Silnik do Muscela

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Silnik do Muscela

Post autor: Caiman » wt cze 13, 2006 7:37 am

Witam !
Mam problem z wyborem silnika do Muscela. Zakupiłem go z silnikiem od C-360 (silnik s-4002). Chodził całkiem nieźle - V max 90 km/h (przy kołach o średnicy ponad 90 cm), mocy starczało na zabawę w terenie. Ale jak zawsze chce się mieć coś bardziej ambitnego - no i zmieniłem na silnik MB 200D (znajomy miał go wcześniej w Nysie i bardzo go polecał, a poza tym dostałem go gratis). Po remoncie - pierwsze próby i wielkie rozczarowanie - byle górka jest poważnym wyzwaniem, a o IV biegu na szosie mogę zapomnieć - samochód po prostu zwalnia !!. Teraz mam dylemat i pytanie do Was panowie. Zmienić z powrotem na Ursusa, bądź też włożyć silnik od MB 300D (300 TD było by marzeniem). Jednakże potrzebowałbym silnika od mercedesa 123 (przerobiona kryza) a 300 TD od 123 jest prawie nieosiągalny. Proszę o poradę zwłaszcza użytkowników z silnikiem MB 123 300D w samochodach o ponadwymiarowym ogumieniu.
Z góry dziękuję za pomoc
Caiman

arol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 6:57 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: arol » wt cze 13, 2006 4:25 pm

Mam 300 D w aro 244 i sobie chwalę, 200,220 240 to praktycznie wykrywacze wzniesień.nie twierdzę że 300 to szczyt ,ale jest oszczędny jeśli go nie gnieść do dechy,tani w serwisowaniu, i przy odrobinie troski prawie nie do zajechania(trawi nawet czysty rzepak)co prawda to tylko coś ok 80-90KM ale mnie to wystarcza a mieszkam na podkarpaciu czyli górek u nas dostatek.Mnie mocy starcza i na asfalt V max 115 dalej nie próbowałem,a i w terenie nie narzekam(jest jeszcze reduktor)
Ale to wcale nie znaczy że jestem obiektywny,niech inni też się wypowiedzą,a Ty zrobisz co uznasz za najbardziej odpowiednie.
Pozdrawiam.
aroniusze wszystkich krajów łączcie sie

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » wt cze 13, 2006 8:31 pm

Witaj.
Czy jesteś z Puszczykowa koło Poznania?
Silniki diesla MB 200, 220, 240 faktycznie nie są zbyt mocne, mam taki w Gaziku i tak jak piszecie każde wzniesienie wiąże się conajmniej z redukcją biegu. Siliniki 300D i 300TD pod względem osiągów są dużo lepsze, ale mają sporą masę i gabaryty. Trudno je zmieścić w komorze silnika Gaza, czy Muscela, to raz; dwa, resory nie wytrzymują takeigo obciążenia, trzeba dołożyć piór.
O ile Gazik ze swoim przełożeniem 2,78 w reduktorze daje sobie radę w terenie z silnikami o małej mocy (np.M-20:55km, M-21G:65km, S-21:72 km, 220D MB: 65km), to Muscel, bez reduktora, potrzebuje jej jednak trochę więcej.
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » wt cze 13, 2006 10:09 pm

Ja mam w Musclu silnik od MB 123 300D, mam też reduktor w postaci drugiej skrzyni biegów, resory faktycznie wzmacniałem, a co do mocy to mogłoby być więcej, ale i tak nie można narzekać 8)
motanie...

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » wt cze 13, 2006 10:56 pm

Witam
Tez miałem problem z kupnem silnika 300D i zakończyło się to tym że wsadziłem do złoma 240D. Zespolony jest ze skrzynią od wołgi i nie wyszło to źle. Na czarnym 120 km/h osiąga bez problemu do 130 km/h trzeba już poczekać więcej już nie próbowałem, bo w końcu to nie jest wyścigówka i z takimi prędkościami raczej się nie jeździ. W terenie też radzi sobie w stopniu zadowalającym, problemy zaczynają się gdy wiedzie się w głęboki kopny piach, ale odpowiednią techniką jazdy problem można pokonać . W resorach nie dokładałem żadnych piór tylko je doprowadziłem do porządku. W samochodzie zamontowane są opony rozmiarze 31x10,50x15. Jestem raczej zadowolony z takiego rozwiązania, ale jak to zwykle bywa jak coś już się zmota to po pewnym czasie człowiek ma ochotę coś zmienić i zobaczyć jak będzie się sprawowało inne rozwiązanie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Post autor: Caiman » śr cze 14, 2006 10:52 am

Witam !
Dziękuję za odpowiedzi, choć nadal nie bardzo wiem, który wariant wybrać. Ciężar i gabaryty silnika nie mają większego znaczenia, mam wzmocnione resory, a poprzedni silnik (C-360) do wagi lekkiej nie należał. Miejsca na piąty gar jest aż nadto (podejrzewam, że 6 cyl. rzędówka by się zmieściła). Skrzynia biegów jest oryginalna, reduktora nie planuję na razie montować. Dylemat jest następujący: czy montować sprawdzonego Ursusa, czy pchać się w niewiadomą z silnikiem MB 300D. Zakres roboty jest zbliżony w obydwu przypadkach. Za MB przemawia korzyść wbudowanej Vacu pompy (do 360 musiałbym skombinować odzielną i zmotać napęd.
Pzdr.

P.S. To jest to Puszczykowo k/Poznania, gdzie wszędzie na polnych i leśnych drogach są znaki "zakaz wjazdu, ruchu etc."

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » śr cze 14, 2006 11:03 am

Caiman pisze: P.S. To jest to Puszczykowo k/Poznania, gdzie wszędzie na polnych i leśnych drogach są znaki "zakaz wjazdu, ruchu etc."
Witam lokalesa :)2 Są gdzie nie gdzie wyjątki i fajne imprezki off road-owe robimy.

Pozdrawiam
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Post autor: Caiman » śr cze 14, 2006 11:30 am

Witam lokalesa Są gdzie nie gdzie wyjątki i fajne imprezki off road-owe robimy.

Witam !
Z tym silnikiem i jego wprost porażającą mocą to ja lepiej zostanę w piaskownicy - będzie niezłym wyzwaniem wyjazd z niej :lol:

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » śr cze 14, 2006 11:32 am

Caiman pisze:
Witam lokalesa Są gdzie nie gdzie wyjątki i fajne imprezki off road-owe robimy.

Witam !
Z tym silnikiem i jego wprost porażającą mocą to ja lepiej zostanę w piaskownicy - będzie niezłym wyzwaniem wyjazd z niej :lol:
Teraz i tak jest okres piknikowy, bez jazdy. Susza panie :cry:
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » śr cze 14, 2006 5:54 pm

wg mnie jak jeździsz na tak dużych kolach i bez reduktora to idealnym rozwiązaniem poinien byc 300 ale TD !! Ja sam tego nie testowałem, ale wiem z doświadczeń znajomych, że 300 z turbina to jest poprostu to czego trzeba tym autom :-) POzdr

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » śr cze 14, 2006 6:48 pm

P.S. To jest to Puszczykowo k/Poznania, gdzie wszędzie na polnych i leśnych drogach są znaki "zakaz wjazdu, ruchu etc."
No to musimy się spotkać i pogadać :)2 . Ja też z Poznania i okolic. Czy Twój Muscel nie ma przypadkiem takiej brązowej plandeki w ciapki? Bo widziałem w Poznaniu tylko jednego białego Muscela.
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Post autor: Caiman » pt cze 16, 2006 5:16 am

Czy Twój Muscel nie ma przypadkiem takiej brązowej plandeki w ciapki? Bo widziałem w Poznaniu tylko jednego białego Muscela.
Witam !
Mój jest srebrny (a nawet metaliczny :wink: ), a plandekę mam czarną
Co do spotkania to jak najbardziej, najlepiej gdzieś przy bezalkoholowym :wink:
Pzdr. Caiman

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » pt cze 16, 2006 10:08 am

Caiman pisze:
Czy Twój Muscel nie ma przypadkiem takiej brązowej plandeki w ciapki? Bo widziałem w Poznaniu tylko jednego białego Muscela.
Witam !
Mój jest srebrny (a nawet metaliczny :wink: ), a plandekę mam czarną
Co do spotkania to jak najbardziej, najlepiej gdzieś przy bezalkoholowym :wink:
Pzdr. Caiman
Otóż to :)2
Ale Twojego to jeszcze nie widziałem, a rozglądam sie dobrze, z chęcia zobaczę. No, pzdr.
"Leśny potwór."

lester461
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr gru 21, 2005 11:04 pm
Lokalizacja: okolice Oleśnicy

Post autor: lester461 » pt cze 16, 2006 4:32 pm

Jeszcze jedno o czym musisz pamiętać - Twoj muscel z silnikiem od 60- miał przelożenia w mostach od aro 243 bo na oryginalach z tym motorkiem to max 60 . Jesli zmienisz na oryginal to z silnikeim od 200 -setki jakoś daje rade w lekkim terenie a na asfalcie na prostej :) ladnie idzie na 4 biegu
był muscel MB2000- uaz Mb2600 jest-muscel perkins traktor w szybkim wydaniu :) i doszła vitara 8v

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » pt cze 16, 2006 9:08 pm

kolego @lester461, jak tam Muscel, juz po "przebudowie"?:D
motanie...

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Post autor: Caiman » sob cze 17, 2006 8:17 am

Jeszcze jedno o czym musisz pamiętać - Twoj muscel z silnikiem od 60- miał przelożenia w mostach od aro 243 bo na oryginalach z tym motorkiem to max 60
I tak faktycznie było, ale na kołach od UAZA. Po zmianie kół na dużo większe (śr. ponad 90 cm) prędkość wzrosła do ok. 90 km/h. Przełożenie w moście o ile dobrze kojarzę było 41:10 (chyba, że coś mi się pomyliło)
Pzdr.

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » ndz cze 18, 2006 8:46 am

silniczek od scorpio 2,4 v6 fajnie robi :)21
Muscell 2,4 v6. Pajero full orginał jak na razie :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość