koła do muscela

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

arturogalaktiko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt sie 22, 2006 10:47 am

koła do muscela

Post autor: arturogalaktiko » czw kwie 17, 2008 3:11 pm

witam, jestem nowym posiadaczem muscela. Kupiłem go z oryginalnym silnikiem, jedank teraz już siedzi 300 D od mesia:) kilka przerobek już zrobionych i teraz przyszla kolej na koła - i tu mam problem, bo nie wiem jakie. Teraz stoi na zwykłych oryginalnych felgach i slabych oponach. I tu pytanie do was? Zaalozyc na te oryginaly jakies porzadne oponki czy cale kola od czegos innego? Chcialbym zeby to byly 16. Macie jakies doswiadczenie i rady, od czego moga pasowac? Tak jak teraz wyglada strasznie "chudo". please o porade..z gory dzieki

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » czw kwie 17, 2008 6:04 pm

7,5 R 16 lub 235/75 R16 szukaj MT ków a reszta to od zasobności portfela. ja w zacieku mam nalewki truck 2000 i robią. to może być dłuugi temat. popatrz sobie w dziale "opony"

pozdrawiam
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » czw kwie 17, 2008 7:22 pm

było to poruszane już nie raz.
Generalnie sprawa wygląda tak: na oryginalne felgi nie zmieszczą ci się sensowne opony, bo przeszkadzają tylne amortyzatory, a z przodu chyba drążek kierowniczy. Z żukowskimi oponami miałem odległość od amortyzatora na grubość kciuka.
Wyjść jest kilka: dać do obrócenia felgi które masz i już masz większe pole do popisu z oponami.
plam B: kupić felgi mangelsy. wygląd może i lepszy, ale cena wyższa.

Ja mam obrócone felgi UAZa i jestem zadowolony.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

arturogalaktiko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt sie 22, 2006 10:47 am

Post autor: arturogalaktiko » czw kwie 17, 2008 9:50 pm

a nie wiecie nic o tym ze od suzuki (vitara albo samuraja ) pasuja, bo cos takiego tez slyszalem...

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » pt kwie 18, 2008 12:14 am

Rozstawem otworów . Ja bym orginały poszerzył .Pozdrawiam Krzysztof
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

lester461
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr gru 21, 2005 11:04 pm
Lokalizacja: okolice Oleśnicy

Post autor: lester461 » pt kwie 18, 2008 1:32 pm

od samuraja i vitary pasują ale maja rózne odsadzenia , więc nie wiem czy wszystkie pasuja
był muscel MB2000- uaz Mb2600 jest-muscel perkins traktor w szybkim wydaniu :) i doszła vitara 8v

wojtasM461
Posty: 468
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 5:20 pm
Lokalizacja: ZIELENIEC

Post autor: wojtasM461 » sob kwie 19, 2008 7:00 am

We Wrocławiu jeżdzi żółty muscel Arka i ma założone 32/9.5/16 Simex i robi całkiem zacnie.
Muscel M 461-230 + Suza 93
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » wt kwie 22, 2008 6:16 pm

Krzysio pisze:Rozstawem otworów . Ja bym orginały poszerzył .Pozdrawiam Krzysztof
Ja bym nie poszerzał bo mogą się powyginać lepiej kupić mangelsy 8” lub 10” jak u mnie ale do 10” trzeba dać dystanse 18mm do tego 33 cale oponki i będziesz robił za wyciągarkę :D tylko czy 300D da radę to nie wiem :-?

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: koła do muscela

Post autor: Gabriel Tatoj » wt kwie 22, 2008 9:23 pm

WITAJCIE :D
arturogalaktiko pisze:witam, jestem nowym posiadaczem muscela.(..........) .z gory dzieki
Jak masz możliwość założyć jakieś ; 7,50 x 16 MT , to warto przetestować ten rozmiar , to też 32 cale średnicy zewnętrznej a opór toczenia mniejszy :)1 Nie żebym Tobie jakieś teorie wciskał, ale jeżeli masz możliwość chociażby pożyczyc takie koła i pojeździć , miałbyś pogląd eksploatacyjny. Ja sobie bardzo chwalę ten rozmiar :)2 . Dla mnie jest on bardzo uniwersalny :)1 . Mam całe stado innych wymiarów oczywiście, ale ten ma w sobie wiele pozytywnych cech :)13
POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » śr kwie 23, 2008 12:25 pm

Gabryś ty powinienes wiedziecz czy to prawda ze jesli w M da sie za szerokie opony wtedy rwie mosty i polosie?
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » śr kwie 23, 2008 7:10 pm

Ja mam w muscelu 33” na 12,5" i ostro dostają bo czesto muszę wrywać przyssawki błotne Patrole k160 :D (silnik 2,9 ford na wtrysku) nic się nie dzieje ale mam w miarę wykasowane luzy nowe wały i półośki z przegubami , właściwie to żałuje że nie kupiłem 35” bo słyszałem że ktoś pomyka i jest OK
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 4:46 pm przez Kaktus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

USZKODZENIA UKŁADU NAPĘDOWEGO

Post autor: Gabriel Tatoj » śr kwie 23, 2008 10:30 pm

WITAJCIE :D
michaswappa pisze:Gabryś ty powinienes wiedziecz czy to prawda ze jesli w M da sie za szerokie opony wtedy rwie mosty i polosie?
Prawda jest taka ,że uszkodzić można każdy , naprawdę każdy układ napędowy !! !! Kolega Kaktus odpowiedział na Twoje zapytanie. Pisaliśmy już o luzach w przeniesieniu napędu , to gorsze niż motor z potwora i opony ,,rolniki" 35 cali :)1 . Mnie się rozmnożyły satelity tylnego dyfra , a jechałem pod górkę na; 6,50 x 16 , nalewki T-11 (kostka jak w ruskich piętnastkach) bo luz był w ,,koszu z satelitami". Teraz mam bez luzu i ten sam ARON pracuje jako ciągnik zrywkowy obuty w 7,50x16MT i ani śladu niedyspozycji mechanicznej :)1 :)2 Wszystko w jak najlepszym porządku :)1 Wiele zależy od ,,kierownika" w temacie żywotność zmoty, jaka jazda taka trwałość :)1
POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » czw kwie 24, 2008 12:52 am

Cześć poszerzane felgi nigdy nie będą idealne pod względem bicia,w porównaniu z fabryką (po odcięciu rantu deformują się) Cena robocizny + lakieru może przekroczyć cenę mangelsa lub innej feli . Jednak można zrobić taki ofset i szerokość jaką się chcę :)2 Ja przy mostach muscela miałem imam znowu felgi 15,3 x9 (rolnicze zwijki) a środki to 5 kolan hamburskich wspawanych w pierścień centralny.
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

FELE DO ZMOTY

Post autor: Gabriel Tatoj » czw kwie 24, 2008 2:12 pm

WITAJCIE :D
Krzysio pisze:(.......) Ja przy mostach muscela miałem i mam znowu felgi 15,3 x9 (rolnicze zwijki) a środki to 5 kolan hamburskich wspawanych w pierścień centralny.
Bo Ty jesteś motacz zawodowiec :)21 :)2 !! i nawet hamburskie kolanka z CO nadają się do profesjonalnego zastosowania w pojazdach 4 x 4 :)1 :D. Ale prawdą jest że felgę po odcięciu złapie ,,paraliż" i wtedy ciężko ją wycentrować :)1.
POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
SkinMar
 
 
Posty: 155
Rejestracja: wt mar 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: SkinMar » czw kwie 24, 2008 6:19 pm

a ja miałem kiedyś nalewki taka sobie kosteczka na oponach żukowskich i muszę powiedzieć że nie bały się ani piachu ani błota a śnieg to mały pikuś :)21

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: FELE DO ZMOTY

Post autor: Krzysio » czw kwie 24, 2008 11:41 pm

Gabriel Tatoj pisze:WITAJCIE :D
Krzysio pisze:(.......) Ja przy mostach muscela miałem i mam znowu felgi 15,3 x9 (rolnicze zwijki) a środki to 5 kolan hamburskich wspawanych w pierścień centralny.
Bo Ty jesteś motacz zawodowiec :)21 :)2 !! i nawet hamburskie kolanka z CO nadają się do profesjonalnego zastosowania w pojazdach 4 x 4 :)1 :D. Ale prawdą jest że felgę po odcięciu złapie ,,paraliż" i wtedy ciężko ją wycentrować :)1.
POZDRAWIAM :D
Teraz sobie spawam felasie 16x11 pod oponki 38,5x15x16 ale to będzie wyglądało !! :)2 !! :)2
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
babcuk
 
 
Posty: 173
Rejestracja: sob gru 08, 2007 7:28 pm
Lokalizacja: AUGUSTÓW
Kontaktowanie:

Post autor: babcuk » pt kwie 25, 2008 8:49 pm

u mnie siedzą poszerzone o 6cm. felgi muscela i na nich oponki 265/75 i bez żadnych problemów.
także jak ktoś jest zaradny to po co mu mangelsy jak można zrobić samemu
(jeden minus to dużo spawania)
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
TERENOWIEC-Z-NE
 
 
Posty: 103
Rejestracja: sob cze 16, 2007 1:06 pm
Lokalizacja: zakopane

Post autor: TERENOWIEC-Z-NE » sob kwie 26, 2008 7:05 pm

ja mialem 33x12,5x15 oryginalne mosty mustelowskie i spawana tylna os i nic sie nie dzialo jezdzil bez problemow :) teraz mam mosty z patrola i chodzi pieknie :)tez szukalem felg i najtansze z mozliwych to sa dotz dakar 8,5x15 i jestem z nich bardzo zadowolony !! tylko troszke mi ociera z przodu i musze dorobic dystanse
muscel ,nissan patrol 33 bf goodrich , ford maverick II 2,7 td

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » pn maja 05, 2008 11:15 pm

babcuk pisze:u mnie siedzą poszerzone o 6cm. felgi muscela i na nich oponki 265/75 i bez żadnych problemów.
także jak ktoś jest zaradny to po co mu mangelsy jak można zrobić samemu
(jeden minus to dużo spawania)
pozdrawiam.
bo mangelsy są mocne ostatnio z pniaka zrobiłem pędzelek i felga prosta zresztą już na oko widać ze blacha jest grubsza Mój znajomy jeździł na poszerzanych tarpanach ale mu się wyginały wiec zapodał mangelsy i mi je polecił

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

WYTRZYMAŁOŚĆ FELG

Post autor: Gabriel Tatoj » pn maja 05, 2008 11:46 pm

WITAJCIE :D
Kaktus pisze: bo mangelsy są mocne ostatnio z pniaka zrobiłem pędzelek i felga prosta zresztą już na oko widać ze blacha jest grubsza Mój znajomy jeździł na poszerzanych tarpanach ale mu się wyginały wiec zapodał mangelsy i mi je polecił
No przyjacielu , nie wiem jakie masz te mangelsy ?? Ale widziałem mangelsy tak pogięte jakby z ołowiu były :o Nawet chciałem takowe zanabyć, ale mnie odwiodło po takim widoku :( . Może jest teraz na rynku porządny towar :)2 Albo ja widziałem jakieś śmieci ?? Ale to co piszesz jest ciekawe i dobrze że poruszyliście temat tak intensywnie :)2 :)2 Podeptam za felami nieco to będe widział jak się to przedstawia :)1 A z felami z TARPANA to słyszałem ,że załadowany HONK potrafi zrobić ze swoich felg 16 calowych(tych nowych) ósemkę, jadąc po czarnym w zakrętach. Takie coś słyszałem w energetyce używającej nowych HONKÓW :)1 :o . Sama fela jest ładna :)
POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » wt maja 06, 2008 11:14 am

może nie walnąłem odpowiednio :D ale tąpnięcie było spore pierwsza myśl że już po mojej nowej 10” :oops: feldze co prawda dopiero przejechałem 600 km ale nowe opony pocięte , lampa pobita, resor złamany, lakier podrapany , lina zerwana , Załamka :o pomimo że mocno oszczędzam sprzęt wychodzi na to że go dewastuje, no ale wy to znacie :D

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

KATOWANIE SPRZĘTA

Post autor: Gabriel Tatoj » wt maja 06, 2008 9:35 pm

WITAJCIE :D
Kaktus pisze:(.......), Załamka :o pomimo że mocno oszczędzam sprzęt wychodzi na to że go dewastuje, no ale wy to znacie :D
Czy nie o to chodzi w całym tym ,,interesie" ?? :wink: ?? :)21. Dokładnie jest tak jak piszesz :)1 . Ja dzisiaj byłem w lesie może raptem z 4 godziny, a padaka wygląda tak, jakby ją ktoś do przetargu ,,przygotowywał" 25 lat temu :)19. Nie ma siły, musisz coś zagiąć, urwać, podrapać i wiele jeszcze innych zjawisk uczynić będąc w terenie. Ale w ten oto sposób powstaje ; wynalazczość, racjonalizacja, udoskonalanie , modernizacja i co najistotniejsze; stajemy się; bardzo , bardzo zaradni :)18. No chyba że mamy szelesty na serwisy i mechaników, to zupełnie inna bajka :D. A co do felg to dodam ,że kiedyś jak miałem tylko 16"x 4,5 z ZACIEKA , to nie szukałem prostych felg w moich kilku kompletach jak potrzebowałem jakieś AT-ki na czarne, tylko te najmniej pogięte :)20 , a i tak po wyważarce było na nich więcej ołowiu niż w akumulatorze 140 Ah :)21. To ci były czsy :)1. Dzisiaj jest w czym wybierać :)2 . Ale miękka fela też ma ,,+" odbiera większość walnięcia, jest swoistą ,,strefą podatną". To tańsze niż wymiana mostu, klamotów z zawiecha, czy ramy w zmocie :)18 .
POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » ndz maja 11, 2008 8:45 pm

Od kiedy nie ma jego upierdliwosci Zax'a :D forum jakos zaczelo pajeczyna zarastac.
Przeczytalem caly regulamin:D

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

PAJĘCZYNY NA FORUM ARO

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz maja 11, 2008 9:23 pm

WITAJCIE :D
michaswappa pisze:Od kiedy nie ma jego upierdliwosci Zax'a :D forum jakos zaczelo pajeczyna zarastac.
Te pajęczyny świadczą o sprawności marki , Michaś :wink: . Nic się nie psuje to nie ma tematów :)20 .A jak coś zdechnie to każdy robi sam i nie potrzebuje pytać :)21 :)1 To proste :)19
POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Post autor: michaswappa » pn maja 12, 2008 8:55 am

W sumie racja, nawet u mnie odziwo procz porwanej plandeki wszystko jest ok:)
Przeczytalem caly regulamin:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość