silnik w muscelu

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
MarekG21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:27 pm
Lokalizacja: Połomia

silnik w muscelu

Post autor: MarekG21 » czw mar 27, 2008 12:56 pm

Witam! Przymierzam sie do zamiany silnika i zastanawiam sie nad silnikiem z ciągnika C-360, może ktoś już taki silnik wkładał, jak to wygląda z przeróbkami itd.. będę wdzięczny za inf. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw mar 27, 2008 1:17 pm

Duzo motania i slaby, bez sensu, wolge wsadz, bedzie git
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
MarekG21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:27 pm
Lokalizacja: Połomia

Post autor: MarekG21 » czw mar 27, 2008 3:14 pm

zależy mi na dieslu, po czarnym nie jeżdżę wcale, myślałem o MB ale C-360 mogę tanio kupić..

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » czw mar 27, 2008 4:17 pm

Wsadz od MB 300D, tylko ze wtedy musisz uzyc tego ukosnego filtra oleju, zeby nie ciac budy. Kiedys pewnen uzytkownik tego forum wsadzil trzyste do swojego Muska i jeden cylinder mial w kabinie. Jak sie dobrze postarasz to nie bedziesz musial nariszac budy 5 cylidrowa 300 wejdzie spokojnie tylko musisz odkrecic pompe wspomaganai, vakupompe tez odkrecic i zaslepic i poszukac plaskiego wiatraka elektrycznego. Daje ci slowo ladnie ci ta 300 wejdzie i wcale przod tak nie siadzie jak inni strasz. Jesli bedziesz mial jakies pytania to pisz na priva.
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » czw mar 27, 2008 4:32 pm

Lepiej było kupić ode mnie 2,0 mesia sprzedałem za 300zł :D wywaliłem go bo słaby :( ale podobno mało pali nie sprawdzałem Na wolnych obrotach chodził tak równo że śmiałem się że można zegarki od niego ustawiać, mógł godzinę pyrkać i ani raz nie zmienił rytmu

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » czw mar 27, 2008 4:51 pm

200 to bardzo malutko ja mam 240 i narzekam delikatnie.
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
MarekG21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:27 pm
Lokalizacja: Połomia

Post autor: MarekG21 » czw mar 27, 2008 6:32 pm

no właśnie 240... jest do kupienia gość chce 600zł, tylko właśnie jakie przeróbki do tego?? flansza, wałek.. ?

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » czw mar 27, 2008 6:36 pm

Tzn ja wsadzilem ta 240 z skrzynka mercedesa i odpielem rozdzielacz napedow od skrzynki biegow i za pomoca walka zdawczego i zebatki 1 biegu zrobilem przeniesinie napedu z flanszy skrzynki biegow na rozdzielacz, to nie jest duzo pracy.
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » czw mar 27, 2008 7:21 pm

o co chodzi z tymi kombinacjami alepejskimi przy motaniu MB 300D? Przecież ten silnik jest dokładnie tej samej długości co orginalny silnik muscela...
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
Kaszi
 
 
Posty: 131
Rejestracja: czw sty 31, 2008 9:21 pm
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: Kaszi » czw mar 27, 2008 7:25 pm

nie wkładaj silnika z c-360 ,ja to miałem jest to lipa,ponieważ jest za ciężki ,przód będzie siedział ,jak dołożysz pióra to ci z ramy powyrywa ,za wolny będziesz jechał jak traktorkiem,ja założyłem 2.5 d z peugota j 5 ,super silniczek ,objętościowo mały,mocny,energiczny i co najważniejsze od dołu bierze,dopasowany do oryginalnej skrzyni ,na2 biegu jeszcze ziemię rwie, po szosie spalał 7-8 l,a w terenie 10 i więcej w zależności od terenu i buta .tak że byłem bardzo zadowolony z tej jednostki napędowej .Polecam. :)

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » czw mar 27, 2008 7:55 pm

Miałem Muscela z silnikiem c-330, ale to było w czasach, gdy benzyna była w Polsce na kartki. Dało sie tym wyciągnąć do 70 km, ale zabawka była miodzio. Zwłaszcza, gdy zimą przy minus 20 odpalałem przy pomocy lutlampy dającej ogień do filtra pow. Starter miałem pod maską, bo specjalną wajhą podniesiona do góry kręcił bez kompresji żeby sie rozbujać. Roboty ze wstawieniem jest tyle samo co z każdym innym silnikiem. Musisz tylko sprawdzić wymiary i czy nie będzie kolizji miski olejowej z mostem. Miskę też można przerabiać, ale dziś taka zabawa chyba nie ma sensu. W tarpanach były silniki od ciagnika perkinsy i tez dawały rade.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » czw mar 27, 2008 7:59 pm

znajomy też miał w muscelu 2.5 d z peugota i się podniecał że ładnie mu to szło
Kaszi a może to ty mi mówiłeś bo ten znajomy z Rejowca był, wały od niego brałem do muscela :D

Awatar użytkownika
MarekG21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:27 pm
Lokalizacja: Połomia

Post autor: MarekG21 » czw mar 27, 2008 8:15 pm

...może z tym peugeotem coś pomyśle, jak można dopasować do oryginalnej skrzyni, to dla mnie dużo bo przy moich przy domowych warunkach ciężko motać jakieś wynalazki. Jak cenowo to wygląda?

Awatar użytkownika
Kaszi
 
 
Posty: 131
Rejestracja: czw sty 31, 2008 9:21 pm
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: Kaszi » czw mar 27, 2008 8:34 pm

Kaktus pisze:znajomy też miał w muscelu 2.5 d z peugota i się podniecał że ładnie mu to szło
Kaszi a może to ty mi mówiłeś bo ten znajomy z Rejowca był, wały od niego brałem do muscela :D
Tak przecież odemnie brałeś te wały do Muscela.

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » czw mar 27, 2008 9:02 pm

STAS pisze:o co chodzi z tymi kombinacjami alepejskimi przy motaniu MB 300D? Przecież ten silnik jest dokładnie tej samej długości co orginalny silnik muscela...
Drogi stasiu moja wiedza na temat motania silnika 300D w M konczy sie na tym co pokazal jeden z kolegow z forum, ktory wsadzil silnik wyzej wymieniony ze skrzynka i potem polaczyl to z oryginalna skrzynka muscela, i na obrazakach ktore widac w filmiku ktory zamiescil na serwisie You Tube wyglada to dosc "dziwnie", wiec na podstawie tego zdjecia zbudowalem swoja kombinacje alpejska.
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » czw mar 27, 2008 9:03 pm

Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
MarekG21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:27 pm
Lokalizacja: Połomia

Post autor: MarekG21 » pt mar 28, 2008 11:23 am

znalazłem za 700 zł j5 bez turbo, na chodzie.. tylko jak z przeróbkami, może ktoś coś opisać??

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » pt mar 28, 2008 2:42 pm

u mnie była skrzynia oryginalna od silnika nie było napędów ale można do tego reduktor z Gaza i tak chyba najprościej tylko wały trzeba by dopasować może gazowskie

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pt mar 28, 2008 4:53 pm

michaswappa pisze:Drogi stasiu moja wiedza na temat motania silnika 300D w M konczy sie na tym co pokazal jeden z kolegow z forum, ktory wsadzil silnik wyzej wymieniony ze skrzynka i potem polaczyl to z oryginalna skrzynka muscela, i na obrazakach ktore widac w filmiku ktory zamiescil na serwisie You Tube wyglada to dosc "dziwnie", wiec na podstawie tego zdjecia zbudowalem swoja kombinacje alpejska.
nie kumam... to zbudowałeś tą kombinację i motałeś taki silnik, czy tylko oglądałeś obrazki?
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » pt mar 28, 2008 7:38 pm

No ja usiebie mam zamotana 240 a on zamotal 300, i wiedza na temat motania 300 jest z obrazkow.
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
MarekG21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:27 pm
Lokalizacja: Połomia

Post autor: MarekG21 » wt kwie 01, 2008 7:14 pm

wracając do silnika J5 może ktoś coś jeszcze napisze jak go zaadoptować w muscelu, byłem u mechanika, mówił że jakiś problem ze sprzęgłem będzie.. Kaktus o co chodziło z tym brakiem napędów i reduktorem z gaza.. będę wdzięczny za odp...

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » śr kwie 02, 2008 6:57 am

Chodzi tu o skojazenie silnika ze skrzynka biegow jest to trudne, i kosztowne gdyz trza wykonac bardzo dokladna plyte redukcyjna, aby te dwa ze soba razem na zawsze... A problem polego raz na osiowosci sprzegla z kolem zamachowym, a dwa na tym ze tarcze czasem trzeba przerabiac. Najprawdopodobniej kaktus ma zamotany reduktor od 66 gdyz najprawdopodobniej ma silnik z orgynalna skrzynka bez wyjscia na naped przedni. A stosuje sie reduktory od gaza 66 lub od honkera gdyz glowka mostu w M jest po 2 stronie jan np w uazie.
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
MarekG21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:27 pm
Lokalizacja: Połomia

Post autor: MarekG21 » śr kwie 02, 2008 10:40 am

no to teraz jest już wszystko jasne.. :) jadę na weekend do chaty to wszystko sprawdzę.. a jeśli chodzi o cenę 700 - 1000 zł jest w miarę dobrą ceną>??

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » śr kwie 02, 2008 10:45 am

za jaki silnik?
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
MarekG21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:27 pm
Lokalizacja: Połomia

Post autor: MarekG21 » śr kwie 02, 2008 11:12 am

J5 z peugeota bez turbo..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości