muscel spalanie

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
hayt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: sob paź 13, 2007 2:14 am
Lokalizacja: Końskie/świętokrzyskie
Kontaktowanie:

muscel spalanie

Post autor: hayt » wt lut 19, 2008 9:53 pm

ile połyka silnik muscla benzyna? a ile np na gaz przerobiony. na waskich zukowskich oponach? wie ktos moze?

Awatar użytkownika
CZOBIK
 
 
Posty: 122
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Brzesko\Vallentuna
Kontaktowanie:

Re: muscel spalanie

Post autor: CZOBIK » wt lut 19, 2008 10:41 pm

hayt pisze:ile połyka silnik muscla benzyna? a ile np na gaz przerobiony. na waskich zukowskich oponach? wie ktos moze?
Mój przed remontem jakieś 15 l benzyny, a gazu to nawet ponad 30l łyknął na rajdzie. Po remoncie jeszcze go nie mierzyłem, ale mam nadzieję że dużo, dużo mniej.
Muscel`72, Pajero`87 2.5TD, Żuk4x4 wywrotka ;)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lut 19, 2008 10:43 pm

jak przez mgłe pamiętam...
w miarę wyregulowany, nie obwieszony żadnym badziewiem na gumach 6.50R16 w trasie 11-12, teren 18-25, średnio 16
#noichuj

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Post autor: Wilku » wt lut 19, 2008 11:08 pm

Muscel z S21 na szosowych 6.50x16 palil okolo 15l/100km LPG. Oryginalny silnik nie zuzywal o wiele wiecej gazu.

Pzdr, W

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » czw lut 21, 2008 7:58 pm

No to wam zazdroszcze mi palil ok 16-18 w trasie a teren to 25.
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » sob lut 23, 2008 7:05 pm

a jak mocno rosnie apetyt przy większych np. 33" MT oponkach w sumie już sie poruszam ale jeszcze mi licznik nie działa :-?

Awatar użytkownika
hayt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: sob paź 13, 2007 2:14 am
Lokalizacja: Końskie/świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Post autor: hayt » ndz lut 24, 2008 9:36 pm

nie mam pojęciach o musclach, a co dopiero o motorach benzynowych. kupuje wlasnie aro 243 w którym jest silnik muscla benzyna. Silniczek pali na dotyk :roll: ponoc takie były. drakul jest o tyle ciekawy ze masz sztywny most z przodu i chyba oba są od muscla. bo jakieś inne troche. do tego skrzynia z reduktorem po lewej, chyba tez musclowska.
kupuje go w celach badawczo-doktoranckich :)) stał długo i buda jest dosyć pognita. Rama wyglada zdrowo. Zapalił pojechał. Trzeba kuknąć na hamulce, światła raczej są. Myślę że domu dojedzie:)

Pytałem o spalanie, ponieważ jesli okazałby sie ten motor rozsadnie łykający, to może po przeróbce na gaz, zostawiłbym go sobie. Czy to awaryjne motory? Jak wytrzymałe? Jak to sobie radzi w terenie, w porownaniu do np duzego rumunskiego motora 3,2D? Jakie przełożenia mają musclowskie mosty? Jakie predkosci ten silnik moze osiagnac, w lzejszym chyba 243 od muscla?

Awatar użytkownika
CZOBIK
 
 
Posty: 122
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Brzesko\Vallentuna
Kontaktowanie:

Post autor: CZOBIK » pn lut 25, 2008 12:46 am

hayt pisze:nie mam pojęciach o musclach, a co dopiero o motorach benzynowych. kupuje wlasnie aro 243 w którym jest silnik muscla benzyna. Silniczek pali na dotyk :roll: ponoc takie były. drakul jest o tyle ciekawy ze masz sztywny most z przodu i chyba oba są od muscla. bo jakieś inne troche. do tego skrzynia z reduktorem po lewej, chyba tez musclowska.
kupuje go w celach badawczo-doktoranckich :)) stał długo i buda jest dosyć pognita. Rama wyglada zdrowo. Zapalił pojechał. Trzeba kuknąć na hamulce, światła raczej są. Myślę że domu dojedzie:)

Pytałem o spalanie, ponieważ jesli okazałby sie ten motor rozsadnie łykający, to może po przeróbce na gaz, zostawiłbym go sobie. Czy to awaryjne motory? Jak wytrzymałe? Jak to sobie radzi w terenie, w porownaniu do np duzego rumunskiego motora 3,2D? Jakie przełożenia mają musclowskie mosty? Jakie predkosci ten silnik moze osiagnac, w lzejszym chyba 243 od muscla?
No jeżeli ma mosty od Muscela, to tylko należy się cieszyć, bo dosyć wytrzymałe są :)2 :)2 . A co do reduktora, to napewno nie od Muscela, bo Muscel czegoś takiego niestety nie posiada, chyba że chodziło Ci o skrzynię rozdzielczą.
Muscel`72, Pajero`87 2.5TD, Żuk4x4 wywrotka ;)

Awatar użytkownika
hayt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: sob paź 13, 2007 2:14 am
Lokalizacja: Końskie/świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Post autor: hayt » pn lut 25, 2008 4:39 pm

jak wcześniej pisałem-nie mam pojęcia o Muscelach zadnego. No możliwe że to jest skrzynia rozdzielcza, zwłaszcza, że ma tylko 2 pozycje:)) Jeśli to odłączanie przedniego napędu to przyda mi się bardzo, bo opony żukowskie pewnie jakieś, z przodu są niższe niż z tyłu. I już kombinowałem jak przedni napęd odłączyć, żeby pojechać po asfalcie:)

Nie wiem dokładnie co za zmota z tego arona. Ponoć 243 nigdy nie było ze sztywnymi mostami. Były jednak z silnikami Muscela. Jaka orginalnie skrzynia biegów była z muscelowskim benzyniakiem w 243? Tu skrzynia ma problem z wypadajacą wajchą do zmiany biegów, więc nie pomachałem nią jeszcze konkretnie. Ewidentnie chodzi toporniej niż w 243.

W aronie tym byl zamontowany wczesniej gaz. Czy nie trzeba regulowac cos z gaznikiem jak teraz na benzynie bedzie śmigał? Chodzi mi oczywiście o oszczędność paliwa :)

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » pn lut 25, 2008 7:08 pm

Co do wypadajacych biegow to normalne w M, najpierw 2 a potem 3, jest to wina synchronizatora i wycietych zebow biegu 3,(chodzi o te zeby ktorymi siedzi na walku a nie zdaje energie ni inna zebatke) Co do regulacji spalania to poczekaj az okreslisz ile ci spala na ta przyslowiwa "settke". Jak bedziesz na poziomie 15l to masz powody do radoci, spalanie w muscelu mozna zmiejszyc przez zastosowanie gaznika od duzego Fiata lub poloneza, tylko ze wtedy trzeba rozpilowac otwory mocujace w tym gazniku i wyciac najlepiej na calej dlugosci kolektora przegrode i ladnie to podszlifowac i wypolerowac, aby nie bylo zadnych zadziorow. A co do tego jak slinik sprawuje sie w ternie, jest bardzo dobry ma dosc spory momet obrotowy, ale i tak uwazam ze reduktor byl by przydatny.
Przeczytalem caly regulamin:D

marek_z_bagien
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 23, 2008 1:01 pm

Post autor: marek_z_bagien » pn lut 25, 2008 7:51 pm

u mnie lyka kolo 20 litrow w terenie, chyba niezle ??

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » pn lut 25, 2008 9:31 pm

20 l w terenie to bardzo dobry wynik. Mi pali 8 na szosie i 15 w terenie, tylko ze ja mam 240D :lol:
Przeczytalem caly regulamin:D

marek_z_bagien
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 23, 2008 1:01 pm

Post autor: marek_z_bagien » wt lut 26, 2008 11:08 am

tak wlasnie myslalem, ale ciagle nie mam lpg, jak sobie zaloze to pewnie lyknie wiecej

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » wt lut 26, 2008 11:56 am

no napewno wzrosnie tylko nie wiem czy znajdziesz dobry palnik(dozownik gazu) do oryginalnego gaznika w M.
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

ZAGAZOWANY; S-21

Post autor: Gabriel Tatoj » wt lut 26, 2008 10:41 pm

WITAJCIE :D
michaswappa pisze:no napewno wzrosnie tylko nie wiem czy znajdziesz dobry palnik(dozownik gazu) do oryginalnego gaznika w M.
.
Jeżeli mowa o ; mieszalniku gazu, to można takową część dorobić bez problemu :)1 . Mimo że prawie wcale z ,,kaszlakami" nie motam, to dorabiałem kilka razy takie ,,indywidua" do kilku zmot a nawet przerabiałem oryginalne. Kawałek aluminiowej płytki o grubości; 10-14 mm , otpowiednio wytoczonej i odpowiednio powierconej , rozwiązuje temat, trzeba tylko jakiegoś kumatego tokarza :D. No i sami musimy wiedzieć co i jak ma nam dorobić :)1 . Czasami bez mieszalnika, na kawałku rurki nad gaźnikiem dobrze działa. Widziałem takie rozwiązania żekomo prowizoryczne i na ten czas, które tak ,,gazują" motor kilka lat , a właściciel twierdzi; że lepiej tego nie ruszać bo jest dobrze :)21. Podobno najważniejsze jest dobranie parownika,żeby się jakaś astma nie dobrała do motora :)19
POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » śr lut 27, 2008 6:31 am

No do muscela taki parownik jak od fiata jest za maly mimo ze moca odpowiada.
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » śr lut 27, 2008 10:22 am

ja chyba też mam zły parownik, ale jest jeszcze jedna opcja. Moze to być kwestia mieszalnika. Mój Muscel ganiał do tej pory na wwiertkach w gaźniku, ale spalanie na trasie było w granicach 30 litrów i słabo było z mocą. Nie dało się go dostroić.
Chwilowo na testy wrzuciłem diesla od ARO, ale jak mi się nie spodoba, to wracam na benzynę i daję BLOSa. Ciekawe jak na tym będzie chodził. A jak to nie pomorze, to wywalam gazownie bo 30 gazu to prawie to samo co 15 etyliny :wink:
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » śr lut 27, 2008 10:36 am

To wsadz sobie fiatowski gaznik webera, rozpiluj przegrode w kolektorze i go wypoleruj. Zreszya jak wyzej pisalem.
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

DIESEL Z ARO W MUSCELU

Post autor: Gabriel Tatoj » śr lut 27, 2008 10:24 pm

WITAJCIE :D
STAS pisze: (.......)Chwilowo na testy wrzuciłem diesla od ARO, ale jak mi się nie spodoba, to wracam na benzynę i daję BLOSa. :wink:
Napisz proszę który to arowski DIESEL jest zaimputowany w Twoim MUSCELU ?? :o. Podejżewam że; 2,7 D, bo 3,2 D jest w wadze Twojego MUŚĆKA :)21 . Chyba że to któryś z ,,poTURBOwanych" 2,5 litra ??. Nasz forumowy kolega ma 3,2D w MUSCELU i podejżewam ,że jeździ tym pojazdem ?? :D. Tylko resory trzeba wzmocnić a reszta spokojnie wytrzyma :)2. Ten sam motor założył mój znajomy do UAZA i widziałem jak zamiatało gadziną :o :)1.Do sportu, 3,2D napewno się nie nadaje, ale do lajcika i ciężkiej roboty jest rewelacyjny :)2
POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pn mar 03, 2008 9:10 pm

oczywiście, ten na bloku muscelowskiej benzynówki. Czyli 2,6 litra. Ale jeszcze go nie odpaliłem, od dwóch miesięcy nie mam na to czasu i muscel stoi nietknięty :)11
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn mar 03, 2008 9:16 pm

STAS pisze:2,6 litra
2512
#noichuj

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » pn mar 03, 2008 9:45 pm

Stop to ja czegos nie kumama, wynika z tego ze na tym bloku Muscela benzyniaka co byl w M 461 jest budowany silnik diesla??
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn mar 03, 2008 9:57 pm

tak
#noichuj

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » pn mar 03, 2008 11:01 pm

vw robi(ł) tak samo. na bazie 4 cyl bloku robili benzyny, diesle i to 5 i 6 cyl. teraz to nie wiem bo przestałem się interesować. ale pewnie ciągle baza jest ta sama.
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

POJEMNOŚĆ SILNIKA ARO

Post autor: Gabriel Tatoj » pn mar 03, 2008 11:45 pm

WITAJCIE :D
czesław&jarząbek pisze:
STAS pisze:2,6 litra
2512
Rumuński gaźnik, to; L-25, a ten sam motor jako DIESEL,to; L-27 i jego pojemność wynosi 2,7 LITRA , bez jakiegoś , małego ułamka :)1 .Napiszcie jeżeli nie tak jest, ale z mojej wiedzy tak właśnie wynika :)1 :D . To motory montowane w ARO, serii; 240 :)1
POZDRAWIAM :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość