silnik w muscelu
Moderator: Misiek Bielsko
silnik w muscelu
Witam! Przymierzam sie do zamiany silnika i zastanawiam sie nad silnikiem z ciągnika C-360, może ktoś już taki silnik wkładał, jak to wygląda z przeróbkami itd.. będę wdzięczny za inf. Pozdrawiam
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- michaswappa
- Posty: 302
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
- Lokalizacja: warszawa/sulejówek
Wsadz od MB 300D, tylko ze wtedy musisz uzyc tego ukosnego filtra oleju, zeby nie ciac budy. Kiedys pewnen uzytkownik tego forum wsadzil trzyste do swojego Muska i jeden cylinder mial w kabinie. Jak sie dobrze postarasz to nie bedziesz musial nariszac budy 5 cylidrowa 300 wejdzie spokojnie tylko musisz odkrecic pompe wspomaganai, vakupompe tez odkrecic i zaslepic i poszukac plaskiego wiatraka elektrycznego. Daje ci slowo ladnie ci ta 300 wejdzie i wcale przod tak nie siadzie jak inni strasz. Jesli bedziesz mial jakies pytania to pisz na priva.
Przeczytalem caly regulamin:D
- michaswappa
- Posty: 302
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
- Lokalizacja: warszawa/sulejówek
- michaswappa
- Posty: 302
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
- Lokalizacja: warszawa/sulejówek
nie wkładaj silnika z c-360 ,ja to miałem jest to lipa,ponieważ jest za ciężki ,przód będzie siedział ,jak dołożysz pióra to ci z ramy powyrywa ,za wolny będziesz jechał jak traktorkiem,ja założyłem 2.5 d z peugota j 5 ,super silniczek ,objętościowo mały,mocny,energiczny i co najważniejsze od dołu bierze,dopasowany do oryginalnej skrzyni ,na2 biegu jeszcze ziemię rwie, po szosie spalał 7-8 l,a w terenie 10 i więcej w zależności od terenu i buta .tak że byłem bardzo zadowolony z tej jednostki napędowej .Polecam. 

- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
Miałem Muscela z silnikiem c-330, ale to było w czasach, gdy benzyna była w Polsce na kartki. Dało sie tym wyciągnąć do 70 km, ale zabawka była miodzio. Zwłaszcza, gdy zimą przy minus 20 odpalałem przy pomocy lutlampy dającej ogień do filtra pow. Starter miałem pod maską, bo specjalną wajhą podniesiona do góry kręcił bez kompresji żeby sie rozbujać. Roboty ze wstawieniem jest tyle samo co z każdym innym silnikiem. Musisz tylko sprawdzić wymiary i czy nie będzie kolizji miski olejowej z mostem. Miskę też można przerabiać, ale dziś taka zabawa chyba nie ma sensu. W tarpanach były silniki od ciagnika perkinsy i tez dawały rade.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
- michaswappa
- Posty: 302
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
- Lokalizacja: warszawa/sulejówek
Drogi stasiu moja wiedza na temat motania silnika 300D w M konczy sie na tym co pokazal jeden z kolegow z forum, ktory wsadzil silnik wyzej wymieniony ze skrzynka i potem polaczyl to z oryginalna skrzynka muscela, i na obrazakach ktore widac w filmiku ktory zamiescil na serwisie You Tube wyglada to dosc "dziwnie", wiec na podstawie tego zdjecia zbudowalem swoja kombinacje alpejska.STAS pisze:o co chodzi z tymi kombinacjami alepejskimi przy motaniu MB 300D? Przecież ten silnik jest dokładnie tej samej długości co orginalny silnik muscela...
Przeczytalem caly regulamin:D
- michaswappa
- Posty: 302
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
- Lokalizacja: warszawa/sulejówek
nie kumam... to zbudowałeś tą kombinację i motałeś taki silnik, czy tylko oglądałeś obrazki?michaswappa pisze:Drogi stasiu moja wiedza na temat motania silnika 300D w M konczy sie na tym co pokazal jeden z kolegow z forum, ktory wsadzil silnik wyzej wymieniony ze skrzynka i potem polaczyl to z oryginalna skrzynka muscela, i na obrazakach ktore widac w filmiku ktory zamiescil na serwisie You Tube wyglada to dosc "dziwnie", wiec na podstawie tego zdjecia zbudowalem swoja kombinacje alpejska.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."
- michaswappa
- Posty: 302
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
- Lokalizacja: warszawa/sulejówek
- michaswappa
- Posty: 302
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
- Lokalizacja: warszawa/sulejówek
Chodzi tu o skojazenie silnika ze skrzynka biegow jest to trudne, i kosztowne gdyz trza wykonac bardzo dokladna plyte redukcyjna, aby te dwa ze soba razem na zawsze... A problem polego raz na osiowosci sprzegla z kolem zamachowym, a dwa na tym ze tarcze czasem trzeba przerabiac. Najprawdopodobniej kaktus ma zamotany reduktor od 66 gdyz najprawdopodobniej ma silnik z orgynalna skrzynka bez wyjscia na naped przedni. A stosuje sie reduktory od gaza 66 lub od honkera gdyz glowka mostu w M jest po 2 stronie jan np w uazie.
Przeczytalem caly regulamin:D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości