špéra na M461

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

HONZA.S
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 4:53 pm
Lokalizacja: Benešovsko CZ

špéra na M461

Post autor: HONZA.S » pn wrz 11, 2006 8:07 pm

když vůz tak 4 x 4
ARO 244 TD

Awatar użytkownika
CZOBIK
 
 
Posty: 122
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Brzesko\Vallentuna
Kontaktowanie:

Post autor: CZOBIK » pn wrz 11, 2006 9:59 pm

Szpera jest,ale dyfer raczej nie od muscela :)18
Muscel`72, Pajero`87 2.5TD, Żuk4x4 wywrotka ;)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn wrz 11, 2006 10:07 pm

od 24...
#noichuj

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » wt wrz 12, 2006 7:59 am

że co?? :o
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt wrz 12, 2006 8:04 am

że nowe 24... mają szpere
nawet zaciek ma
w zacieku
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » wt wrz 12, 2006 8:56 am

ta, mam, a raczej miałem....
je.bana gumowa uszczelka pekła i podcisnienie nie robi, a nigdzie tej uszczelki nie moge kupic :)3

zax

Post autor: zax » wt wrz 12, 2006 8:14 pm

To jest most z blokadą od nowego zacieka. Z szajsmetalu rumuńskiego aluminium :roll: :)3
Jak to robi w terenie?
Jakie opony mozna założyć żeby nie zmielić takiego mostu?

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » wt wrz 12, 2006 8:35 pm

słabo widać ale wyglądają jak muscelowskie :)21
Muscell 2,4 v6. Pajero full orginał jak na razie :P

HONZA.S
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 4:53 pm
Lokalizacja: Benešovsko CZ

Post autor: HONZA.S » wt wrz 12, 2006 8:40 pm

Je to origo náprava , most , na M461. Foto z 9.9 2006 v Jičíně na Aro schou.ack.us/my.php?i[url=http://img236.imageshmage=ji269n056ie6.jpg]Obrazek[/url]
když vůz tak 4 x 4
ARO 244 TD

HONZA.S
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 4:53 pm
Lokalizacja: Benešovsko CZ

Post autor: HONZA.S » wt wrz 12, 2006 8:48 pm

když vůz tak 4 x 4
ARO 244 TD

zax

Post autor: zax » wt wrz 12, 2006 8:50 pm

Aha czyli oryginalny most Muscela...
A co własciwie się z nim stało? Bo rozumiem że napisałeś że naprawiasz go.

Ponawiam moje pytanie (m. in do Koro): jakich opon potrzeba żeby zmielić przedni dyfer i tylny most?

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=124335381
Special Track

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=125931244
Kopia simex

Którymi oponami NIE ZMIELE dyfrów?

Wiem już że kopie simexów są idelane w teren natomiast special tracki spisują sie jakotako w terenie a i na asfalcie nie jest źle.

A jaka jest opinia posiadaczy muscelow i zacieków?

A może jakieś inne opony.

Przy okazji zna ktoś różnice pomiędzy mostem muscela a tylnym zacieka? Bardzo się różnią? Konstrukcja podobna a jak z wytrzymałością? Zaciekowe dużo słabsze? (Mówie o tych starszych)

Pozdro.

zax

Post autor: zax » wt wrz 12, 2006 8:53 pm

Fajne aroshow tylko jakoś Aro mało :)21

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » wt wrz 12, 2006 9:35 pm

zax pisze:[...]Przy okazji zna ktoś różnice pomiędzy mostem muscela a tylnym zacieka? Bardzo się różnią? Konstrukcja podobna a jak z wytrzymałością? Zaciekowe dużo słabsze? (Mówie o tych starszych)

Pozdro.
Co do wytrzymałości, nie napiszę ci tego bo wydaje mi się że wytrzymałość jest taka sama.
Oczywiście mówiąc wytrzymałość mostów, myślimy wytrzymałość półosi.
Ale po kolei. Postaram się opisać wszystkie różnice od zewnątrz ku środkowi:
-różne piasy i mocowanie półosi.
Muscel: 6 śrub
ARO: 10 śrub
Łozyska chyba takie same.
-obudowa mostu
Muscel ma szerzej mocowania resorów niż ARO.
-obudowa dyfra
Różne łożyska, różne średnice obsadzenia łożysk zarówno w obudowie jak i na wałku ataku.
-półosie
Srednica taka sama (nie chce mi się iść do garażu mierzyć ale chyba idealnie taka sama)
Od strony dyfra jest inny wieloklin.
Muscel: Wieloklin grubszy, głębszy, średnica zewnętrzna większa od średnicy półosi
ARO: Cienkie i płytkie wyfrezowania.

Więcej różnic nie pamiętam.
Półosie wyglądają podobie, na pewno któraś musi być mocniejsza ale niestety na oko nie jestem w stanie stwierdzić.
Cały kosz z satelitami też się różni, ale nie wiem czy to różnica między ARO i Muscelem. Chyba prędzej różnice rocznikowe.

No i jest jeszcze kwestja wytrzymałości połączenia atak- talerz.
Przemilczałem to bo zakładam że rozpatrujemy te same przełożenia.
Oczywiste dla mnie jest że 7 zębów na ataku bedzie mocniejsze niż 11. Ale tu wpływ mają też luzy a wiadomo że nie każdy dba o to żeby luzów nie było.
Ponieważ mosty ARO przeważnie są szybsze, więc chyba debatując sam z sobą doszedłem do wniosku końcowego że mosty ARO są słabsze.
Ale ja bym to nazwał: im most "szybszy", tym słabszy.

Ktoś podziela tą teorię?
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

zax

Post autor: zax » wt wrz 12, 2006 9:50 pm

opaopa pisze: Ktoś podziela tą teorię?
Hmm... Fakt, wieloklin Aro ma inny, innych różnic nie widziałem ;)

Fakt że im szybsze przełożenia tym mniejsza wytrzymałość oznaczałaby że w Aro z silnikami 3,1D byłby najsłabsze mosty... A chyba jest odwrotnie? :roll:

Co do luzów na moście... Jak to stwierdzić?
Jak odbiore zacieka to musze sprawdzić co mam w moscie (olej czy piasek :D )

Dobra, Staś, dzieki. W razie czego zapytam na gg. Odpowiedź jak zawsze opisowa i dokładna ;)

Pozdro.

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » śr wrz 13, 2006 9:45 am

Gadałem z gościem który mówił że w starych ARO 24.. półosie miały taki sam wieloklin jak w Muscelu. czy to prawda? nie wiem. Jakktoś ma blokade w muscelu to ma ją z aro 24.. znaczy sie można to do kupy złozyć, no chyba że cały most przełożył do muscela?

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » śr wrz 13, 2006 10:55 am

Oczywiście ze da się zamienić półosie.
Trzeba tylko zmienić piasty i koła zębate w dyfrze.
Koro, to wszystko jest wymienne. Wszystkie otwory pasują więc obudowy też można zamieniać ze sobą. Jedynie mocowanie resorów trzeba przesunąć.
Ja powoli zabieram się za robienie blokady dyfra, kumpel zrobił sam blokadę w moście od tarpana i działa. Więc ja na tej samej zasadzie będę robił blokadę do muscela. Koncepcja jest, teraz tylko czas, czas i jeszcze raz czas....



Zax, luz sprawdza się bardzo prosto.
Łapiesz za wał i ciągasz go na wszystkie strony. Patrzysz czy kołnierz do którego przykręcony jest wał się rusza i od razu czy wał nie ma luzów na wieloklinie.
Jeżeli będzie luz na kołnierzu to trzeba zdjąć zabezpieczenia, klucz jakiś tam 32, czy coś w ten deseń i naiwaniasz do dechy. Później ćwierć obrotu wstecz żeby się to nie zajeździło i po sprawie.
Co do wału, to pamiętaj żeby krzyżaki były na przeciwko siebie. Bo inaczej będzie miał bicie. Jeżeli masz luz, to można się ratować smarownicą. Musisz odgruzić smarowniczkę i wcisnąć smar na wieloklin. Trochę to pomaga.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

HONZA.S
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 4:53 pm
Lokalizacja: Benešovsko CZ

Post autor: HONZA.S » czw gru 14, 2006 11:04 am

když vůz tak 4 x 4
ARO 244 TD

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » czw gru 14, 2006 11:51 am

No, no... świetne rozwiązanie.
Tylko jak ja tak patrzę na dyfer, to tam bardzo mało miejsca jest...
http://img237.imageshack.us/my.php?imag ... 041av3.jpg

Ale mam pewne wątpliwości co do trwałości tego wszystkiego.
Według mnie osłabiłeś konstrukcję i ta ponacinana zębatka może się wysypać. Rozwiązanie by było o wiele lepsze, gdyby zębatka miała nawiercone otwory odpowiadające otworom całego kosza.
Ale dałeś mi do myślenia. Muszę dokładnie przemyśleć i zastanowić się które rozwiązanie jest lepsze.

Nie wiem czy pisałem, ale ja mam zamiar przedłużyć wieloklin na półosi i przedłużyć pierścień na który przychodzi łożysko.
Zobaczymy... Na razie zająłem się zmianą silnika więc temat blokady dyfra stoi w miejscu.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
matys
 
 
Posty: 1196
Rejestracja: czw sty 12, 2006 2:32 am
Lokalizacja: Stawiguda/Olsztyn

Post autor: matys » czw gru 14, 2006 1:13 pm

zax pisze: Jakie opony mozna założyć żeby nie zmielić takiego mostu?
gumowe :)21 :)21
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy

zax

Post autor: zax » czw gru 14, 2006 2:43 pm

matys pisze:
zax pisze: Jakie opony mozna założyć żeby nie zmielić takiego mostu?
gumowe :)21 :)21
W sumie to nie mogłem się spodziewać innego posta od takiego kasztaniarza jak matys :)21

Awatar użytkownika
matys
 
 
Posty: 1196
Rejestracja: czw sty 12, 2006 2:32 am
Lokalizacja: Stawiguda/Olsztyn

Post autor: matys » czw gru 14, 2006 3:14 pm

zax pisze:
matys pisze:
zax pisze: Jakie opony mozna założyć żeby nie zmielić takiego mostu?
gumowe :)21 :)21
W sumie to nie mogłem się spodziewać innego posta od takiego kasztaniarza jak matys :)21
dobra dobra :P
zadajesz gupie pytania to i masz gupia odpowiedz
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy

zax

Post autor: zax » czw gru 14, 2006 3:15 pm

matys pisze:
zax pisze:
matys pisze: gumowe :)21 :)21
W sumie to nie mogłem się spodziewać innego posta od takiego kasztaniarza jak matys :)21
dobra dobra :P
zadajesz gupie pytania to i masz gupia odpowiedz
Jakiej wielkości opony z jakim bieznikiem jakiej firmy można założyć przy silniku wołgi żeby nie pomielić mostów Aro... Coś jeszcze? Aha... teren... różnisty :)21

Awatar użytkownika
matys
 
 
Posty: 1196
Rejestracja: czw sty 12, 2006 2:32 am
Lokalizacja: Stawiguda/Olsztyn

Post autor: matys » czw gru 14, 2006 3:38 pm

zax pisze:
matys pisze:
zax pisze: W sumie to nie mogłem się spodziewać innego posta od takiego kasztaniarza jak matys :)21
dobra dobra :P
zadajesz gupie pytania to i masz gupia odpowiedz
Jakiej wielkości opony z jakim bieznikiem jakiej firmy można założyć przy silniku wołgi żeby nie pomielić mostów Aro... Coś jeszcze? Aha... teren... różnisty :)21
ktorego ARO? :)21 :)21
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy

zax

Post autor: zax » czw gru 14, 2006 3:57 pm

matys pisze:
zax pisze:
matys pisze: dobra dobra :P
zadajesz gupie pytania to i masz gupia odpowiedz
Jakiej wielkości opony z jakim bieznikiem jakiej firmy można założyć przy silniku wołgi żeby nie pomielić mostów Aro... Coś jeszcze? Aha... teren... różnisty :)21
ktorego ARO? :)21 :)21
Twojego!!!!

Tylko nie zadawaj pytań czy zielonego czy czarnego... ZIELONEGO!!! :D

(Tego włochatego)

Awatar użytkownika
matys
 
 
Posty: 1196
Rejestracja: czw sty 12, 2006 2:32 am
Lokalizacja: Stawiguda/Olsztyn

Post autor: matys » czw gru 14, 2006 4:11 pm

zax pisze:
matys pisze:
zax pisze: Jakiej wielkości opony z jakim bieznikiem jakiej firmy można założyć przy silniku wołgi żeby nie pomielić mostów Aro... Coś jeszcze? Aha... teren... różnisty :)21
ktorego ARO? :)21 :)21
Twojego!!!!

Tylko nie zadawaj pytań czy zielonego czy czarnego... ZIELONEGO!!! :D

(Tego włochatego)
to tez gumowe :)21 :)21
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość