ogrzewanie w zacieku

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

ogrzewanie w zacieku

Post autor: Zielony&Załoga » sob paź 27, 2007 4:49 pm

witajcie.
wpadlem na pomysl, zeby troche namotac w ogrzewaniu i nadmuchach powietrza. wiecie, zeby lecialo cieple i tam gdzie ja chce a nie ono (powietrze). wyeksmitowalem dmuchawe, kanal od dmuchawy do kabiny i zrobilo sie miejsce na calkiem porzadna nagrzewnice z wiatrakiem co by turbine zastapil. problem tylko w rozdzieleniu nawiewow. jak zostanie oryginalna to zmieni sie tylko wydajnosc a dmuchac bedzie na nogi i szybe z prawej strony.
kolega Mieczan w debiutanckim poscie pisal o ogrzewaniu z kadeta w swoim zacieku ale zadnych fotek ani opisow nie znalazlem.
to tak na jesienna depresje :D
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

zax

Post autor: zax » sob paź 27, 2007 7:44 pm

U mnie załatwił się silnik dmuchawy. Wywaliłem. Od tej pory ogrzewanie mam tylko przez ciepło z komory silnika :lol:
A i tak co ciekawe zimą jest całkiem ciepło wewnątrz...
Sąsiad kombinuje już chyba z miesiąc nad webasto w UAZie i efekty nie są ciekawe. Ale jak chcesz porządnie nagrzać zacieka to tylko webasto... Bo to duże auto... Z dużymi nieszczelnościami :)21

Awatar użytkownika
hayt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: sob paź 13, 2007 2:14 am
Lokalizacja: Końskie/świętokrzyskie
Kontaktowanie:

polska myśl techniczna

Post autor: hayt » sob paź 27, 2007 9:59 pm

Osobiście mam nagrzewnice z Syreny, daje aż miło:)

zax

Post autor: zax » sob paź 27, 2007 10:07 pm

A dmuchawę z czego? Do tej nagrzewnicy...

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » sob paź 27, 2007 10:17 pm

Pewnie też z Syreny. O ile dobrze pamiętam nagrzewnica jest tam zintegrowana z dmuchawą

Awatar użytkownika
hayt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: sob paź 13, 2007 2:14 am
Lokalizacja: Końskie/świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Nagrzewnica i dmuchawa

Post autor: hayt » sob paź 27, 2007 10:18 pm

Nagrzewnica i dmuchawa to komplet. Dmuchawa jest 2 biegowa:) Ostatnio zrobiłem obieg przez nagrzewnicę, bo poprzedni właściciel chyba zapomniał że tam jest wlot i wylot. Nie dziwię się że mu zimno było.

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

CIEPEŁKO W ARONIE

Post autor: Gabriel Tatoj » sob paź 27, 2007 10:26 pm

WITAJCIE :D
Ale jak chcesz porządnie nagrzać zacieka to tylko webasto... Bo to duże auto... Z dużymi nieszczelnościami
.
Co Ty gadasz ?? Nieszczelności w zacieku ?? Może Futrzak to nie ARON (ten z ikonki) tylko przyczepa do przewożenia drobiu ?? :lol: .
Przy gaźniku z LPG, nieszczelności są jak najbardziej wskazane bo z komory silnika Twojego futrzaka idzie ,,ciepło" do którego wykorzystania jest potrzebna maska przeciwgazowa :)23 . Webasto jest dobrym rozwiązaniem ale w naszej strefie klimatycznej nie konieczne . A jeżeli to: ,,HYDRO", po to żeby zagrzać płyn w silniku przed jego rozruchem w czasie silnych mrozów :)1. Każdy silnik który będzie służył do napędu ARONA , jest wystarczającym źródłem ciepła,należy tylko je wykorzystać !! !! :)1. W moim rozpadzie są w komorze silnika dwie nagrzewnice oryginalne ,AROWSKIE,( spięte i razem)ciepła jeszcze w żadne mrozy nie brakło !! . POZDRO :D

zax

Post autor: zax » sob paź 27, 2007 10:29 pm

U mnie jakimś dziwnym trafem woda wlatuje do środka jak chlusne wodą na szybe przednią :o
A największa nieszczelność to dół tylnej klapy... :wink:
Musze pomyśleć nad jakim silnikiem do nawiewu, bo chyba skazany będę śmigać futrzanym pojazdem zimą :roll:

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » sob paź 27, 2007 10:32 pm

a ja kiedyś słyszałem, że najlepiej grzeje ciepła flaszka i zimna kobita ... czy jakoś tak :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob paź 27, 2007 10:38 pm

TRAWOLT pisze:a ja kiedyś słyszałem, że najlepiej grzeje ciepła flaszka i zimna kobita ... czy jakoś tak :roll: :D
ciepła wódka i spocona kobita :lol:


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » sob paź 27, 2007 10:41 pm

dwie arowskie u Gabrysia- to juz wiem co mieszka w tej skrzynce po prawej stronie.
teraz centralka od nawiewow.
co jej zrobic zeby dmuchalo tam gdzie bym chcial. tzn. jak chce na szybe to zeby tam lecialo. klapka w centralce jest tak spasowana, ze palec wchodzi obok. jak ustawie na szybe to cos wieje tylko po prawej stronie. przewody sa pozakladane i nie sa zagiete. powinno dzialac a nie chce.
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » sob paź 27, 2007 10:44 pm

Mag69 pisze:
TRAWOLT pisze:a ja kiedyś słyszałem, że najlepiej grzeje ciepła flaszka i zimna kobita ... czy jakoś tak :roll: :D
ciepła wódka i spocona kobita :lol:


:)21
a wkur... i złośliwa rozgrzewa do białości :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » sob paź 27, 2007 11:49 pm

cieplo w Zielonym jest potrzebne ze wzgledu na sklad zalogi a wlasciwie najmniejszego czlonka
Obrazek
my z zonka dalibysmy rade w ten czy inny sposob. (Zoffia potrafi do bialosci :)23 nawet ciemnoskorego). zawsze jezdzimy w 3 osobowym skladzie. zima do smolnika tez wiec dla Olka musi byc cieplo zeby nie przymrozilo na przeleczy :)21 albo nie wywialo tylnymi drzwiami.
nagrzewnice mam okolo 4x wieksza od arowskiej, razem z wiatrakiem. jakos to wmotam tylko ta centralka mnie rozbraja.
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » sob paź 27, 2007 11:59 pm

Zielony&Załoga pisze:nagrzewnice mam okolo 4x wieksza od arowskiej, razem z wiatrakiem
rozumiem, że dokładasz drugą chłodnicę żeby silnik wyziębić :D

nie będzie jeszcza bardziej piźdz... ? :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

CIEPEŁKO

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz paź 28, 2007 8:01 pm

WITAJCIE :D .
nagrzewnice mam okolo 4x wieksza od arowskiej, razem z wiatrakiem. jakos to wmotam tylko ta centralka mnie rozbraja
.
Tomek; jak to dobrze połączysz i zabudujesz we wnętrzu Twojego ZIELONEGO, to możesz pomykać w samych spodenkach u podnóża URALU :)2 . Recyrkulacja powietrza we wnętrzu pojazdu daje zawsze dobre wyniki (powietrze jest dogrzewane) :)2 . Oczywiście jast wskazany dostęp do powietrza z zewnątrz które będzie nam osuszać szybę przednią. W ARONIE mojego brata były niezależne nawiewy ze swoimi nagrzewnicami. Na szybę tłoczone było powietrze po przez nagrzewnicę z komory silnika, zasysane z przedniej jej części, a więc świeże . Dawało to 100 % prawidłowego działania :)2. We wnętrzu były za siedzeniami(w ARO 243) dwie nagrzewnice z AUTOSANA 24V . Ciepło że hej :)12. Taki rozdzielacz o jakim myślisz Tomek, widziałem zrobiony z kanalizacyjnych kolanek i trójników bodajże ; fi 75 i fi 50 :)1 .
Można też coś na szrocie szukać albo z blachy spawnąć do potrzeb :)1. A ciepła, każdy silnik jest w stanie dać więcej niż jesteśmy w stanie wykorzystać !! !! !!

A forumowiczom; Mag69 i TRAWOLT coś się chyba powaliło :o ?? .

POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pn paź 29, 2007 5:07 pm

U mnie jak byłsilnik Zuka to miałem dwie centraliki, tą orginalną i drugą pod tylnią ławką (chyba od jakiejś ciężarówy sześcian z wiatraczkiem wewnątrz) i było ciepło. Teraz ze względu na silnik musiałem wywalić tą z przodu i szukam czegoś w zamian zainstaluje ją pod deską rozdzielczą z przodu. Przypominam sobie że fajna była centralka od Renówki 18 taki walec niespełna 20 średnicy 40 - 50 długi obudowany - idealny. Jak coś wpasujesz to daj znac mam ten sam problem, więc jak znajdę to też napisze.
ARO po licznych przeszczepach

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: CIEPEŁKO

Post autor: TRAWOLT » pn paź 29, 2007 5:32 pm

Gabriel Tatoj pisze:A forumowiczom; Mag69 i TRAWOLT coś się chyba powaliło
Szanowny Panie Gabrielu chciałbym zauważyć, że żaden z nas nie użył tak niekulturalnych słów w stosunku do innego użytkownika forum jak Ty, a wręcz przeciwnie staraliśmy się "rozgrzać i umilić" trochę atmosferę w sobotni wieczór. Więc daruj sobie takie teksty bo się słomą z własnych butów udławisz. :)3


Po drugie nasza chodząca encyklopedio, weź pooglądaj sobie inne auta i nie siej farmazonów typu:
Gabriel Tatoj pisze:A ciepła, każdy silnik jest w stanie dać więcej niż jesteśmy w stanie wykorzystać
bo są takie silniki, które na wolnych obrotach same z siebie się potrafią w zimie wychłodzić np. 200 tdi LR
i jest to ewidentną wada w zimie w takich samochodach, lecz w upały gdy ja sobie jadę Ty latasz szukać części od głowicy :D

"mundrala w mordę jeża" :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Post autor: Geronimo » pn paź 29, 2007 8:49 pm

Jak to Gabrys kiedys powiedzial : Aro sie nie psuje, ono jest popsute od od samego poczatku. A jesli chodzi o slome, no coz ja bardzo chetnie przyjme do przyszlej stajnii.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: ogrzewanie w zacieku

Post autor: wieprzowina » wt paź 30, 2007 6:55 am

Zielony&Załoga pisze:witajcie.
...zrobilo sie miejsce na calkiem porzadna nagrzewnice z wiatrakiem co by turbine zastapil. problem tylko w rozdzieleniu nawiewow. ...
Polecam nagrzewnice z nysy. Jest w niezależnej obudowie i ma dwa silniki. Jeden dmucha do przodu - czyli na nogi i ogólnie do kabiny, drugi wciąga powietrze przez nagrzewnicę "do tyłu" gdzie są dwa stalowe króćce o średnicy chyba 40mm do podłączenia rur prowadzących do podszybia. Czyli całością sterujesz dwoma przełącznikami. Do tego - można silnik od podszybia sterować dwubiegunowym przełącznikiem i zrobić tak by można było zmienić kierunek jego obrotów. Uzyskuje się wtedy szybsze bo pędzone dwoma silnikami nagrzewanie kabiny.

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

CIEPEŁKO

Post autor: Gabriel Tatoj » pt lis 02, 2007 7:10 pm

WITAJCIE :D .
Jak tam Twoje ciepło ; Tomaszek ?? . Żebym w poniedziałek czasem dysponował , to mogłem ze złomowanych ŻUKAWEK nagrzewnice powyciągać . Były w eleganckim stanie :)2 . Jeden z zakładów energetycznych złomował tabor który nie zszedł na przetargu , trochę szkoda bo to pożądne ciepło leci z tych grzejniczków :)1 :-?.
I na wstrząsy wytrzymałe , całe metalowe nie jakieś tam plastykowe ćmidło !! . Aktywność na forum jakaś taka niemrawa ostatnio :wink:
POZDRO :D .
Aaaaa jeszcze bym zapomniał ; jak ktoś ma w ARONIE silnik 200 tdi LR , to niech nie próbuje nagrzewnicy zakładać bo padnie motor a potem właściciel z zimna , koksiak trza zapodać na pakę :)1 :lol:

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » pt lis 02, 2007 7:35 pm

nagrzewnica lezy obok arona. teraz krece wiazki. skrzynka bezpiecznikow poszla na emeryture. cieple powietrze troche poczeka. powoli wizja ogrzewania staje sie wyrazniejsza. jeszcze kilka dni i cos zaczne ciac, giac i spawac lub kleic. postaram sie zeby to bylo bardziej estetycznie wykonane niz moj snorkel evo I co bym mogl fotkami sie pochwalic.
pozdrawiam

ps czy ktos cos wie w sprawie filmu ??
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Post autor: Geronimo » sob lis 03, 2007 5:29 pm

Ja mam nagrzewnice od opla kadeta, daje rade. Za radaą Gabrysia zamontowalem kranik w kolektorze wodnym. Sluchajcie rewelacja !! Odpowietrzenie układu = 1 min. Jak mi brat spezentuje nagrzewinice od zukensa wstawie jako dodatkową na tyl. Przyda sie na chlodne poranki.

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

IDZIE ZIMA

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz lis 11, 2007 8:26 pm

WITAJCIE :D
JAKIŚ ZASTÓJ W CIEPŁOWNICTWIE WNĘTRZA !! :)13 . Zima idzie tęgim krokiem a chyba nie wszyscy mają grzanie krypy od srodka ? Jak ktoś ma chęci do motania obudowy , to są dostepne nagrzewnice bardzo wydajne z różnego rodzaju ciężarówek i na złomach je można trafić.W ARONIE jest miejsce w komorze silnika z prawej strony, jest blisko do zasilenia ją w ciepło a i do oryginalnego wlotu w nadwoziu jest po drodze.Piszę o tym dla tego , ponieważ z takiej nagrzewnicy starczy ciepła do całego wnętrza. Po za tym są wykonane całkowicie z metalu poprzez co są wytrzymalsze mechanicznie :)2U mnie dają radę dwie oryginalne ARO-wskie, zpięte razem(a nie są jakieś monstrualne :o ) . Mam już nagrzewnicę z IFY która będzie montowana właśnie w; opisany powyżej sposób i w tym samym miejscu, do ARO- 243 D , bo do tej pory było byle co i działało byle jak. Dmuchawa zostaje oryginalna na prawym kielichu,tłocząca świeże powietrze do wnetrza, (ciepłe lub zimne ; zima- lato), funkcję ciepłe -zimne załatwia zawór na przewodzie z cieczą chłodzącą , zasilający nagrzewnicę :)2.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH GORĄCO :D

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » ndz lis 11, 2007 8:41 pm

Niestety nie każdy ma miejsce po prawej w komorze śilnika :cry: . ja musiałem centralkę wywalić, do ogrzewania wnętrza mam od jakieją cieżarówki, problem w nadmuchy na przednią szybę. W tygodniu wybieram się na złomownicę żeby coś zdobyć i tak sobie pomyśleałem że może by jakąś kompletną konsolę centralną od jakiegoś czegoś zdobyć. Efekty poszukiwań i prac niezwłocznie zamieszczę.
ARO po licznych przeszczepach

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

OGRZEWANIE

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz lis 11, 2007 10:00 pm

WITAJCIE :D
.....problem w nadmuchy na przednią szybę.
. Mam rozumieć ,że w Twoim ARO nie ma plastykowych ,,dysz" na podszybiu które kierują powietrze z rozdzielnika na szyby ?? ?? ?? Czy też nie ma całkowicie instalacji na podszybiu (pod deską), włącznie z kolektorami którymi tłoczone jest powietze również na nogi kierowcy i pasażera ??. Bo jeżeli tylko o te dysze chodzi,to mam gdzieś takowe i mogę Tobie podesłać żebyś mógł domotać to ciepło :)1. Pod deską ARONA jest niewiele miejsca pod takie rozbudowane nagrzewnice z plaskaczy wyposażone w swoje nawiewy i cały system zastawek i zakrętów :)1. Przynajmniej te co sam chciałem zabudować nijak mi nie pasiły , żeby mogły stać się kompatybilne trzeba by ciąć ściankę komory silnika na podszybiu :o . A były na prawdę pomyślane konstrukcyjnie :)2 , razem z nagrzewnicą i dmuchwami po bokach, ciepła dałyby aż za nad to :)2. Jak już pisałem dobrze jest mieć też powietrze z zewnątrz do odparowania wnętrza(głównie przedniej szyby) :)1. POZDRAWIAM :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości