Silnik do aro. Jaki?
Moderator: Misiek Bielsko
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 1
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:37 pm
Ty zdaje sie mowisz o dużych Aro (24x)... A jemu chodzi o Aro 10.x...Kubrick pisze:Kuzyn ma 4C90 od Andorii i chodzi to bardzo ladnie. Wolnossacy dieselek z dosc przyzwoita moca i nie wyglada, zeby ciezko bylo go wstawic, a zeby go zamrozic przy pracy wystarczy zukowska chlodnica (w sumie ten silnik w zukach i lublinach montowali).

Pokasztanić zawsze można.wojciech_p pisze:Witam
Kupiłem Aro 10.4 benzyna + gaz.
Mam pytanie:jaki silnik diesla pasuje,do tego modelu bez kosztownych przeróbek?
Czy nie wsadzali tam przypadkiem popularnego silnikiczka 1.9D (Citroen-Polonez-Peugeot)? Mialem Aro 10.4 i na moje oko by tam wszedl - miejsca dosyć. Ale bez przeróbek pewnie się nie obejdzie. Ten oryginalny silniczek 1.4 benzyna człkiem przyzwoicie zamiata i jest w miare ekonomiczny.
pozdrawiam
- Kubrick
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz gru 10, 2006 7:23 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
zax pisze:Ty zdaje sie mowisz o dużych Aro (24x)... A jemu chodzi o Aro 10.x...Kubrick pisze:Kuzyn ma 4C90 od Andorii i chodzi to bardzo ladnie. Wolnossacy dieselek z dosc przyzwoita moca i nie wyglada, zeby ciezko bylo go wstawic, a zeby go zamrozic przy pracy wystarczy zukowska chlodnica (w sumie ten silnik w zukach i lublinach montowali).




Ale zeby 24x bylo od razu duze...

Panowie
Moje Aro : silnik 3,6 l od avia 712, skrzynia i reduktor prawdopodobnie orginalna,
(jak wlazlem do kanalu byla miedzy silnikiem a skrzynia blacha ze 20 mm)
silnik zuzywa olej w ilosciach hurtowych, remont owszem wchodzi w gre lecz koszty sa porownywalne z zakupem silnika uzywanego typu 4c90. Teraz pytanie : czy silnik anndori bedzie da sie bez jakis wiekszych zabiegow pozenic z ta skrzynia ? Jak on jest mocowany do ramy ?
Pytanie dwa jak sprawdzic czy skrzynia jest od Aro a nie od jakiegos wynalazku ?
Moje Aro : silnik 3,6 l od avia 712, skrzynia i reduktor prawdopodobnie orginalna,
(jak wlazlem do kanalu byla miedzy silnikiem a skrzynia blacha ze 20 mm)
silnik zuzywa olej w ilosciach hurtowych, remont owszem wchodzi w gre lecz koszty sa porownywalne z zakupem silnika uzywanego typu 4c90. Teraz pytanie : czy silnik anndori bedzie da sie bez jakis wiekszych zabiegow pozenic z ta skrzynia ? Jak on jest mocowany do ramy ?
Pytanie dwa jak sprawdzic czy skrzynia jest od Aro a nie od jakiegos wynalazku ?
Skrzynia od Aro:Geronimo pisze:Panowie
Moje Aro : silnik 3,6 l od avia 712, skrzynia i reduktor prawdopodobnie orginalna,
(jak wlazlem do kanalu byla miedzy silnikiem a skrzynia blacha ze 20 mm)
silnik zuzywa olej w ilosciach hurtowych, remont owszem wchodzi w gre lecz koszty sa porownywalne z zakupem silnika uzywanego typu 4c90. Teraz pytanie : czy silnik anndori bedzie da sie bez jakis wiekszych zabiegow pozenic z ta skrzynia ? Jak on jest mocowany do ramy ?
Pytanie dwa jak sprawdzic czy skrzynia jest od Aro a nie od jakiegos wynalazku ?
Wsteczny z oporem w lewo i do tyłu
Cztery zwykłe biegi
Skrzynka rozdzielcza z prawej strony w układzie U
Jak wyjmiesz 2 gumowe zaślepki na tunelu środkowym to pod jedną widać złącza do czujnika świateł wstecznych a pod drugą jest śruba do wlewu oleju.
Ja mam silnik wołgi mocowany na 2 poduszkach z dwóch stron ramy... Flansza dopasowująca jest... niewiem jakiej grubości
Mój silnik też cieknie

PS. Nie pchaj Andorii do Aro, może i da się połączyć, ale to nie jest to...
Silnik Avii to porażka w takim samochodzie, nie wkręca się chyba wyżej niż na ok. 2,5tys obr/min i waży z pół tony, chociaż przy szybkich mostach aro może to jakoś jechać. Mój ojciec założył taki silnik do ciągnika, bo do tego się nadaje. Co od andorii, szczególnie z żuka, nie powinno być większych problemów z instalacją.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Dlatego Geronimo nie pyta czy wsadzić wołgę tylko jakiego diesla 
A w Aro z diesli to na początku były diesle 2,5 litra (o nich Staś może coś powiedzieć), potem weszły 3,1D (typu traktor), potem były jakieś 2,7 litra, produkowane około lat 90tych, a potem to już chyba od razu wprowadzili te 4C90 (Koro, Ty masz chyba wersje z turbo czyli 4CTi90?)...
Oczywiście mocowania się zmieniały z czasem więc nawet nie myśl o zwykłej podmiance bo zmiana sprzęgła, albo koła zamachowego, albo chociaż dorobienie flanszy będzie konieczna...

A w Aro z diesli to na początku były diesle 2,5 litra (o nich Staś może coś powiedzieć), potem weszły 3,1D (typu traktor), potem były jakieś 2,7 litra, produkowane około lat 90tych, a potem to już chyba od razu wprowadzili te 4C90 (Koro, Ty masz chyba wersje z turbo czyli 4CTi90?)...
Oczywiście mocowania się zmieniały z czasem więc nawet nie myśl o zwykłej podmiance bo zmiana sprzęgła, albo koła zamachowego, albo chociaż dorobienie flanszy będzie konieczna...
GPS pokazuje 95 km/h ( bo predkosciomierz nie dziala )Didymos pisze:Silnik Avii to porażka w takim samochodzie, nie wkręca się chyba wyżej niż na ok. 2,5tys obr/min i waży z pół tony, chociaż przy szybkich mostach aro może to jakoś jechać. Mój ojciec założył taki silnik do ciągnika, bo do tego się nadaje. Co od andorii, szczególnie z żuka, nie powinno być większych problemów z instalacją.
ja mam 4CTi90-1BE
aktualnie w rumunii możesz zamówić aro z silnikiem nawet od toyoty
mom faworytem jest 243 mojego kolegi z silnikiem merca ( turbodiesel) pieknie totochodzi...
zaletą aro jest kilka dostepnych przełożeń do mostów np przełożenie 3,727 pozwala zamontować silnik od traktora ( ten 3.1 to chyba taką historie własnie miał)
aktualnie w rumunii możesz zamówić aro z silnikiem nawet od toyoty
mom faworytem jest 243 mojego kolegi z silnikiem merca ( turbodiesel) pieknie totochodzi...
zaletą aro jest kilka dostepnych przełożeń do mostów np przełożenie 3,727 pozwala zamontować silnik od traktora ( ten 3.1 to chyba taką historie własnie miał)
Diesel od beki tez nie robi z przelozeniami 3,727 - trzeba by zmienic na 4,15 co uczyniłem i jest w miarę...ale do idealu daleko - przynajmniej podczas mroznych dni nie ma problemu z odpaleniem.Koro pisze:a mówiłem kup dizla od beki....
3,727 z benzyną nie robi - no chyba że ze 150 KM bys miał pod machą
Ooo... a skąd miałeś wolniejsze przełożenia?? nie masz moze drugiego kompletu??:)23wolan pisze:Diesel od beki tez nie robi z przelozeniami 3,727 - trzeba by zmienic na 4,15 co uczyniłem i jest w miarę...ale do idealu daleko - przynajmniej podczas mroznych dni nie ma problemu z odpaleniem.Koro pisze:a mówiłem kup dizla od beki....
3,727 z benzyną nie robi - no chyba że ze 150 KM bys miał pod machą
A możeby zapodać silnik reno 21 td. Taki mam w nive, niewiem doładnie ale i wranglery miały coś podobnego. Aluminiowy blok ,stosunkowo lekki, około 8 l. w mieście. Aro ma więcej miejsca więc chyba niebyło by problemu aby go upchnąć. W nivie wygląda tak:
http://farm1.static.flickr.com/94/22112 ... 3f4a7f.jpg
http://farm1.static.flickr.com/94/22112 ... 3f4a7f.jpg
kugel NIVKA 2,1 TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość