Przełożenia główne w Muscelu

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: Caiman » śr mar 24, 2010 8:16 am

Witam !
Czy orientuje się ktoś, jaki atak występuje w Muscelu, wiem że 5,15 chodzi mi o kierunek skrętu zębów i czy przód i tył są identyczne. Znalazłem ataki od Aro 24.. i są w różnych konfiguracjach (prawo i lewoskrętne zęby). Ja w chwili obecnej mam założone 3,72 (41/11) i chcę zmienić na wolniejsze (ideałem byłoby wrócić do oryginału muscelowskiego, ale nie mogę trafić na takie przełożenia)
Dzięki za odpowiedź
Caiman

irek10.4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: irek10.4 » śr mar 24, 2010 9:17 am

ja chciałem tylko napisać, że się nie znam na tym. zawsze myślałem, że kierunek zębów musi być ten sam - to tak jak opony w traktorze, czy zimówki kierunkowe w osobowych autach. skoro widziałeś różne kierunki to pewnie z mostów przedniego i tylnego.
irek 10.4

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 24, 2010 9:21 am

5.15 i 3,7 i wszystkie inne to przełożenia z aro serii 200

muscel miał zawsze i wyłącznie przełożenie 6.0
#noichuj

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: Caiman » śr mar 24, 2010 11:29 am

skoro widziałeś różne kierunki to pewnie z mostów przedniego i tylnego
No tak, ale w Tarmocie powiedzieli mi, że w Aro serii 24... było tak jak mówisz przód i tył, a w Muscelu atak był taki sam na przodzie i tyle.
muscel miał zawsze i wyłącznie przełożenie 6.0
A ile to przełożenie miało zębów na wałku i kole ?
Pzdr.
Caiman

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: Gabriel Tatoj » śr mar 24, 2010 3:12 pm

WITAJCIE :D
czesław&jarząbek pisze:5.15 i 3,7 i wszystkie inne to przełożenia z aro serii 200
muscel miał zawsze i wyłącznie przełożenie 6.0
Co to za seria; ,,200" i co oznacza ,,6" ?? . Sprecyzuj Czesiu :)1 :)13
Ja znam z MUSCEL-a przełożenie; 1:5,15
POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 24, 2010 7:12 pm

a co za różnica czy napiszesz 1:6.0 czy 6.0?
istota rozumna powinna to ogarniać...
:)21

nie wiesz co to aro serii 200? nie spotkałeś 243, 244 ani innych nigdy?
#noichuj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 24, 2010 7:14 pm

Caiman pisze:
muscel miał zawsze i wyłącznie przełożenie 6.0
A ile to przełożenie miało zębów na wałku i kole ?
nie pamiętam

jedno wydzielone przez drugie dawało 6.0
#noichuj

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: Gabriel Tatoj » śr mar 24, 2010 10:44 pm

czesław&jarząbek pisze:a co za różnica czy napiszesz 1:6.0 czy 6.0?
istota rozumna powinna to ogarniać...
:)21

nie wiesz co to aro serii 200? nie spotkałeś 243, 244 ani innych nigdy?
Te przełożenia 6 to sobie sprawdzę :)13, a co do serii 200 to istoty rozumne odnoszą się do tego co faktycznie oznaczałoby 200 ?? :)21
Z zaciekami jest tak samo jak z LR-em. Pierwsze dwie cyfry oznaczają to samo co w LR -rze i znane nam zacieki miały rozstaw osi; 2400 mm i 320O mm. (2,4 metra i 3,2 metra )
Co oznacza na przykład;90 czy 110 nie wspomnę o całej gamie rozstawów SERII 1 ( 88 czy 109), oczywiście w calach angielskich a nie w mm. :)21
Nawet gdzies widziałem takiego co się nazywa; Land Rover 101 -( Gun Tractor) :)21
POZDRAWIAM :D
Ostatnio zmieniony czw mar 25, 2010 3:37 pm przez Gabriel Tatoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 24, 2010 10:47 pm

rozdział "zaciek" zamknąłem gdzieś w połowie lat 90tych i nie mam potrzeby analizowania kodyfikacji wszelkich odmian badziewia
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: Wilku » czw mar 25, 2010 6:50 pm

Muscel z benznowym silnikiem 2,5l miał przełożenia 5,15 - 36 zębów talerz, 7 zębów atak.
W dieslach 2.5l z pewnością były szybsze dyfry i podobno miały przełożenie 4,44 - 40 zębów talerz i 9 zębów atak. Przełożenia 3,72 są najprawdopodobniej z tylnego dyfra aro 244 z większym dieslem (3,1l?).


pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: Lorado » pt mar 26, 2010 7:46 pm

Witam.Czytam te wypowiedzi i się zastanawiam skąd tylu znawców M461.Ja siedzę w tym temacie ok 25 lat i nie widziałem ani nie słyszałem o przełożeniu 6,0 na przekładni głównej.Mam na myśli oryginał a nie to co ktos ma zamontowane.
Caiman w sprawie oryginalnych przełożeń do M461 daj na pw.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 26, 2010 8:17 pm

nie widziałem w muscelu innego przełożenia niż 6.0, a par fabrycznie nowych atak z talerzem miałem w zapasie kilkanaście.
#noichuj

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: Lorado » pt mar 26, 2010 8:54 pm

Nie wiem czy może być przełożenie wyrażone liczbą całkowitą,a jezeli tak to chyba wg.Ciebie jedyny przypadek.Proponuję zajrzeć do katalogu części M461 i po sprawie.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 26, 2010 9:02 pm

do m461 katalogu nie mam, ale gdzieś mi jeszcze zalega do 24...
z ciekawości popatrzę czy w wersjach benzynowcyh ta para nie była stosowana.
kiedyś...
#noichuj

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: Wilku » pt mar 26, 2010 9:13 pm

Fragment instrukcji od Muscela:

http://www.pultusk4x4.org.pl/muscel/ins ... ct0007.JPG


pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 26, 2010 9:21 pm

widocznie miałem mosty z unimoga tylko o tym nie wiedziałem
:)21
#noichuj

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: Lorado » pt mar 26, 2010 9:29 pm

Tak to dokładnie wygląda.W przekładniach głównych stosuje się tzw.dzikie przełożenia.Chodzi o to żeby te same zęby spotykały się ze sobą bardzo rzadko.Kol.jarząbek z ciekawości sprawdź jak to się ma w innych samochodach niekoniecznie terenowych.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

AroM461
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 26, 2012 9:49 pm
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: AroM461 » wt paź 30, 2012 11:33 pm

Witam.
Chciałem zapytać o taką rzecz. Chcę postawić Muscela na kołach 35 a nawet 38, silnik to Transit 2,5D 80KM, pytanie Jakich przełożeń użyć? Skrzynia biegów jest oryginalna i chciałbym używać dwójki jak normalnego biegu do ruszania, nie chciałbym żeby się dusił podczas ruszania pod górę.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: Wilku » śr paź 31, 2012 4:13 am

AroM461 pisze:Witam.
Chciałem zapytać o taką rzecz. Chcę postawić Muscela na kołach 35 a nawet 38, silnik to Transit 2,5D 80KM, pytanie Jakich przełożeń użyć? Skrzynia biegów jest oryginalna i chciałbym używać dwójki jak normalnego biegu do ruszania, nie chciałbym żeby się dusił podczas ruszania pod górę.

Obawiam się, że to się nie uda. Mimo tego, że diesel będzie miał więcej momentu "z dołu", to i tak nie zrekompensuje to 38" kół.
Jeśli mosty i przełożenia są z Muscela (5,15) to dyfrów zwolnić już się nie da (przynajmniej w prosty sposób). Pozostaje kwestia dołożenia reduktora.
Rozważ montaż silnika ze skrzynią z Transita + reduktor z honkera/gaza 66.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: Gabriel Tatoj » śr paź 31, 2012 5:41 pm

WITAJCIE :D
Wilku pisze:
AroM461 pisze:Witam.
Chciałem zapytać o taką rzecz. Chcę postawić Muscela na kołach 35 a nawet 38, silnik to Transit 2,5D 80KM, pytanie Jakich przełożeń użyć? Skrzynia biegów jest oryginalna i chciałbym używać dwójki jak normalnego biegu do ruszania, nie chciałbym żeby się dusił podczas ruszania pod górę.

Obawiam się, że to się nie uda. Mimo tego, że diesel będzie miał więcej momentu "z dołu", to i tak nie zrekompensuje to 38" kół.
Jeśli mosty i przełożenia są z Muscela (5,15) to dyfrów zwolnić już się nie da (przynajmniej w prosty sposób). Pozostaje kwestia dołożenia reduktora.
Rozważ montaż silnika ze skrzynią z Transita + reduktor z honkera/gaza 66.

pzdr, W
Powinno starczyć tego wolnego przełożenia, ale Wilku ma rację z reduktorem. Honker jest - a przynajmniej był słaboosiagalny i drogi-nawet bardzo, a gazowski-mówimy oczywiście o GAZIE -66,będzie wył jak syrena bez kilku łopatek :evil: . To reduktor do ciągnika leśnego, ma proste zęby i jest dosyć luźno spasowany a więc ma się czym odzywać- poza tym jest ciężki- no przynajmniej w porównaniu do honkierowskiego z alu.
Nie wiem jak daleko masz zaawansowane prace motacze, ale jak tylko dla tego dłubiesz bo masz już silnik z transita i na nim właśnie chcesz dłubać , to słaby powód. Co kolwiek byś nie zmotał to i tak Cię czeka spora robota - życzymy oczywiście powodzenia i motać trzeba.
Dobrze się zastanów jak ma wyglądać Twój plac zabaw z muscelem ??
Można odwrócić most przedni i dać coś gotowego do muscela z prawym reduktorem- z aro jest pancerno lekki reduktor i możńa go ożenić z skrzynią z Tczewa (lublin)5-cio biegową.
Nie traktuj naszych opinii jako wyroczni- masz swój rozum i wstępnie już obmyśliłeś plan działania.
Oczywiście pisz o swoich pracach i o tym co Cię intryguje, bardzo chętnie poddamy konwersacji wszelakie tematy i zagadnienia w materii powyższej :)2 :)2 :)13

POZDRAWIAM :D

AroM461
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 26, 2012 9:49 pm
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: AroM461 » śr paź 31, 2012 6:32 pm

Witam ponownie i dzięki za wszelką pomoc. No więc prace są zaawansowane i to bardzo, wszystko jest odrestaurowane, ustawione, pospawane, koła są 32, mosty, wały i skrzynia oryginał, tylko flansza i silnik zmotany. Zacznijmy od początku, kupiłem Muscela w strasznym stanie mechanicznym, silnik Sierra 2.0 115KM, skrzynia biegów Sierra, napęd na tył, i do tego chodził tylko na gazie na dodatek z rozwalonym parownikiem (zero wolnych obrotów, odpalenie graniczyło z cudem). Przejechałem się nim 5 razy i rozebrałem go do ostatniej śrubki, to było w Listopadzie 2010. To jest moja pierwsza przygoda z Aro i od razu się w nim zakochałem, co niestety nie zmienia faktu że tak na prawdę nigdy w życiu nie jeździłem Muscelem. Nie mam więc żadnego wyobrażenia o tym jak działają mechanizmy, jak się prowadzi na oryginalnych przełożeniach i jak można wykorzystać jego potencjał. Miałem super Mentora, który zjadł zęby na Muscelu i mogę powiedzieć że moja wiedza teoretyczna jest dosyć spora a i tak jestem wciąż głupi. Muscel docelowo będzie pokonywał głębokie rzeki, skaliste i szutrowe drogi, oraz śnieg powyżej 1m i lodowce, dlatego koła muszą być spore. Wracajac do tematu to pomogliście mi panowie z decyzją w takim wypadku zastosuję silnik 2.5 TD 110KM też z Transita, tylko nadal pytanie czy pociagnie 38 na oryginalnych przełożeniach, bo rozumiem że Muscel nie posiadał wolniejszych przełożeń od oryginalnych 5.15.

AroM461
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 26, 2012 9:49 pm
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: AroM461 » śr paź 31, 2012 7:22 pm

Zalazłem reduktor od Honkera (http://www.aukcjoner.pl/gallery/007513677-1.html#I1), i teraz mam kolejne pytanie czy da radę go zmotać z oryginalna skrzynią od Muscela?? Jeżeli tak to czekam na jakies propozycje jak to zrobić.

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: Gabriel Tatoj » śr paź 31, 2012 7:31 pm

:D
Jeżeli ten motor z forda ma jeszcze ducha-bo musisz wiedziać, że permanentny napęd 4x4 bedzie sie przekładał na kosmiczny pobór momentu i żeby takowy mógł być wzięty musi się też skądś wziąć :)13 Bez reduktora bedzie trochę upośledzona eksploatacja całości- a piszesz, że do kazdego rodzaju eksploatacji w terenie masz zamiar go wykorzystać :)13
Nawet jeżeli motor da radę na jedynce (w muscelu bardzo wolnej :)2 ) gdzieś pod górę, w ciężkim terenie........... to nie masz możliwości zmienić biegu bo nie ma z czego zabrać kucy.
Gdybyś miał reduktor to bez problemu Twój dłubnięty muscel pojedzie na tych przełożeniach w terenie na wszystkich biegach z mozliwością dostosowania do warunków jazdy poszczególnego przełożenia w skrzyni :)1
Silnik transita jest poza tym cięższy i pewno masz jeszcze wizję na kołowrót z przodu,kangurę,jakieś pierdoły balastujące tego 38"-mio calowego potwora.......... Jak go zostawisz na resorach bedziesz zmuszony dołożyć ,lub wymienić pióra -zmieniając charakterystykę zawieszenia. Jak będzie zwiększony ciężar połączony z dynamiką podczas eksploatacji to możesz uszkodzić-odkształcić czopy mostów na których osadzone są łożyska piast. Nie wspomnę o tym , że przy tej średnicy kół bezwarunkowo powinien być skasowany luz w układzie napędowym-głównie w mechanizmach różnicowych, one pierwsze rozmnożą satelity i oberwą ząbki na ataku- a wiedz,że komplet; atak-talerz 1:5,15 do muscela to dosyć deficytowy towar.
Może warto się zastanowić nad kilkoma czarami zanim anihilują ?? :)13 :)13

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: Gabriel Tatoj » śr paź 31, 2012 7:34 pm

AroM461 pisze:Zalazłem reduktor od Honkera (http://www.aukcjoner.pl/gallery/007513677-1.html#I1), i teraz mam kolejne pytanie czy da radę go zmotać z oryginalna skrzynią od Muscela?? Jeżeli tak to czekam na jakies propozycje jak to zrobić.
Honkerowski redaktor jest połączony z macierzą krótkim wałkiem, ale u Ciebie może braknąć długości pojazdu na takie rozwiązanie ?? Poza tym w M jest bela w poprzek i ona jest na drodze do tworzenia czegoś bez ingerencji w konstrukcję całości :)1 :)18

AroM461
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 26, 2012 9:49 pm
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Przełożenia główne w Muscelu

Post autor: AroM461 » śr paź 31, 2012 8:18 pm

Silnik jest tylko kilka kilo cięższy, wyciągarki nie planuję (na razie) ani kangura, więc obciążenie na przednią oś raczej pozostanie bez zmian. Zakładając że będę używał jedynki tylko do przejazdu przez ciężki teren lub podjazdu pod górę rozumiem że te przełożenia główne (5,15) dadzą sobie radę z 38??? Druga rzecz to posiadam książkę od Muscela i tam w stosunek przełożenia kół, jest informacja że na żądanie można było zamówić 4,44 czy ktoś coś wie o tym??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość