Silnik do ARO- zamienniki

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

pepekmaster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: śr maja 26, 2010 11:55 am

Silnik do ARO- zamienniki

Post autor: pepekmaster » śr maja 26, 2010 12:13 pm

Witam. potrzebuje informacji na temat: jaki silnik można zamontować do Aro. Kupiłem w zeszłym tygodniu Aro z silnikiem od forda sierry 2,3 d, silnik ten strasznie kuleje i zastanawiam się czy można jakiś inny zastosować np, od mercedesa, bez znacznych przeróbek. Proszę o rady, ewentualnie piszcie jakie posiadacie silniki przy swoich.

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Silnik do ARO- zamienniki

Post autor: Gabriel Tatoj » śr maja 26, 2010 12:44 pm

WITAJCIE :D
pepekmaster pisze:Witam. potrzebuje informacji na temat: jaki silnik można zamontować do Aro. Kupiłem w zeszłym tygodniu Aro z silnikiem od forda sierry 2,3 d, silnik ten strasznie kuleje i zastanawiam się czy można jakiś inny zastosować np, od mercedesa, bez znacznych przeróbek. Proszę o rady, ewentualnie piszcie jakie posiadacie silniki przy swoich.
Na ten temat już było mówine, ale musiałbyś prześledzić całą kupkę postów i tematów.
Silnik który masz obecnie to motor 2,3 jak piszesz z Forda. Owszem może być i z forda bo były montowane w fordzie takowe, ale to motor PEUGEOT-a i może się okzać , że nie 2,3 a 2,5 litra i wtedy to już będzie taki jak w samochodzie ; DAF-400 . Tak czy inaczej to nie jest takie bardzo ważne, ważniejsze jest , że razem z silnikiem trzeba do ARO zapodać skrzynię i w zależności od tego jaki to bedzie silnik; także przełożenia w mostach będą podlegały wymianie z obecnych-1: 4,125 na 1: 3,73. Ja zakładam , ze masz na myśli jakiś wysokomomentowy motorek o pojemności ponad 3 litry ?? Sam musisz określić do czego ma pojazd być przeznaczony i wtedy bedzie wiadomo więcej o zadaniach postawionych silnikowi ?? Aro to taki pojazd do którego można zapodać praktycznie każdy silnik , jest miejsce, jest odpowiednio wytrzymały napęd, jest rama -lepsza niż w wielu wypasionych firmowcach. Z normalniejszych motorów to mogę wymienić;
MB 3 litrowy 5-cio cylindrowy z beczki,
MB 2,9 D
AVIA 3,6 D
ARO 3,2 D
IVECO 2,8 TD
Jest ich dość sporo , ale najpierw przeanalizuj zamiar w stosunku do potrzeb :)13
Jest jeszcze ANDORIA, TRANSIT, MB-100, Wspomniany już DAFowski PEUGEOT 2,5TD ,jest IVECO 2,5 TD , no i cała gama innych motorów nie wyłączając tych do zagazowania :)13
:D

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Re: Silnik do ARO- zamienniki

Post autor: Mikołaj » śr maja 26, 2010 12:51 pm

pepekmaster pisze: zastanawiam się czy można jakiś inny zastosować np, od mercedesa, bez znacznych przeróbek.
Zależy co masz na myśli pisząc "znaczne"...
Dla jednych przespawanie mocowań pod łapy, już jest kosmosem.
Dla innych przełożenie czterolitrowej V8 + skrzynka b. z BMW z całą elektrownią jest małym uniedogodnieniem.
Zależy co potrafisz i jakie masz warunki garażowo-warsztatowe, lub ile masz szelestów za zapłacenie za taką usługę.
Do aro wchodzi prawie każdy piec ;)
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

pepekmaster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: śr maja 26, 2010 11:55 am

Re: Silnik do ARO- zamienniki

Post autor: pepekmaster » śr maja 26, 2010 3:07 pm

Głównie chodzi mi o to czy te silniki będą pasowały do skrzyni biegów od aro (chyba że skrzynie też trzeba wymieniać), ja mam na pewno silnik od sierry bo był modyfikowany, a taki sam jest w sierze. Poza tym moje nowe Aro jest na razie w fazie testów wiem już tyle że silnik bierze olej przez tłoki, ma przedmuchy ale jeszcze działa (KOPCI NA ZIMNYM, ALE POTEM JUŻ NIE), trochę go na boki rzuca przy jeździe do przodu (chyba łożyska w piastach), przy skręcaniu go dusi oraz podskakuje (chyba krzyżaki), i czasami nie mogę wbić biegów terenowych tak jakby się zakleszczały.

pepekmaster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: śr maja 26, 2010 11:55 am

Re: Silnik do ARO- zamienniki

Post autor: pepekmaster » śr maja 26, 2010 3:17 pm

Myślę że z przespawaniem łap bym sobie poradził, gorzej właśnie z dopasowanie przekładni, oraz tej skrzyni do silnika. Jeszcze przy okazji spytam, od czego pasują części typu krzyżaki i ogólnie mechaniczne bo na allegro nic nie ma a w sklepach jak pytam to nawet o takiej marce nie wiedzą. Autko mi się podoba, poprzedni właściciel zrobił przy nim blacharkę, rama orginał i w bdb stanie, tylko ten układ jezdny mnie przeraża :-? :o

aldo
 
 
Posty: 185
Rejestracja: czw mar 18, 2010 7:17 pm

Re: Silnik do ARO- zamienniki

Post autor: aldo » śr maja 26, 2010 6:16 pm

do zacieka zawsze cos od czegos pasuje
:D

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Silnik do ARO- zamienniki

Post autor: Gabriel Tatoj » śr maja 26, 2010 7:12 pm

pepekmaster pisze:Myślę że z przespawaniem łap bym sobie poradził, gorzej właśnie z dopasowanie przekładni, oraz tej skrzyni do silnika. Jeszcze przy okazji spytam, od czego pasują części typu krzyżaki i ogólnie mechaniczne bo na allegro nic nie ma a w sklepach jak pytam to nawet o takiej marce nie wiedzą. Autko mi się podoba, poprzedni właściciel zrobił przy nim blacharkę, rama orginał i w bdb stanie, tylko ten układ jezdny mnie przeraża :-? :o
Drogi przyjacielu; jeżeli już ktoś zmotał do ARo silnik z tego forda i ten oto motor jest już dychawiczny, to pomyśl nad tym aby zapodać silnik z DAF-400 , wszystko będzie pasować bez przeróbek i jak trafisz na turbo diesla to masz ponad 90 koni i około 200 niutonów momentu obrotowego :)1 :)1 Jezeli oczywiście tylko w dychawiczności motora jest Twój problem ?? Bo jeżeli chcesz zapodac do swojego zacieka coś o wiele silniejszego , to od razu się rozglądaj się za czymś co ma inne parametry .
Krzyżaki pasują z Żuka, Uaza, Muscela, Gaza69 - to jeden wymiar montażowy , ale sugeruję zanabyć Uazy ponieważ są dosyć dobrze zabezpieczone przed warunkami panującymi pod pojazdem i na nich pojeździsz :)13 Nie mają wytrzymałości oryginalnych krzyżaków ale sa lepsze od żukawkowych :)2
Łożyska w kołach to najtypowsze stożkowe łożyska i są na regale w każdym składzie i hurtowni. Problem możesz mieć z zawiechą bo jeżeli ją ktoś zaniedbał , to masz cały panujący z przodu luz-blus :)13 . Dobrze jakbyś podjechał na szarpaki - na stację i tam dowiesz się prawdy, po wtóre jak w Twoim zacieku jest wspoma to warto by było się jej przyjrzeć. To właśnie ona- a raczej jej wykonanie może stanowić o problemach trakcyjnych w zakręcie :)1
Twardym trza być a to pojazd dla pionierów, zanim coś rozkręcisz unieruchamiając sprzęta to poczekaj; na zlot podjedziesz i tam na miejscu dokonać będzie można ekspertyzy pojazdu :)13
POZDRAWIAM :D

Frolik
Posty: 393
Rejestracja: śr lut 25, 2009 10:52 am

Re: Silnik do ARO- zamienniki

Post autor: Frolik » śr cze 02, 2010 9:51 am

Ewentualnie z silników diesla mozesz rozważyć 3-cylindrowy silnik Perkins. Jest to oszczędny agregat.

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Re: Silnik do ARO- zamienniki

Post autor: Mikołaj » śr cze 02, 2010 1:55 pm

trochę za małe obroty ma :)3
Wychodzi potem z tego pojazd wolnobieżny :)21
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

HONZA.S
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 4:53 pm
Lokalizacja: Benešovsko CZ

Re: Silnik do ARO- zamienniki

Post autor: HONZA.S » ndz paź 31, 2010 7:29 pm

Mam silnik steagul rosy SR 211 5.0 V8 (Bucegi, Carpati) + kilka aromatycznych díly.Motor L25 połowie motoru.Měl zainstalowałem go w Aro M461 (Muscel) silnik jest w pełni funkcjonalne i kompletne, ma nowe sprzęgło i karburátor.Kdyby miał szansę dla wszystkich zainteresowanych do sprzedania mu 800 euro.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
když vůz tak 4 x 4
ARO 244 TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość