Tak naprawdę , żeby wyczerpać temat pt : układ kierowniczy , to należałoby prawdopodobnie dosyć poważnie zagłębić
się w samą terminologię związaną z tym tematem.
To znaczy najprościej mówiąc ; CO TO JEST ?
Pochylenie swożnia zwrotnicy ,pochylenie koła , (oczywiście przedniego ) ,
wyprzedzenie swożnia zwrotnicy, zbieżność (lub rozbieżność ) kół ,
trapez kierowniczy czy nawet wspornik .
To o czym pisze Tomek to bardzo istotna kwestia.
Urok tych zawieszeń tkwi chociażby w tym że producent seri 240,
konstruował zawieszenie z układem bez WSPOMAGANIA KIERY.
Żeby nie marudzić zbyt wiele dodam że to samo zawiecho
z Arusa wyprodukowanego w latach 80-tych i w latach 2000,
jest zupełnie inaczej WYKĄTOWANE.Mogę otym coś powiedzieć
ponieważ oprucz Arusa 244 rocznik 1985 ,posiadam również;
244 DTP rocznik 1998 (dla słabiej oriętujących się w temacie
nadmienię że to drugie jest oryginalnie z motorem PEUGEOT 2,5 TD )
W tym ,, żabielu " podczas skręcania kołami widać jak maska idzie w górę
ale auto posiada fabrycznie wspomaganie i dodatkowy opór
związany z tymi zjawiskami nie przyczynia się do trudności w
samym kierowaniu.Natomiast w starszych Arusach bez takich
promocji jak ,,ŁATWA KIERA" zwrotnice kręcą się prawie w pionie.
Właśnie jestem na etapie zmiany kątów zawiecha , coś na styl
tych nowszych roczników ( oczywiście będzie wspomagane).
Pozdrówka dla wszystkich śledzicieli tego forum.
