Silnik do aro. Jaki?

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

wojciech_p
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:37 pm

Post autor: wojciech_p » wt gru 19, 2006 12:49 pm

Witam
Kupiłem Aro 10.4 benzyna + gaz.
Mam pytanie:jaki silnik diesla pasuje,do tego modelu bez kosztownych przeróbek?

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » wt gru 19, 2006 2:30 pm

chyba zaden

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » wt gru 19, 2006 2:58 pm

eeee jakies reno tam wsadzali ale jakie to pojecia nie mam

Awatar użytkownika
Kubrick
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 7:23 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Kubrick » wt gru 19, 2006 8:46 pm

Kuzyn ma 4C90 od Andorii i chodzi to bardzo ladnie. Wolnossacy dieselek z dosc przyzwoita moca i nie wyglada, zeby ciezko bylo go wstawic, a zeby go zamrozic przy pracy wystarczy zukowska chlodnica (w sumie ten silnik w zukach i lublinach montowali ;) ).

zax

Post autor: zax » wt gru 19, 2006 10:02 pm

Kubrick pisze:Kuzyn ma 4C90 od Andorii i chodzi to bardzo ladnie. Wolnossacy dieselek z dosc przyzwoita moca i nie wyglada, zeby ciezko bylo go wstawic, a zeby go zamrozic przy pracy wystarczy zukowska chlodnica (w sumie ten silnik w zukach i lublinach montowali ;) ).
Ty zdaje sie mowisz o dużych Aro (24x)... A jemu chodzi o Aro 10.x... :roll:

Awatar użytkownika
wolan
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz paź 02, 2005 11:33 am
Lokalizacja: prawie Rzeszów

Post autor: wolan » śr gru 20, 2006 10:58 am

wojciech_p pisze:Witam
Kupiłem Aro 10.4 benzyna + gaz.
Mam pytanie:jaki silnik diesla pasuje,do tego modelu bez kosztownych przeróbek?
Pokasztanić zawsze można.
Czy nie wsadzali tam przypadkiem popularnego silnikiczka 1.9D (Citroen-Polonez-Peugeot)? Mialem Aro 10.4 i na moje oko by tam wszedl - miejsca dosyć. Ale bez przeróbek pewnie się nie obejdzie. Ten oryginalny silniczek 1.4 benzyna człkiem przyzwoicie zamiata i jest w miare ekonomiczny.
pozdrawiam

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » śr gru 20, 2006 11:25 am

jakby juz to tez celowałbym własnie w 1.9D bo w razie czego to z nivki, albo z samuraia mozna coś do układu napedowego wykorzystać, ale nie wiem jak to wyglada w aro 10.4, wiec nie bedę się za bardzo mądrzył. Wg mnie jednak to właśnie tym silniczkiem trzeba się poważnie zaintersować.

Awatar użytkownika
Kubrick
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 7:23 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Kubrick » czw gru 21, 2006 11:06 am

zax pisze:
Kubrick pisze:Kuzyn ma 4C90 od Andorii i chodzi to bardzo ladnie. Wolnossacy dieselek z dosc przyzwoita moca i nie wyglada, zeby ciezko bylo go wstawic, a zeby go zamrozic przy pracy wystarczy zukowska chlodnica (w sumie ten silnik w zukach i lublinach montowali ;) ).
Ty zdaje sie mowisz o dużych Aro (24x)... A jemu chodzi o Aro 10.x... :roll:

:oops: :oops: :oops: Umknelo mi jak przegladalem ten watek ;)

Ale zeby 24x bylo od razu duze... ;)

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Post autor: Geronimo » śr sty 31, 2007 6:32 pm

Panowie
Moje Aro : silnik 3,6 l od avia 712, skrzynia i reduktor prawdopodobnie orginalna,
(jak wlazlem do kanalu byla miedzy silnikiem a skrzynia blacha ze 20 mm)
silnik zuzywa olej w ilosciach hurtowych, remont owszem wchodzi w gre lecz koszty sa porownywalne z zakupem silnika uzywanego typu 4c90. Teraz pytanie : czy silnik anndori bedzie da sie bez jakis wiekszych zabiegow pozenic z ta skrzynia ? Jak on jest mocowany do ramy ?
Pytanie dwa jak sprawdzic czy skrzynia jest od Aro a nie od jakiegos wynalazku ?

zax

Post autor: zax » śr sty 31, 2007 6:37 pm

Geronimo pisze:Panowie
Moje Aro : silnik 3,6 l od avia 712, skrzynia i reduktor prawdopodobnie orginalna,
(jak wlazlem do kanalu byla miedzy silnikiem a skrzynia blacha ze 20 mm)
silnik zuzywa olej w ilosciach hurtowych, remont owszem wchodzi w gre lecz koszty sa porownywalne z zakupem silnika uzywanego typu 4c90. Teraz pytanie : czy silnik anndori bedzie da sie bez jakis wiekszych zabiegow pozenic z ta skrzynia ? Jak on jest mocowany do ramy ?
Pytanie dwa jak sprawdzic czy skrzynia jest od Aro a nie od jakiegos wynalazku ?
Skrzynia od Aro:

Wsteczny z oporem w lewo i do tyłu
Cztery zwykłe biegi
Skrzynka rozdzielcza z prawej strony w układzie U
Jak wyjmiesz 2 gumowe zaślepki na tunelu środkowym to pod jedną widać złącza do czujnika świateł wstecznych a pod drugą jest śruba do wlewu oleju.

Ja mam silnik wołgi mocowany na 2 poduszkach z dwóch stron ramy... Flansza dopasowująca jest... niewiem jakiej grubości

Mój silnik też cieknie :)2

PS. Nie pchaj Andorii do Aro, może i da się połączyć, ale to nie jest to...

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Post autor: Geronimo » czw lut 01, 2007 8:34 am

Ok. Chodz nie rozumiem jakie sa tego powody, Opcja jest nr 2 silnik orginalny 3,2. Widzaialem post na ten temat. Jesli nie andoria to moze aro.
Wracajac do tego spozycia oleju zax: silnik mam suchy nie cieknie z niego on poprostu wpierd#@! olej !!

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » czw lut 01, 2007 9:10 am

zax pisze: Nie pchaj Andorii do Aro, może i da się połączyć, ale to nie jest to...
eh, nie znasz sie - to chociaz miej odwage sie do tego przyznać :wink:
jechałeś kiedyś ARO 160 km/h???
no to nie pierdziel że andoria "to nie jest to "
8)

zax

Post autor: zax » czw lut 01, 2007 10:32 am

No na tym się nie znam -> chodziło rzeczywiście o to że to nie jest Uaz Z Andorią :lol:

Ale ja tam niewiem... Ja się boje moim futrzakiem 100 km/h pędzić...
No i ta turbina to w dieslu jednak najdelikatniejszy element... :roll:

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » czw lut 01, 2007 10:53 am

zax pisze:...
No i ta turbina to w dieslu jednak najdelikatniejszy element... :roll:
ta....a w twoim aro najdelikatniejszy element to ...silnik wołgi :D cześciej zmieniasz silnik niż ja olej :wink:
a jak turbina nie pasi to przeciez można wsadzić merca wolnossącego abo andorie bez turbiny

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » czw lut 01, 2007 11:01 am

Silnik Avii to porażka w takim samochodzie, nie wkręca się chyba wyżej niż na ok. 2,5tys obr/min i waży z pół tony, chociaż przy szybkich mostach aro może to jakoś jechać. Mój ojciec założył taki silnik do ciągnika, bo do tego się nadaje. Co od andorii, szczególnie z żuka, nie powinno być większych problemów z instalacją.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

zax

Post autor: zax » czw lut 01, 2007 11:04 am

Dlatego Geronimo nie pyta czy wsadzić wołgę tylko jakiego diesla :lol:

A w Aro z diesli to na początku były diesle 2,5 litra (o nich Staś może coś powiedzieć), potem weszły 3,1D (typu traktor), potem były jakieś 2,7 litra, produkowane około lat 90tych, a potem to już chyba od razu wprowadzili te 4C90 (Koro, Ty masz chyba wersje z turbo czyli 4CTi90?)...

Oczywiście mocowania się zmieniały z czasem więc nawet nie myśl o zwykłej podmiance bo zmiana sprzęgła, albo koła zamachowego, albo chociaż dorobienie flanszy będzie konieczna...

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Post autor: Geronimo » czw lut 01, 2007 12:23 pm

4c90 jest wolnossacy,

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Post autor: Geronimo » czw lut 01, 2007 12:24 pm

Didymos pisze:Silnik Avii to porażka w takim samochodzie, nie wkręca się chyba wyżej niż na ok. 2,5tys obr/min i waży z pół tony, chociaż przy szybkich mostach aro może to jakoś jechać. Mój ojciec założył taki silnik do ciągnika, bo do tego się nadaje. Co od andorii, szczególnie z żuka, nie powinno być większych problemów z instalacją.
GPS pokazuje 95 km/h ( bo predkosciomierz nie dziala )

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » czw lut 01, 2007 1:40 pm

ja mam 4CTi90-1BE
aktualnie w rumunii możesz zamówić aro z silnikiem nawet od toyoty
mom faworytem jest 243 mojego kolegi z silnikiem merca ( turbodiesel) pieknie totochodzi...
zaletą aro jest kilka dostepnych przełożeń do mostów np przełożenie 3,727 pozwala zamontować silnik od traktora ( ten 3.1 to chyba taką historie własnie miał)

zax

Post autor: zax » czw lut 01, 2007 1:45 pm

Koro pisze:zaletą aro jest kilka dostepnych przełożeń do mostów np przełożenie 3,727 pozwala zamontować silnik od traktora ( ten 3.1 to chyba taką historie własnie miał)
No prosze, ja mam właśnie te przełożenia... Z tym że jak na wołgę to troche do dupy bo każda górka= 2+reduktor.... :)3

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » czw lut 01, 2007 2:09 pm

a mówiłem kup dizla od beki....
3,727 z benzyną nie robi - no chyba że ze 150 KM bys miał pod machą

Awatar użytkownika
wolan
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz paź 02, 2005 11:33 am
Lokalizacja: prawie Rzeszów

Post autor: wolan » czw lut 01, 2007 2:38 pm

Koro pisze:a mówiłem kup dizla od beki....
3,727 z benzyną nie robi - no chyba że ze 150 KM bys miał pod machą
Diesel od beki tez nie robi z przelozeniami 3,727 - trzeba by zmienic na 4,15 co uczyniłem i jest w miarę...ale do idealu daleko - przynajmniej podczas mroznych dni nie ma problemu z odpaleniem.

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Post autor: Geronimo » pt lut 02, 2007 3:25 pm

Panowie
Kilka danych poprosze odnosnie silnika 3,2D tego z dzielona glowica.
No i jeszcze dostepnosc ewentualnych czesci zamiennych.

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » pt lut 02, 2007 5:39 pm

wolan pisze:
Koro pisze:a mówiłem kup dizla od beki....
3,727 z benzyną nie robi - no chyba że ze 150 KM bys miał pod machą
Diesel od beki tez nie robi z przelozeniami 3,727 - trzeba by zmienic na 4,15 co uczyniłem i jest w miarę...ale do idealu daleko - przynajmniej podczas mroznych dni nie ma problemu z odpaleniem.
Ooo... a skąd miałeś wolniejsze przełożenia?? nie masz moze drugiego kompletu??:)23

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » pt lut 02, 2007 8:24 pm

A możeby zapodać silnik reno 21 td. Taki mam w nive, niewiem doładnie ale i wranglery miały coś podobnego. Aluminiowy blok ,stosunkowo lekki, około 8 l. w mieście. Aro ma więcej miejsca więc chyba niebyło by problemu aby go upchnąć. W nivie wygląda tak:
http://farm1.static.flickr.com/94/22112 ... 3f4a7f.jpg
kugel NIVKA 2,1 TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość