ZMIANY KONSTRUKCYJNE- JAKIE BADANIA?

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Mariusz1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 21, 2005 7:40 am
Lokalizacja: Białystok

ZMIANY KONSTRUKCYJNE- JAKIE BADANIA?

Post autor: Mariusz1 » wt gru 13, 2005 12:24 pm

Zmieniłem silnik /MB2,4D/, zwudowałem klatkę /rury pod plandekę / przekładnie ze wspomaganiem /BMW5/, hak/CC/ fotele z pasami bezpieczeństwa /OPEL OMEGA/ i to wszystko w MUSCELU teraz sie zastanawiam jak to zarejestrować ?/pojazd jest zarejestrowany jako oryginał/

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » wt gru 13, 2005 12:49 pm

Chyba wystarczy, jak pokażesz diagnoście silnik, coby wpisać do dowodu rejestracyjnego jego parametry (różne od oryginalnego) - reszta bez znaczenia... :)
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
waldas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt mar 16, 2004 7:26 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / wlkp.

Post autor: waldas » wt gru 13, 2005 11:13 pm

ja do tego dlozylem jeszcze hamulce tarczowe z przodu ,a zglosilem tylko wymiane silnika z umowa i papierami zeby wbili mi w dowod nowe numery a teraz to nie wiem bo nowe dowody sa juz bez nr silnika

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Post autor: Bogdan 4x4 » wt gru 13, 2005 11:30 pm

Mam w dowodzie ilość miejsc:8 :o , ale buda a'la cj7, w której 4 szt. homo sapiens ledwo wchodzi 8) . a te twarde tarany?, linki gril-dach?, a to światełko za wysoko, a to chlapacz za krótki... Teraz dojdzie: a, w portkach wojskowych jedziesz :)20 Staram się mieć 0%, kierunki i stop. :)21 Resztę mam w doopie. Tak jak państfo mnie.

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » śr gru 14, 2005 11:39 am

Witam
Ja w swoim Muscelu też wymieniłem silnik i musiałem pojechać na przegląd uzupełniający. Sprawdzają tylko mocowanie silnika i takie tam pierdoły.

Konrad 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 4:23 pm
Lokalizacja: Gdzieś kolo Strzyżowa(podkarpacie)

Post autor: Konrad 4x4 » ndz lis 26, 2006 2:06 pm

Ja mam 243 D z benzyną Forda i gazem , w dowodzie 8 miejsc a w aucie 2 , tarcze z Vitki , itd niedługo będzie pick-up i , przegląd podbijają jak zwykle.
ARO 4x4 2.3 V6

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz lis 26, 2006 7:12 pm

zmieniłem blok i teraz silnik mam bez numerów, ale w dowodzie też nie ma numerów więc wszystko gra :)21
A od dwóch lat jeździłem na instalacji gazowej którą notabene sam zamontowałem i słusznie że jej nie wbijałem w dowód, bo teraz zmieniam na diesla :)
Olej te wszystkie drobiazgi. Byle były badania i OC.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: ZMIANY KONSTRUKCYJNE- JAKIE BADANIA?

Post autor: Koro » wt lis 28, 2006 2:41 pm

Mariusz1 pisze:Zmieniłem silnik /MB2,4D/, zwudowałem klatkę /rury pod plandekę / przekładnie ze wspomaganiem /BMW5/, hak/CC/ fotele z pasami bezpieczeństwa /OPEL OMEGA/ i to wszystko w MUSCELU teraz sie zastanawiam jak to zarejestrować ?/pojazd jest zarejestrowany jako oryginał/
wiesz co, zadzwoń do urzedu powiedz co zrobiłeś i zapytaj ... tylko dzwoń z budki tel na drugim końcu miasta bo jak usłyszą ile pomotałeś to od razu radiowóz wyslą... aha i nazwiska też nie podawaj przez telefon...
:)21
a poważniej: wg mnie przy takiej ingerencji w konstrukcje powinieneś go zarejestrowac jako "sam" a do tego trzeba specjalnego przeglądu.... :)3

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » wt lis 28, 2006 10:25 pm

Ja mojego Muscela rejestrowałem jako SAM także mogę wrazie czego napisać jakie czekają przygody.

zax

Post autor: zax » sob gru 02, 2006 9:27 am

Pierwsze słysze o jakimś przeglądzie po zmianie silnika :o :)21

Ale przekładnia kierownicza, hamulce, hak, gaz itd to już inna sprawa... :roll:

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » sob gru 02, 2006 11:42 pm

To widać mało jeszcze słyszałeś :)21

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: szybki911 » wt gru 05, 2006 9:56 am

M-461 pisze:Ja mojego Muscela rejestrowałem jako SAM także mogę wrazie czego napisać jakie czekają przygody.
Powiedz co i jak, sam jestem ciekawy jak Ci wyszło, trochę węszyłem w tym temacie ale do niczego nie doszedłem narazie :)

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » śr gru 06, 2006 9:42 pm

szybki911 pisze:Powiedz co i jak, sam jestem ciekawy jak Ci wyszło, trochę węszyłem w tym temacie ale do niczego nie doszedłem narazie

Moja droga do otrzymania tablic była niestety kręta i wyboista.
Zaczęło się od tego, że górka rdzy na kołach którą kupiłem została wyrejestrowana bez prawa ponownej rejestracji (niestety o tym dowiedziałem się dopiero po fakcie). Jedyne wyjście było spróbować zarejestrować zrobiony już samochód jako SAM.
Pierwszy krok
Należy złożyć wniosek do wydziału komunikacji o chęci zarejestrowania pojazdu marki SAM. Po pewnym czasie zostaje wydana decyzja o nadaniu numerów ramy, otrzymuje ją zainteresowany i stacja diagnostyczna, która ma tą czynność wykonać. Ja dogadałem się z diagnostą i zamiast przywozić samochód na lawecie, on przyjechał do mnie. Śmignął numerki na ramie i wręczył tabliczkę znamionową, co by przykręcić ją gdzieś w komorze silnika.
Drugi krok
Trzeba zaprosić do garażu rzeczoznawcę samochodowego, aby zobaczył nasz wynalazek. Jak już nacieszy wzrok naszą zmotą, zaczyna zadawać wiele pytań, – z czego co jest zrobione, albo, z jakiego samochodu pochodzi dana część itd. itd.
Trzeci krok
Przegląd zerowy – stacja diagnostyczna do wyboru pod warunkiem, że ma uprawnienia.
Czwarty krok
Rejestracja - niestety ja miałem problemy z umową na silnik, więc stwierdziłem, że go wymienię. Trochę późno wpadłem na ten pomysł no, ale cóż za gapowe się płaci. I zapłaciłem po zamontowaniu nowego silnika nastąpiły zmiany konstrukcyjne (sposób zamontowania motoru) i nie zgadzał się wpis z przeglądu zerowego, gdzie był wpisany niskoprężny. Kolejny przegląd na szczęście tylko uzupełniający po wymianie silnika. Dokumenty w porządku, więc REJESTRACJA zakończona sukcesem i nieopisana radość.

Pozdrawiam i życzę powodzenia

zax

Post autor: zax » śr gru 06, 2006 9:45 pm

M-461 pisze:
szybki911 pisze:Powiedz co i jak, sam jestem ciekawy jak Ci wyszło, trochę węszyłem w tym temacie ale do niczego nie doszedłem narazie

Moja droga do otrzymania tablic była niestety kręta i wyboista.
Zaczęło się od tego, że górka rdzy na kołach którą kupiłem została wyrejestrowana bez prawa ponownej rejestracji (niestety o tym dowiedziałem się dopiero po fakcie). Jedyne wyjście było spróbować zarejestrować zrobiony już samochód jako SAM.
Pierwszy krok
Należy złożyć wniosek do wydziału komunikacji o chęci zarejestrowania pojazdu marki SAM. Po pewnym czasie zostaje wydana decyzja o nadaniu numerów ramy, otrzymuje ją zainteresowany i stacja diagnostyczna, która ma tą czynność wykonać. Ja dogadałem się z diagnostą i zamiast przywozić samochód na lawecie, on przyjechał do mnie. Śmignął numerki na ramie i wręczył tabliczkę znamionową, co by przykręcić ją gdzieś w komorze silnika.
Drugi krok
Trzeba zaprosić do garażu rzeczoznawcę samochodowego, aby zobaczył nasz wynalazek. Jak już nacieszy wzrok naszą zmotą, zaczyna zadawać wiele pytań, – z czego co jest zrobione, albo, z jakiego samochodu pochodzi dana część itd. itd.
Trzeci krok
Przegląd zerowy – stacja diagnostyczna do wyboru pod warunkiem, że ma uprawnienia.
Czwarty krok
Rejestracja - niestety ja miałem problemy z umową na silnik, więc stwierdziłem, że go wymienię. Trochę późno wpadłem na ten pomysł no, ale cóż za gapowe się płaci. I zapłaciłem po zamontowaniu nowego silnika nastąpiły zmiany konstrukcyjne (sposób zamontowania motoru) i nie zgadzał się wpis z przeglądu zerowego, gdzie był wpisany niskoprężny. Kolejny przegląd na szczęście tylko uzupełniający po wymianie silnika. Dokumenty w porządku, więc REJESTRACJA zakończona sukcesem i nieopisana radość.

Pozdrawiam i życzę powodzenia
Ciężkie przejścia miałeś. A dlaczego nigdy nie widze Twojego cudeńka na ulicach/w terenie?

Powiedz jeszcze jakie są korzyści lub problemy płynące z posiadania pojazdu marki SAM... może tańsze/droższe OC, jakieś zniżki/zwyżki?

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » śr gru 06, 2006 10:18 pm

zax pisze:Ciężkie przejścia miałeś. A dlaczego nigdy nie widze Twojego cudeńka na ulicach/w terenie?

Powiedz jeszcze jakie są korzyści lub problemy płynące z posiadania pojazdu marki SAM... może tańsze/droższe OC, jakieś zniżki/zwyżki?
Boję się nim jeździć, bo istnieje ryzyko zarysowania :D :D :D

A tak na poważnie, bywam bardzo często - okolice Selgrosu, Wiądzyń Dolny, Wydawnicza, Wiśniowa Góra . Rzadziej okolice Szczecińskiej, las wiączyński, Pałczew, Modlica. O tej porze roku jeżdże nim tylko rekreacyjnie.

Co do posiadania samochodu SAM to nie ma ani problemów, ani korzyści OC płacisz normalne, bo to normalny samochód tyle tylko że SAM.

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: szybki911 » czw gru 07, 2006 8:16 am

a ja to wyglądało ze strony finansowej
niedawno robiłam tak ale z przyczepką, tu sprawa była prosta i niewiele kosztowało, coprawda podobnie wszystko się działo ja w Twoim przypadku, ale w sumie to chyba z 400 zł wyszło

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » pt gru 08, 2006 10:57 pm

szybki911 pisze:a ja to wyglądało ze strony finansowej
niedawno robiłam tak ale z przyczepką, tu sprawa była prosta i niewiele kosztowało, coprawda podobnie wszystko się działo ja w Twoim przypadku, ale w sumie to chyba z 400 zł wyszło
Dokładnie nie pamiętam, ale z książką pojazdu około 2 tyś.

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » pt kwie 20, 2007 6:46 pm

na stronie o kit-carach jest podany koszt rejestracji sama 3,500 zł więc chyba masz dobre układy :D pogratulować wytrwałości :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości