



Moderator: Misiek Bielsko
Jeżeli rozbieżesz tę skrzynię do ,,naga",to wkładając , na ,,sucho"pierściń synchronizatora( ten z bręzu) w miejsce na które przychodzi, a więc koło zębate 3 biegu, stwierdzisz że jest prawidłowe ,,hamowanie" obracając i dociskając równocześnie do siebie te dwa elementy, zostawiasz to w spokoju, a jeżeli swobodnie możesz obracać tym brązowym pierścieniem mimo dociskania go do koła, to w najlepszym wypadku jest on do wymiany. Nitowane są wytłoczki kól; pierwszego i drugiego biegu(brązowe pierścienie wchodzą w te wytłoczki), a trzeci i czwarty bieg, ma synchronizatory zewnętrzneKaktus pisze:Mam w muscelu skrzynie od Aro 243, gdzieś już wspominałem że ciężko wchodzą biegi i miałem wymienić olej na lepszy według rad, ale po ochłonięciu z emocji wyjazdu okazało się że zgrzyta tylko 3 bieg. Na zimno wszystko OK. czyli wychodzi że jest to wina synchronizatora, bo się ślizga tylko w gorącym oleju. Pewnie już ktoś się z tym męczył, czy można dokupić synchronizatory i jaka cenawidzę że są zanitowane jak się do tego dobrać aby się dało ponownie zanitować
czy wystarczy wymienić tylko część z brązu czy całość
może dać z drugiej skrzyni bo mam czy tylko nowe
po mojemu to jest typowy objaw lozyska oporowego. zebys slyszal jakie koncerty daje moje oporoweKaktus pisze: ...hałasuje jak puszczę sprzęgło jak wduszone skrzynia się nie kręci jest cicho...
Jężeli mowa o skrzyni z ARO-243 , to jedynym łożyskiem dwurzędowym w niej, jest łożysko wałka głównego w tylnej ściance skrzyni; 3209 , wielkie ,kulkowe,czterobieżniowe, skośne łożyskoKaktus pisze:Nie bo oporowe jest nowe z Żuka (ale mam namieszane aby pasowało)hałasuje jak puszczę sprzęgło jak wduszone skrzynia się nie kręci jest cicho. Chyba w grę wchodzą pierwsze te dwurzędowe i tylne zwykłe mam nadzieje że nie to w wałku igiełkowe
bo reszta łożysk na postoju chyba się nie kręci
Ja osobiście jestem zadowolony z tych skrzyńKaktus pisze:(....) Widzę Gabriel że poznałeś tą skrzynię jak własną kieszeń
Na reduktorze z ARO, jeżdził rajdowo mój kolega, z silnikiem ; z jakiegoś potwora i nic nie padło. Wymienił to potem na nissanowskie szpeje bo zastosował mosty z GR-a i skrzynia z reduktorem była w tych szpejach nissanowskichKaktus pisze:a reduktor wygląda na pancerny, zresztą nie wiem czy słyszałeś, że w jednej zmocie po odłączeniu od skrzyni współpracuje z silnikiem BMW 5,0 300 konnym, przynajmniej tak Pan w TV opowiadał że daje rade, ładna ciekawostka![]()
Człowiek się całe życie uczy o tych podkładkach nie wiedziałem
Gabriel Tatoj pisze:Ja stawiam na łożysko główne wałka sprzęgłowego,też wielkie jednorzędowe; 6308 1 RS
Można oczywiście lekko na tokarce skrobnąć ten pierćcień, ale nalezało by wymienic koło zębate z przyległą do niego a stanowiącą integralny element- stożkową gładzią. która jest odpowiedzialna za synchronizowanie kół zębatych poszczególnych przełożeń podczas ich zmianyKaktus pisze:Aby nie zaśmiecać forum odgrzeje stary temat zastanawiam się czy zatoczenie od czoła synchronizatora skrzyni biegów by go uzdatniło z tego co widać na fotce zaczyna zaczepiać od czoła i się ślizga jak by zdjąć 0,5....1mm powinno być OK czy może ktoś to przetestował![]()
. Pewno ani jedno ani drugie , ktos kiedyś juz tam wsadzał swoje pazury i podczas,,fachowego demontażu profesjonalnymi narzędziami" doszło do weryfikacji miejsc o których piszeszKaktus pisze:(....) i teraz nie wiadomo czy z powodu 150 koni czy to wada materiału
Wszystkie łożyska w zacieku są wyminne, to kulkowe na zdawczym to zwykłe tylko musi mieć rowek pod pirścień osadczy a więc przy numerze jest oznaczenie N, a to igiełkowe we wnetrzu koła o którym piszesz też jest do zanabycia w dobrym sklepie albo jeszcze lepiej w hurtowni z łożyskami . Najlepiej jak będziesz miał ze sobą to łożysko bo może mieć inne oznaczenie niż oryginalne.Kaktus pisze: W reduktorze mam jeszcze wywalone jedno łożysko może pamiętasz Gabryś czy ono jest wymiennena wałku zdawczym głównym jest łożysko kulkowe wymieniłem i jeszcze igiełkowe w dużym kole zębatym z którym problem w starej skrzyni jest inaczej mam tam panewkę
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości