna produkcja

:)21
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
Dracula
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 11:56 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Dracula » pt lis 04, 2005 9:11 am

no ale glowne masy bez zmian, czyli silnik skrzynia na swoim miejscu, a buda az takiej roznicy nie robi (chyba) ja mam bude podniesiona w stosunku dooryginalu 8 cm i poza tym ze weszly wieksze kola to nic sie niedzieje, no chyba ze ktos pomota w zawieszeniu to wtedy wszystko idzie do gory i sie wywraca, taj jak patrol kolegi

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » pt lis 04, 2005 3:43 pm

JAREK Ż pisze:Nie chodzi mi o zwykłego muscela ale o tą zmote bo prosta rama muscela + buda aro przystosowana do ramy kołyskowej = w najlepszym wypadku bok. Takie jest moje zdanie 8)
Jak zostanie zrobione źle to wszystko jest możliwe 8)

klon
 
 
Posty: 132
Rejestracja: wt gru 14, 2004 11:53 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Ziemia Lubuska

Post autor: klon » pt lis 04, 2005 8:47 pm

z tego co wiem to kolega jeszcze fury nie wywalił na boczek a czy srodek ciężkości podniusł to i zapewne tak jest ale fura mu smoga a jest myśliwym i ma ciężka mogę :)2 i jest gicio co do wywrotek to w pracy mamy mercedesy 290 G krótkie i kilka mamy po wywrotkach na zakrętach, fura po wypadku jest remontowana i dalej do pracy

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Post autor: Wilku » sob lis 05, 2005 5:46 pm

Plaskacz pisze:
Wilku pisze:
Muscel303 pisze:Witam! Ja w swoim sprzęcie zakładam silnik od Forda 2,9 V6 wraz z oryginalną skrzynią (żeby uniknąć dorabianych kombinacji z półączeniem silnika z muscelowską skrzynią, - poza tym mam juś dosyć szukania biegów), za nią mam zamiar zamontować skrzynię od muscela z rozdzielaczem jako reduktor x4, do tego wyciągarka elektryczna.
Plusy są takie:
1. Dosyć lekka konstrukcja - sillnik + skrzynia do forda + skrzynia muscel z reduktorem waży tyle co oryginalny silnik ze skrzynią od muscela wyciągarka el. powinna dać sobie radę...
2. Mało skomplikowany patent - im prostszy tym lepszy bez zbędnych kombinacji...
Co o tym myślicie?

Mam w swoim Muscelu silnik 2.9 V6 ze skrzynia N(9). Dołozenie do tego reduktora nie jest mozliwe, bo tylny wal wyjdzie za krotki (skrzynia mierzy ok 80-90cm). Troche krotsza i mocniejsza jest skrzynia aluminiowa MT75 (nie jest latwo ja kupic). MT75 mierzy ok 60cm + sprzeglo gumowe ok 7 - 10cm. Do takiego zestawu juz mozna probowac dolaczyc reduktor (uazowy, zakonczony juz lozyskie to ok 40cm). Ja jednak bede zakladal sama skrzynie rozdzielcza od Muscela do takiego zestawu, poniewaz nie bedzie trzeba odwracac mostu, a zapasu mocy silnik ma tyle, ze na 99,9% w zadnym blocie czy piachu nie stanie (przynajmniej na 31'' kolach:))


Pzdr, Wilku
Tu nie chodzi o zapas mocy !! Czy ty masz zamiar się ścigać czy jeździć w terenie. A na samej jedynce się nieda trzeba używać jeszcze drugiego i trzeciego biegu. A jeśli się nie myle to pewnie jest to jakiś silniczek od scorpia a on potrzebuje wysoki moment i wtedy będziesz bez reduktora jechał 150 a nie np 80 tylko gdzie ci taka duża prędkość potrzebna :-?
Witam.

Co znaczy "...potrzebuje wysoki moment" ?:) Brak reduktora to jakis kompromis. Samochod ma sluzyc do zabawy, a tej, z tym silnikiem, jest co niemiara. Zaleta V-ki (2.9 od scorpio) jest duzy moment obrotowy dostepny juz przy niskich obrotach silnika, a co za tym idzie i niskich predkosciach samochodu.
Jezdzilem Muscelem z oryginalnym napedem i Muscelem Sojera z oryginalna skrzynia + silnik Mercedesa 2.0 (silnik benzynowy). Porownujac samochody (w terenie i na czarnym) nic nie przemawia za oryginalem (no moze tylko to, ze oryginal to oryginal:)).
Kolejny przyklad to Uaz (z Bialegostoku) z silnikiem i skrzynia od BMW (silnik 3,5l) oraz szybkimi mostami (+ kola 33''). Samochod ma juz za soba kilka rajdow (2xRyki, 2xWertep), na ktorych reduktor nie byl uzywany (bo nie bylo takiej potrzeby). Co innego to przeprawowki, ale puki co tam sie nie wybieram.
Ofszem, mozna zakladac i 2 skryznie biegow, ale jaka jest zabawa przy predkosci 3-5km/h ???


Pozdrawiam, W

Ps. Nawiazujac do wypowiedzi kolegi: 150km/h to moze troche przesada, ale na piatym biegu mozna bez zadnego problemu utrzymywac predkosc podrozna ok 100km/h i w razie potrzeby nieco przyspieszyc. Poza tym moc i momen silnika ma sie niewiele do predkosci :)))

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz lis 06, 2005 7:11 pm

Oj Wilku, nie przesadzaj. Mi się na twoim orginalnym silniku jeździ dobrze :D No w zasadzie to już z tego silnika od ciebie nie wiele tam zostało, ale orginał ma dużo zalet, co nie znaczy że nie będe równolegle budował śmigacza...

aha prędkość przejazdowa 100 na orginale to betka, do 115 dobije, ale jak go zagazowałem to już niestety zwolnił.

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » śr lis 09, 2005 10:03 pm

z tego co się orientuje ten silnik wkręca się na 7000 obrotów i testowaliśmy takiego w Patrolu i na terenowej piątce miał 130 km/h :D
A scorpio przy malych obrotach niema dużego momentu obrotowego, jest to silnik wysokoobrotowy.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Post autor: Wilku » śr lis 09, 2005 10:48 pm

tak... Jak testowalismy stary rozklekotany silnik zuka, to wkrecal sie do 5000obr/min. Z fordoskiego (2.9V6 12v) pewnie da sie wiecej wycisnac, moze nawet do 7k (na lpg na pewno, na benzynie pewnie przy 6-6,5 odetnie paliwo) rozkrecic ale po co? Silnik scorpio moze do rodziny wolnoobrotowych nie nalezy, ale nie jest to japonski bzykacz. Max moment osiaga przy 3500obr/min, ale przy 2000 moment jest niewiele mniejszy (ponad 200Nm). Charakterystyke momentu i mocy dla silnikow forda znajdziemy tu http://www.fordscorpio.co.uk/flatspot.htm
Co do predkosci - jakie przelozenia w mostach mial ten patrol? Nie byly to mosty od diesla?


Pzdr, W

ps. dlaczego piszesz o 5 biegu ??? Jaka predkosc rozwijal ten patrol na pierwszym biegu na przyklad przy 3000obr/min?

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Post autor: tymon4x4 » śr lis 09, 2005 11:10 pm

Wilku pisze:tak... Jak testowalismy stary rozklekotany silnik zuka, to wkrecal sie do 5000obr/min. Z fordoskiego (2.9V6 12v) pewnie da sie wiecej wycisnac, moze nawet do 7k (na lpg na pewno, na benzynie pewnie przy 6-6,5 odetnie paliwo) rozkrecic ale po co? Silnik scorpio moze do rodziny wolnoobrotowych nie nalezy, ale nie jest to japonski bzykacz. Max moment osiaga przy 3500obr/min, ale przy 2000 moment jest niewiele mniejszy (ponad 200Nm). Charakterystyke momentu i mocy dla silnikow forda znajdziemy tu http://www.fordscorpio.co.uk/flatspot.htm
Co do predkosci - jakie przelozenia w mostach mial ten patrol? Nie byly to mosty od diesla?


Pzdr, W

ps. dlaczego piszesz o 5 biegu ??? Jaka predkosc rozwijal ten patrol na pierwszym biegu na przyklad przy 3000obr/min?
Oto dane waszym zdaniem wysoko obrotowego silnika 2.9V6 EFI po 2 zawory na cylinder 8)
FORD moment w Nm kolejno przy 2000, 3000, 4000 i 5000 obrotów
2.9 EFI 145 PS:) - 212--229-----219---204. (dane pochodzą od maniakow z klubu capri )
To po pierwsze :D Po drugie drogi Wilku ma system na krotka skrzynie do tego silnika :D Nie tam zadana MT 75 czy cos innego tylko własna produkcjia :D Mała zmota działa i cieszy i tania :D
Po trzecie jak Ci mało mocy w tym 2.9 i momentu to zajzyj na stronke www.burtonpower.com tam sa fajne graty sprawdzone :)
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Post autor: Wilku » czw lis 10, 2005 12:02 pm

:) wlasnie wlansie. O to chodzi, ze momentu i mocy w tym silniku jest pod dostatkiem jak na terenowke i to juz w niskich zakresach obrotow. To wielka zaleta, ze nie trzeba (ale mozna:) mocno krecic silnika, zeby sie cieszyc z jazdy.
Jaki patent jest na ta skrzynie? Ja przeszukalem rozne fora i nic sensownego nie znalazlem. Uazowa skrzynia odpada...

Poza tym dyskusja slowna toczy sie o to, ze wymyslilem sobie, ze nie bede redukora motal, tylko skrzynie rozdzielcza (od muscela) do MT75 doloze. Oczywiscie to pewien kompromis, bo zdecydowanie lepiej miec mozliwosc wlaczenia biegu pelzajacego, ale sa tez zalety - konstrukcjne. Przede wszystkim nie trzeba będzie obracac mostu i nie bedzie problemu z tylnim walem napedowym (konty krzyzakow). Sprzeglo rowniez zostanie oryginalne od forda - to chyba dobrze?



pzdr, W

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » czw lis 10, 2005 12:14 pm

Wiadomo czym mniej motania a więcej oginału tym lepiej :D My natomiast naszą zabawę z silnikiem od skorpio zaczniemy ze skrzynią od ARO a potem się zobaczy ile wytrzyma :D

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » czw lis 10, 2005 2:53 pm

skoro już się rozwinął temat o silnikach Forda, to niech mnie ktoś oświeci jak się mają silniki od Granady do Scorpia (poza wiekiem), chodzi mi o trwałość itp.
motanie...

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » czw lis 10, 2005 3:02 pm

a co do Muscela kolegi Wilka, to jak jest to wózek to "szybkiej zabawy" to sama rozdzielcza od Muscela wystarczy, faktycznie nie ma co się w reduktor w tym wypadku bawić
motanie...

kln2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr lip 27, 2005 3:03 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kln2 » czw lis 10, 2005 3:39 pm

Co do różnicy silników to tak : Grenada ma silnik 2,8 V6 zasilany gaźnikowo a Scorpio ma już wtrysk i pojemność 2,9. A czy ten wtrysk jest elektroniczny to już nie pamietam. Wytrzymałościowo podobnie czyli z 200 000 (jak poldek) ;)

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Post autor: Wilku » czw lis 10, 2005 5:41 pm

co do wytrzymalosci to bym byl ostrozny, bo 200tys dla tych silnikow to nic wielkiego (w odroznieniu od poldka). Poza tym byly chyba 2.8 na gazniku i na mechanicznym wtrysku. 2.9 byly tylko na wtrysku elektronicznym. Duza kopalnia wiedzy o silnikach (i nie tylko) jest na stronie Capri.pl. Wystarczy chwile poszukac.


Pzdr, W

Awatar użytkownika
J.P.K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr paź 20, 2004 10:35 am
Lokalizacja: Wiśniowa City

Post autor: J.P.K » czw lis 10, 2005 7:51 pm

Witam a może zna ktoś parametry silnika 4.0v6 z forda aerostara z 91roku bo taki mam założony w patroly i jeżdzi bardzo dobrze a scorpio niechciało bo było za szybkie.i w terenie na reduktoże to tylko 1 lub 2 i nic więcej bo za szybko a teraz to i na 5 + reduktor to auto to na wolnych obrotach jezdzi a wkręca się na 4.5-5 tysiecy na lpg i nic wiecej. :)2

Awatar użytkownika
J.P.K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr paź 20, 2004 10:35 am
Lokalizacja: Wiśniowa City

Post autor: J.P.K » czw lis 10, 2005 7:52 pm

a i jeszcze jedno kolega miał scorpio 2.9 i przejechane 550 tyś km z czego 400 na gazie i jeszcze jeździł

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Post autor: tymon4x4 » pt lis 11, 2005 7:00 pm

J.P.K pisze:a i jeszcze jedno kolega miał scorpio 2.9 i przejechane 550 tyś km z czego 400 na gazie i jeszcze jeździł
Ta wszystko sie zgadza tylko w 2.9 klekają hydropopychacze i wtedy ładnie dzwoni jakby sie klawiatury popierdzieliły . A 2.8 ze scorpio na monowtrysku ma zwykle zawory bez hydrauliki . A 4.0 explorer to motor ze inna bajka :D mistrzostwo swiata :D
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Awatar użytkownika
J.P.K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr paź 20, 2004 10:35 am
Lokalizacja: Wiśniowa City

Post autor: J.P.K » pn lis 14, 2005 10:33 am

powolutku ja mam silnik od scorpio 2.9 na pełnym wtrysku i ma regulowane zawory a nie chydrauliczne a w 4.0 są chydrauliczne i klekaja ale jezdzi :)2

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » ndz lut 26, 2006 11:07 am

W sobote wreszcie odpalilismy zmote :D I patent silnik 2,9 scorpio skrzynia od Aro 243 i most od muscela tylni jest :)2 bo przedni został wieczorem wyciągnięty zby go obrucić Samochód nie jedzie szybko ma duży zapas mocy nawet z 4 terenowej można ruszyć bez problemu,

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz lut 26, 2006 2:26 pm

Mart, ty w swoim muscelu dorabiałeś wały? czy po prostu zamieniłeś miejscami.
Jak to jest? macie jakieś patenty na długość wałów? Jaki jest koszt dopasowania wałów?
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość