aro 10 zawieszenie

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

luki2802
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 24, 2014 4:30 pm

aro 10 zawieszenie

Post autor: luki2802 » czw mar 05, 2015 8:58 pm

Witam chciałbym podnieść przednie zawieszenie o 5 cm możne ktoś ma jakieś pomysły czekam na propozycje dzięki wielkie..

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: aro 10 zawieszenie

Post autor: Gabriel Tatoj » pt mar 06, 2015 8:48 pm

WITAJCIE :D
luki2802 pisze:Witam chciałbym podnieść przednie zawieszenie o 5 cm możne ktoś ma jakieś pomysły czekam na propozycje dzięki wielkie..
. W jakim celu masz plan ,,podnieść przednie zawieszenie" ??
Jeżeli tylko dla tego, ze tak robią inni to słaby powód, ale jeżeli chcesz wcielić w życie jakiś wykorzystany później przez Ciebie pomysł to powodzenia.
Najlepszym do tej pory rozwiązaniem jest wymiana springów na takie o innej charakterystyce (wyższe twardsze,jeżeli np. masz ARO 10 1.4 benzyna, to można dac springi z 1.9 Diesel,..),następną metodą liftu jest wsadzenie pomiędzy zwoje sprężyn wkładek z gumy co spowoduje , że sprężyna ,,urośnie"-ten patent możesz zastosować w celu wybadania, czy masz właściwą wysokość - charakterystykę Tobie odpowiadającą ?
Zbyt wiele nie możesz podnosić przodu ponieważ zawieszenie ARO10 jest na wahaczu i zmiana wysokości pociągnie za sobą zmiany w pracy zawieszenia oraz pracy półosiek- im większy lift tym większy kąt pracy przegubów - łatwiej o ich uszkodzenie......
Można podłożyć pod i nad sprężynę profile(takie krążki z wypustem wewnętrznej średnicy) gumowe - nie za wysokie aby z nich sprężyna nie spadła.

W przypadku kiedy masz plan dogłębnego motania w kierunku liftu, wyciągasz springi z pojazdu wyciągasz zawieszenie -obydwie strony i wspawujesz(jak będą odpowiednio utoczone to wystarczy je tylko włożyć do kielicha podpory bez spawania i się nie ruszą) nowe osadzenia spręży w górne podpory sprężyny- mowa o takich kryzach do których wejdą ostatnie zwoje sprężyny.
I weź pod uwagę, że przy zawieszeniu z wahaczami liftowanie odbywa się inaczej niż przy osi sztywnej(ile podłożysz pod resor czy spring-a, tyle idzie w górę)- mowa o stosunku wartości podłożonej do wartości uzyskanej. A więc wahacz w Twoim samochodzie pracuje jako dźwignia i punkt podparcia sprężyny jest w jakiejś odległości pomiędzy zawiasem wahacza a przegubem zwrotnicy.
Aby uzyskać konkretną wartość liftu to podłożyć trzeba odpowiednio mniej od tej wartości :)13
Gdybyś jakieś sprężyny odpowiednie zdobył to masz bez roboty :)13 \

POZDRAWIAM SERDECZNIE :D

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: aro 10 zawieszenie

Post autor: jradek » pt mar 06, 2015 8:54 pm

Pytanie byle jakie, ale odpowiedź mistrzowska. Piszę to bez złośliwości.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość