
wasze patenty w Muscelach
Moderator: Misiek Bielsko
- Ml_Kruszka18
- Posty: 315
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
no ale glowne masy bez zmian, czyli silnik skrzynia na swoim miejscu, a buda az takiej roznicy nie robi (chyba) ja mam bude podniesiona w stosunku dooryginalu 8 cm i poza tym ze weszly wieksze kola to nic sie niedzieje, no chyba ze ktos pomota w zawieszeniu to wtedy wszystko idzie do gory i sie wywraca, taj jak patrol kolegi
z tego co wiem to kolega jeszcze fury nie wywalił na boczek a czy srodek ciężkości podniusł to i zapewne tak jest ale fura mu smoga a jest myśliwym i ma ciężka mogę
i jest gicio co do wywrotek to w pracy mamy mercedesy 290 G krótkie i kilka mamy po wywrotkach na zakrętach, fura po wypadku jest remontowana i dalej do pracy

Witam.Plaskacz pisze:Tu nie chodzi o zapas mocyWilku pisze:Muscel303 pisze:Witam! Ja w swoim sprzęcie zakładam silnik od Forda 2,9 V6 wraz z oryginalną skrzynią (żeby uniknąć dorabianych kombinacji z półączeniem silnika z muscelowską skrzynią, - poza tym mam juś dosyć szukania biegów), za nią mam zamiar zamontować skrzynię od muscela z rozdzielaczem jako reduktor x4, do tego wyciągarka elektryczna.
Plusy są takie:
1. Dosyć lekka konstrukcja - sillnik + skrzynia do forda + skrzynia muscel z reduktorem waży tyle co oryginalny silnik ze skrzynią od muscela wyciągarka el. powinna dać sobie radę...
2. Mało skomplikowany patent - im prostszy tym lepszy bez zbędnych kombinacji...
Co o tym myślicie?
Mam w swoim Muscelu silnik 2.9 V6 ze skrzynia N(9). Dołozenie do tego reduktora nie jest mozliwe, bo tylny wal wyjdzie za krotki (skrzynia mierzy ok 80-90cm). Troche krotsza i mocniejsza jest skrzynia aluminiowa MT75 (nie jest latwo ja kupic). MT75 mierzy ok 60cm + sprzeglo gumowe ok 7 - 10cm. Do takiego zestawu juz mozna probowac dolaczyc reduktor (uazowy, zakonczony juz lozyskie to ok 40cm). Ja jednak bede zakladal sama skrzynie rozdzielcza od Muscela do takiego zestawu, poniewaz nie bedzie trzeba odwracac mostu, a zapasu mocy silnik ma tyle, ze na 99,9% w zadnym blocie czy piachu nie stanie (przynajmniej na 31'' kolach:))
Pzdr, WilkuCzy ty masz zamiar się ścigać czy jeździć w terenie. A na samej jedynce się nieda trzeba używać jeszcze drugiego i trzeciego biegu. A jeśli się nie myle to pewnie jest to jakiś silniczek od scorpia a on potrzebuje wysoki moment i wtedy będziesz bez reduktora jechał 150 a nie np 80 tylko gdzie ci taka duża prędkość potrzebna
Co znaczy "...potrzebuje wysoki moment" ?:) Brak reduktora to jakis kompromis. Samochod ma sluzyc do zabawy, a tej, z tym silnikiem, jest co niemiara. Zaleta V-ki (2.9 od scorpio) jest duzy moment obrotowy dostepny juz przy niskich obrotach silnika, a co za tym idzie i niskich predkosciach samochodu.
Jezdzilem Muscelem z oryginalnym napedem i Muscelem Sojera z oryginalna skrzynia + silnik Mercedesa 2.0 (silnik benzynowy). Porownujac samochody (w terenie i na czarnym) nic nie przemawia za oryginalem (no moze tylko to, ze oryginal to oryginal:)).
Kolejny przyklad to Uaz (z Bialegostoku) z silnikiem i skrzynia od BMW (silnik 3,5l) oraz szybkimi mostami (+ kola 33''). Samochod ma juz za soba kilka rajdow (2xRyki, 2xWertep), na ktorych reduktor nie byl uzywany (bo nie bylo takiej potrzeby). Co innego to przeprawowki, ale puki co tam sie nie wybieram.
Ofszem, mozna zakladac i 2 skryznie biegow, ale jaka jest zabawa przy predkosci 3-5km/h

Pozdrawiam, W
Ps. Nawiazujac do wypowiedzi kolegi: 150km/h to moze troche przesada, ale na piatym biegu mozna bez zadnego problemu utrzymywac predkosc podrozna ok 100km/h i w razie potrzeby nieco przyspieszyc. Poza tym moc i momen silnika ma sie niewiele do predkosci

Oj Wilku, nie przesadzaj. Mi się na twoim orginalnym silniku jeździ dobrze
No w zasadzie to już z tego silnika od ciebie nie wiele tam zostało, ale orginał ma dużo zalet, co nie znaczy że nie będe równolegle budował śmigacza...
aha prędkość przejazdowa 100 na orginale to betka, do 115 dobije, ale jak go zagazowałem to już niestety zwolnił.

aha prędkość przejazdowa 100 na orginale to betka, do 115 dobije, ale jak go zagazowałem to już niestety zwolnił.
tak... Jak testowalismy stary rozklekotany silnik zuka, to wkrecal sie do 5000obr/min. Z fordoskiego (2.9V6 12v) pewnie da sie wiecej wycisnac, moze nawet do 7k (na lpg na pewno, na benzynie pewnie przy 6-6,5 odetnie paliwo) rozkrecic ale po co? Silnik scorpio moze do rodziny wolnoobrotowych nie nalezy, ale nie jest to japonski bzykacz. Max moment osiaga przy 3500obr/min, ale przy 2000 moment jest niewiele mniejszy (ponad 200Nm). Charakterystyke momentu i mocy dla silnikow forda znajdziemy tu http://www.fordscorpio.co.uk/flatspot.htm
Co do predkosci - jakie przelozenia w mostach mial ten patrol? Nie byly to mosty od diesla?
Pzdr, W
ps. dlaczego piszesz o 5 biegu
? Jaka predkosc rozwijal ten patrol na pierwszym biegu na przyklad przy 3000obr/min?
Co do predkosci - jakie przelozenia w mostach mial ten patrol? Nie byly to mosty od diesla?
Pzdr, W
ps. dlaczego piszesz o 5 biegu

Oto dane waszym zdaniem wysoko obrotowego silnika 2.9V6 EFI po 2 zawory na cylinderWilku pisze:tak... Jak testowalismy stary rozklekotany silnik zuka, to wkrecal sie do 5000obr/min. Z fordoskiego (2.9V6 12v) pewnie da sie wiecej wycisnac, moze nawet do 7k (na lpg na pewno, na benzynie pewnie przy 6-6,5 odetnie paliwo) rozkrecic ale po co? Silnik scorpio moze do rodziny wolnoobrotowych nie nalezy, ale nie jest to japonski bzykacz. Max moment osiaga przy 3500obr/min, ale przy 2000 moment jest niewiele mniejszy (ponad 200Nm). Charakterystyke momentu i mocy dla silnikow forda znajdziemy tu http://www.fordscorpio.co.uk/flatspot.htm
Co do predkosci - jakie przelozenia w mostach mial ten patrol? Nie byly to mosty od diesla?
Pzdr, W
ps. dlaczego piszesz o 5 biegu? Jaka predkosc rozwijal ten patrol na pierwszym biegu na przyklad przy 3000obr/min?

FORD moment w Nm kolejno przy 2000, 3000, 4000 i 5000 obrotów
2.9 EFI 145 PS:) - 212--229-----219---204. (dane pochodzą od maniakow z klubu capri )
To po pierwsze




Po trzecie jak Ci mało mocy w tym 2.9 i momentu to zajzyj na stronke www.burtonpower.com tam sa fajne graty sprawdzone

UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Jaki patent jest na ta skrzynie? Ja przeszukalem rozne fora i nic sensownego nie znalazlem. Uazowa skrzynia odpada...
Poza tym dyskusja slowna toczy sie o to, ze wymyslilem sobie, ze nie bede redukora motal, tylko skrzynie rozdzielcza (od muscela) do MT75 doloze. Oczywiscie to pewien kompromis, bo zdecydowanie lepiej miec mozliwosc wlaczenia biegu pelzajacego, ale sa tez zalety - konstrukcjne. Przede wszystkim nie trzeba będzie obracac mostu i nie bedzie problemu z tylnim walem napedowym (konty krzyzakow). Sprzeglo rowniez zostanie oryginalne od forda - to chyba dobrze?
pzdr, W
co do wytrzymalosci to bym byl ostrozny, bo 200tys dla tych silnikow to nic wielkiego (w odroznieniu od poldka). Poza tym byly chyba 2.8 na gazniku i na mechanicznym wtrysku. 2.9 byly tylko na wtrysku elektronicznym. Duza kopalnia wiedzy o silnikach (i nie tylko) jest na stronie Capri.pl. Wystarczy chwile poszukac.
Pzdr, W
Pzdr, W
Witam a może zna ktoś parametry silnika 4.0v6 z forda aerostara z 91roku bo taki mam założony w patroly i jeżdzi bardzo dobrze a scorpio niechciało bo było za szybkie.i w terenie na reduktoże to tylko 1 lub 2 i nic więcej bo za szybko a teraz to i na 5 + reduktor to auto to na wolnych obrotach jezdzi a wkręca się na 4.5-5 tysiecy na lpg i nic wiecej. 

Ta wszystko sie zgadza tylko w 2.9 klekają hydropopychacze i wtedy ładnie dzwoni jakby sie klawiatury popierdzieliły . A 2.8 ze scorpio na monowtrysku ma zwykle zawory bez hydrauliki . A 4.0 explorer to motor ze inna bajkaJ.P.K pisze:a i jeszcze jedno kolega miał scorpio 2.9 i przejechane 550 tyś km z czego 400 na gazie i jeszcze jeździł


UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość