Jak odpowietrzyć pompe wtryskową merc.300l

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
edward
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt mar 13, 2007 11:52 am
Lokalizacja: warszawa

Jak odpowietrzyć pompe wtryskową merc.300l

Post autor: edward » wt cze 19, 2007 10:20 am

Jak w temacie.Urwałem przewód paliwowy w lesie, połaczyłem rurki drutem i jakos dojechałem.Odpowietrzałem pompka przy pompie.
W domu postanowiłem wymienic przewodzik i za cholere nie mogę go odpowietrzyć.Przy pompowaniu pomką powietrze idzie i wraca.Moze mi pomozecie koledzy.

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » wt cze 19, 2007 10:40 am

Kolego poluźnij przewody przy wtryskaj ,pokręć rozrusznikiem aż paliwo będzie lecieć pomiędzy przewodem i wtryskiem i podokręcaj wtryski i wtedy próbuj odpalić.
~ 4x4 Tczew ~

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

ODPOWIETRZANIE .

Post autor: Gabriel Tatoj » wt cze 19, 2007 2:57 pm

WITAJCIE !
Z popuszczeniem przewodów wysokiego ciśnienia może jeszcze za wcześnie , to znaczy ;moim skromnym zdaniem najpierw pompę trzeba odpowietrzyć a że jest to zwykła rzędówka to przy prawidłowo działającej instalacji paliwowej , a więc;musi być wszystko OK pomiędzy
zbiornikiem paliwa , odstojnikiem , (jeżeli takowy jest na drodze bak-pompka zasilająca, albo w ogóle jest) i filtrem paliwa !!
Jeżeli nie można zaciągnąć paliwa ze zbiornika dobrze jest sprawdzić
szczelność tych wszystkich miejsc o których pisałem powyżej !! oczywiście oprucz pompy wtryskowej musi byc pompka zasilająca z możliwością ręcznego pompowania ?? a jeżeli nie ma :o to sugestia kolegi
Pieruga 13 jest wtedy do zastosowania :D Szarpnięcie przewodem paliwowym powodujące rozszczelnienie na drodze
zbiornik- reszta instalacji , mogło również spowodować nieszczelność w innym miejscu równolegle do tej nieszczelności wykrytej.
Dosyć problemowe jest zlokalizowanie nieszczelności pomiędzy zbiornikiem a pompką zasilającą , ponieważ na tym odcinku w instalacji jest PODCIŚNIENIE a co za tym idzie nie ma wycieku :)13
W samej pompce mogą świrować zaworki albo jakaś nieszczelnośc wewnętrzna robi jaja :o POZDRAWIAM GORĄCO :)13 :)13 :)2

Awatar użytkownika
edward
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt mar 13, 2007 11:52 am
Lokalizacja: warszawa

Post autor: edward » śr sie 22, 2007 8:44 am

Czy którys z kolegów wie jak działa ręczna pompka w pompie mercedesa?
Moja chyba nie jest sprawna i poradziłem sobie zalewajac pompkę paliwem po odkręceniu korpusu z tłoczkiem i wtedy zadziałała.
Być moze posiada jakis zawór przelewowy a zasysanie jest uszkodzone.
Na razie nie mam problemu ale chciałbym tę pompke usprawnić na przyszłość.
Przy okazji; poszukuję korka wlewu paliwa i korka chłodnicy do aro i...przedniej szyby.
Obiecywał mi kiedyś jeden z forumowiczów ale się nie odezwał.

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » śr sie 22, 2007 9:00 am

u mnie przy odpowietrzaniu trzeba było poluzować nawet przewody doprowadzające paliwo do pompy wtryskowej, a dopiero potem przy wtryskach (ale pewnie coś nie tak zrobiłem)

a co do tej pompy paliwa w meśku (bo chyba chodzi o model 123 lub 115) to warto ją rozkręcić i przeczyścić, zaworki w niej są wręcz śmieszne, plastikowe, co za tym idzie muszą dobrze przylegać, a jak wleciał tam jakiś mały paproch to może blokować zaworek i pompa będzie zaciągać paliwo z baku i po chwili je tam z powrotem wtłaczać i do wtrysku za wiele nie dojdzie.
Takiego psikusa miałem u siebie.
pozdr
motanie...

Awatar użytkownika
babcuk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: sob gru 08, 2007 7:28 pm
Lokalizacja: AUGUSTÓW
Kontaktowanie:

Post autor: babcuk » sob gru 08, 2007 7:33 pm

u mnie też tak było że pompka tłoczyła w jedną stronę i z powrotem ale wymieniłem i po problemie a koszt to 30zł

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » ndz gru 09, 2007 5:17 pm

Witam kolegów.Pytanie było jak dopowietrzyć pompę wtryskową a nie rurki wys okiego ciśnienia.Chciałbym zobaczyć tego zawodnika który pompując pompką podawczą odpowietrzy układ wysokiego ciśnienia.Proszę nie udzielać niewłaściwych porad.POZDRO

Awatar użytkownika
hayt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: sob paź 13, 2007 2:14 am
Lokalizacja: Końskie/świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Post autor: hayt » wt gru 11, 2007 2:44 am

Przy pompie wtryskowej od strony silnika jest zaworek zwrotny. Jeśli nie działa prawidłowo to paliwo ucieka do filtra. Jeżeli paliwo cofa się do pompki to inna sprawa - zawór w pompce nie trzyma. Ja wymieniłem zaworek zwrotny przy pompie i dodatkowo zamieniłem std czwórnik na filtrze paliwa na taki sam zaworek zwrotny. Różnica pomiędzy zwykłym czwórnikiem a tym zwrotnym polega na tym, że na końcu śruby jest dodatkowo kulka. Zaworek na filtrze daje to, że gdyby paliwo chciało uciec przez pompkę, to on je przytrzyma. Warunkiem jest jednak szczelność przewodów i połączeń.

Co do odpowietrzania przewodów, to ja stosuje najprostszą metodę. Popuszczam tylko opaskę i przewód wychodzący z filtra do pompy wtryskowej. Jak zacznie się pompować ręczną pompką to paliwo wypchnie powietrze i na popuszczonym złączu zacznie się pienić. Jak wypełni się pompa wtryskowa paliwem, powietrze wraz z paliwem popłynie z odpływu pompy przez czwórnik na filtrze do przelewu.

Koszt zabiegu 4zł- 2 zaworki z mesia na szrocie.

Jeśli chodzi o pompę wtryskową to raczej nie trzeba się martwić. Jeżeli tylko odpowiednio odpowietrzy się przewody, czyli przestanie się już pienić i przez przelew nie będą leciały już bąbelki powietrza wraz z paliwem. To kręcąc rozrusznikiem pompa wtryskowa sama sobie poradzi z ew pozostałym powietrzem wewnątrz. W ten sposób same odpowietrzą się przewody wysokiego ciśnienia.

Zresztą wg instrukcji odpowietrzania pompy wtryskowej:
"Pompa wtryskowa MW względnie M/RSF z regulatorem mechanicznym: Ręczną pompą tak długo pompować dopóki nie otworzy się zawór przelewowy przy pompie."

"Samochody z pompa wtryskową M z regulatorem pneumatycznym: Obluzować śrubę odpowietrzającą (znajduje się obok ostatniego przewodu wysokiego ciśnienia ) przy pompie i tak długo pompować pompą ręczną, dopóki przy śrubie odpowietrzającej nie zacznie wypływać paliwo bez pęcherzyków powietrza."

Powodzenia

szymongniezno
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 18, 2008 3:12 pm

Post autor: szymongniezno » pt sty 18, 2008 3:14 pm

Też proponuję wymianę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość